Acasa Dacia Test Drive Dacia Duster

Test Drive Dacia Duster

de Adrian Mitrea

Dacia Duster se simte acum ca „o mașină străină”, în cel mai bun sens al expresiei. Este pentru prima dată când am condus o mașină Dacia care nu se stimte ca o Dacia, pornind de la finisaje, dotări, insonorizare și până la ținută de drum, sistem de direcție și starea de bine generală pe care mașină ți-o dă atunci când o conduci. Așadar, Duster reprezintă o surpriză de proporții, mai ales că din punct de vedere mecanic este, în mare, identică cu modelul anterior. Dar toate optimizările, atenția acordată detaliilor, ranforsările suplimentare pentru aducerea siguranței la zi și toate dotările opționale disponibile pe mașină o fac, totuși, foarte diferită: o nouă generație Duster, o nouă eră pentru Dacia. Am condus mașina lângă Atena, în Grecia, și avem pentru voi articolul mult-așteptat: test drive Dacia Duster.


Detalii

Marcă: Dacia

Model: Dacia Duster

Producție: 2017

Caroserie: SUV cu 5 uși, 5 locuri

Preț (fără TVA): circa 15.000 Euro

Preț (cu TVA): circa 17.850 Euro

Motor: 1.2 litri (1.197 cc) turbo benzină, cu patru cilindri în linie, montat transversal, cu intercooler și injectie directă. Puterea maximă este 92 kW / 125 CP la 5.300 rpm și cuplul maxim este 205 Nm disponibil la 2.300 rpm.

Transmisie: cutie de viteze manuală cu 6 trepte și tracțiune față

Anvelope: Bridgestone 215/60 R17

Acelerație 0-100 km/h: 10,4 secunde

Viteză maximă: 177 km/h

Consum mediu declarat (NEDC): 6,2 l/100 km

Emisii: EU6, 138 g CO2/km

Rezervor (litri): 50

Dimensiuni (mm): L 4.341 / w 1.804 / h 1.693

Portbagaj (litri): 478-1.623

Ampatament (mm): 2.674

Masă (min./max.): 1.200 kg/1.301 kg (include șofer 75 kg)

Cd: –

Suspensii față: Brațe independente tip McPherson, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare.

Suspensii spate: Semi-independentă, punte H cu brațe trase, arcuri elicoidale.


Echipament standard (selecție)

Airbag-uri frontale pentru șofer și pasager; airbag-uri laterale pentru șofer și pasager; airbag-uri cortină; centuri de siguranță pretensionate; ABS; AFU; ESC/ESP; TPMS (monitorizarea presiunii in pneuri); cruise control și limitator de viteză; lumini de zi (DRL) cu LED; proiectoare cu iluminare statică în viraj; asistență la pornirea din rampă (HSA); geamuri acționate electric față/spate, cu impuls pentru geamul șoferului; geamuri spate și lunetă fumurii; volan ajustabil pe înalțime și în adâncime; oglinzi laterale reglabile electric și încălzite; ornamente exterioare cu aspect crom satinat; bare de pavilion cu aspect crom satinat cu inscripția Duster; computer de bord; funcție Eco; scaun șofer reglabil pe înălțime, cu reglaj lombar; cotieră pentru șofer; banchetă spate rabatabilă fracționat (60:40); jante din aliaj ușor de 17 țoli cu design Maldive.


Echipamente opționale (prețuri în Euro, fără TVA)

Vopsea metalizată Orange Atacama (252); sistem multimedia Media NAV (252); Pachet Look (672); cameră video spate; senzori de parcare spate (168); (210); volan îmbrăcat în piele (84); cheie-card de acces tip mâini libere (168) cu pornire fară cheie și deblocare-deschidere portbagaj din telecomandă.


Condus de Adrian Mitrea circa 120 km, cu un consum mediu real de 7,6 l/100 km. La finalul testului masina avea 780 km la bord.


Citește și:

95 comentarii

PPop 7 decembrie 2017 - 12:51

Care din modele a fost testat, Confort sau Prestige? Multumesc

Reply
Adrian Mitrea 7 decembrie 2017 - 12:57

Salut! Este un Prestige, dar nu cel de România, ci cel de Franța. Îți explic imediat.

Mașina din imagini, cea în care m-am filmat, este un Duster 1.2 TCe 125 CP cu tracțiune față cu echipamente de Prestige. Doar că în România nu e disponibilă această motorizare pe versiunea Prestige (mașina testă are configurație de Franța, iar acolo e posibilă combinația aceasta. Va fi și în România cândva în 2018, din ce am înțeles).

Pe lângă această mașină în care este realizată filmarea am mai condus și 1.5 dCi EDC (tracțiune față) și 1.5 dCi 4×4 (cutie manuală, 6 trepte) la workshop-ul 4×4 din cariera de exploatare a marmurei de lângă Atena (vezi foto). Deci am mers cu toate, am preferat să fac un review general despre mașină, nu despre o versiune de echipare anume.

Reply
Eduard 8 decembrie 2017 - 18:11

Si care este logica pentru care in Romania nu este valabila echiparea Prestige cu motorul 1.2 TCe 125CP 4×4? Daca in vest se poate (atat in Franta cat si in Germania combinatia poate fi gasita deja in Configuratoare), de ce nu si in Romania? Nu este Romania prima piata pentru Dacia, implicit Duster? Sau Renault continua sa considere Romania o tara din lumea a 3-a?

Reply
Adrian Mitrea 9 decembrie 2017 - 16:00

Salut!
Nu există atâta capacitate de producție pentru acea motorizare/configurație, iar cererea pe piețele vestice este foarte mare. Din 2018 va exista și la noi Prestige TCe.
Contrar a ceea ce crezi, România nu este prima piață pentru Dacia, ci Franța. România e undeva la coadă în afara 10. Inclusiv în Maroc se vând mai multe mașini Dacia noi decât în România. Surprinzător, nu? Ca să-ți faci o idee despre cifre, poți vedea acest articol cu vânzări și top piețe. Chiar dacă datele sunt pe 2015, situația se păstrează și în 2016 și 2017 ca distribuție a vânzărilor pe țări https://0-100.ro/2016/01/18/record-istoric-de-vanz
România este o țară din lumea a treia, infiferent de cum o consideră Renault. Circa 40% dintre locuințele din România au WC-ul în curte, iar 42% din populația țării este analfabetă funcțional (știe să citească, dar nu înțelege ce citește).
Deci…

Reply
adian_r5 11 decembrie 2017 - 09:51

„Nu există atâta capacitate de producție pentru acea motorizare/configurație, iar cererea pe piețele vestice este foarte mare.” – adica aceeasi treaba ca in vremurile comuniste – exportu’ are prioritate.

Adrian Mitrea 11 decembrie 2017 - 10:43

Atâta timp cât exportul reprezintă 93% din producția uzinei Dacia din Mioveni, nu văd de ce n-ar avea prioritate.
Să zicem că ai o cofetărie. Îți vine o comandă pentru 1.000 de amandine pentru un eveniment de la o firmă mare. Intră în cofetărie un cetățean ca tine, care vrea 20 de amandine (să zicem pentru o zi de naștere, nu contează). Cei de la cofetărie îți vor spune că au o comandă foarte mare de la un client mare și important pe care trebuie să le onoreze, iar cele 20 de amandine ale tale ar putea fi gata în două zile, nu le poți cumpăra pe loc.
Sunt comuniști rău aia de la cofetărie, nu? :)))

gigi 11 decembrie 2017 - 11:38

Pai pune pe usa inchis, si fa comanda. Vine vremea cind ai sa ai deschis, si nu mai vine omul…

Adrian Mitrea 11 decembrie 2017 - 11:59

Ar fi incorect să ai închis din moment ce vinzi și savarine 😉

adian_r5 11 decembrie 2017 - 12:32

Tizule … e bun exmplu’ tau cu cofetaria … da’ situatia despre care discutam aici e diferita

bancher 11 decembrie 2017 - 14:39

Franta este principala piata pentru Duster, in nicun caz Romania.

Reply
Andrei 9 decembrie 2017 - 19:15

Conduc de un an un Duster 2016 4×4 1.5dCI si maina se comporta foarte bine pe orice fel de drum,vara si iarna. Chiar impresionat de mersul pe rampe abrupte de pamant sau prin zapada afanata. Singura nemultumire majora este ca de aproape o luna astept o oglinda stanga fata pentri a o inlocui pe cea furata (garantie+Casco deci musai originala) care sa vina din Franta ca in Romania zero stoc. Vi se pare o atitudine corecta post vanzare fata de clienti?

Reply
Adrian Mitrea 10 decembrie 2017 - 00:42

La orice marcă se întâmple să fie anumite piese după care aștepți mai mult. Așa funcționează lucrurile.

Reply
bancher 11 decembrie 2017 - 14:43

Aici nu sunt de acord cu dumneavoastra. Totul tine mai mult de organizarea importatorilor, decat de marca masinii. La Skoda nu mi s-a intamplat sa stau vreodata la coada pentru vreo piesa, totul este pe stoc, si, daca nu este, in max. 2-3 zile piesa a sosit.
Sa stai o luna sa astepti o oglinda mi se pare strigator la cer. Andrei are dreptate, atitudinea fata de client nu este corecta.

Adrian Mitrea 11 decembrie 2017 - 21:24

Depinde de piesă și de depinde de furnizor. Dacă furnizorul nu poate livra piesa, aia e, stai cu mașina stricată.
Sau pur și simplu încerci la un al dealer mai profesionist, poate ești tratat mai bine. Slavă domnului, avem de unde alege.
Oricum, nu e vina producătorului mașinii că un dealer este neserios sau că nu poate face rost de piese precum o oglindă. Uzina Dacia face alte componente (motoare, cutii de viteze, etc…) nu oglinzi.
Cazul cititorului cu oglinda poate să fie izolat, n-am auzit de așa un „shortage” de oglinzi de Dacia.

mihai 7 decembrie 2017 - 13:01

cum tin s-a parut masina? dar motorul?…

Reply
Adrian Mitrea 7 decembrie 2017 - 13:05

Salut!

Păi ce să zic mai mult decât am zis în video? Am făcut un clip de aproape 30 de minute despre mașina asta 😀

Mi-a plăcut, sincer. E o mașină senzațională după orice standarde.

Vezi că a început să apară și pe la dealeri, poți să-ți formezi și tu o părere despre ea.

Reply
Mir Cea 7 decembrie 2017 - 13:14

Schimbati slider-ul acela!!! cand citesti articolul sau te uiti la video si se schimba poza „sare” tot ecranul!!!

Reply
Adrian Mitrea 7 decembrie 2017 - 13:19

Asta pentru că ai o conexiune slabă la internet. Practic apare poza, apoi următoarea dispare (până când reușește să se încarce). Renunțarea la acel slider ar însemna să renunțăm și la galeria foto, ceea ce nu vom face, pentru că alți cititori o consideră utilă cu siguranță.

Reply
cristian 7 decembrie 2017 - 14:33

poate ca nu face preload cum trebuie si in mod sigur pentru ca sunt incarcate si poze de dimensiuni diferite, caz in care se ajusteaza inaltimea galeriei. E o problema pentru ca face singura slide de la o poza la alta

Reply
Lucian 7 decembrie 2017 - 14:43

Conexiune slabă… aiurea… Sunt in casă, pe wi-fi. Cred ca problema e ca fotografiile au rezoluție destul de mare, iar sliderul nu e optimizat pentru browser pe mobil (sa afiseze de ex niste thumbnails daca nu il deschizi).

Reply
Adrian Mitrea 7 decembrie 2017 - 14:49

O dată ce ți s-au încărcat toate pozele nu vei mai avea probleme. Referitor la rezoluție, sunt 1024 x … Deci nu sunt mari.
P.S. Dacă știi tu un programator care să optimizeze ce zici tu, dă-mi contactul lui pe mail. Mersi!

Reply
Reader 7 decembrie 2017 - 16:12

E groaznic sliderul. gasiti altul care-ti incarca pozele de la inceput. e frustrant rau de tot sa-ti tot puga scrisul de sub ochi …

A C 7 decembrie 2017 - 16:33

nu e adevarat…e un bug de la site-ul asta..plus conexiunea nu e secure..teribil blog!!

Reply
Adrian Mitrea 7 decembrie 2017 - 16:38

Nu e adevărat ce?

Reply
Daniel 8 decembrie 2017 - 12:47

Este un defect in site. Cand se schimba pozele, se modifica pentru scurt timp dimensiunea versticala a slider-ului, ceea ce da un efect de defilare in jos si in sus a intregului ecran care este intr-adevar deranjant.

Reply
Stefan 7 decembrie 2017 - 13:45

Nu inteleg sincer sa fiu de ce toata lumea are atatea cuvinte de lauda, tehnologia e veche are 10 ani si o regasim (in totalitate) pe primul model de Qashqai (j10) in afara de bord care e de la J11. Apoi pretul este de 19.150 de euro (Prestige 1.5dci 4×2 automat plus vopsea, card si unghi mort). Nu e un pret deloc mic avand in vedere ca un Qashai Acenta 1.2 automat este 21.650. E diferenta mare intre unul si altul iar marja de profit e mult mai sanatoasa la Duster decat la Qashqai, da au aceeasi platforma.

In cazul meu, posesor de Qashai Tekna, pe care vreau sa il schimb, singurul lucru care ma incanta e ca la 19 mii iei iei masina noua la care casco ar trebui sa fie destul de ieftin cam cu 400-500 euro mai putin anual ca la Qashai. Insa cu un efort de +2 mii de euro iti iei ceva mult mai confortabil si frumos pana la urma.

Ramane de vazut la ce pret intra motorul de 1.2 pe Prestige. Din punctul meu de vedere 17.000 euro ar fi pretul corect pt Duster, altfel ajungi foarte usor pe terenul fratelui mai mare Qashqai.

Nu vorbesc despre Kadjar deoarece am avut o surpriza complet neplacuta cand m-am urcat in el la dealer, mult plastic si niciun sentiment, un fel de Kangoo 🙂

Reply
Adrian Mitrea 7 decembrie 2017 - 14:10

Depinde ce înțelegi prin „tehnologie”. Pot să-ți dau multe exemple care să-ți demonstreze contrariul: motorul TCe nu era pe primul Qashqai, Media NAV nu era pe primul Qashqai, sistemul de camere multiview nu era pe primul Qashqai, monitorizarea unghiurilor moarte nu era pe primul Qashqai, cutia de viteze EDC (dublu ambreiaj) nu era pe primul Qashqai. Nu e nici acum.
Deci despre ce „tehnologie” vorbim?
Apoi legat de preț, poziționarea unui Duster cu 10-20% sub prețul unui Qashqai este corectă. Poți să vezi același lucru și la Volkswagen (Superb vs. Passat spre exemplu, sau Golf vs. Leon vs. A3).
Mai mult decât atât, automata de pe Duster este EDC (dublu ambreiaj) este o cutie de viteze superioară ca performanțe automatei de pe Qasqai care este CVT (o transmisie fină, dar departe de a fi performantă-dinamică).
Apoi tu compari un Duster automat diesel cu un Qashqai automat benzină.
Legat de Kadjar, mașina este excelentă. Probabil ai văzut-o tu într-o configurație proastă.
Crede-mă, nici BMW Seria 7 n-o să-ți placă dacă e configurat prost.
Iar, în final, nu te împiedică nimeni să cumperi Qashqai sau altceva în loc de Duster 😉

Reply
Stefan 7 decembrie 2017 - 15:58

AWM – around view monitor era, la fel era si navigatia, nu cu harta romaniei ce-i drept, keyless entry/go era. Tableta aia din bord e o porcarie groaznica, si stiu ce zic ca o am pe un Stepway, tot cu telefonul in geam e mai bine.

Ceea ce zic eu e ca toti jurnalistii vorbesc de o mare minune, da comparata cu primul model evident ca da, insa aia era platforma de Logan aici e altceva, comparam mere cu pere, De ce nu vorbim cum se pozitioneaza fata de concurenta ce are si ce nu si o sa ne dam seama ca nu e chiar asa de ieftina si nici chiar asa de noua masina.

Qashqai are si niste amortizoare adaptive pe acolo si inche ceva chestii cum ar fi clina bi-zonala si mai multe.

La sfarsitul zilei cand compari ce iti lipseste e posibil sa iti dai seama ca nu ai facut cea mai buna afacere.

Reply
Adrian Mitrea 7 decembrie 2017 - 16:28

Ștefan, cu tot respectul, ești pe dinafară.
Încerc să fiu cât se poate de clar și de explicit.
1. Dacia nu are AWM, adică Around View Monitor. Are 4 camere video care compun sistemul MULTIVIEW. Așa se cheamă el. Diferența nu e doar de denumire. Este altceva ca hardware și software. La Duster NU poți să ai bird eye view cum poți să ai la celelalte modele Nissan. La Dacia poți selecta ce imagine să vezi pe ecran de la oricare dintre cele patru camere. La Nissan poți A) fie de sus; B) Oricare cameră, mai puțin cea de pe laterala stângă. Mai mult, AWM a fost pus de Qashqai în 2010, iar mașina a fost lanstă în 2007. Deci trei ani mai târziu. Așadar, susțin în continuare ce am afirmat inițial legat sistemul de camere.
2. Keyless era, da. Ți-am spus eu că n-ar fi fost. Te mai întreb o dată. Ce înțelegi prin „tehnologie”?
3. Tableta aia din bord o fi o părcărie groaznică pentru tine, pentru mine nu e. Am întâlnit și posesori de Clasa S care preferă telefonul. DA, pentru NAVIGAȚIE și eu folosesc telefonul. Dar tableta aia e mai mult decât navigație, îți permite să folosești telefonul la volan în SIGURANȚĂ.
4. Dacă toți jurnaliștii zic de bine, ei conducând mașina, nu crezi că e o problemă la tine, care ești cârcotaș fără s-o fi condus-o? Întreb și eu. Am spus de fiecare dată. Mergeți și conduceți mașinile să aveți PROPRIA părere. Așa să dăm cu biciul de la tastatură suntem buni cu toții, nu?
5. Ce concurență, Ștefan? Zi-mi tu care alt SUV are preț mai bun și-l mănânc. Să nu-mi spui că Audi Q7 din 2007 că ne supărăm. Mașinile sunt mașini noi, mașinile SH sunt mașini SH.
6. Dacă nu e mașină nouă nici asta, atunci zi-mi tu care e. Toate au 4 roți și volan de vreo 100 de ani încoace.
7. Qashqai n-are amortizoare adaptive, ești în mare eroare. Tehnologia de control pentru limitarea mișcărilor mașinii are la bază frânarea selectivă a roților http://www.nissan-global.com/EN/TECHNOLOGY/OVERVI
8. Nimeni n-a spus că Qashqai nu e o mașină bună, cu tot clima lui „bi-zonală”. Dar clima bizonală apare mai sus în lista de preț, mult peste 20.000 euro cât costă un Duster full. Vrei Qashqai, cumpără-l.
11. Duster NU este construit pe platforma lui Nissan Qashqai. Au scris asta niște „jurnaliști” pe niște site-uri și toată lumea îi dă sus și tare cu platforma comună. Ce naiba aveți cu toții de vă plac fake news-urile? Repetă după mine până pricepi: Duster NU ARE aceeași platformă cu Qashqai!
9. La sfârșitul zilei nicio mașină e perfectă. Am condus vreo 350 până acum și crede-mă că nici Rolls-Royce și nici Porsche nu fac mașini perfecte.
10. Dacă vrei să fii hater, poți să fii, dar măcar vino cu argumente. ADEVĂRATE. Nu povești.
Baftă!

Reply
Stefan 20 decembrie 2017 - 12:53

Adrian, dupa indelungi cautari vad ca noul Duster foloseste vechea platforma, insa nimeni nu zice de chestia asta. Cum sta treaba Dacia ascunde faptul ca iti vinde o masina veche cu minim de imbunatatiri?

Adrian Mitrea 20 decembrie 2017 - 13:04

Salut, Ștefan.
Dacia nu ascunde treaba asta, ba chiar a spus-o răspicat și clar de fiecare dată.
Totul este ca mesajul lor să ajungă și la public.
Eu am spus în fiecare clip despre această mașină, plus în articole, că are aceeași plaftormă ca vechiul Duster și că este total neadevărat faptul că mașina are la bază platforma lui Nissan Qashqai.
Am întrebat la Dacia, mi-au răspuns sincer, am transmis mai departe către public informația aceasta. Cine a avut urechi, a ascultat.
Dar adevărul este că am colegi de breaslă, jurnaliști, care au speculat pe tema platformei, au aruncat în public „informația” că e o altă platformă, iar acum nu mai zic nimic, au băgat capul la cutie.
Despre afirmația că mașina e veche și are minime îmbunătățiri, poți să judeci cum vrei.
Ce pot eu să-ți spun că toate mașinile din lume sunt din metal, au patru roți și volan, majoritatea au suspensii față McPherson, iar pe spate au suspensii semi-independente ori multi-link. Deci, din punctul ăsta de vedere, platformele sunt vechi la toate mărcile, toate modelele. În unități/calupuri de 20-30 de ani evoluțiile platformelor nu sunt spectaculoase, la nicio marcă.

Petre 14 martie 2018 - 14:02

Comenteaza aici, da’ nu scrie prostii!
Bine zis ! Orice e romanesc e prost si asta o zic toti patriotii cu SH-uri.
Conducator de Logan Ph2 2009 black nacre metalizat 1.6 MPI si foarte multumit, fara nici un fel de probleme, sa le insir totusi:
– doua capete de bara schimbate cam devreme la ~ 40000 km;
– un pivot stg. la ~50000 Km
– doua beculete de 1 leu in bord,complicat de demontat / montat bordul central;
– un parbriz crapat de cineva si apoi luat o paitra de la un camion din sens opus, pus altul original;
– si doua becuri Phlips faza scurta / lunga din fabrica la interval de 3000 km fiecare;
– bateria Rombat romaneasca inca tine bine, acum am 75000 km;
– vopsea sarita pana la metal si nu am rugina pe bosajul stg. spate;
In rest in fiecare an reviziile normale ne-depasind 400 lei, distributia facuta la un mecanic Dacia ~900 lei piese originale Renault, la dealer costa ~2000 lei;

Cu respect.

Cosmin Dumitru 7 decembrie 2017 - 22:20

Masina asta se incadreaza la categoria off road ?
Daca da, de ce as da 17500 euro pe un model care are doar tractiune fata ?Pot foarte bine sa-mi iau Logan cu aceeasi motorizare! Ce are prin hablitaclu…….nu e atat de important pentru mine !

Reply
Adrian Mitrea 7 decembrie 2017 - 22:33

14.100 Euro cu tot cu TVA cel mai ieftin Duster 4×4. Off road. https://0-100.ro/2017/11/24/noul-dacia-duster-porn

Reply
bancher 11 decembrie 2017 - 14:51

aceasta e si parerea mea: cu 19000 euro treci la Qashqai sau la Kia Sportage (masini care sunt din alta liga).
Dusterul merita daca il iei chel, insa in momentul in care pui optiuni pe el, devine scump.

Reply
Adrian Mitrea 11 decembrie 2017 - 21:26

Prefer oricând un Volkswagen up! full options decât un Polo chel, prefer oricând un Polo full options decât un Golf chel, prefer oricând un Duster full în locul unui Qashqai sau Sportage chel. Am și scris un articol despre asta https://0-100.ro/2016/01/04/opinie-cumparati-confi

Reply
Razvan 7 decembrie 2017 - 14:57

Surprinzator de familiara aceasta recenzie, laudata din bara in bara, ca toate recenziile la Dacia. Dar sa ne auzim cu bine peste ceva timp, dupa ce vizitati service-urile dealeror Dacia si s-ar putea sa aveti ceva dezamagiri.
Drumuri frumoase tuturor!

Reply
Adrian Mitrea 7 decembrie 2017 - 15:03

Dacă-mi dai exemplu de o marcă/mașină care n-are mașini service, cu probleme dintre cele mai diverse, eu o mănânc!
În rest, in 100 și ceva de kilometri, crede-mă pe cuvânt că n-am avut timp s-o stric sau să mă duc în service…

Reply
Dan 7 decembrie 2017 - 14:58

Si Daciile din ultimii 10 ani au fost bune. Daovada ca s-au exportat. Tonul articolului pare nepotrivit.

Reply
Sandu 7 decembrie 2017 - 15:19

Cand Dacia (mai ales Duster-ul!!!) va avea 5* la EuroNCap, la fel ca 95% dintre masinile europene, atunci va juca in liga masinilor straine! Cand Logan / MCV vor avea stabilitate ca un Renault, atunci Dacia va juca in liga masinilor straine! Pana atunci, ne mangaiem singuri pe… cap.

Reply
Adrian Mitrea 7 decembrie 2017 - 15:23

Du-te și condu noul Duster și scrie-mi după, aici sau pe mail. Succes!

Reply
Sandu 7 decembrie 2017 - 15:28

Eu nu ma trag de sireturi cu dumneavoastra si nici nu va permit sa ne batem pe burta. Dati-mi link de pe website-ul oficial cu Dacia 5* EuroNCap si vorbim. Am condus toate daciile, de la 1310 cu carburator pana la duster.

Reply
Adrian Mitrea 7 decembrie 2017 - 15:34

Sandu, dragul meu, nu te trag nici de șireturi, nici de părul de pe burtă.
Îți spun o realitate.
Duster-ul nou nu a fost testat de Euro NCAP, așa că n-am ce link să-ți dau. În plus, așa cum am mai spus, Duster este proiectat să obțină 3 stele din 5 la Euro NCAP, după cele mai actuale standarde. Siguranță de 5 stele ar însemna și preț de 5 stele. Nu face parte din filosofia Dacia.
Ești liber să-ți cumperi ce mașină dorești. Eu nu încerc să-ți vând Dacia. Înțelegi?

Reply
Reader 7 decembrie 2017 - 18:24

mi se pare ca esti un pic cam arogant (dar poate s-a inteles gresit din felul in care te-ai exprimat).

omul si-a spus un punct de vedere pertinent in ceea ce priveste siguranta. daca asta e filosofia dacia legata de raportul pret / siguranta, ar trebui comunicata si clientilor: „vindem masini ieftine in care poti muri usor”. sunt curios sa vad cat de bine ar prinde la clienti (mai ales in vest). mai mult, banuiesc ca ai detalii oficiale despre „filosofia” asta. altfel, nu prea mi se pare corect sa-ti dai cu presupusul vis-a-vis de strategia dacia pe un site cu mult trafic si pe un blog / vlog care se doreste credibil.

si sunt masini in acelasi segment de pret cu dotari mult mai bune si cu 5* NCAP. cum am zis intr-un alt comment, totul se reduce la preferinte si nevoi personale. daca vreau un crossover de 12k+ euro (si asta e bugetul) atunci imi iau duster. daca vreau o masina buna in 12k+ euro, atunci pot avea mai multe optiuni (un SH clasa C / D de vreo 2-3 ani din germania – dar nu adus de samsari), o masina noua (categoria B – clio, corsa …). daca vreau sa car porci si varza la piata, dar sa si pot pleca la munte linistit, atunci da, poate duster e alegerea cea mai buna.

anyway, personal imi place cum arata, atat in UK cat si in Franta am vazut o gramada de Duster(e) si cu siguranta va prinde foarte bine si asta. dar, de cumparat nu mi-as cumpara-o pt ca am alte pretentii de la o masina.

Adrian Mitrea 7 decembrie 2017 - 18:45

Salut! Nu confunda aroganța cu sinceritatea și atitudinea „verde în față”.
Tu crezi că la asta se rezumă totul? Că Dacia ar trebui să spună „vindem masini ieftine in care poti muri usor”?
Poți să mori în orice mașină.
Culmea, comentariile cele mai dure la adresa Dacia vin fix de la cei care părtă cotor în loc de centură sau țin centura pusă prin spatele scaunului. Gândirea de meltean cu A6 second care nu merită sub nicio formă prestigiul mașinii pe care o conduce. Asta e problema mea. Mai am o problemă și cu faptul că polițiștii nu poartă centura de siguranță nici în Logan și nici în Polo sau Passat, dar pot comenta pe site-uri că un Duster nou nu se compară la siguranță cu Passat vechi de 10 ani.
Datele Euro NCAP sunt publice pentru toate mașinile. Eu am stat să le studiez de-a lungul timpului. N-am vreme să-ți despic firul în patru. Cercetează singur și ai să înțelegi că un nivel de 3 stele din 5 este decent și onorabil pentru orice mașină. După cele mai noi standarde de siguranță doar cu sisteme foarte scumpe o mașină poate obține 5 stele (un exemplu este frânarea automată). Ca să nu mai vorbim de martori luminoși și de avertizări sonore.
Eu îmi pun centura de siguranță că așa cred eu că e bine și că mi-a salvat vița acum 10 ani, nu că piuie. Deci să nu confundăm siguranța structurală cu toți martorii și avertizorii pe care îi poate avea o mașină ca BMW Seria 7.
Am date oficiale despre filosofia de 3 stele a Dacia și am și scris despre asta. Cel mai recent în Septembrie 2017, citați oameni oficiali și grei, nu inventez lucrurile astea! Vezi articolul acesta și dă search în pagină cu CTRL+F după cuvântul „stele” https://0-100.ro/2017/09/20/dacia-lodgy-va-dispare
Da, sunt SUV-uri compacte care oferă o siguranță mai bună. De câte ori să vă mai spun? Eu nu vând Dacia. Fac review-uri. Și, zic eu, sunt sincer și direct în ceea ce spun. Numai citește toate comentariile mele de aici sau de la alte articole de pe acest site și ai să vezi că-mi dedic mare parte din timp răspunsului la comentarii, indiferent cât de inteligente sau stupide sunt. Așadar, fac ce fac în primul rând din pasiune. De asta mă și implic și mor de ciudă când oamenii nu văd pădurea de copaci.
Vrei SH? Ia-ți SH! Vrei mașină nouă? Ia-ți mașină nouă!
Vrei Tiguan? Cumpără Tiguan. Vrei Qashqai? Cumpără Qashqai!
Singura mea rugăminte este ca atunci când facem comparații să le facem cum se fac. Mere cu mere, pere cu pere. Discuția Dacia nouă vs. orice SH poate să dureze până la anul!

Reader 7 decembrie 2017 - 19:55

salut,

discutia masina SH vs masina noua (indiferent de marca) e de cand lumea si pamantul (ma rog, de vreo 20 – 30 de ani mai bine zis). daca citeai cu atentie comentariile mele, ai fi vazut ca nu ma refer la orice SH. nu alea de 10+ ani, ci la cele de 3+ ani. Pentru ca, pana la urma nici comparatia ta duster vs tiguan / qashqai nu prea tine. e ca si cum ai compara un apartament din nu stiu ce cartier rau famat din bucuresti cu un apartament in floreasca (sa nu zic primaverii). da, amandoua sunt crossover-e, amandoua au 4 usi si 5 locuri, dar apoi vin diferentele. si sa spui ca duster se lupta de la egal la egal cu tiguan / qashqai … pare un pic cam fortat (stiu ca nu ai spus in mod direct, dar asa se lasa de inteles). dar, cum spuneam totul se rezuma la buget si preferinte personale.

mie mi s-ar parea normala urmatoarea abordare in ceea ce priveste dacia, si o reclama mai agresiva poate. Da, Dacia e o masina entry level pe care ar trebui sa si-o poata permite orice roman indiferent de meserie. Nu poti sa zici, da e OK sa aiba 3* NCAP, pt ca celelalte au beculete, semnale acustice si franare de urgenta. dar ce se intampla cu deformarile? cu zonele din material super rezistent? cu protectia laterala sau protectia pietonilor? astea tot de beculete tin? compara un range rover vogue model 2009 cu un duster 2018. (vei spune ca nu e OK comparatia), dar uite-te pe site-ul NCAP sa vezi protectia pietonilor (64% vs 23%). Da, sincer mi-ar placea sa vad in Ro mai multe dacii noi (chiar si logan) decat harburi vechi de 20 de ani (nu conteaza tara de origine), dar aici e deja alta problema. tine de educatie, cultura, imagine.

personal cred ca e cel mai reusit model de duster (as zice chiar cea mai reusita Dacia), se vad clar imbunatatiri atat la dotari de baza cat si la comfort, pretul e acceptabil pt segmentul de piata, dar sa nu ne imbatam cu apa rece …

Adrian Mitrea 7 decembrie 2017 - 20:28

Salut!
Pornind de la premisele corecte poți face comparații corecte: nou vs. nou și sh vs. sh.
Comparația cu o casă nu își are rostul.
Dacă vrei să facem comparații anapoda putem să comparăm și femei virgine cu femei nevirgine, putem să comparăm și hamsteri cu porci de guineea.
Orice Dacia Duster (mai ales modelul nou) poate sta cu capul sus lângă orice SUV compact de la orice marcă. Eu nu am resurse să fac teste comparative, dar vei vedea în următoarele șase luni teste comparative la britanici și la nemți și si să vezi că si singuri vor face comparațiile respective.
Duster pentru tot românul muncitor? Nicio șansă. Nici dacă ar costa 5.000 Euro nu și l-ar permite tot românul muncitor.
Mașina, la fel ca și locuința, telefonul mobil sau laptop-ul sunt bunuri cu care nu te naști. Sunt bunuri pe care ți le cumperi dacă ți le permiți și dacă le vrei.
Iar realitatea este că nu tot românul muncitor își permite o mașină. Unii nu-și permit nici pastă de dinți. Despre ce naiba vorbim?
Hai să rămânem la mașini și la comparații oneste 😉

Reader 7 decembrie 2017 - 21:05

gresesti. nu tot timpul poti sa compari nou cu nou, sh cu sh. indiferent cum o dai. daca comparatia (intentionat scris asa) e prea greoaie, atunci ma voi gandi la alta. sa zicem duster nou vs volvo xc 60 nou. ce vrei sa comparam?

m-am referit la Dacia ca si marca. poate fi logan, sandero sau duster. nu conteaza. e o marca ieftina, si cred ca nu jignesc pe nimeni spunand asta, care ar trebui sa fie la indemana oricarui roman muncitor care-si doreste o masina (asta daca vrei sa reiau si sa clarific ideea spusa mai sus).

Tocmai, daca vrei sa scrii un articol bine documentat, trebuie sa faci si ceva cercetari. nu inseamna mult timp sa compari modelul de baza, modelul de top a doua masini din acelasi segment. nu a zis nimeni sa compari duster cu macan sau GLA AMG, dar un duster cu un qashqai / tiguan / captur / karoq se putea face. pentru ca pana la urma, tu trebuie sa prezinti viitorului client si parti pro si parti contra. da frate, comparativ cu masina asta se comporta bine la urmatoarele capitole si sta mai prost la astelalte. asta inseamna sa fii obiectiv. (dar ma rog, nu te invat ce inseamna jurnalism). Da, tu nu vinzi Dacii, dar viitori clienti citesc articole pe net inainte sa decida ce masini sunt in short list si cu care fac test drive.

Adrian Mitrea 7 decembrie 2017 - 21:16

De dragul comparațiilor corecte, juste, îți spun că așa se fac. Nou cu nou, sh cu sh.
Aaaa, că un client zice: „Am 20.000 euro. Ce să cumpăr? X3 SH, Duster nou? Renault Zoe full electric cu bonus 10.000 euro de la stat?”… Asta e altă discuție. Fiecare om își face calculele cum știe mai bine. Dar pentru comparație de produs, se folosesc mașini cât se poate de comparabile, iar asta implică motorizare similară, cutie de viteze similară, siguranță similară, dotări similare și, evident, presupune ca amândouă să fie noi sau amândouă rulate.
Comparativele nu sunt treaba mea. În segmentul SUV compact îți trebuie vreo 6 luni să faci un comparativ. Este mai greu decât o lucrare de licență, crede-mă. Sunt foarte multe modele, e greu să le găsești în configurații apropiate pe toate, datele tehnice OFICIALE sunt uneori contradictorii sau greșite. Lucrez cu ele în fiecare zi și știu.
Revenind la Duster, cred că am fost foarte clar în review-ul meu care sunt punctele forte și care sunt minusurile. Acum tu, client, te duci și-l vezi și începi să-ți faci PROPRIILE calcule, să vezi dacă e cea mai bună soluție pentru tine sau nu.
Concluziile nu le trag eu sau presa în general tocmai pentru că achiziția unei mașini este o treabă subiectivă și nu am cum să fac calculele tuturor oamenilor de pe planetă.
Referitor la obiectivitate, ea nu există. Nici la mine, nici la altcineva. Dacă vrei facem schimb de numere de telefon și îți explic de ce. Pe scurt, nu ai cum să știi totul despre toate ca să fii obiectiv. Obiectivitatea mea este mai mult o sinceritate, dacă vrei, iar când spun ce spun mă bazez pe experiență, date, cifre și pur și simplu feeling.
Obiectivitatea nu este decât o iluzie și eu nu pretind că o ofer. Ofer în schimb sinceritate și transparență în ceea ce fac și spun.

Reader 7 decembrie 2017 - 21:48

eu la discutia aia ma refeream: „am 20k, ce-mi cumpar?!”. si cum spuneam acolo intervin multi factori (personali).

la modul cel mai serios (si nu sunt ironic), imi place foarte mult masina. anul trecut am fost la salonul auto de la paris si am ramas surprins (placut) de cat de multi oameni se perindau pe la standul Dacia. si nu doar ca se uitau, dar erau si interesati de test drive. cu siguranta masina asta va prinde mult mai bine.

corect, nu poti fi 100% obiectiv, dar (sincer) articolul pare cam prea laudativ. suna mai mult a oda adusa masinii neamului. cum am zis, trebuie sa fim corecti. e un suv entry level care pentru banii pe care-i dai pe el iti ofera o experienta placuta. nu e nici Range / Volvo / Porsche si nici caruta. Se vede clar o evolutie (pozitiva) si asta e tot ce conteaza.

Personal nu ma vad cumparand pt mine asa ceva, dar pt parinti, da (desi sunt un pic in dubii duster vs sandero stepway).

Adrian Mitrea 7 decembrie 2017 - 21:55

Au fost 31 de jurnaliști auto din România să conducă mașina. Caută review-uri și vezi ce zic și ceilalți 30 dacă ești de părere că eu sunt prea laudativ.
Dacă vei pune mâna pe mașină, s-ar putea să devii laudativ și tu.
De asta zic. Mergi și condu-o. Nu s-o cumperi, ci să vezi că e adevărat ce spune toată presa.
În programul de test drive oficial în total 600 de jurnaliști din toată lumea vor fi luat contact cu mașina (testele sunt încă în desfășurare, se vor încheia în jurul datei de 15 decembrie). În ianuarie se va umple internetul de review-uri. Nu trebuie să mă crezi pe mine. Eu sunt doar unul din cei 600. Dacă ei, ceilalți, spun altceva, ascultă ce spun ei, nu ce spun eu 😉
P.S. Mă bucur că ne-am înțeles asupra obiectivității.

Reader 7 decembrie 2017 - 22:38

E mai complicat cu test drive pt mine. cel mai apropiat dealer dacia nu e foarte aproape de unde locuiesc si in plus … nu o sa-l conduc eu. Cand aj in Ro. o sa merg la dealer. (poate prind si vreo oferta buna 😛 )

Bogdan 8 decembrie 2017 - 00:49

Cine a platit deplasarea in Grecia ?

Adrian Mitrea 8 decembrie 2017 - 01:04

Dacia.

Andy 7 decembrie 2017 - 21:13

Corect! Statistica arata ca aproape 50% dintre romani au inca WC-ul in curte si 40% sunt la limita saraciei. De fapt, mai putin de 0.1 % dintre romani achizitioneaza anual o masina noua. Se vand anual ~100.000 de masini noi, dintre care 85.000 sunt pe firma. Plus ca majoritatea sunt B si IF.

Bogdan 7 decembrie 2017 - 15:29

Legat de ALS (Automated lightning system) era impus de reglementari, astfel a aparut si la Dacia.
Impus, ca sa nu mai avem kamikaze care merg prin oras seara/noaptea cu farurile stinse … ca, el vede.

Reply
Adrian Mitrea 7 decembrie 2017 - 15:35

Degeaba, atâta timp cât există luminile de poziție, care pot fi aprinse doar ele, tot există riscul să dai peste d-ăștia care merg în beznă cu luminile regulamentare stinse…

Reply
Marian 7 decembrie 2017 - 17:43

Este prima data cand fac un comentariu in general. Sunt posesor de Logan din 2006, dar in acelesi timp sunt posesor si de marca premium din 2013. Si nu ascund ca vreau sa-mi iau un Duster. Nu vreu sa contrazic pe nimeni si nici sa schimb parerile cuiva. Loganul merge impecabil si nu am ramas cu el in drum niciodata, nu am facut decat intretinere standard, cei drept numai cu piese de origine si la service autorizat. In cei 11 ani am schimbat ambreiajul odata, niste capete de bara, poate si altceva pe la trenul de rulare fata(astea sunt drumurile la noi), discurile fata o data + consumabilele. Concluzia mea este ca e o masina absolut corecta. Sunt mai mult decat multumit. Cu cea premium (Audi A4) am avut mai multe interventii in service pana acum, la cat a costat nu ma asteptam (luxul se plateste). Cred ca raportul calitate pret e mai bun la Logan si nu exagerez. Conduc cu mare placere Audi, nu se compara, dar costurile sunt altele. Cat despre Duster tot intreb prin service-uri si primesc invariabil acelasi raspuns este o masina extrem de fiabila. Sunt neplacut surprins ca in general comentariile pe Dacia sunt negative. Ori cei care comenteaza sunt in mare parte posesori de BMW SH, fara cauciucuri si ii inteleg, ori… Zi buna tuturor.

Reply
Andy 7 decembrie 2017 - 21:18

Dacia e la nivel de VW ca fiabilitate si mult peste trio-ul premium (e si normal, marcile premium au modele complexe pline de electronica si senzori, care logic ca se strica des) si asta nu o spunem noi ci chiar germanii:

http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2017-germany-vehicle-dependability-study.

P.S. Interesant si top 10-ul in care nu e niciun brand german in afara de Opel. Skoda e totusi made in Cehia cu toate ca apartine de VAG.

Reply
SRr 7 decembrie 2017 - 23:22

Imi place statistica jdpower.
Audi are f. multe probleme pt ca la ei se pun toate noutățile / new features ..multe pe cat de cool pe atât de inutile(tehnologii in premiera)
VW are ceva mai putine probleme pt ca pâna pun si ei pe mașinile lor noutățile / new feaures de Audi sunt putin învechite se mai repara pe aici pe acolo conceptu (e reutilizare de tehnologie).
Seat si Skoda au cele mai putine probleme prin comparație cu Audi VW pt ca ei folosesc preponderent doar tehnologii invechite si platforme deja mai mult testate. In plus nu au atatea ‘new features’ sunt mult mai neechipate. Primeaza partea practica.

E bine să încurajăm romanii sa cumpere made in Romania.
Calitatea mașinii cred ca e rezonabilă.
Sunt interesat de noul Duster.
Merg Sâmbătă la test drive.

Ce as fi dorit suplimentar in articol
1. Cati decibeli se măsoară în noul Duster ca zgomot de rulare față de vechiile modele stiu eu 130km/h ..150km/h cu aceleasi cauciucuri etc
Se poate măsura si cu aplicatie de telefon. Da nu e asa de profil. Dacă tot faceti astfel de articole un instrument de măsura e pe la 2000+ron
2.
7,6 l/100 km
Nu imi spune nimic.
Ce viteza medie ati obținut?
Pe ce distanța rulată? Cat off road cat autostrada?

3. ce coeficient de „drag” are această masina?
Cf. cu
https://www.autoevolution.com/dacia/duster/

Modelul pana in 2017 avea Cd 0.42.
Adică la viteza se comporta ca o semisfera. Deci cam nasol.
NISSAN Qashqai 1.2 are avea Cd 0.32
Deci mult superior. Asta se traduce în economie de combustibil la viteza superioare pe autostrada. Timpi mai mici sa ajungi acolo la aceeași putere etc.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Drag_coefficient

O mica eroare de corectat. Cred ca ati condus 1200km :ma refer la:”Condus de Adrian Mitrea circa 120 km”
Multumim de articol. Mai ales ca e informatie cu acces gratuit!

Adrian Mitrea 7 decembrie 2017 - 23:50

Salut!
Îmi place comentariul prin prisma argumentelor, am să-ți răspund cât pot de bine la ora asta.

Legat despre comentariile Audi, Volkswagen, Skoda, etc… să zicem Volkswagen Group per ansamblu, aș vrea doar să punctez că tehnologiile sunt dezvoltate de la început pentru toate mărcile, diferențiidun-se prin setări fizice și software diferite. Între o Skoda și un Volkswagen vor fi diferențe mai mici între aceeași tehnologie, în timp ce între un SEAT și un Porsche vor fi mereu diferențe mai mari. Ideea că Skoda folosește ce e vechi la Volkswagen este eronată. Totul e dezvoltat de la început pentru toate mărcile. În plus, fiecare marcă are niște diferențiatori. Un exemplu este Skoda TwinDoor de pe Superbul anterior. Nicio altă mașină n-a avut așa ceva. Și exemplele sunt foarte multe pentru fiecare marcă din Volkswagen Group.

Te rog să revii în acest articol după testul cu Duster și să scrii impresiile. Distracție plăcută!

Despre articol:
1. Nu am 2.000 de lei de aruncat pe un asemenea aparat. Și spun „aruncat” pentru că eu și toată presa auto conducem aceste mașini mereu în locuri diferite, iar zgomotul la rulare este influențat ENORM de mult de suprafața asfaltică. ENORM! Așa că am condus Volkswagen T-Roc în Lisabona și Duster în Atena, Skoda Karoq în Sicilia, Volkswagen Passat în România. Dacă ei ieșit vreodată din țară cu mașina știi ce spun. Strict pentru Duster ar fi trebuit să fi condus modelul vechi tot în Atena ca să fac niște măsurători cât de cât oneste. Ori eu am mers cu vechiul Duster mai întâi în Maroc, apoi în România. Cel mai bun asfalt pe care l-am întâlnit în Europa este în Elveția, urmează apoi Spania, Germania, Franța, Croația. Cam ca la noi sau mai rău sunt Italia, Maroc, Cehia. În multe dintre aceste țări am fost și cu mașina personală și se simte foarte diferit în fiecare țară, de la zgomot interior la modul în care stă pe drum.
Cred că înțelegi.

2. 7,6 l/100 este un consum mediu REAL obținut în rulare mixtă. DN, autostradă, un pic de drum forestier (fără off road serios că era 4×2 versiunea asta în care am filmat). Deci tu dacă-ți cumperi mâine un Duster ca cel pe care l-am condus eu, de la plin la plin, vei avea șanse mari să ai un consum mediu ca cel anunțat de mine. Asta e ideea acelui consum pe care tu-l consideri irelevant. Cum să fac să fie mai relevant? Să dau un traseu de pe Google Maps? Să filmez tot drumul parcurs? Să las doar cifrele oficiale de consum cum fac alte site-uri?

3. Coeficientul aerodinamic nu a fost anunțat, lipsește din specificații. Bănuiesc că e undeva în zona 0,36-0,38 cel mult. Clar e mult mai bun decât la vechiul model. Se simte.

Am condus mașina din care am filmat 120 km. Nu e o greșeală. Cine crezi că are timp să conducă 1.200 km în două zile în care mai ai și 2-4 zboruri cu avionul? Un test drive pentru presă obișnuit, la aceste evenimente internaționale, are între 150 km distanță de condus în 1-2 zile și 300 km de condus în două zile. Niciodată mai mult de 200 km într-o zi. Mai mult, în 99% din cazuri sunt 2 jurnaliști per mașină, astfel că acei 150-300 km trebuie împărțiți echitabil între cei doi oameni.

Sper să mai fi lămurit din dileme prin acest comentariu.

Cu plăcere! Seară frumoasă!

George 8 decembrie 2017 - 10:46

Opel este frantuzeasca de ceva timp 🙂

Andy 10 decembrie 2017 - 21:09

E de putin timp, iar statisticile JD Power se refera la fiabilitatea din ultimii 3 ani, perioada in care Opel apartinea de GM. Oricum Opel e brand german, asa cum Skoda e unul cehesc. Ca apartin altor grupuri, e alta poveste. La urma urmelor, Opel nu e facut in Franta sau Skoda in Germania.

Florin Ciocănaru 5 ianuarie 2018 - 01:44

Dl Marian.sunt de acord cu dvs! Şi loganul meu din 2005 a avut aceleaşi „neajunsuri” ca al tău! Nu s-a defectat niciodată şi nu mi-a produs nici o emoţie cand am plecat din punctul A şi am ajuns in punctul B. M-am ferit ce-i drept să-mi bat joc de el şi răspunsul a fost acelaşi din partea lui „Marinică”(e culoare „albastru marin”!)!M-am ferit pe cât posibil să mă urc la volanul maşinilor bengoase ale prietenilor(majoritatea sh,dar „rapide” !) pentru a nu prinde ură că loganul meu nu „percutează” ca bmw,audi,merţan, vw şi altele de genul ăsta! Am ramas mereu îndrăgostit de el după ce am venit din călătorii lungi din concediu întrebându-mă de ce să o schimb când mă simt tot aşa de bine ca înţr-o maşină scumpă si care să îmi fie dificil să o întreţin!? Şi acum ca să revin şi la Dusterul nou cu care „m-am dat”, eu mi-aş cumpăra fară ezitare (varianta full pentru mine este 19898 euro socotiţi la showroom) . Îl consider( ca în 2005 când am luat loganul )cea mai corectă maşină pentru nevoile de utilizare şi estetice ale mele! Şi mai e şi nouă! Sperând că nu am supărat pe nimeni(nici nu am avut intenţia) vă urez tuturor să puteţi să vă cumpăraţi maşina năzuinţelor voastre după cum vă permite situaţia financiară(a mea nu îmi permite acum dar sper!!!), iar dlui Mitrea ale cărui filmuleţe le-am vizionat cu atenţie mereu iî spun să se ţină in continuare de ceea ce a făcut şi până acum! Nu-i putem mulţumi pe toţi! Cu tot respectul cuvenit tuturor care au avut ceva de zis pe acest blog!

Reply
George 7 decembrie 2017 - 17:36

O masina excelenta, raport calitate/pret care se va vinde foarte bine in vest. Romanii sunt prea „destepti” si prea „smecheri” sa cumpere asa ceva. Vor cumpara in continuare traditionalele sh-uri nemtesti. Scopul principal al romanilor cand cumpara o masina e sa le arate la fraieri ca au succes in viata. Partea cu mutatul in service-uri si averile cheltuite pe reparatii o baga sub pres. Fraierii nu trebuie sa afle ca succesul e esec, smecheria e fudulie, iar desteptaciunea e prostie crasa.

Reply
Reader 7 decembrie 2017 - 18:10

Ai si nu ai dreptate. pana la urma totul se rezuma la preferinte personale. cat despre traditionalele SH-uri nemtesti cred ca compari (intentionat am scris asa) mere cu pere. daca compari un duster nou (12k+ euro) cu un sh de 20 de ani (500 – 1000E), ai perfecta dreptate. dar daca compari (tot intentionat) un duster nou cu o masina nemteasca de 2-3 ani (tot 12k+ euro), iti vei da seama ca deprecierea e mai mare la duster decat la nemteasca. in rest, daca ai sti cum sunt intretinute si verificate masinile in germania si UK, ti-ai da seama ca o masina de 2-3 ani e ca si noua.

Reply
Andy 8 decembrie 2017 - 03:04

Care 2-3 ani? Varsta medie, atentie, medie a vehiculelor sh aduse din vest in 2017 e de 12 ani!!!

http://incont.stirileprotv.ro/auto/rar-numarul-de-vehicule-introduse-in-parcul-auto-romanesc-a-crescut-cu-80-duoa-eliminarea-timbrului-de.html

Iti dai seama ca din alea 500.000 de sh-uri aduse in 2017 in tara, 90% au o vechime mai mare de 8 ani?

Reply
Petre 14 martie 2018 - 14:09

Comenteaza aici, da’ nu scrie prostii!
@Reader, pana la urma ce iti doresti de la o masina ?
Deprecierea te intereseaza, ce esti pe Bursa cumva ? O vinzi dupa ce o cumperi ? Inseamna ca invarti banii si nu te intereseaza masini smart-buy, pana la urma ce cauti aici ?
Sanatate ca restul vine de la sine !

Reply
Altul 8 decembrie 2017 - 11:38

– In „traditionala” SH nemteasca nu ma doare spatele dupa drumul la serviciu (mers cu Duster prima si a doua generatie la serviciu 48 KM dus si întors zilnic de 7 ani)
– In „traditionala „SH” nemteasca nu simt AC-ul in frunte si spatele transpirat vara
– in „traditionala „SH” menteasca soarele nu ma bate in piept prin geamul ala de plastic ultra transparent (stiu, se poate pune colant)
– si mai presus de toate, cutia automata e altceva (momenta pe Duster , doar cu tractiune 4×2, sa nu uitam)
– In „traditionala” SH nemnteasca nu mi se legana capul dintr-o parte in alta tot timpul (desi, poate e si asta un lucru bun, am am facut o cefa groasaaaa…..)
– In Duster, iarna se face caldura dupa 25 de minute, desi scaunul încalzit te arde, nu doar incalzeste
– Intr-adevar, n-am avut nici o problema tehnica la Duster (nici in „traditionala” SH nemteasca. dealtfel…)

cum spuneam, detin Passat SH 2013 si merg cu Duster-ul cca 100 KM pe zi de 7 ani…

Duster-ul nu este o masina proasta, doar ca nu se compara cu masinile mai scumpe chiar si SH, oricat de mult ne-at place sa credem altfel… daca vrei sa-ti faca placere calatoria,, atunci Duster-ul nu e pentru tine… doaca vreai doar o masina ieftina sa te care de colo-colo si nu ai pretentii, Go ahead… fii desptept si ia-ti Duster!

Reply
George 8 decembrie 2017 - 13:47

– scaunele de la Duster sunt aceleasi de pe Logan, adica comode si fara prea mult suport. N-am auzit lume sa se planga de ele, in schimb am auzit lume plangandu-se de scaunele tari si suspensia tare de pe nemtesti. Pe langa asta la nemtesti, buretul e ieftin, se taseaza in timp si ajungi sa stai cu fundul ca intr-o galeata, vorbesc din experienta cu Golf cumparat nou. Asta pe langa multe alte probleme care le-a avut.
– AC-ul e cel standard de la Renault. Probabil constructorul nr. 1 mondial nu stie sa faca instalatii AC (https://www.usatoday.com/story/money/cars/2017/07/28/nissan-renault-seize-lead-first-half-global-vehicle-sales/519414001/)
– nu stiu ca Duster-ul sau orice alta Dacia sa aiba geamuri de plastic. Poate esti tu mai sensibil, sau soarele care te deranjeaza se reflecta din sigla Dacia.
– cutia automata de pe Duster e luata de la Renault. La fel, probabil Renault nu stie sa faca cutii automate. In alta ordine de idei nu poti compara cutiile de la Renault cu DSG-urile VW, cunoscute pt. „fiabilitatea” legendara. Roaga-te sa nu ramai fara cutie in vreo depasire, cum au patit-o multi cu VW, noi sau sh.
– e normal sa ti se legene capul in Duster modelul vechi, pt. ca e masina off-road cu suspensii moi. Dupa cum zice autorul articolului, suspensiile pe modelul nou sunt mult mai ferme, probabil in dauna capabilitatilor off-road.
– sistemul de incalzire e standard Renault. Idem ca mai sus.
– probleme tehnice la Dacia aud rar. Trio-ul nemtesc in survey-urile de fiabilitate apare constant pe ultimele locuri, sub masinile italiene si frantuzesti.

Reply
Mihai 8 decembrie 2017 - 17:41

Ca sunt multe de pe Renault se stie cum la fel se stie ca Renault-ul nu e un etalon de calitate si durabilitate

Reply
George 12 decembrie 2017 - 10:49

Renault nu este o masina extrem de fiabila cum sunt asiaticele de exp, dar comparata cu VW, BMW si Merc, Renault chiar este etalon de calitate si durabilitate. Nemtii nu mai fac calitate de multa vreme.

Adrian Mitrea 9 decembrie 2017 - 16:05

Salut!

A doua generație a fost lansată în Decembrie 2017. Deci nu aveai când să mergi atâta cu ea. Tu vorbești de prima generație, probabil fără facelift și cu facelift. Ceea ce e total altceva față de mașina din acest review.

Geamuri din plastic nu există. Simți ce simți pentru că Dacia nu oferă geamuri cu protecție solară.

Te legeni pentru că e mașină off road. Și oricum exagerezi.

Sute de mii de clienți ai Duster de primă generație te-ar contrazice legat de faptul că e mașină proastă.

Despre confort, scaune, climatizare e adevărat ce spui. La a doua generație, cea din review, lucrurile stau mult mai bine decât știi tu.

Baftă!

Reply
Altul 11 decembrie 2017 - 13:08

Adrian, (îmi permit sa-ti spun pe nume, sa nu te superi, dar e public 🙂 ), daca citeai atent ai fi vazut ca n-am spus ca Duster e o masina proasta, din contra… doar am evidentiat „detaliile” pentru care unii prefera masinile SH de calitate (sau „mai de” calitate…)

Referitor la generatie, probabil ca ai dreptate, am condus primul Duster si pe cel de-al doilea care arata altfel (si interior si exterior); poate ca e doar facelift, si nu a doua generatie cum am spus eu… daca-i asa, mea culpa…

Reply
Manelistu bulangiu 7 decembrie 2017 - 20:09

Acelasi Haldex care baga vastu vartos in buzunar la fraieri. “Ie for bai for, neneee!”. Iham, stai la rand, ca baga pui!

Reply
Adrian Calin 7 decembrie 2017 - 21:03

Salut! M-ai convins să mă duc să o testez. Pe de altă parte, aștept testele NCAP (pentru mine sunt cele mai importante, deși pentru 95% dintre români nu sunt, probabil că cei mai mulți habar n-au despre ce este vorba atâta timp cât vorbesc la telefon din mașini de 100.000 de euro și își țin copiii ca pe sacii de cartofi, primii care pot zbura prin geam). Dacă mașina asta va avea minim 85 de puncte la testele NCAP și mă impresionează la test, o să mă gândesc ca la o variantă.

Reply
Mihai 7 decembrie 2017 - 21:22

Fara suparare dar cu 20k euro, as mai pune cateva mii si mi-au lua un Nissan Navara putin folosit. Clar alta utilitate, siguranta. Nu mai vorbim de capabilitati off-road. Bonus impozitul redus intrand in categoria autoutilitarelor.
Daca vrei un 4×4 serios te poti uita dupa un Land Cruiser. Dar impozitul e pe masura la 2.8 litri.
Lucrul care ma face sa stau departe de Dacia: siguranta pasiva deficitara la impact. Mereu sunt cu 2 stele fata de nivelul actual. Pacat.

Reply
Radu 7 decembrie 2017 - 23:12

Salut, poate ai spus și nu am fost atent, cum e din punct de vedere al antifonării?

Reply
Adrian Mitrea 7 decembrie 2017 - 23:26

Salut, Radu!
Antifonarea este bună spre foarte bună, din punctul meu de vedere.
E la ani lumină în bine față de vechiul model.
E la nivel cu orice alt SUV compact de 20-30.000 Euro.

Reply
Andy 8 decembrie 2017 - 00:39

Si baietii de la AM au catalogat-o drept silentioasa (era chiar 1.5 dCi – care e mai zgomotos ca un benzinar turbo), in conditiile in care in clasele mica si compacta in zona suv-urilor majoritatea modelelor au o izolare fonica medie sau slaba.

http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-noul-dacia-duster-15-dci-110-cp-edc-81281.html

Reply
Malex 8 decembrie 2017 - 12:15

Imi place marca Dacia si directia in care merge de cativa ani buni, dar nu inteleg cum putem compara Dusterul cu alte marci/modele cel putin la nivelul peformantelor. Motoarele din oferta abia daca sunt potrivite pentru sedan, dar pentru un SUV in niciun caz.. 110 CP, viteza maxima aprox 170km – Dacia 1310 avea 45 CP si o viteza maxima de 145 km…din acest punct de vedere nu se poate compara Dusterul cu alte marci.

Reply
Andy 10 decembrie 2017 - 21:14

Esti copil, nostalic colectionar de surprize Turbo sau gamer fan NFS? Unde mergi cu mai mult de 130 legal? Iti zic eu: in Polonia pe orice autostrada (140 e limita) si in Germania pe niste portiuni foarte putine. Mai mult conteaza acceleratia, dar 10.4 pentru 0-100 cat are modelul din test e un timp suficient si pentru Kadjar sau Qashqai. Pentru Dacia care e totusi low-cost e arhisuficient.

Reply
costi 8 decembrie 2017 - 13:31

masina e f bine realizata. finisaje peste generatia anterioara. mai furmoasa ca suzuki vitara. dar are un pret exagerat 18 mii eur. la banii astia iei kia sportage

Reply
Andy 10 decembrie 2017 - 21:16

Kia Sportage e entry la banii aia. E exact cum zici ca iei Seria 3 la banii de Insignia. Primul e entry, al doilea full. Din statistici iti zic ca nimeni (doar flotele gen taxiuri) nu achizitioneza modelele de baza. Majoritatea merg pe echipari medii si motorizari medii.

Reply
Viorel 8 decembrie 2017 - 16:30

Buna Adrian, am si eu o intrebare. Ipotetic daca ar fi sa achizitionez un Duster, care ar fi acela ? 1.2 Tce 4×4 sau 1.5 DCi 4×4 (4×2 cu EDC) din punctul tau de vedere. Multumesc si astept un raspuns.

Reply
Adrian Mitrea 8 decembrie 2017 - 16:38

Salut, Viorel! Ți-am răspuns și pe YouTube 😀
Depinde de tine, pentru ce o cumperi. Eu pot să spun pentru mine:
1) Dacia Duster 1.5 dCi EDC 4×2 pentru că îmi place foarte mult transmisia automată și NU sunt mare fan off road. Prefer oricând asfaltul în locul mocirlei.
2) Dacia Duster 1.2 TCe 125 CP 4×2 manual sau 4×4 manual (automat nu există) pentru că îmi place foarte mult rafinamentul motorului pe benzină și faptul că Duster 1.2 TCe 125 CP 4×2 este cel mai rapid model de la Dacia (10,4 secunde pentru 0-100 km/h).
3) Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 manual (automat nu există) pentru că nu sunt atât de mare fan diesel + manual + 4×4, pentru stilul meu de viață nu e potrivit așa ceva.
Cu toate astea, varianta 4 pentru mine este cea mai potentă și mai economică versiune de Duster judecată per ansamblu. Deci pentru unii ar putea fi prima opțiune. Dar nu e pentru mine.
Tu iei ce ți se potrivește, evident.
P.S. Mașina mea personală este un MINI Cooper 1.6 benzină 116 CP (2002).

Reply
Mihai 8 decembrie 2017 - 17:50

Testele Euro NCAP se fac pe modelul de top cu toate optionalele.
Testele de emisii si consum se fac pe modelul ce mai usor, preparat pentru consum minim inclusiv cu banda adeziva, daca ajuta la aerodinamica.
Testul de fata s-a facut cu o masina practic noua.
Nu e de mirare ca lumea e incantata dar se pune intrebarea cat de relevante sunt testele respective.
Interesant ar fi un test dupa 1, 2, 3, 4 sau 5 ani petrecuti pe drumurile patriei. S-ar putea sa avem surprize…

Reply
Pisica 8 decembrie 2017 - 23:03

De ce credeti ca nu se produce Duster cu cutie automata EDC pe benzina, atita timp cit motorul Diesel este pe o panta descendenta?

Reply
Adrian Mitrea 9 decembrie 2017 - 15:50

Salut!
Dieselul nu este pe o pantă atât de descendentă precum crezi, în special la SUV-uri. Mai are cel puțin 10 ani în față înainte să scadă cu adevărat.
O explicație pentru faptul că nu există 1.2 TCe + EDC poți găsit la finalul acestui articol https://0-100.ro/2017/12/07/nou-motor-pe-benzina-t

Reply
dodoi 12 decembrie 2017 - 20:29

Diesel-ul e un „dead man walking”. Nu se mai aloca mai nici un ban motoarelor diesel (inclusiv la VW), se planuieste interzicerea accesului masinilor diesel in marile orase si singurul motiv pentru care mai sunt de vanzare masini diesel e ca diesel e principala tehnologie la VW si se doreste acordarea unei perioade de tranzitie VW-ului. Altfel VW ar fi pus pe butuci si Germania la fel.

Reply
Marius 14 decembrie 2017 - 10:06

O scurta intrebare: cum sta pe insonorizare. S-a lucrat la acest capitol?

Reply
Adrian Mitrea 14 decembrie 2017 - 20:26

Salut! Da, cum am și spus în video, e foarte liniște în mașină, la nivel de orice mașină străină. Zgomotul produs de motor e mult mai bine izolat, la fel și zgomotul produs de roți la rulare, și zgomotul aerodinamic.

Reply
Cristian 14 ianuarie 2018 - 17:54

Adrian, rog un sfat pt. achizitia Duster, intre 1.2 si 1.6 benzina, nu ma dau in vant dupa viteza si vreau o masina de familie…care ar fi mai fiabil ? Ca si consum , diferenta e cam 1 l la 100 km intre ele ?

Reply
Adrian Mitrea 14 ianuarie 2018 - 18:00

Salut, Cristian!
Eu aș merge pe 1.6 natural aspirat cu intalație GPL din fabrică și cât mai bine echipat (maximum cât îți permite bugetul). Dar neapărat cu GPL. Ai să-mi mulțumești mai târziu.
1.2 e mai rapid, e mai vioi, e clar mai plăcut de condus, dar ai menționat fiabilitatea, ori se pare că timpul a dovedi că 1.2 TCe nu e un motor foarte fiabil, motiv pentru care va fi înlocuit în 1-2 ani cu altceva. Detalii aici https://0-100.ro/2017/12/07/nou-motor-pe-benzina-t
Cam aceasta cred eu că ar fi mașina potrivită pentru cerințele tale, prezentate foarte clar și la obiect în comentariu.

Reply
Cristian 16 ianuarie 2018 - 22:30

Multumesc de raspuns, totusi fortat de imprejurari, s-ar putea sa trec totusi la diesel. Am sunat la diversi deleri din mai multe judete, imi spun ca 1.6 nu a intrat in productie si mai mult, prin Rabla 2018, nu as putea sa achizitionez modelul 1.6. Si atunci ramane intrebarea 1.5 dci am auzit ca e fiabil, dar in medie, cu cat ar fi mai mari costurile de intretinere la acest motor ?
Si diferenta intre 90 CP si 110 CP, alta decat puterea in sine, mai e vreuna ?

Reply

Lasa un comentariu