Acasa Ford INTERVIU cu Darren Palmer, executiv Ford of Europe: Cautam noi piete pentru Ford B-MAX

INTERVIU cu Darren Palmer, executiv Ford of Europe: Cautam noi piete pentru Ford B-MAX

de Adrian Mitrea

Darren Palmer (sursa - 0-100.ro)

Clientii de Ford B-MAX apreciaza calitatea masinii, iar interiorul companiei mama acest model este foarte iubit, motiv pentru care el va fi actualizat in viitor si noi piete de export sunt vizate, a declarat pentru 0-100.ro Darren Palmer, executiv Ford responsabil de masinile de clasa B. Ce planuri are Ford pentru 2015 si cand va fi lansat in Romania modelul Ford EcoSport – SUV de oras rival pentru Nissan Juke – poti afla din interviul realizat de 0-100.ro, la Salonul Auto de la Paris (4-19 octombrie), cu Darren Palmer.

Adrian Mitrea: Am vazut ca Ford are planuri sa-si creasca semnificativ vanzarile in Europa, pana in 2020. Cum se va intampla acest lucru?

Darren Palmer: Lansam 25 de noi masini in perioada 2012-2020. Suntem la jumatatea acestui parcurs si ne indreptam spre a doua parte a planului. Am lansat modelele de clasa B, autovehiculele comerciale, iar acum a venit vremea modelelor de clasa CD (n.r.: S-MAX, Mondeo, C-MAX, Grand C-MAX).

Pentru vehiculele noastre comerciale exista uriase miscari pozitive pe piata.

Fiesta se vinde foarte bine si satisfactia clientilor este foarte ridicata pentru acest model.

Acum lansam S-MAX si C-MAX. C-MAX este un alt model de succes pentru noi. E o masina in care spatiul este utilizat ingenios.

Adrian Mitrea: Care sunt noutatile de segment B pe care le pregateste Ford pentru Europa in 2015?

Darren Palmer: Vom lansa Ford EcoSport in mai multe piete, inclusiv in Romania. Avem si editii speciale ale Fiesta, cum sunt Fiesta Red si Fiesta Black.

Adrian Mitrea: La evenimente Ford din trecut am vazut noul Ka in versiune concept gata de productie, dar inca nu se vinde, iar modelul EcoSport se vinde doar in anumite piete. Ce reactii aveti de la clienti pentru modelul EcoSport?

Darren Palmer: EcoSport are un ecou pozitiv in toata lumea. Il comercializam si in 11 piete din Europa. Vanzarile merg foarte bine si avem un numar limitat de unitati alocate din punctul de vedere al productiei. Il vom lansa anul viitor si pe alte piete. Este masina care ofera cel mai mult spatiu pentru dimensiunile sale, comparandu-l cu modelele rivale.

Adrian Mitrea: Dupa ce veti lansa EcoSport in mai multe piete din Europa, veti produce masina aceasta si aici, pe continent?

Darren Palmer: Deocamdata nu avem estimari de vanzari care sa justifice productia localizata aici. Deocamdata. Asa ca planurile noastre sunt sa pastram productia unde este, sa avem cea mai buna sursa low cost, optima pentru volumul comercializat, astfel incat sa le vindem clientilor masina la pretul corect.

Adrian Mitrea: Care ar fi volumul minim de vanzari in Europa ca sa produceti masina aici?

Darren Palmer: Aceasta informatie este delicata din punctul de vedere al competitivitatii. Nu as putea sa va raspund exact. Volumul depinde de la model la model.

Adrian Mitrea: Pentru noul Ka am vazut conceptul, dar ce se va intampla cu acest model? Il veti produce in Europa sau il veti importa de pe alt continent?

Darren Palmer: Am prezentat conceptul, am spus ca il vom lansa in cativa ani. Vom pozitiona masina diferit fata de actualul Ka. Deci va sta sub Fiesta ca pret, dar va fi mai spatios decat modelul pe care il va inlocui si va tinti un grup de clienti diferit.

Inca nu am anuntat unde va fi produs. E inca in faza incipienta de dezvoltare.

Adrian Mitrea: Dar vreti sa-l produceti mai degraba in Europa sau mai degraba in alta parte?

Darren Palmer: E devreme sa vorbim despre asta, deocamdata.

Adrian Mitrea: Deci nu vom vedea noul Ka in 2015 pe piata, nu?

Darren Palmer: Vorbim despre cativa ani pentru noul Ka.

Adrian Mitrea: Privind strategia Ford de a ne arata concepte si concepte gata de productie, pare ca trece cam mult timp de la momentul in care vedem ideea pentru prima data si momentul introducerii pe piata a masinii. Am vazut asta in cazul B-MAX, acum vedem acelasi lucru la noul Ka. De ce strategia de reorganizare a liniei de modele de clasa B dureaza asa de mult?

Darren Palmer: E o balanta fina intre momentul in care prezentam ideea si momentul in care lansam efectiv masina. Avem cam acelasi timp de dezvoltare pentru toate modelele noastre si tine de strategia noastra cand vrem sa furnizam primele informatii.

Adrian Mitrea: Pentru B-MAX vanzarile merg in jos si uzina a fost oprita de cateva ori. Ce planuri aveti cu acest model? Il veti lansa in mai multe piete? Ii faceti un facelift?

Darren Palmer: Am lucrat la proiectul initial pentru B-MAX si are o componenta fantastica de inovatie integrata in el, fara acel montant B. Este un model de inalta calitate, mai ales in ceea ce priveste interiorul. Se descurca foarte bine in segmentul sau, dar acest segment cunoaste un declin in ultimii ani.

Vom ajusta productia la cerere si vanzari. De asemenea, vom sta cu ochii pe acest segment sa vedem cum evolueaza. Probabil se va stabiliza. Oricat de multi ar migra catre SUV-uri, exista in continuare multi oameni care nu vor sa renunte la versatilitatea unui MPV (n.r.: monovolum). Noi speram ca segmentul se va stabiliza. Iubim acest model si avem planuri pentru a-l mentine proaspat si in atentia clientilor.

Adrian Mitrea: Este un facelift programat pentru acest model pe care sa-l puteti comunica acum?

Darren Palmer: Nu anuntam asta deocamdata, dar puteti sa vedeti ce am facut cu celelalte modele ale noastre si sa va dati seama ca avem planuri viitoare pentru modificari. E o masina care ofera clientilor un grad ridicat de satisfactie si nivelul de calitate.

Adrian Mitrea: Din cate stiu, Ford are acum masini dedicate pietei globale, dar B-MAX este comercializat doar la nivel regional. De ce?

Darren Palmer: Mereu cautam noi piete pentru masinile noastre. Sunt diverse miscari in lume, in anumite piete, privind emisiile de CO2, iar acest lucru se poate traduce in noi oportunitati pentru cresterea vanzarilor unor modele ale noastre.

Dupa cum spuneam, iubim aceasta masina, iar clientilor le place cand se urca in ea. Asa ca voi incerca sa gasesc noi piete pentru B-MAX.

Adrian Mitrea: Aveti Fiesta in SUA, dar nu si B-MAX, care este mai mare. De ce?

Darren Palmer: Am studiat profilul clientului in SUA si, daca pot spune asa, clientii de acolo vad masinile cu o clasa mai jos. Pentru ei Focus e un fel de Fiesta ca dimensiuni, iar Fiesta undeva mai jos ca marime. De aceea Fiesta este vanduta si cumparata acolo, pentru ca unii clienti vor o masina pe care ei o vad foarte mica, dar si aratoasa. Cand piata din SUA este dominata de masini foarte mari, spatiul adus in plus de B-MAX, comparativ cu o Fiesta, nu este atat de relevant. Daca cineva vrea spatiu, isi cumpara o masina mult mai mare. Din acest motiv B-MAX n-ar rezona cu clientii din SUA.

Lasa un comentariu