Ford a anuntat marti, 10 iunie, ca viitoarea generatie a Ford Fiesta va fi produsa in Europa exclusiv in Germania, disipandu-se astfel ideea ca macar o parte din productia modelului de clasa B sa fie mutata in Romania. Compania auto americana spune ca in continuare cauta „oportunitati de a introduce un al doilea model de clasa mica in productie la uzina din Romania”. Astfel, pe lista mai raman EcoSport, noul Ka, Tourneo Courier sau un model complet nou de segment B.
„Fabrica de asamblare a Ford din Koln, Germania, va fi singura sursa de productie la nivel European pentru viitoare generatie a celei mai bine vandute masini de clasa mica din Europa, Ford Fiesta. Acordul inovativ cu sindicatele germane include reguli de munca mai flexibile si masuri eficiente care impreuna cu forta de munca talentata, cu productivitatea si nivelul ridicat al calitatii produselor uzinei din Koln vor asigura ca productia generatiei urmatoare a modelului Fiesta sa fie competitiva la nivel global”, a anuntat Ford, intr-un comunicat de presa.
Fara sa precizeze expres cand va fi lansata urmatoarea generatie Fiesta, Ford lasa sa se inteleaga ca acest lucru se va intampla pe parcursul anului 2017.
„In ceea ce priveste investitiile, este de asteptat sa se faca reduceri de cost de cel putin 400 milioane de dolari in perioada 2017-2021 si acest lucru reprezinta un pas cheie in planul de transformare a Ford in Europa. Ford are in plan sa treaca la doua schimburi de lucru in fabrica de asamblare din Koln; orele de lucru si zilele de lucru flexibile vor permite fabricii sa opereze eficient in ceea ce priveste adaptarea productiei la cererea pietei”, mentioneaza Ford.
Asadar, fata de trei schimburi in prezent, viitoarea Ford Fiesta va fi produsa in doua schimburi, deci in volume mai mici. Astfel, este de asteptat o fragmentare mai mare a clasei B la Ford, unde in prezent exista pe piata Fiesta, B-MAX si Tourneo Courier. Pe lista cu lansari europene asteptate figureaza noul Ka si EcoSport. Cu alte cuvinte, Ford se asteapta la o cerere mai mica pentru Fiesta, in urmatorii ani, pe masura ce noi modele de clasa B vor fi lansate.
Ramane de vazut care dintre ele va fi produs la Craiova, cele mai probabile fiind EcoSport si noul Ka, dar si Tourneo Courier sau un model complet nou de segment B.
Chiar daca uzina auto din Koln va lucra in doua schimburi, fabrica de moatoare de pe platforma industriala de acolo va trece la trei schimburi, ceea ce ar insemna ca unul dintre schimburile de la vehicule va trece la motoare si numarul de angajati va fi pastrat.
„Fabrica de motoare din Koln va lucra in trei schimburi pentru a face fata cererii de motoare EcoBoost de 1,0 litri. Ford va internaliza anumite operatiuni care acum sunt realizate de catre furnizori, pentru a imbunatati in continuare eficienta costurilor. Vor fi create 500 de locuri de munca permanente la Centrul de Inginerie Ford din Koln. Acordul include de asemenea si prevederi legate de securizarea a aproximativ 24.000 de locuri de munca pentru angajatii Ford-Werke GmbH”, potrivit Ford.
Pentru Romania inca se cauta solutii, dupa cum explica Ford, intr-o declaratie oficiala: „Asa cum am mentionat si in trecut, Ford isi pastreaza in continuare angajamentul ferm fata de fabrica din Craiova, unde a investit peste un miliard de dolari in productia de vehicule si motoare. Planurile Ford in ceea ce priveste uzina din Craiova sunt pe termen lung, iar conducerea companiei noastre cauta in continuare oportunitati de a introduce un al doilea model de clasa mica in productie la uzina din Romania. Mai multe detalii referitoare la acest subiect vor fi comunicate la momentul oportun”.
Intrebarea este care este acel „moment oportun”, iar logic ar fi ca pana la finalul acestui an sa aflam ce se va produce la Craiova alaturi de B-MAX. Anul viitor expira parteneriatul dintre Ford si Fiat pentru productia in comun a modelelor 500 si Ka, iar viitorul Ka va avea cinci usi si va creste in dimensiuni, venind aproape de Fiesta.
Un articol complet despre scenariile posibile pentru uzina Ford din Craiova poti citi AICI, cu mentiunea ca partea referitoare la Fiesta s-a „transat” in favoarea Germaniei.
Pentru Ford se pare ca lucrurile merg tot mai bine in Romania, desi productia a fost oprita in repetate randuri, anul trecut fiind primul pe profit, dupa cum poti citi AICI.