Acasa Dacia Nou motor pe benzină, turbo, de 1,3 litri, de la Renault-Nissan și Daimler

Nou motor pe benzină, turbo, de 1,3 litri, de la Renault-Nissan și Daimler

de Adrian Mitrea

Energy TCe 115 – 160 (sursa – Renault)

Alianța Renault-Nissan (implicit mărcile Dacia și Mitsubishi) și Daimler (Mercedes-Benz, smart, etc…) anunță lansarea unui nou motor pe benzină, turbo, de 1,3 litri, parte a familiei de motoare Energy TCe. Pentru început vor fi disponibile puteri de 85 kW/115 CP, 103 kW/140 CP și 118 kW/160 CP. Pentru început modelele Renault Scenic și Renault Grand Scenic vor beneficia de acest nou motor, iar din 2018 încolo noul propulsor va fi răspândit pe mult mai multe modele.

Versiunea de 85 kW/115 CP va putea fi comandată doar cu transmisie manuală, iar variantele de 103 kW/140 CP și 118 kW/160 CP vor putea fi combinate atât cu o cutie de viteze manuală, cât și cu una automată cu dublu ambreiaj (EDC).

Deși Renault nu spune explicit acest lucru, este de așteptat ca noul motor de 1,3 litri (1.330 cmc) să îl înlocuiască pe cel de 1,2 litri (TCe 125, TCe 130). Renaut spune doar atât: „(…) comparat cu motorul Energy TCe 130, noul Energy TCe 140 livrează 35 Nm în plus (…)”.

Noul propulsor pe benzină de 1,3 litri beneficiază de tehnologii pe care Alianța le-a dezvoltat pentru Nissan GT-R, cum ar fi tratamentul cilindrilor în așa fel încât să disipe căldura eficient și să reducă frecarea (Bore Spray Coating). Motorul beneficiază și de distribuție dublu variabilă (Dual Variable Timing Camshaft) care controlează supapele de admisie și evacuare variabil și independent unele de altele, în funcție de sarcina motorului.

Energy TCe 115 – 160 cu transmisie manuala atasata (sursa – Renault)

Într-o discuție amplă la Salonul Auto de la Frankfurt oficialii Renault au lăsat să se înțeleagă faptul că noi motoare vor veni pe Dacia Duster ulterior lansării, chiar dacă la lansare motoarele sunt identice cu ale vechii generații. Lansarea acestui nou motor explică și faptul că noul Duster nu oferă un motor pe benzină + cutie de viteze automată, în sensul că n-ar fi meritat efortul financiar pentru a dezvolta așa ceva din moment ce din interior se știa că motorul TCe 125 va fi înlocuit.

Așadar sunt șanse mari ca acest nou motor de 1,3 litri să-l înlocuiască pe cel de 1,2 litri și să ajungă inclusiv pe Dacia Duster în combinație cu EDC (cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj) prin 2018-2019.

Energy TCe 115 – 160 cu transmisie EDC atasata (sursa – Renault)

4 comentarii

gigi 7 decembrie 2017 - 20:01

Mi-a placut Tce 130 de 1.2. Dar 1.3 litri cu 160 CP …Mama…

Reply
cris 9 decembrie 2017 - 22:27

Comenteaza aici, logic cand ai un motor de 1 litru cu 3 cilindri daca mai adaugi un cilindru ajungi la 1330 cmc si pui un turbo….interesant ca europenii VW, opel, renault au ajuns la 1,3 si 1,5 si turbo, si injectie directa pe benzina la vreo 15 ani dupa japonezi…vezi Mitsubishi 1,8 GDI si Mazda, Nissan de 1,5 nu scrie prostii!

Reply
Nicu 25 februarie 2020 - 07:54

Bună ziua am un Renault grand scenic tce 140 130 cp as dori sa știu cât este consumul la el, mi se pare ca, consuma foarte mult in oras

Reply
Gabriel 3 noiembrie 2021 - 22:08

am un Duster 2015 1,2 tce 125 cai are 75 de mi km și trebuie schimbat motorul, in concluzie sânt prost fabricate! nu sânt primul proprietar daca asi fi fost îi dădeam in judecată!

Reply

Lasa un comentariu