Chevrolet Camaro vine in Europa si Romania peste cateva luni, cu setari pe gustul europenilor, cu un raport pret-performante-calitate foarte bun si cu un design inconfundabil. Imaginea pe care o avem cu totii despre masinile americane e puternic distorsionata, astfel ca din secunda in care te asezi intr-un Camaro masina iti demonteaza rand pe rand multe prejudecati. Chiar si asa, e o realitate de toti cunoscuta ca taxele si asigurarile pentru o asemenea masina, cu motor de 6,2 litri pe benzina, sunt descurajant de mari si putini vor fi cei care isi vor permite luxul de a avea un Camaro in garaj.
Numele Camaro dainuie de 45 de ani in gama Chevrolet si, alaturi de Ford Mustang, se numara printre cele mai emblematice masini pe care SUA le-a dat lumii vreodata. Masina din test este versiunea Convertible (decapotabila) si are cutie de viteze automata cu sase viteze. Deci sub capota se afla un motor V8 pe benzina, de 6,2 litri, ce dezvolta 405 Cai Putere (CP). Varianta cu transmisie manuala cu sase trepte are 432 CP (+27 CP).
click aici pentru galeria foto
Sincer sa fiu, n-am mai avut ocazia sa conduc masini americane pana acum, cu atat mai mult bestii precum acest Camaro, asa ca nu sunt in stare sa fac comparatii foarte pertinente, dar va pot spune cu mana pe inima ca masina asta e total diferita decat imaginea pe care o aveam despre ea si pe care mi-au construit-o alti jurnalisti auto care au condus-o inaintea mea. Nu se simte ca o barca, n-are plastic de doi bani in habitaclu si nu consuma benzina cu galeata.
Unul dintre motivele pentru care am descoperit in Camaro o masina mult mai obisnuita decat au descris-o unii este pentru ca are o serie de setari mecanice care sa o aduca mai aproape de cerintele clientilor europeni. Deci daca ai condus un Camaro american pana acum este posibil sa descoperi o cu totul alta masina in versiunea europeana. N-ar fi primul caz in care automobilele pentru piete diferite sunt semnificativ modificate. Acelasi lucru este valabil si pentru Infiniti si Lexus.
Dincolo de toate acestea, ADN-ul ramane oarecum nealterat. Camaro e ca un boschetar care se imbraca frumos de Paste: ramane o masina barbara pana in maduva oaselor, insa arata ca poate fi moderna si docila.
Pe drumuri virajate ajungi sa simti ca directia e cam imprecisa si foarte grea, astfel ca ai sanse mari sa obosesti incercand sa controlezi perfect mastodontul de aproape doua tone. Chiar si asa, aderenta e foarte buna. Un rol important il joaca anvelopele, iar Camaro vine cu gume de top: Pirelli P-Zero.
Cu setari ferme ale directiei si suspensiei, Camaro nu-ti da senzatia ca e o masina care vrea sa te omoare la prima curba. Daca esti un sofer mediu, imensul motor de camion e foarte docil si usor de strunit, iar sunetul superb intre 4.000 si 6.000 de rotatii pe minut (rpm). Transmisia automata cu sase viteze lucreaza excelent si e foarte rapida daca o folosesti in modul secvential, prin padelele de pe volan. In caz contrar, utilizata in mod automat (D, Drive), nu e prea inteligenta si nu se adapteaza cum trebuie stilului de condus si drumului. In modul Drive poti s-o utilizezi cu incredere doar cand nu vrei mare lucru de la masina si cand vrei sa ajungi in cel mai comod mod posibil de la A la B.
Sigur ca portbagajul e ridicol de mic (308 litri) pentru o masina de peste 4,8 metri lungime si ca e conceputa pentru doi, desi in acte scrie ca pot intra patru oameni in ea. Caroseria are un bot enorm, semn ca e facuta doar pentru motor si doi oameni.
In concluzie, la preturi cuprinse intre 43.000 si 50.000 de euro cu toate taxele incluse (in functie de tipul caroseriei – Coupe sau Convertible – si de transmisie) Camaro este una dintre cele mai accesibile masini inutile de pe piata si pe care putini europeni o vor cumpara. Impozitul anual costa putin peste 2.000 euro pentru motorul de 6,2 litri, la care se adauga circa 1.000 lei (250 euro) pentru RCA. Ce sa mai vorbim de CASCO…
Chiar si asa Camaro este diferit, arata extraordinar de bine, va fi o masina rara si experienta de la volan e unica. Toate acestea ar face pe oricine mandru sa aiba un asemenea exemplar in garaj.
comenteaza si pe gmclub