Acasa Dacia Test Drive Dacia Duster

Test Drive Dacia Duster

de Adrian Mitrea

Dacia Duster se simte acum ca „o mașină străină”, în cel mai bun sens al expresiei. Este pentru prima dată când am condus o mașină Dacia care nu se stimte ca o Dacia, pornind de la finisaje, dotări, insonorizare și până la ținută de drum, sistem de direcție și starea de bine generală pe care mașină ți-o dă atunci când o conduci. Așadar, Duster reprezintă o surpriză de proporții, mai ales că din punct de vedere mecanic este, în mare, identică cu modelul anterior. Dar toate optimizările, atenția acordată detaliilor, ranforsările suplimentare pentru aducerea siguranței la zi și toate dotările opționale disponibile pe mașină o fac, totuși, foarte diferită: o nouă generație Duster, o nouă eră pentru Dacia. Am condus mașina lângă Atena, în Grecia, și avem pentru voi articolul mult-așteptat: test drive Dacia Duster.


Detalii

Marcă: Dacia

Model: Dacia Duster

Producție: 2017

Caroserie: SUV cu 5 uși, 5 locuri

Preț (fără TVA): circa 15.000 Euro

Preț (cu TVA): circa 17.850 Euro

Motor: 1.2 litri (1.197 cc) turbo benzină, cu patru cilindri în linie, montat transversal, cu intercooler și injectie directă. Puterea maximă este 92 kW / 125 CP la 5.300 rpm și cuplul maxim este 205 Nm disponibil la 2.300 rpm.

Transmisie: cutie de viteze manuală cu 6 trepte și tracțiune față

Anvelope: Bridgestone 215/60 R17

Acelerație 0-100 km/h: 10,4 secunde

Viteză maximă: 177 km/h

Consum mediu declarat (NEDC): 6,2 l/100 km

Emisii: EU6, 138 g CO2/km

Rezervor (litri): 50

Dimensiuni (mm): L 4.341 / w 1.804 / h 1.693

Portbagaj (litri): 478-1.623

Ampatament (mm): 2.674

Masă (min./max.): 1.200 kg/1.301 kg (include șofer 75 kg)

Cd: –

Suspensii față: Brațe independente tip McPherson, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare.

Suspensii spate: Semi-independentă, punte H cu brațe trase, arcuri elicoidale.


Echipament standard (selecție)

Airbag-uri frontale pentru șofer și pasager; airbag-uri laterale pentru șofer și pasager; airbag-uri cortină; centuri de siguranță pretensionate; ABS; AFU; ESC/ESP; TPMS (monitorizarea presiunii in pneuri); cruise control și limitator de viteză; lumini de zi (DRL) cu LED; proiectoare cu iluminare statică în viraj; asistență la pornirea din rampă (HSA); geamuri acționate electric față/spate, cu impuls pentru geamul șoferului; geamuri spate și lunetă fumurii; volan ajustabil pe înalțime și în adâncime; oglinzi laterale reglabile electric și încălzite; ornamente exterioare cu aspect crom satinat; bare de pavilion cu aspect crom satinat cu inscripția Duster; computer de bord; funcție Eco; scaun șofer reglabil pe înălțime, cu reglaj lombar; cotieră pentru șofer; banchetă spate rabatabilă fracționat (60:40); jante din aliaj ușor de 17 țoli cu design Maldive.


Echipamente opționale (prețuri în Euro, fără TVA)

Vopsea metalizată Orange Atacama (252); sistem multimedia Media NAV (252); Pachet Look (672); cameră video spate; senzori de parcare spate (168); (210); volan îmbrăcat în piele (84); cheie-card de acces tip mâini libere (168) cu pornire fară cheie și deblocare-deschidere portbagaj din telecomandă.


Condus de Adrian Mitrea circa 120 km, cu un consum mediu real de 7,6 l/100 km. La finalul testului masina avea 780 km la bord.


Citește și:

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notifica-ma despre
guest
95 Comments
vechi
noi
Inline Feedbacks
View all comments
PPop
PPop
2 ani

Care din modele a fost testat, Confort sau Prestige? Multumesc

Eduard
Eduard
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

Si care este logica pentru care in Romania nu este valabila echiparea Prestige cu motorul 1.2 TCe 125CP 4×4? Daca in vest se poate (atat in Franta cat si in Germania combinatia poate fi gasita deja in Configuratoare), de ce nu si in Romania? Nu este Romania prima piata pentru Dacia, implicit Duster? Sau Renault continua sa considere Romania o tara din lumea a 3-a?

adian_r5
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

„Nu există atâta capacitate de producție pentru acea motorizare/configurație, iar cererea pe piețele vestice este foarte mare.” – adica aceeasi treaba ca in vremurile comuniste – exportu’ are prioritate.

gigi
gigi
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

Pai pune pe usa inchis, si fa comanda. Vine vremea cind ai sa ai deschis, si nu mai vine omul…

adian_r5
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

Tizule … e bun exmplu’ tau cu cofetaria … da’ situatia despre care discutam aici e diferita

bancher
bancher
2 ani
Reply to  Eduard

Franta este principala piata pentru Duster, in nicun caz Romania.

Andrei
Andrei
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

Conduc de un an un Duster 2016 4×4 1.5dCI si maina se comporta foarte bine pe orice fel de drum,vara si iarna. Chiar impresionat de mersul pe rampe abrupte de pamant sau prin zapada afanata. Singura nemultumire majora este ca de aproape o luna astept o oglinda stanga fata pentri a o inlocui pe cea furata (garantie+Casco deci musai originala) care sa vina din Franta ca in Romania zero stoc. Vi se pare o atitudine corecta post vanzare fata de clienti?

bancher
bancher
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

Aici nu sunt de acord cu dumneavoastra. Totul tine mai mult de organizarea importatorilor, decat de marca masinii. La Skoda nu mi s-a intamplat sa stau vreodata la coada pentru vreo piesa, totul este pe stoc, si, daca nu este, in max. 2-3 zile piesa a sosit.
Sa stai o luna sa astepti o oglinda mi se pare strigator la cer. Andrei are dreptate, atitudinea fata de client nu este corecta.

mihai
mihai
2 ani

cum tin s-a parut masina? dar motorul?…

Mir Cea
Mir Cea
2 ani

Schimbati slider-ul acela!!! cand citesti articolul sau te uiti la video si se schimba poza „sare” tot ecranul!!!

cristian
cristian
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

poate ca nu face preload cum trebuie si in mod sigur pentru ca sunt incarcate si poze de dimensiuni diferite, caz in care se ajusteaza inaltimea galeriei. E o problema pentru ca face singura slide de la o poza la alta

Lucian
Lucian
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

Conexiune slabă… aiurea… Sunt in casă, pe wi-fi. Cred ca problema e ca fotografiile au rezoluție destul de mare, iar sliderul nu e optimizat pentru browser pe mobil (sa afiseze de ex niste thumbnails daca nu il deschizi).

Reader
Reader
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

E groaznic sliderul. gasiti altul care-ti incarca pozele de la inceput. e frustrant rau de tot sa-ti tot puga scrisul de sub ochi …

A C
A C
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

nu e adevarat…e un bug de la site-ul asta..plus conexiunea nu e secure..teribil blog!!

Daniel
Daniel
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

Este un defect in site. Cand se schimba pozele, se modifica pentru scurt timp dimensiunea versticala a slider-ului, ceea ce da un efect de defilare in jos si in sus a intregului ecran care este intr-adevar deranjant.

Stefan
Stefan
2 ani

Nu inteleg sincer sa fiu de ce toata lumea are atatea cuvinte de lauda, tehnologia e veche are 10 ani si o regasim (in totalitate) pe primul model de Qashqai (j10) in afara de bord care e de la J11. Apoi pretul este de 19.150 de euro (Prestige 1.5dci 4×2 automat plus vopsea, card si unghi mort). Nu e un pret deloc mic avand in vedere ca un Qashai Acenta 1.2 automat este 21.650. E diferenta mare intre unul si altul iar marja de profit e mult mai sanatoasa la Duster decat la Qashqai, da au aceeasi platforma. In cazul… Citeste mai mult »

Stefan
Stefan
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

AWM – around view monitor era, la fel era si navigatia, nu cu harta romaniei ce-i drept, keyless entry/go era. Tableta aia din bord e o porcarie groaznica, si stiu ce zic ca o am pe un Stepway, tot cu telefonul in geam e mai bine. Ceea ce zic eu e ca toti jurnalistii vorbesc de o mare minune, da comparata cu primul model evident ca da, insa aia era platforma de Logan aici e altceva, comparam mere cu pere, De ce nu vorbim cum se pozitioneaza fata de concurenta ce are si ce nu si o sa ne dam… Citeste mai mult »

Stefan
Stefan
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

Adrian, dupa indelungi cautari vad ca noul Duster foloseste vechea platforma, insa nimeni nu zice de chestia asta. Cum sta treaba Dacia ascunde faptul ca iti vinde o masina veche cu minim de imbunatatiri?

Petre
Petre
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

Comenteaza aici, da’ nu scrie prostii! Bine zis ! Orice e romanesc e prost si asta o zic toti patriotii cu SH-uri. Conducator de Logan Ph2 2009 black nacre metalizat 1.6 MPI si foarte multumit, fara nici un fel de probleme, sa le insir totusi: – doua capete de bara schimbate cam devreme la ~ 40000 km; – un pivot stg. la ~50000 Km – doua beculete de 1 leu in bord,complicat de demontat / montat bordul central; – un parbriz crapat de cineva si apoi luat o paitra de la un camion din sens opus, pus altul original; –… Citeste mai mult »

Cosmin Dumitru
Cosmin Dumitru
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

Masina asta se incadreaza la categoria off road ?
Daca da, de ce as da 17500 euro pe un model care are doar tractiune fata ?Pot foarte bine sa-mi iau Logan cu aceeasi motorizare! Ce are prin hablitaclu…….nu e atat de important pentru mine !

bancher
bancher
2 ani
Reply to  Stefan

aceasta e si parerea mea: cu 19000 euro treci la Qashqai sau la Kia Sportage (masini care sunt din alta liga).
Dusterul merita daca il iei chel, insa in momentul in care pui optiuni pe el, devine scump.

Razvan
Razvan
2 ani

Surprinzator de familiara aceasta recenzie, laudata din bara in bara, ca toate recenziile la Dacia. Dar sa ne auzim cu bine peste ceva timp, dupa ce vizitati service-urile dealeror Dacia si s-ar putea sa aveti ceva dezamagiri.
Drumuri frumoase tuturor!

Dan
Dan
2 ani

Si Daciile din ultimii 10 ani au fost bune. Daovada ca s-au exportat. Tonul articolului pare nepotrivit.

Sandu
Sandu
2 ani

Cand Dacia (mai ales Duster-ul!!!) va avea 5* la EuroNCap, la fel ca 95% dintre masinile europene, atunci va juca in liga masinilor straine! Cand Logan / MCV vor avea stabilitate ca un Renault, atunci Dacia va juca in liga masinilor straine! Pana atunci, ne mangaiem singuri pe… cap.

Sandu
Sandu
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

Eu nu ma trag de sireturi cu dumneavoastra si nici nu va permit sa ne batem pe burta. Dati-mi link de pe website-ul oficial cu Dacia 5* EuroNCap si vorbim. Am condus toate daciile, de la 1310 cu carburator pana la duster.

Reader
Reader
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

mi se pare ca esti un pic cam arogant (dar poate s-a inteles gresit din felul in care te-ai exprimat). omul si-a spus un punct de vedere pertinent in ceea ce priveste siguranta. daca asta e filosofia dacia legata de raportul pret / siguranta, ar trebui comunicata si clientilor: „vindem masini ieftine in care poti muri usor”. sunt curios sa vad cat de bine ar prinde la clienti (mai ales in vest). mai mult, banuiesc ca ai detalii oficiale despre „filosofia” asta. altfel, nu prea mi se pare corect sa-ti dai cu presupusul vis-a-vis de strategia dacia pe un site… Citeste mai mult »

Reader
Reader
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

salut, discutia masina SH vs masina noua (indiferent de marca) e de cand lumea si pamantul (ma rog, de vreo 20 – 30 de ani mai bine zis). daca citeai cu atentie comentariile mele, ai fi vazut ca nu ma refer la orice SH. nu alea de 10+ ani, ci la cele de 3+ ani. Pentru ca, pana la urma nici comparatia ta duster vs tiguan / qashqai nu prea tine. e ca si cum ai compara un apartament din nu stiu ce cartier rau famat din bucuresti cu un apartament in floreasca (sa nu zic primaverii). da, amandoua sunt… Citeste mai mult »

Reader
Reader
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

gresesti. nu tot timpul poti sa compari nou cu nou, sh cu sh. indiferent cum o dai. daca comparatia (intentionat scris asa) e prea greoaie, atunci ma voi gandi la alta. sa zicem duster nou vs volvo xc 60 nou. ce vrei sa comparam? m-am referit la Dacia ca si marca. poate fi logan, sandero sau duster. nu conteaza. e o marca ieftina, si cred ca nu jignesc pe nimeni spunand asta, care ar trebui sa fie la indemana oricarui roman muncitor care-si doreste o masina (asta daca vrei sa reiau si sa clarific ideea spusa mai sus). Tocmai, daca… Citeste mai mult »

Reader
Reader
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

eu la discutia aia ma refeream: „am 20k, ce-mi cumpar?!”. si cum spuneam acolo intervin multi factori (personali). la modul cel mai serios (si nu sunt ironic), imi place foarte mult masina. anul trecut am fost la salonul auto de la paris si am ramas surprins (placut) de cat de multi oameni se perindau pe la standul Dacia. si nu doar ca se uitau, dar erau si interesati de test drive. cu siguranta masina asta va prinde mult mai bine. corect, nu poti fi 100% obiectiv, dar (sincer) articolul pare cam prea laudativ. suna mai mult a oda adusa masinii… Citeste mai mult »

Reader
Reader
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

E mai complicat cu test drive pt mine. cel mai apropiat dealer dacia nu e foarte aproape de unde locuiesc si in plus … nu o sa-l conduc eu. Cand aj in Ro. o sa merg la dealer. (poate prind si vreo oferta buna 😛 )

Bogdan
Bogdan
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

Cine a platit deplasarea in Grecia ?

Andy
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

Corect! Statistica arata ca aproape 50% dintre romani au inca WC-ul in curte si 40% sunt la limita saraciei. De fapt, mai putin de 0.1 % dintre romani achizitioneaza anual o masina noua. Se vand anual ~100.000 de masini noi, dintre care 85.000 sunt pe firma. Plus ca majoritatea sunt B si IF.

Bogdan
Bogdan
2 ani

Legat de ALS (Automated lightning system) era impus de reglementari, astfel a aparut si la Dacia.
Impus, ca sa nu mai avem kamikaze care merg prin oras seara/noaptea cu farurile stinse … ca, el vede.

Marian
Marian
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

Este prima data cand fac un comentariu in general. Sunt posesor de Logan din 2006, dar in acelesi timp sunt posesor si de marca premium din 2013. Si nu ascund ca vreau sa-mi iau un Duster. Nu vreu sa contrazic pe nimeni si nici sa schimb parerile cuiva. Loganul merge impecabil si nu am ramas cu el in drum niciodata, nu am facut decat intretinere standard, cei drept numai cu piese de origine si la service autorizat. In cei 11 ani am schimbat ambreiajul odata, niste capete de bara, poate si altceva pe la trenul de rulare fata(astea sunt drumurile… Citeste mai mult »

Andy
2 ani
Reply to  Marian

Dacia e la nivel de VW ca fiabilitate si mult peste trio-ul premium (e si normal, marcile premium au modele complexe pline de electronica si senzori, care logic ca se strica des) si asta nu o spunem noi ci chiar germanii:

http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2017-germany-vehicle-dependability-study.

P.S. Interesant si top 10-ul in care nu e niciun brand german in afara de Opel. Skoda e totusi made in Cehia cu toate ca apartine de VAG.

SRr
SRr
2 ani
Reply to  Andy

Imi place statistica jdpower. Audi are f. multe probleme pt ca la ei se pun toate noutățile / new features ..multe pe cat de cool pe atât de inutile(tehnologii in premiera) VW are ceva mai putine probleme pt ca pâna pun si ei pe mașinile lor noutățile / new feaures de Audi sunt putin învechite se mai repara pe aici pe acolo conceptu (e reutilizare de tehnologie). Seat si Skoda au cele mai putine probleme prin comparație cu Audi VW pt ca ei folosesc preponderent doar tehnologii invechite si platforme deja mai mult testate. In plus nu au atatea ‘new… Citeste mai mult »

George
George
2 ani
Reply to  Andy

Opel este frantuzeasca de ceva timp 🙂

Andy
2 ani
Reply to  George

E de putin timp, iar statisticile JD Power se refera la fiabilitatea din ultimii 3 ani, perioada in care Opel apartinea de GM. Oricum Opel e brand german, asa cum Skoda e unul cehesc. Ca apartin altor grupuri, e alta poveste. La urma urmelor, Opel nu e facut in Franta sau Skoda in Germania.

Florin Ciocănaru
Florin Ciocănaru
2 ani
Reply to  Marian

Dl Marian.sunt de acord cu dvs! Şi loganul meu din 2005 a avut aceleaşi „neajunsuri” ca al tău! Nu s-a defectat niciodată şi nu mi-a produs nici o emoţie cand am plecat din punctul A şi am ajuns in punctul B. M-am ferit ce-i drept să-mi bat joc de el şi răspunsul a fost acelaşi din partea lui „Marinică”(e culoare „albastru marin”!)!M-am ferit pe cât posibil să mă urc la volanul maşinilor bengoase ale prietenilor(majoritatea sh,dar „rapide” !) pentru a nu prinde ură că loganul meu nu „percutează” ca bmw,audi,merţan, vw şi altele de genul ăsta! Am ramas mereu îndrăgostit… Citeste mai mult »

George
George
2 ani

O masina excelenta, raport calitate/pret care se va vinde foarte bine in vest. Romanii sunt prea „destepti” si prea „smecheri” sa cumpere asa ceva. Vor cumpara in continuare traditionalele sh-uri nemtesti. Scopul principal al romanilor cand cumpara o masina e sa le arate la fraieri ca au succes in viata. Partea cu mutatul in service-uri si averile cheltuite pe reparatii o baga sub pres. Fraierii nu trebuie sa afle ca succesul e esec, smecheria e fudulie, iar desteptaciunea e prostie crasa.

Reader
Reader
2 ani
Reply to  George

Ai si nu ai dreptate. pana la urma totul se rezuma la preferinte personale. cat despre traditionalele SH-uri nemtesti cred ca compari (intentionat am scris asa) mere cu pere. daca compari un duster nou (12k+ euro) cu un sh de 20 de ani (500 – 1000E), ai perfecta dreptate. dar daca compari (tot intentionat) un duster nou cu o masina nemteasca de 2-3 ani (tot 12k+ euro), iti vei da seama ca deprecierea e mai mare la duster decat la nemteasca. in rest, daca ai sti cum sunt intretinute si verificate masinile in germania si UK, ti-ai da seama ca… Citeste mai mult »

Andy
2 ani
Reply to  Reader

Care 2-3 ani? Varsta medie, atentie, medie a vehiculelor sh aduse din vest in 2017 e de 12 ani!!!

http://incont.stirileprotv.ro/auto/rar-numarul-de-vehicule-introduse-in-parcul-auto-romanesc-a-crescut-cu-80-duoa-eliminarea-timbrului-de.html

Iti dai seama ca din alea 500.000 de sh-uri aduse in 2017 in tara, 90% au o vechime mai mare de 8 ani?

Petre
Petre
2 ani
Reply to  Reader

Comenteaza aici, da’ nu scrie prostii!
@Reader, pana la urma ce iti doresti de la o masina ?
Deprecierea te intereseaza, ce esti pe Bursa cumva ? O vinzi dupa ce o cumperi ? Inseamna ca invarti banii si nu te intereseaza masini smart-buy, pana la urma ce cauti aici ?
Sanatate ca restul vine de la sine !

Altul
Altul
2 ani
Reply to  George

– In „traditionala” SH nemteasca nu ma doare spatele dupa drumul la serviciu (mers cu Duster prima si a doua generatie la serviciu 48 KM dus si întors zilnic de 7 ani) – In „traditionala „SH” nemteasca nu simt AC-ul in frunte si spatele transpirat vara – in „traditionala „SH” menteasca soarele nu ma bate in piept prin geamul ala de plastic ultra transparent (stiu, se poate pune colant) – si mai presus de toate, cutia automata e altceva (momenta pe Duster , doar cu tractiune 4×2, sa nu uitam) – In „traditionala” SH nemnteasca nu mi se legana capul… Citeste mai mult »

George
George
2 ani
Reply to  Altul

– scaunele de la Duster sunt aceleasi de pe Logan, adica comode si fara prea mult suport. N-am auzit lume sa se planga de ele, in schimb am auzit lume plangandu-se de scaunele tari si suspensia tare de pe nemtesti. Pe langa asta la nemtesti, buretul e ieftin, se taseaza in timp si ajungi sa stai cu fundul ca intr-o galeata, vorbesc din experienta cu Golf cumparat nou. Asta pe langa multe alte probleme care le-a avut. – AC-ul e cel standard de la Renault. Probabil constructorul nr. 1 mondial nu stie sa faca instalatii AC (https://www.usatoday.com/story/money/cars/2017/07/28/nissan-renault-seize-lead-first-half-global-vehicle-sales/519414001/) – nu stiu… Citeste mai mult »

Mihai
Mihai
2 ani
Reply to  George

Ca sunt multe de pe Renault se stie cum la fel se stie ca Renault-ul nu e un etalon de calitate si durabilitate

George
George
2 ani
Reply to  Mihai

Renault nu este o masina extrem de fiabila cum sunt asiaticele de exp, dar comparata cu VW, BMW si Merc, Renault chiar este etalon de calitate si durabilitate. Nemtii nu mai fac calitate de multa vreme.

Altul
Altul
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

Adrian, (îmi permit sa-ti spun pe nume, sa nu te superi, dar e public 🙂 ), daca citeai atent ai fi vazut ca n-am spus ca Duster e o masina proasta, din contra… doar am evidentiat „detaliile” pentru care unii prefera masinile SH de calitate (sau „mai de” calitate…)

Referitor la generatie, probabil ca ai dreptate, am condus primul Duster si pe cel de-al doilea care arata altfel (si interior si exterior); poate ca e doar facelift, si nu a doua generatie cum am spus eu… daca-i asa, mea culpa…

Manelistu bulangiu
Manelistu bulangiu
2 ani

Acelasi Haldex care baga vastu vartos in buzunar la fraieri. “Ie for bai for, neneee!”. Iham, stai la rand, ca baga pui!

Adrian Calin
Adrian Calin
2 ani

Salut! M-ai convins să mă duc să o testez. Pe de altă parte, aștept testele NCAP (pentru mine sunt cele mai importante, deși pentru 95% dintre români nu sunt, probabil că cei mai mulți habar n-au despre ce este vorba atâta timp cât vorbesc la telefon din mașini de 100.000 de euro și își țin copiii ca pe sacii de cartofi, primii care pot zbura prin geam). Dacă mașina asta va avea minim 85 de puncte la testele NCAP și mă impresionează la test, o să mă gândesc ca la o variantă.

Mihai
Mihai
2 ani

Fara suparare dar cu 20k euro, as mai pune cateva mii si mi-au lua un Nissan Navara putin folosit. Clar alta utilitate, siguranta. Nu mai vorbim de capabilitati off-road. Bonus impozitul redus intrand in categoria autoutilitarelor.
Daca vrei un 4×4 serios te poti uita dupa un Land Cruiser. Dar impozitul e pe masura la 2.8 litri.
Lucrul care ma face sa stau departe de Dacia: siguranta pasiva deficitara la impact. Mereu sunt cu 2 stele fata de nivelul actual. Pacat.

Radu
Radu
2 ani

Salut, poate ai spus și nu am fost atent, cum e din punct de vedere al antifonării?

Andy
2 ani
Reply to  Radu

Si baietii de la AM au catalogat-o drept silentioasa (era chiar 1.5 dCi – care e mai zgomotos ca un benzinar turbo), in conditiile in care in clasele mica si compacta in zona suv-urilor majoritatea modelelor au o izolare fonica medie sau slaba.

http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-noul-dacia-duster-15-dci-110-cp-edc-81281.html

Malex
Malex
2 ani

Imi place marca Dacia si directia in care merge de cativa ani buni, dar nu inteleg cum putem compara Dusterul cu alte marci/modele cel putin la nivelul peformantelor. Motoarele din oferta abia daca sunt potrivite pentru sedan, dar pentru un SUV in niciun caz.. 110 CP, viteza maxima aprox 170km – Dacia 1310 avea 45 CP si o viteza maxima de 145 km…din acest punct de vedere nu se poate compara Dusterul cu alte marci.

Andy
2 ani
Reply to  Malex

Esti copil, nostalic colectionar de surprize Turbo sau gamer fan NFS? Unde mergi cu mai mult de 130 legal? Iti zic eu: in Polonia pe orice autostrada (140 e limita) si in Germania pe niste portiuni foarte putine. Mai mult conteaza acceleratia, dar 10.4 pentru 0-100 cat are modelul din test e un timp suficient si pentru Kadjar sau Qashqai. Pentru Dacia care e totusi low-cost e arhisuficient.

costi
costi
2 ani

masina e f bine realizata. finisaje peste generatia anterioara. mai furmoasa ca suzuki vitara. dar are un pret exagerat 18 mii eur. la banii astia iei kia sportage

Andy
2 ani
Reply to  costi

Kia Sportage e entry la banii aia. E exact cum zici ca iei Seria 3 la banii de Insignia. Primul e entry, al doilea full. Din statistici iti zic ca nimeni (doar flotele gen taxiuri) nu achizitioneza modelele de baza. Majoritatea merg pe echipari medii si motorizari medii.

Viorel
Viorel
2 ani

Buna Adrian, am si eu o intrebare. Ipotetic daca ar fi sa achizitionez un Duster, care ar fi acela ? 1.2 Tce 4×4 sau 1.5 DCi 4×4 (4×2 cu EDC) din punctul tau de vedere. Multumesc si astept un raspuns.

Mihai
Mihai
2 ani

Testele Euro NCAP se fac pe modelul de top cu toate optionalele.
Testele de emisii si consum se fac pe modelul ce mai usor, preparat pentru consum minim inclusiv cu banda adeziva, daca ajuta la aerodinamica.
Testul de fata s-a facut cu o masina practic noua.
Nu e de mirare ca lumea e incantata dar se pune intrebarea cat de relevante sunt testele respective.
Interesant ar fi un test dupa 1, 2, 3, 4 sau 5 ani petrecuti pe drumurile patriei. S-ar putea sa avem surprize…

Pisica
Pisica
2 ani

De ce credeti ca nu se produce Duster cu cutie automata EDC pe benzina, atita timp cit motorul Diesel este pe o panta descendenta?

dodoi
dodoi
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

Diesel-ul e un „dead man walking”. Nu se mai aloca mai nici un ban motoarelor diesel (inclusiv la VW), se planuieste interzicerea accesului masinilor diesel in marile orase si singurul motiv pentru care mai sunt de vanzare masini diesel e ca diesel e principala tehnologie la VW si se doreste acordarea unei perioade de tranzitie VW-ului. Altfel VW ar fi pus pe butuci si Germania la fel.

Marius
Marius
2 ani

O scurta intrebare: cum sta pe insonorizare. S-a lucrat la acest capitol?

Cristian
Cristian
2 ani

Adrian, rog un sfat pt. achizitia Duster, intre 1.2 si 1.6 benzina, nu ma dau in vant dupa viteza si vreau o masina de familie…care ar fi mai fiabil ? Ca si consum , diferenta e cam 1 l la 100 km intre ele ?

Cristian
Cristian
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

Multumesc de raspuns, totusi fortat de imprejurari, s-ar putea sa trec totusi la diesel. Am sunat la diversi deleri din mai multe judete, imi spun ca 1.6 nu a intrat in productie si mai mult, prin Rabla 2018, nu as putea sa achizitionez modelul 1.6. Si atunci ramane intrebarea 1.5 dci am auzit ca e fiabil, dar in medie, cu cat ar fi mai mari costurile de intretinere la acest motor ?
Si diferenta intre 90 CP si 110 CP, alta decat puterea in sine, mai e vreuna ?