Acasa Dacia Test Drive Dacia Duster

Test Drive Dacia Duster

de Adrian Mitrea

Dacia Duster se simte acum ca „o mașină străină”, în cel mai bun sens al expresiei. Este pentru prima dată când am condus o mașină Dacia care nu se stimte ca o Dacia, pornind de la finisaje, dotări, insonorizare și până la ținută de drum, sistem de direcție și starea de bine generală pe care mașină ți-o dă atunci când o conduci. Așadar, Duster reprezintă o surpriză de proporții, mai ales că din punct de vedere mecanic este, în mare, identică cu modelul anterior. Dar toate optimizările, atenția acordată detaliilor, ranforsările suplimentare pentru aducerea siguranței la zi și toate dotările opționale disponibile pe mașină o fac, totuși, foarte diferită: o nouă generație Duster, o nouă eră pentru Dacia. Am condus mașina lângă Atena, în Grecia, și avem pentru voi articolul mult-așteptat: test drive Dacia Duster.


Detalii

Marcă: Dacia

Model: Dacia Duster

Producție: 2017

Caroserie: SUV cu 5 uși, 5 locuri

Preț (fără TVA): circa 15.000 Euro

Preț (cu TVA): circa 17.850 Euro

Motor: 1.2 litri (1.197 cc) turbo benzină, cu patru cilindri în linie, montat transversal, cu intercooler și injectie directă. Puterea maximă este 92 kW / 125 CP la 5.300 rpm și cuplul maxim este 205 Nm disponibil la 2.300 rpm.

Transmisie: cutie de viteze manuală cu 6 trepte și tracțiune față

Anvelope: Bridgestone 215/60 R17

Acelerație 0-100 km/h: 10,4 secunde

Viteză maximă: 177 km/h

Consum mediu declarat (NEDC): 6,2 l/100 km

Emisii: EU6, 138 g CO2/km

Rezervor (litri): 50

Dimensiuni (mm): L 4.341 / w 1.804 / h 1.693

Portbagaj (litri): 478-1.623

Ampatament (mm): 2.674

Masă (min./max.): 1.200 kg/1.301 kg (include șofer 75 kg)

Cd: –

Suspensii față: Brațe independente tip McPherson, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare.

Suspensii spate: Semi-independentă, punte H cu brațe trase, arcuri elicoidale.


Echipament standard (selecție)

Airbag-uri frontale pentru șofer și pasager; airbag-uri laterale pentru șofer și pasager; airbag-uri cortină; centuri de siguranță pretensionate; ABS; AFU; ESC/ESP; TPMS (monitorizarea presiunii in pneuri); cruise control și limitator de viteză; lumini de zi (DRL) cu LED; proiectoare cu iluminare statică în viraj; asistență la pornirea din rampă (HSA); geamuri acționate electric față/spate, cu impuls pentru geamul șoferului; geamuri spate și lunetă fumurii; volan ajustabil pe înalțime și în adâncime; oglinzi laterale reglabile electric și încălzite; ornamente exterioare cu aspect crom satinat; bare de pavilion cu aspect crom satinat cu inscripția Duster; computer de bord; funcție Eco; scaun șofer reglabil pe înălțime, cu reglaj lombar; cotieră pentru șofer; banchetă spate rabatabilă fracționat (60:40); jante din aliaj ușor de 17 țoli cu design Maldive.


Echipamente opționale (prețuri în Euro, fără TVA)

Vopsea metalizată Orange Atacama (252); sistem multimedia Media NAV (252); Pachet Look (672); cameră video spate; senzori de parcare spate (168); (210); volan îmbrăcat în piele (84); cheie-card de acces tip mâini libere (168) cu pornire fară cheie și deblocare-deschidere portbagaj din telecomandă.


Condus de Adrian Mitrea circa 120 km, cu un consum mediu real de 7,6 l/100 km. La finalul testului masina avea 780 km la bord.


Citește și:

95
Lasa un comentariu

avatar
20 Comment threads
75 Thread replies
4 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
41 Comment authors
PetreCristianFlorin CiocănaruMariusdodoi Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
PPop
Cititor
PPop

Care din modele a fost testat, Confort sau Prestige? Multumesc

mihai
Cititor
mihai

cum tin s-a parut masina? dar motorul?…

Mir Cea
Cititor
Mir Cea

Schimbati slider-ul acela!!! cand citesti articolul sau te uiti la video si se schimba poza „sare” tot ecranul!!!

Stefan
Cititor
Stefan

Nu inteleg sincer sa fiu de ce toata lumea are atatea cuvinte de lauda, tehnologia e veche are 10 ani si o regasim (in totalitate) pe primul model de Qashqai (j10) in afara de bord care e de la J11. Apoi pretul este de 19.150 de euro (Prestige 1.5dci 4×2 automat plus vopsea, card si unghi mort). Nu e un pret deloc mic avand in vedere ca un Qashai Acenta 1.2 automat este 21.650. E diferenta mare intre unul si altul iar marja de profit e mult mai sanatoasa la Duster decat la Qashqai, da au aceeasi platforma. In cazul… Citeste mai mult »

bancher
Cititor
bancher

aceasta e si parerea mea: cu 19000 euro treci la Qashqai sau la Kia Sportage (masini care sunt din alta liga).
Dusterul merita daca il iei chel, insa in momentul in care pui optiuni pe el, devine scump.

Razvan
Cititor
Razvan

Surprinzator de familiara aceasta recenzie, laudata din bara in bara, ca toate recenziile la Dacia. Dar sa ne auzim cu bine peste ceva timp, dupa ce vizitati service-urile dealeror Dacia si s-ar putea sa aveti ceva dezamagiri.
Drumuri frumoase tuturor!

Dan
Cititor
Dan

Si Daciile din ultimii 10 ani au fost bune. Daovada ca s-au exportat. Tonul articolului pare nepotrivit.

Sandu
Cititor
Sandu

Cand Dacia (mai ales Duster-ul!!!) va avea 5* la EuroNCap, la fel ca 95% dintre masinile europene, atunci va juca in liga masinilor straine! Cand Logan / MCV vor avea stabilitate ca un Renault, atunci Dacia va juca in liga masinilor straine! Pana atunci, ne mangaiem singuri pe… cap.

Bogdan
Cititor
Bogdan

Legat de ALS (Automated lightning system) era impus de reglementari, astfel a aparut si la Dacia.
Impus, ca sa nu mai avem kamikaze care merg prin oras seara/noaptea cu farurile stinse … ca, el vede.

George
Cititor
George

O masina excelenta, raport calitate/pret care se va vinde foarte bine in vest. Romanii sunt prea „destepti” si prea „smecheri” sa cumpere asa ceva. Vor cumpara in continuare traditionalele sh-uri nemtesti. Scopul principal al romanilor cand cumpara o masina e sa le arate la fraieri ca au succes in viata. Partea cu mutatul in service-uri si averile cheltuite pe reparatii o baga sub pres. Fraierii nu trebuie sa afle ca succesul e esec, smecheria e fudulie, iar desteptaciunea e prostie crasa.

Reader
Cititor
Reader

Ai si nu ai dreptate. pana la urma totul se rezuma la preferinte personale. cat despre traditionalele SH-uri nemtesti cred ca compari (intentionat am scris asa) mere cu pere. daca compari un duster nou (12k+ euro) cu un sh de 20 de ani (500 – 1000E), ai perfecta dreptate. dar daca compari (tot intentionat) un duster nou cu o masina nemteasca de 2-3 ani (tot 12k+ euro), iti vei da seama ca deprecierea e mai mare la duster decat la nemteasca. in rest, daca ai sti cum sunt intretinute si verificate masinile in germania si UK, ti-ai da seama ca… Citeste mai mult »

Andy
Cititor

Care 2-3 ani? Varsta medie, atentie, medie a vehiculelor sh aduse din vest in 2017 e de 12 ani!!!

http://incont.stirileprotv.ro/auto/rar-numarul-de-vehicule-introduse-in-parcul-auto-romanesc-a-crescut-cu-80-duoa-eliminarea-timbrului-de.html

Iti dai seama ca din alea 500.000 de sh-uri aduse in 2017 in tara, 90% au o vechime mai mare de 8 ani?

Petre
Cititor
Petre

Comenteaza aici, da’ nu scrie prostii!
@Reader, pana la urma ce iti doresti de la o masina ?
Deprecierea te intereseaza, ce esti pe Bursa cumva ? O vinzi dupa ce o cumperi ? Inseamna ca invarti banii si nu te intereseaza masini smart-buy, pana la urma ce cauti aici ?
Sanatate ca restul vine de la sine !

Altul
Cititor
Altul

– In „traditionala” SH nemteasca nu ma doare spatele dupa drumul la serviciu (mers cu Duster prima si a doua generatie la serviciu 48 KM dus si întors zilnic de 7 ani) – In „traditionala „SH” nemteasca nu simt AC-ul in frunte si spatele transpirat vara – in „traditionala „SH” menteasca soarele nu ma bate in piept prin geamul ala de plastic ultra transparent (stiu, se poate pune colant) – si mai presus de toate, cutia automata e altceva (momenta pe Duster , doar cu tractiune 4×2, sa nu uitam) – In „traditionala” SH nemnteasca nu mi se legana capul… Citeste mai mult »

George
Cititor
George

– scaunele de la Duster sunt aceleasi de pe Logan, adica comode si fara prea mult suport. N-am auzit lume sa se planga de ele, in schimb am auzit lume plangandu-se de scaunele tari si suspensia tare de pe nemtesti. Pe langa asta la nemtesti, buretul e ieftin, se taseaza in timp si ajungi sa stai cu fundul ca intr-o galeata, vorbesc din experienta cu Golf cumparat nou. Asta pe langa multe alte probleme care le-a avut. – AC-ul e cel standard de la Renault. Probabil constructorul nr. 1 mondial nu stie sa faca instalatii AC (https://www.usatoday.com/story/money/cars/2017/07/28/nissan-renault-seize-lead-first-half-global-vehicle-sales/519414001/) – nu stiu… Citeste mai mult »

Mihai
Cititor
Mihai

Ca sunt multe de pe Renault se stie cum la fel se stie ca Renault-ul nu e un etalon de calitate si durabilitate

George
Cititor
George

Renault nu este o masina extrem de fiabila cum sunt asiaticele de exp, dar comparata cu VW, BMW si Merc, Renault chiar este etalon de calitate si durabilitate. Nemtii nu mai fac calitate de multa vreme.

Manelistu bulangiu
Cititor
Manelistu bulangiu

Acelasi Haldex care baga vastu vartos in buzunar la fraieri. “Ie for bai for, neneee!”. Iham, stai la rand, ca baga pui!

Adrian Calin
Cititor
Adrian Calin

Salut! M-ai convins să mă duc să o testez. Pe de altă parte, aștept testele NCAP (pentru mine sunt cele mai importante, deși pentru 95% dintre români nu sunt, probabil că cei mai mulți habar n-au despre ce este vorba atâta timp cât vorbesc la telefon din mașini de 100.000 de euro și își țin copiii ca pe sacii de cartofi, primii care pot zbura prin geam). Dacă mașina asta va avea minim 85 de puncte la testele NCAP și mă impresionează la test, o să mă gândesc ca la o variantă.

Mihai
Cititor
Mihai

Fara suparare dar cu 20k euro, as mai pune cateva mii si mi-au lua un Nissan Navara putin folosit. Clar alta utilitate, siguranta. Nu mai vorbim de capabilitati off-road. Bonus impozitul redus intrand in categoria autoutilitarelor.
Daca vrei un 4×4 serios te poti uita dupa un Land Cruiser. Dar impozitul e pe masura la 2.8 litri.
Lucrul care ma face sa stau departe de Dacia: siguranta pasiva deficitara la impact. Mereu sunt cu 2 stele fata de nivelul actual. Pacat.

Radu
Cititor
Radu

Salut, poate ai spus și nu am fost atent, cum e din punct de vedere al antifonării?

Andy
Cititor

Si baietii de la AM au catalogat-o drept silentioasa (era chiar 1.5 dCi – care e mai zgomotos ca un benzinar turbo), in conditiile in care in clasele mica si compacta in zona suv-urilor majoritatea modelelor au o izolare fonica medie sau slaba.

http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-noul-dacia-duster-15-dci-110-cp-edc-81281.html

Malex
Cititor
Malex

Imi place marca Dacia si directia in care merge de cativa ani buni, dar nu inteleg cum putem compara Dusterul cu alte marci/modele cel putin la nivelul peformantelor. Motoarele din oferta abia daca sunt potrivite pentru sedan, dar pentru un SUV in niciun caz.. 110 CP, viteza maxima aprox 170km – Dacia 1310 avea 45 CP si o viteza maxima de 145 km…din acest punct de vedere nu se poate compara Dusterul cu alte marci.

Andy
Cititor

Esti copil, nostalic colectionar de surprize Turbo sau gamer fan NFS? Unde mergi cu mai mult de 130 legal? Iti zic eu: in Polonia pe orice autostrada (140 e limita) si in Germania pe niste portiuni foarte putine. Mai mult conteaza acceleratia, dar 10.4 pentru 0-100 cat are modelul din test e un timp suficient si pentru Kadjar sau Qashqai. Pentru Dacia care e totusi low-cost e arhisuficient.

costi
Cititor
costi

masina e f bine realizata. finisaje peste generatia anterioara. mai furmoasa ca suzuki vitara. dar are un pret exagerat 18 mii eur. la banii astia iei kia sportage

Andy
Cititor

Kia Sportage e entry la banii aia. E exact cum zici ca iei Seria 3 la banii de Insignia. Primul e entry, al doilea full. Din statistici iti zic ca nimeni (doar flotele gen taxiuri) nu achizitioneza modelele de baza. Majoritatea merg pe echipari medii si motorizari medii.

Viorel
Cititor
Viorel

Buna Adrian, am si eu o intrebare. Ipotetic daca ar fi sa achizitionez un Duster, care ar fi acela ? 1.2 Tce 4×4 sau 1.5 DCi 4×4 (4×2 cu EDC) din punctul tau de vedere. Multumesc si astept un raspuns.

Mihai
Cititor
Mihai

Testele Euro NCAP se fac pe modelul de top cu toate optionalele.
Testele de emisii si consum se fac pe modelul ce mai usor, preparat pentru consum minim inclusiv cu banda adeziva, daca ajuta la aerodinamica.
Testul de fata s-a facut cu o masina practic noua.
Nu e de mirare ca lumea e incantata dar se pune intrebarea cat de relevante sunt testele respective.
Interesant ar fi un test dupa 1, 2, 3, 4 sau 5 ani petrecuti pe drumurile patriei. S-ar putea sa avem surprize…

Pisica
Cititor
Pisica

De ce credeti ca nu se produce Duster cu cutie automata EDC pe benzina, atita timp cit motorul Diesel este pe o panta descendenta?

Marius
Cititor
Marius

O scurta intrebare: cum sta pe insonorizare. S-a lucrat la acest capitol?

Cristian
Cititor
Cristian

Adrian, rog un sfat pt. achizitia Duster, intre 1.2 si 1.6 benzina, nu ma dau in vant dupa viteza si vreau o masina de familie…care ar fi mai fiabil ? Ca si consum , diferenta e cam 1 l la 100 km intre ele ?