Acasa Porsche Porsche planuieste cate o versiune hibrida pentru fiecare model si motorizari mai mici

Porsche planuieste cate o versiune hibrida pentru fiecare model si motorizari mai mici

de Costea Arsene

Interior Porsche Cayenne S (sursa - 0-100.ro)

Constructorul auto german Porsche planuiste sa introduca cate un model hibrid in fiecare linie de masini pe care o produce si ia in considerare folosirea unor motoare mai mici.

„Pe viitor, vom avea cate un hibrid pentru fiecare linie de modele”, a declarat responsabilul cu dezvoltarea de la Porsche, Wolfgang Duerheimer, potrivit Automotive News Europe.

La inceputul lui 2010, Porsche a lansat o versiune hibrida pentru SUV-ul Cayenne, iar modelul Panamera va beneficia si el de tehnologia hibrida de pe Cayenne in 2011. Modelele 911, Boxster si Cayman vor putea si ele sa fie comandate in viitor in varianta hibrida, a spus Duerheimer, fara a preciza un orizont de timp mai precis.

Seful inginerilor de la Porsche Heinz-Jakob Neusser a precizat ca versiunea hibrida a sedanului de lux Panamera va putea strabate intre cinci si sase kilometri numai cu motorul electric.

Primul automobil sport complet electric produs de Porsche va fi modelul 918 Spyder, a carui intrare in fabricatie este programata peste 3-4 ani.

Uniunea Europeana (UE) a stabilit pentru constructorul german o tinta de emisii poluante de 216 grame de dioxid de carbon pe kilometru, pana in 2015, de la 255 de grame cat este ea acum.

Motoarele in patru cilindri

Porsche se gandeste serios si la introducerea unor motoare in patru cilindri pentru a putea atinge tinta privind emisiile poluante.

„Daca normativele de poluare o impun, atunci motoarele nostre vor deveni mai mici si ar putea avea doar patru cilindri. (…) Cel mai important lucru este ca performanta sa fie una adecvata”, a declarat Duerheimer.

Pentru a transforma un motor cu patru cilindri intr-unul cu performante ridicate, Porsche are de gand sa foloseasca injectie directa si turbo.

Greutatea este un alt parametru pe care Porsche il ia in considerare in lupta cu emisiile poluante, ceea ce inseamna ca fiecare nou model introdus va trebui sa fie cu 10% mai usor decat precedentul, aceasta fiind o performanta maxima in conditiile oferite de tehnologiile actuale.

Lasa un comentariu