Acasa Ford Ford crede ca al doilea model care va fi produs la Craiova se va vinde mai bine decat B-MAX

Ford crede ca al doilea model care va fi produs la Craiova se va vinde mai bine decat B-MAX

de Adrian Mitrea

Ford EcoSport (sursa - 0-100.ro)

Ford produce in prezent circa 60.000 unitati B-MAX pe an la Craiova, insa al doilea model va face ca productia totala a fabricii din Romania sa ajunga undeva intre 150.000 si 200.000 unitati/an, a declarat presedintele Ford Romania, Jan Gijsen, intr-o discutie restransa cu presa. Asta inseamna ca Ford asteapta vanzari de peste 80.000 unitati/an de la al doilea model pe care il va produce la Craiova si despre care inca prefera sa nu spuna nimic. Un articol despre scenariile posibile pentru viitorul uzinei de la Craiova poti citi AICI. Pe lista raman EcoSport si noul Ka, dupa ce situatia cu noua Fiesta s-a lamurit.

„Am pregatit aceasta uzina pentru 300.000 unitati/an si trei schimburi. Acum producem circa 60.000 masini pe an, iar adaugarea celui de-al doilea model ne va duce in zona 150.000-200.000 unitati/an sau poate chiar mai mult. Desigur, depinde si despre ce vehicul va fi vorba. Compania cauta alternative”, a declarat Gijsen, marti, 21 octombrie, la Craiova, dupa ce au fost anuntate investitii de jumatate de milion de dolari in proiecte dedicate comunitatii locale.

„Asa s-a intamplat si in uzina de motoare. Am inceput cu un singur motor, Fox (1.0 EcoBoost), intr-un singur schimb, apoi a urmat al doilea schimb si al doilea propulsor, motorul Sigma (1.5 EcoBoost)”, a adaugat presedintele Ford Romania.

El a precizat ca nu comenteaza despre modelele viitoare ale Ford, din motive care tin de concurenta, astfel ca despre al doilea model nu se stie inca, oficial, nimic.

Cert este ca investitiile sustinute de pana acum si planurile de a investi in proiecte comunitare pana in 2017 arata interesul Ford pentru a mentine activitati industriale in Romania.

„Va reamintesc ca am investit un miliard de euro in aceasta uzina, pana acum. Vedeti vreo companie din lume care investeste un miliard de euro undeva si apoi pleaca? Ar fi o prostie”, a declarat Jan Gijsen.

De asemenea, el a mentionat ca functioneaza colaborarea cu universitatile si Ford incearca sa pregateasca inca din scoala oameni pentru a-i angaja cand va intra in productie al doilea model.

„Lucram cu universitatile pentru diverse programe de scolarizare. Stiti ca urmeaza sa extindem productia cu al doilea vehicul, iar cand acest lucru se va intampla trebuie sa angajam noi oameni. O sa trecem de la doua schimburi la trei. Deci vom avea nevoie de oameni instruiti si lucrand indeaproape cu universitatile vom putea avea oameni mai pregatiti in domeniile in care avem nevoie. Oamenii trebuie sa fie mai pregatiti pentru industria aceasta (n.r.: auto). In final este un castig pentru universitate si pentru noi”, a spus Gijsen.

Segmentul monovolumelor de mici dimensiuni (MPV-urile de clasa B) a scazut in Europa, singura piata pe care este prezent B-MAX. Din acest motiv activitatea uzinei a fost marcata de 37 de zile in care productia a fost oprita (in perioada ianuarie-septembrie). Nu doar Ford se confrunta cu aceasta problema, ci si Fiat, care a oprit temporar productia modelului 500L din acelasi motiv.

Ford cauta solutii pentru a introduce al doilea model in fabricatie la Craiova, dupa cum spune Gijsen, pentru ca uzina sa fie viabila din punct de vedere economic, iar o solutie complementara ar fi si cresterea vanzarilor B-MAX prin adaugarea unor noi destinatii de export, dupa cum a declarat pentru 0-100.ro, la Salonul Auto de la Paris (4-19 octombrie), executivul Ford Darren Palmer.

Lasa un comentariu