Acasa Ford Prima impresie: Ford Mustang

Prima impresie: Ford Mustang

de Adrian Mitrea

Ford Mustang (sursa - Ford)

Ford Mustang, ajuns la a sasea generatie, poate fi cumparat acum si din Europa si Romania, fiind singurul muscle-car american adevarat pe care ti-l poti cumpara la acest moment pe Batranul Continent si care beneficiaza cu adevarat de o retea buna de vanzari si service. Da, masina e mai scumpa la noi decat SUA, dar asta e o regula pentru aproape orice masina, iar in ansamblu Ford Mustang nu inseamna doar o masina remarcabila, inseamna si un pachet aproape de nerefuzat. Cu tot minusurile de rigoare. Am condus noul Ford Mustang in Germania, iata primele impresii.

Lucrurile sunt simple si clare. Exista doua versiuni de caroserie si doua motorizari. Fastback (a se citi Coupe) si Convertible (decapotabila). 2.3 EcoBoost de 317 CP si 5.0 V8 de 418 CP. Lista de preturi pentru Romania, cu tot cu dotari si specificatii, poate fi descarcata de AICI.

E remarcabil ce au reusit sa faca cei de la Ford cu un motor atat de mic si cu atat de putini cilindri, in cazul lui 2.3 EcoBoost. 317 CP inseamna mai mult decat scoate celebrul motor cu sase cilindri in linie, de 3 litri, al BMW. Pe majoritatea modelelelor marcii este oferit cu 306 CP, iar pe unele e dus la 326 CP. In acest context, cu atat mai frumoase sunt rezultatele inginerilor Ford. Plus sunetul de V8, cand el un „amarat” de propulsor cu patru cilindri in linie.

Desigur, cateva minute petrecute in Mustang V8 te fac sa uiti pentru scurt timp de toate motoarele de pe planeta. Suna excelent cand il pornesti, suna si mai bine cand il turezi. Orice cuvant scris e inutil in fata a ceea ce puteti vedea si auzi in video.

Ma reintorc la pachet. Privit in ansamblu, la Ford Mustang ai un pret de achizitie foarte bun, cu pornire de la 35.000 euro cu tot cu TVA in Romania. Chiar si cea mai scumpa varianta nu trece de 50.000 de euro cu tot cu TVA, cu motorul cel mai puternic si cu optiunile cele mai bogate.

Apoi ai toate acele detalii pentru care merita sa-ti traiesti viata si sa cheltui un ban la un moment-dat. Adica ai un sunet foarte bun, de la ambele motoare, ai un interior bine facut, care parca intentionat a ramas usor spartan, si scaune foarte confortabile – indiferent daca mergi pe varianta RECARO sau cele standard.

Putine lucruri pe care le intalnesti la acest Mustang se mai regasesc in masinile de astazi. Ma refer la o cutie de viteze foarte, foarte barbateasca – trebuie sa exerciti o presiune mare asupra schimbatorului sa schimbi treptele – un lucru care mie imi place foarte mult. Mai este si capota lunga, plonjata, care din punctul de vedere (POV) al soferului se vede foarte bine si marcheaza frumos modul in care masina se asterne pe asfalt. Este o senzatia placuta de „cruising”, de calatorie lunga.

Capota imensa are si un dezavantaj. La viteze de autostrada flambeaza destul de tare, iar pe Autobahn la 200 km/h chiar crezi ca se va deschide si ti se va lipi de parbriz. Dar fiindca scriu aceste randuri inseamna ca dezastrul nu s-a intamplat si masina s-a comportat bine, in cele din urma. Totusi, miscarea capotei ramane un lucru enervant la Mustang (si cam singurul serios).

Singura masina comparabila pe care am mai condus-o este Chevrolet Camaro. Facand o mica comparatie, Mustang este o masina mult mai europeana, cu un design mai reusit, si exterior si interior, iar din punctul de vedere al motorizarilor este mai adaptata la sistemul de taxare neprietenos din Europa.

Cu toti caii sai putere, Mustang nu reuseste sa fie o masina mai dinamica si mai rapida decat un BMW 335i, BMW 435i Coupe sau BMW 650i – masini emblematice in Europa pentru performantele lor, asa cum este Mustang reputat in SUA.

Mustang ofera altceva: unicitate, imagine, detalii americane, sunet si un fin sentiment „old school”. Este o combinatie coerenta, armonioasa, greu de gasit in majoritatea masinilor de astazi.

Daca vreti sa aflati si alte lucruri despre noul Ford Mustang, pe care eu poate le-am omis in acest review, scrieti-mi la comentarii si va raspund la fiecare in parte.

Ford Mustang (sursa - Ford)Ford Mustang (sursa - Ford)

12 comentarii

Cristi 24 august 2017 - 02:21

Motorul 2.3 ecoboost, cat e de economic? 😁

Reply
Adrian Mitrea 24 august 2017 - 12:19

Salut, am avut 11,7 l/100 km consum mediu cu acest motor pe varianta decapotabila (mai grea). Sigur poti sa scoti si 10 l/100 km mediu, sigur poti sa scoti si 15 l/100 km mediu, in functie de stilul de condus.

Reply
Ștefan 6 ianuarie 2018 - 15:03

Salut! Ce consum are in oraș? Și care ar fii varianta mai bună? Cea cu cutia de viteze manuală sau automată? Si explică-mi câteva lucruri despre evacuarea ei la modelul ecoboost! Mersi,aștept un raspuns!🤚

Reply
Adrian Mitrea 10 ianuarie 2018 - 00:21

Salut! Nu am mers cu Mustang în oraș prea mult ca să știu cât consumă real. Consumul urban declarat este 10,1 l/100 km pentru manuală și 14,3 l/100 km pentru automată. Eu aș pune 3-4 litri în plus la valorile acestea pentru a obține un consum real.

Nu există mai bună sau mai proastă, există opțiunea fiecăruia. Unora le place manuala, altora automata. Fiecare cu gustul lui.

Ce să-ți spun despre evacuare? Are evacuare dublă stânga/dreapta și e silențioasă (sunetul pe care îl aude șoferul e generat de difuzoare). Cam atât.

Reply
Daniel 15 martie 2018 - 02:56

Buna
Am achizitionat de curand un mustang 3.7 din 2013 si am limitator de viteza la 80 de mile (130 kmh). Cum pot sa l dezactivez? Multumesc!

Reply
dodoi 15 martie 2018 - 11:03

Sper ca ai amandoua cheile. Daca ai pierdut una din chei o noua cheie nu poate fi programata decat printr-o vizita la dealer. E ca un mecanism anti furt. Nu poti face o copie avand numai o cheie.

Una din chei ar trebui sa mearga fara limitatorul de viteza. Oricum ca sa-l dezactivezi, din manual, urmeaza pasii acestia:

To reset all MyKeys™ as admin keys, do the following:
1. Turn the vehicle on using the admin key.
2. Press SETUP until PRESS RESET TO CLEAR MYKEY is displayed.
3. Press and release the RESET button. HOLD RESET TO CONFIRM
CLEAR is displayed.
4. Press and hold the RESET button for two seconds until ALL MYKEYS
CLEARED is displayed.

„SETUP” si „RESET” sunt cele doua butoane din stanga volanului (mai e inca unul cu ele: „INFO”)

Reply
Vladut 25 decembrie 2018 - 20:08

Salut ! Sunt entuziasmat de masina asta de cand eram mic acum am ajuns in Germania si lucrez ca Asistent Medical si as vrea sa imi iau masina in rate cum ar trebui sa procedez multumesc!

Reply
Adrian Mitrea 26 decembrie 2018 - 11:43

Salut! Cel mai simplu este să mergi la un dealer Ford apropiat și să le ceri o soluție de finanțare. Practic dealerii auto sunt one stop shop pentru tot: test drive, configurație, comandă, finanțare, asigurări. E o mașină specială, sigur o să-ți placă. Dacă poți (financiar) optează pentru V8. Dacă nu, e foarte bun și 2.3 EcoBoost.

Reply
dodoi 29 decembrie 2018 - 16:18

Sper ca esti constient si de dezavantaje, asta venind de la un posesor de Mustang V6. E o masina mare indiferent ca o sa fie 4 cil turbo sau V8 o sa consume la benzina de o sa te usuce (14-15 l in oras usor pentru 4 cil 18l pentru V8, in afara 8-9l). Usile sunt lungi si iti trebuie spatiu cand le deschizi ca sa iesi/intri in masina. Eu mereu prefer sa parchez unde nu e nicio masina parcata langa mine. Locurile din spate sunt doar pentru persoane de pana la 1.70m. Daca ai peste 1.7 trebuie sa tii capul intr-o parte ca sa incapi. Desi e mare, e o masina nu foarte incapatoare, cu exceptia locurilor din fata care sunt foarte comode. Portbagajul e suficient de mare, dar e mic pentru o masina asa de mare. Iarna iti trebuie neaparat cauciucuri de iarna la cea mai mica urma de zapada se duce de fund imediat cu cauciucurile obisnuite. Decapotabila, am inchiriat una acum cativa ani, dupa parerea mea nu merita. E prea mult curent, dar poate sa fie o chestiune de gust. Dupa Consumer Reports fiabilitatea lasa mult de dorit atat pentru modelul de 4 cil cat si pentru V8. In schimb eu sunt foarte multumit de 2011 V6-ul meu si dupa atatia ani inca imi place si nu regret. Cel mai mult imi place capota lunga care atunci cand o conduci iti da o senzatie deosebita. Ti-as sugera sa vezi si cat costa asigurarea si cu ce procent poti sa iei finantare.

Reply
Adrian Mitrea 29 decembrie 2018 - 18:39

Din păcate V6-le nu se comercializează oficial în Europa… în rest tot ce ai spus e adevărat. Eu nu le-aș numi dezavantaje, ci realități. E logic ca la o astfel de mașină să ai anumite trăsături enumerate și de tine…

Reply
Sîrboiu Iustin 26 decembrie 2020 - 19:39

Vreau sa stiu cat de costisitoare poate fi intretinerea la o astfel de masina

Reply
dodoi 30 decembrie 2020 - 09:39

Depinde de anul de fabricatie (unii ani sunt mai fiabili decat altii) si de de versiune, V8 fiind mai putin fiabil. La un 2011 V6 doar cu optiunile de baza (transmisie automata, AC manual si geamuri electrice) eu am schimbat anul trecut amortizoarele, bucsele, stabilizer bar link (nu stiu cum le zice in romana) deoarece masina troncanea la trecerea peste hopuri, pompa de apa (asta a fost o problema destul de intalnita la acest an, dar eu n-am schimbat-o decat cand a inceput sa faca zgomot), bateria . Dar asta a fost dupa 9 ani si 150000 km si n-as spune ca e un lucru chiar de neasteptat. Placutele de frana si discurile pe fata le-am schimbat la 110000km pe spate si la 150000km pe fata. Motorul nu consuma ulei si transmisia (automata) n-are probleme. Eu am fost multumit de ea si inca imi place dupa atatia ani, dar ar trebui sa tii cont de dezavantajele din postul meu din 2018. In plus ar trebui sa vezi si cat costa asigurarea si impozitul. Peste ocean asigurarea e mai scumpa decat la un model obisnuit.

Reply

Lasa un comentariu