Acasa Ford Prima impresie: Ford Mustang

Prima impresie: Ford Mustang

de Adrian Mitrea

Ford Mustang (sursa - Ford)
Ford Mustang (sursa - Ford)

Ford Mustang, ajuns la a sasea generatie, poate fi cumparat acum si din Europa si Romania, fiind singurul muscle-car american adevarat pe care ti-l poti cumpara la acest moment pe Batranul Continent si care beneficiaza cu adevarat de o retea buna de vanzari si service. Da, masina e mai scumpa la noi decat SUA, dar asta e o regula pentru aproape orice masina, iar in ansamblu Ford Mustang nu inseamna doar o masina remarcabila, inseamna si un pachet aproape de nerefuzat. Cu tot minusurile de rigoare. Am condus noul Ford Mustang in Germania, iata primele impresii.

Lucrurile sunt simple si clare. Exista doua versiuni de caroserie si doua motorizari. Fastback (a se citi Coupe) si Convertible (decapotabila). 2.3 EcoBoost de 317 CP si 5.0 V8 de 418 CP. Lista de preturi pentru Romania, cu tot cu dotari si specificatii, poate fi descarcata de AICI.

E remarcabil ce au reusit sa faca cei de la Ford cu un motor atat de mic si cu atat de putini cilindri, in cazul lui 2.3 EcoBoost. 317 CP inseamna mai mult decat scoate celebrul motor cu sase cilindri in linie, de 3 litri, al BMW. Pe majoritatea modelelelor marcii este oferit cu 306 CP, iar pe unele e dus la 326 CP. In acest context, cu atat mai frumoase sunt rezultatele inginerilor Ford. Plus sunetul de V8, cand el un „amarat” de propulsor cu patru cilindri in linie.

Desigur, cateva minute petrecute in Mustang V8 te fac sa uiti pentru scurt timp de toate motoarele de pe planeta. Suna excelent cand il pornesti, suna si mai bine cand il turezi. Orice cuvant scris e inutil in fata a ceea ce puteti vedea si auzi in video.

Ma reintorc la pachet. Privit in ansamblu, la Ford Mustang ai un pret de achizitie foarte bun, cu pornire de la 35.000 euro cu tot cu TVA in Romania. Chiar si cea mai scumpa varianta nu trece de 50.000 de euro cu tot cu TVA, cu motorul cel mai puternic si cu optiunile cele mai bogate.

Apoi ai toate acele detalii pentru care merita sa-ti traiesti viata si sa cheltui un ban la un moment-dat. Adica ai un sunet foarte bun, de la ambele motoare, ai un interior bine facut, care parca intentionat a ramas usor spartan, si scaune foarte confortabile – indiferent daca mergi pe varianta RECARO sau cele standard.

Putine lucruri pe care le intalnesti la acest Mustang se mai regasesc in masinile de astazi. Ma refer la o cutie de viteze foarte, foarte barbateasca – trebuie sa exerciti o presiune mare asupra schimbatorului sa schimbi treptele – un lucru care mie imi place foarte mult. Mai este si capota lunga, plonjata, care din punctul de vedere (POV) al soferului se vede foarte bine si marcheaza frumos modul in care masina se asterne pe asfalt. Este o senzatia placuta de „cruising”, de calatorie lunga.

Capota imensa are si un dezavantaj. La viteze de autostrada flambeaza destul de tare, iar pe Autobahn la 200 km/h chiar crezi ca se va deschide si ti se va lipi de parbriz. Dar fiindca scriu aceste randuri inseamna ca dezastrul nu s-a intamplat si masina s-a comportat bine, in cele din urma. Totusi, miscarea capotei ramane un lucru enervant la Mustang (si cam singurul serios).

Singura masina comparabila pe care am mai condus-o este Chevrolet Camaro. Facand o mica comparatie, Mustang este o masina mult mai europeana, cu un design mai reusit, si exterior si interior, iar din punctul de vedere al motorizarilor este mai adaptata la sistemul de taxare neprietenos din Europa.

Cu toti caii sai putere, Mustang nu reuseste sa fie o masina mai dinamica si mai rapida decat un BMW 335i, BMW 435i Coupe sau BMW 650i – masini emblematice in Europa pentru performantele lor, asa cum este Mustang reputat in SUA.

Mustang ofera altceva: unicitate, imagine, detalii americane, sunet si un fin sentiment „old school”. Este o combinatie coerenta, armonioasa, greu de gasit in majoritatea masinilor de astazi.

Daca vreti sa aflati si alte lucruri despre noul Ford Mustang, pe care eu poate le-am omis in acest review, scrieti-mi la comentarii si va raspund la fiecare in parte.

Ford Mustang (sursa - Ford)Ford Mustang (sursa - Ford)
0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notifica-ma despre
guest
10 Comments
vechi
noi
Inline Feedbacks
View all comments
Cristi
Cristi
2 ani

Motorul 2.3 ecoboost, cat e de economic? 😁

Ștefan
Ștefan
2 ani

Salut! Ce consum are in oraș? Și care ar fii varianta mai bună? Cea cu cutia de viteze manuală sau automată? Si explică-mi câteva lucruri despre evacuarea ei la modelul ecoboost! Mersi,aștept un raspuns!🤚

Daniel
Daniel
2 ani
Reply to  Adrian Mitrea

Buna
Am achizitionat de curand un mustang 3.7 din 2013 si am limitator de viteza la 80 de mile (130 kmh). Cum pot sa l dezactivez? Multumesc!

dodoi
dodoi
2 ani
Reply to  Daniel

Sper ca ai amandoua cheile. Daca ai pierdut una din chei o noua cheie nu poate fi programata decat printr-o vizita la dealer. E ca un mecanism anti furt. Nu poti face o copie avand numai o cheie. Una din chei ar trebui sa mearga fara limitatorul de viteza. Oricum ca sa-l dezactivezi, din manual, urmeaza pasii acestia: To reset all MyKeys™ as admin keys, do the following: 1. Turn the vehicle on using the admin key. 2. Press SETUP until PRESS RESET TO CLEAR MYKEY is displayed. 3. Press and release the RESET button. HOLD RESET TO CONFIRM CLEAR… Citeste mai mult »

Vladut
1 an

Salut ! Sunt entuziasmat de masina asta de cand eram mic acum am ajuns in Germania si lucrez ca Asistent Medical si as vrea sa imi iau masina in rate cum ar trebui sa procedez multumesc!

dodoi
dodoi
1 an
Reply to  Vladut

Sper ca esti constient si de dezavantaje, asta venind de la un posesor de Mustang V6. E o masina mare indiferent ca o sa fie 4 cil turbo sau V8 o sa consume la benzina de o sa te usuce (14-15 l in oras usor pentru 4 cil 18l pentru V8, in afara 8-9l). Usile sunt lungi si iti trebuie spatiu cand le deschizi ca sa iesi/intri in masina. Eu mereu prefer sa parchez unde nu e nicio masina parcata langa mine. Locurile din spate sunt doar pentru persoane de pana la 1.70m. Daca ai peste 1.7 trebuie sa tii… Citeste mai mult »