Acasa Masini Electrice Volkswagen ID.3 facelift, dezvăluit oficial. Ce e nou?

Volkswagen ID.3 facelift, dezvăluit oficial. Ce e nou?

de Adrian Mitrea

Volkswagen ID.3 facelift a fost dezvăluit oficial Miercuri, 1 Martie 2023, după aproximativ doi ani și jumătate de la prezentarea primei iterații a modelului. Ce e nou la ID.3? Pe scurt, materiale mai bune la interior, echipamente și funcții mai moderne, plus un design ușor modificat. Despre toate acestea poți citi pe larg în articol.

„Noul ID.3” (new ID.3) este numit automobilul 100% electric de către Volkswagen, în comunicatul de presă oficial. Exprimarea este tipică pentru prezentarea unui facelift. Când e vorba despre o generație nouă, exprimarea producătorilor auto este „all-new ”, tradusă prin „complet-noul” (model) sau prin „noua generație” (a modelului).

Așadar, „noul ID.3” este un facelift – o restilizare – care împrospătează designul mașinii și care îi aduce și îmbunătățiri de ordin tehnic.

Acest facelift pentru ID.3 face parte dintr-un total de zece noutăți electrice pe care marca Volkswagen le va prezenta până în 2026 (facelift-uri și modele complet noi).

Volkswagen ID.3 facelift – exterior

Se poate observa cu ușurință o parte frontală redesenată, în special bara de protecție și capota.

Bara față a pierdut imprimeul în relief tip fagure, care era realizat din motive aerodinamice. În schimb, din aceleași motive aerodinamice, a primit niște fante laterale pentru optimizarea curgerii aerului pe lângă mașină. Pe lângă roțile față, mai precis. Tehnologia se numește perdea de aer (sau air curtain, în Engleză).

Tot pe bara față se poate observa o zonă modificată în dreptul numărului de înmatriculare. Acum senzorii de asistență sunt poziționați sub un element în culoarea caroseriei, care anterior era negru.

Acel element integrează acum și o cameră video, la variantele cu maximul de dotări, pentru sistemul de parcare video care poate vedea 360 grade în jurul mașinii.

Anterior acestui facelift, ID.3 putea avea cel mult cameră video pentru marșarier. Dar nu putea avea acest sistem de camere pentru parcare mai complex, prezent doar de la ID.4 (inclusiv) în sus.

Capota a fost redesenată pentru a elimina un ornament din plastic, care avea rol aerodinamic. Forma nouă a capotei integrează, ca funcționalitate, ce reușea să facă anterior acel plastic aplicat.

Și stopurile sunt ușor modificate, în sensul că acum luminează și bucata prinsă pe hayon. Paleta de culori pentru caroserie a fost actualizată, spre exemplu cu nuanța Dark Olivine Green (prezentă și în fotografiile din articol).

Volkswagen ID.3 facelift – interior

Principalele modificări de la interior vizează calitatea materialelor. Fețele de uși, pe față, sunt acum moi la atingere, iar zona ergonomică pentru cot a fost extinsă și capitonată cu materiale mai bune.

Și planșa de bord are un aspect mai plăcut, cu o cusătură aparentă pe ceea ce pare să fie un material din piele ecologică.

Pielea provenită de la animale a fost eliminată complet din ID.3. Este, spre exemplu, cazul materialului care îmbracă volanul. Acum e un înlocuitor pentru pielea naturală. Volkswagen spune că arată bine și are proprietăți de durabilitate foarte bune.

Circa 71% din interiorul lui ID.3 facelift este realizat din materiale reciclate. Scaunele asociate echipării de top au acum tetiere fixe (spătar dintr-o bucată), la fel ca la echipările superioare de la ID.4 și ID.5.

Și sistemul audio de top a fost îmbunătățit. Mașina poate fi echipată acum cu sistem audio Beats.

Tableta multimedia este standard pe toate variantele de echipare și măsoară 12 inch în diametru (mai mare decât în trecut – 10 inch).

Sub tabletă, între fantele de aer, a apărut inscripția cu numele modelului: ID.3.

Tehnologie îmbunătățită

Sistemul de condus semi-autonom de la Volkswagen, numit Travel Assist, se poate baza pe swarm data (roi de informații) pentru a oferi o experiență mai bună de condus semi-autonom.

În fapt, este un sistem de tip cruise control mai avansat, capabil să orienteze mașina pe bandă, să păstreze distanța longitudinal și lateral în raport cu extremitățile benzii și în raport cu alte vehicule.

Sistemul funcționează în conjuncție cu sistemul de navigație al mașinii.

Park Assist Plus, cu funcție de memorie, este un sistem de parcare ce poate reține o poziție de parcare și poate executa manevrele automat, ulterior memorării rutei. Este ceva nou pe ID.3, însă întâlnit pe alte modele Volkswagen mai scumpe.

La nivel de software, s-a ajuns la versiunea ID 3.5.00. Multe mașini ID.3 vândute din 2020 încoace încă rulează cu primele 2-3 versiuni de software, adică sunt la nivel ID 2.4.00 sau 3.0.00.

Această promisiune a update-urilor constante de software este cea pentru care brandul Volkswagen a fost adesea criticat. În principiu mașinile pot avea software actualizat prin Internet (Over The Air – OTA), fără să fie nevoie de o vizită la dealer.

Însă Volkswagen este lent în implementarea actualizărilor OTA pentru mașinile sale din gama ID, odată ce au ieșit pe poarta fabricii.

Volkswagen ID.3 facelift – ce NU s-a schimbat

Multe elemente au rămas la fel ca la „vechiul” model. Spre exemplu comenzile haptice de pe volan sunt la fel. Sau designul general al habitaclului, spațiile de depozitare și organizare, design-ul general al mașinii.

Și pachetele de baterii par să fi rămas la fel: 45 kWh, 58 kWh, 77 kWh (valori nete). Producătorul nu menționează nimic despre baterii, motor sau autonomie, semn că ansamblul tehnic a rămas la fel ca specificații. În funcție de bateria aleasă, ID.3 poate avea o autonomie de până la 550 km (valoarea omologată, conform ciclului de măsurare WLTP).

Dorința mărcii Volkswagen de a produce și comercializa mașini cât mai eficiente a rămas și ea aceeași. La poarta fabricii, ID.3 este o mașină cu amprentă neutră de carbon.

ID.3 este primul automobil Volkswagen creat pe platforma tehnică MEB, concepută de la zero pentru mașini electrice. La scurt timp după lansarea din 2020 a lui ID.3 au urmat ID.4, ID.5, ID.6 și ID. Buzz.

Pe calendarul de lansări, până în 2026, se numără și modelul ID.7, precum și versiuni restilizate ale lui ID.4, ID.5, ID.6 și ID. Buzz. De regulă, după aproximativ 3 ani de la lansarea inițială a unui model, Volkswagen aplică un facelift.

Dar mai sunt și alte modele, complet noi, despre care producătorul auto german n-a vorbit încă.

Mașinile ID.3 facelift vor începe să ajungă la clienți spre final de 2023.




19 comentarii

mihai 1 martie 2023 - 17:32

Unii spun că bateria de 45 kWh nu mai este în ofertă.

Reply
Adrian Mitrea 1 martie 2023 - 17:36

În acest moment, pe configurator, nu apare bateria de 45 kWh și nici motorizarea de 145 CP.
Deci ce spui tu este este corect.
Însă Volkswagen n-a anunțat oficial că a renunțat la acea baterie ori la motorizarea de bază. Este posibil să le producă intermitent, în loturi, când este necesar.

Reply
Costin 1 martie 2023 - 18:16

Preturile au „evoluat” ? … scuza rautatea

Reply
Adrian Mitrea 1 martie 2023 - 19:24

Oamenii care au comandat ID.3 începând cu 1 Decembrie 2022 vor primi versiunea facelift.
Prețurile pentru ID.3 au rămas cam la fel de aproximativ un an încoace.
Pe configurator încă n-a apărut versiunea facelift. E normal, abia a fost prezentată. De regulă durează câteva săptămâni până ajunge și pe configurator.
Scumpirile au fost făcute acum mai mult timp, pe la final de 2021 – început de 2022.
Deci nu mă aștept ca prețurile să crească și mai mult de atât. Mașina trebuie să rămână competitivă ca preț vizavi de automobile foarte bune, cum sunt Tesla Model 3 și Renault Megane E-TECH Electric (chiar dacă aceste trei modele nu sunt perfect comparabile / în mintea clientului cu 40.000 Euro în buzunar apare această comparație oricum).

Reply
Suciu Cristian 4 martie 2023 - 10:36

gama ID este interesanta.
Prima masina electrica care m-a facut macar sa deschid configuratorul a fost ID BUZZ.A iesit 75.000. Fie, intamplator chiar imi permit.
Apoi am trecut la zona de review si o tanti din UK se plangea ca nu face pe autostrada nici 200 km iarna (iarna de UK). Nu pot da 75.000 euro pe o masina doar fiindca e new age….E prea mare sa o folosesti doar in oras,nu are 7 locuri si cea mai mare baterie nu te duce pana la Contanta cu familia pe timp de iarna.
Generatiile astea sunt niste bijuterii usor inutile. Eu unul mai astept.

Reply
Adrian Mitrea 4 martie 2023 - 14:13

De ce e nevoie să luăm DE FIECARE DATĂ – DAR ABSOLUT DE FIECARE DATĂ – cel mai prost scenariu pentru EV?
De ce vorbim doar de iarnă și doar de autostradă?
Și nu luate separat, ci mereu împreună?
Ca idee, ID. Buzz poate face peste 200 km iarna pe autostradă, rulând cu 130 km/h.
Da, e drept, nu poate să facă 200 mile (atenție, mile!) iarnă + autostradă.
Hai să trecem mai departe. Cumperi o mașină pentru tot anul și pentru toate tipurile de drumuri.
N-o iei pentru a circula doar iarna și neapărat pe autostradă și neapărat cu viteza maximă legală (sau peste).
Să fim serioși.

Reply
Costin 7 martie 2023 - 14:42

Sincer si eu tot asa gandesc despre electrice pe „cel mai defavorabil scenariu” pe care-l vad iarna pe autostrada … nu ca vara, la 40 grade, Bucuresti-Constanta nu ar fi aproape la fel de defavorabil. Nu pot sa-mi scot din cap „range anxiety’-ul si pace. Cu Zoe, Pitesti-Bucuresti, daca mergi cu 130 si prinzi dop la intrarea in Bucuresti, sub 10 sau peste 25 de grade e clar ca nu te vei simti nici linistit, nici confortabil… si vorbim de 120 km, si valori climatice si de trafic pt jumatate din an, deci nu exceptie, ci normalitate.
Sincer, pe autostrada, ar trebui sa poti face 300km, o distanta rezonabila pt a face o pauza „de un sfert de ora, odata la aproape 3 ore de condus”, situatie pe care majoritatea masinilor electrice nu o pot acoperi, ceea ce este dezamagitor.
O sa fiu si mai rautacios si o sa spun ca un sofer calculat o sa se gandeasca ca acea masina trebuie folosita si cand va avea 80% din capacitatea bateriei — 80% din 200km = 160km, deci poate cu masina noua ajungi cu frica pana la Constanta, dar peste 5-6 ani nu.
De asta vorbim de fiecare data despre cazul asta „extrem” — autonomia electricelor este prea „la limita” acceptabilitatii.

Reply
Adrian Mitrea 7 martie 2023 - 23:45

Oricare om care nu utilizează o mașină electrică gândește așa și vede numai probleme.
Oricare om utilizează o mașină electrică se vindecă de range anxiety și alte neajunsuri în prima lună de utilizare.
Vei constata pe propria persoană, când va veni vremea.
Nu mi-am propus să schimb mentalitatea nimănui. Doar constat cum stă treaba.

Reply
AndreiP 7 martie 2023 - 21:13

Adrian, toate aceste discutii nu ar fi avut loc daca nu ni s-ar fi impus cu forta ca incepand cu 2035 sa cumparam masini noi doar masini electrice , daca nu s-ar fi facut atat tam-tam cu masinile electrice care salveaza planeta, daca nu s-ar fi inceput toata campania asta de blamare a masinilor cu motor termic. Probabil ca masinile electrice ar fi avut mai mult succes astazi daca cele spuse anterior nu ar fi avut loc. Intr-o zi,i masinile elxctrice sau cu alt tip de combustibil vor avea o autonomie mai buna decat cele termice si vor fi mai prietenoase cu mediul dar mai este mult pana departe. Deviez putin de la subiect, daca motivul principal pentru care masinile termice sant ata de blamate este acela ca polueaza atunci eu as dori sa ma pot deplasa pe drumurile publice cu sareta trasa de cal. Mai ecologic de atat nu cred ca exista ( exceptand mersul pe jos ).

Reply
Adrian Mitrea 8 martie 2023 - 16:45

Salut, AndreiP,
Vei vedea că până în 2035 tehnologia va evolua atât de mult încât chiar și cei mai sceptici se vor convinge că mașina cu baterii este calea de a merge mai departe. Am scris un articol despre evoluția prețului bateriilor, dacă ești interesant să ai un spectru mai larg de cunoștințe pe subiect https://0-100.ro/2023/02/20/cat-costa-o-baterie-de-masina-electrica-in-2023-s-a-ajuns-la-circa-155-usd-pentru-1-kwh/
Iar despre cal și căruță… îți propun să te mai gândești.
Am fost anul trecut în Sevilla (Spania) și Viena (Austria), unde încă se mai folosesc calești și cai, în scop de taxi – turistic desigur. Sunt câteva zeci de astfel de vehicule trase de câte doi cai. Îți poți imagina mirosul de grajd din zonele centrale, pe unde circulă caii aia? Eu nu mi l-am imaginat, l-am simțit. Iar dacă pentru fecale există un sac de colectare (tot miroase, dar măcar nu mai ajunge pe stradă, împrăștiate), să știi că pentru urină n-am văzut o soluție. Scoate calul „telescopul” de juma’ de metru și varsă 15 litri de urină pe asfalt, uneori și pe trecerile pentru pietoni. Mirosul ăla scoală și morții.
Acum imaginează-ți vreo 3 milioane de cai în București. Te asigur că mașina cu benzină sau diesel e mai eficientă decât calul dpdv poluare, la fel cum mașina electrică e mai bună decât cea termică. Și vor urma vremurile în care nu vom mai avea nevoie să călătorim deloc. Tot mai mult omenirea are nevoie doar de un ecran și o conexiune cu fibră optică. Și gata.

Reply
Gargaunul 10 martie 2023 - 19:37

Daca tehnologia va evolua atat de mult pana in 2035 atunci lumea va alege de buna voie masini electrice. Toata propaganda asta isterica a masinii electrice asezonata cu ceva dezinformare nu a facut decat sa nasca reactia contrara a multora. Eu nu cunosc in acest moment ca un produs cu adevarat bun sa fie respins de societate. Nu a trebuit ca cineva sa interzica vanzarea si producerea telefoanelor cu taste in defavoarea smartphone-urilor de ex, a faxurilor in favoarea e-mailului, a vinilurilor in favoarea benzii magnetice etc. Si atunci de ce trebuie sa interzici producerea masinilor cu motoare pe combustie? Pentru ca s-a lansat teoria falsa ca masina electrica nu polueaza? Ba da, si masina electrica genereaza poluare doar ca nu acolo unde functioneaza. De ce aleg oamenii cel mai prost scenariu pentru EV ? Simplu: pentru ca orice om pentru care banii nu cad din cer pleaca de la cel mai prost scenariu posibil cand cumpara ceva, orice, nu numai o masina electrica. Daca cel mai prost scenariu nu te deranjeaza atat de mult si poti sa traiesti cu el, foarte bine, atunci cumperi produsul. Da, fiecare dintre noi avem gusturi diferite. Poate ar trebui ca si talibanii masinilor electrice sa inteleaga asta. Cand iti alegi o masina precum ID Buzz nu o cumperi pentru drumuri scurte. Sau cel putin eu nu as face asta decat daca familia ar avea mai mult de 5 membrii. Anul trecut, in plina vara, pe autostrazile pe care am mers masinile electrice mergeau cu 100-110 km/h, ca deh, viteza mare plus distanta lunga nu este chiar combnatia castigatoare pentru EV. Unii dintre ei veneau din Norvegia, Suedia, Danemarca si pana in sudul Europei era cale lunga. Se pare ca nu toti erau dornici sa petreaca o gramada de timp asteptand sa-si incarce masinile in conditiile in care statiile de incarcare erau cam toate ocupate si se statea la coada. Daca electrificare o fi viitorul nu stiu, vom vedea, insa chiar si asa cred ca mai este mult pana departe.

Adrian Mitrea 11 martie 2023 - 11:18

Atunci când vorbim despre oameni pentru care banii NU CAD din cer, adică peste 95% dintre noi, e bine să ne uităm cu ochii deschiși, CU ADEVĂRAT la costuri. Dacă iei cel mai prost scenariu pentru EV, ia-l și pentru combustie. Pune turbinele, injectoarele, ambreiajele, plăcuțe de frână cu nemiluita, revizii scumpe în general.

Știi la cât se face revizia la un autovehicul din gama ID? La 2 ani, FĂRĂ limită de kilometri. Și costă sub 300 Euro. Deci dacă în doi ani faci 200.000 km, atunci faci și prima revizie. La o mașină pe combustie (similară ca performanțe și dotări) o mai plătești o dată prin vizite la service și prin carburant în 200.000 km. Să n-ai senzația că o mașină pe combustie, nouă, este prea accesibilă.

A, dacă vorbim de Golf 4 din 2000 vs. ID.3 nou, sigur că ID.3 iese prost în comparația asta dpdv cost inițial.

Dar dacă te uiți la un Golf 8 de 200 CP DSG vs. ID.3, vei vedea că e cel mult o diferență de 5.000 Euro între ele, bani pe care îi recuperezi până la prima revizie.

Și comparația asta poate fi făcută și la Renault și la BMW și la orice mașină vrei tu. Normele de poluare tot mai stricte (Euro 7) fac o mașină pe combustie tot mai scump de produs și de ținut în exploatare.

Cu legislația îți dau dreptate, nici mie nu-mi place forțarea. Dar sunt deja peste 1 milion de oameni în Europa, PE AN, care aleg deja electric în 2022-2023, cu mai bine de 10 ani înainte de legea cu interzicerea. Deci ai deja foarte mulți clienți care aleg electric, iar asta se întâmplă din convingere, nu din motive legislative. Vorbește cu oricine a condus o mașină electrică și îți va spune că n-ar mai face pasul la termic niciodată.

Sigur că anumite aplicații speciale (camioane de drum lung, utilaje de tot felul, transport persoane pe distanțe mari, etc…) e normal să rămână diesel în continuare. Dar să faci 10.000-15.000 km pe an în oraș cu 1.4 TDI este profund greșit. Iar motorizărilea astea mici diesel au murit deja de moarte bună acum mai mulți ani. Au murit singure. Aveam pe piață mașini precum Peugeot 107 1.4 HDI, Fiat 500 1.3 MultiJet, Hyundai i20 1.1 CRDi. Foarte economice, dar lipsite de sens, per total. Și au murit.

Așa vor muri și Fiesta, Polo, Clio – toate pe combustie – și vor fi înlocuite de mașini electrice de dimensiuni comparabile. Și, culmea, nici prețurile nu vor fi cu mult mai mari. Nu azi. Dar în câțiva ani se va întâmpla.

Gargaunul 11 martie 2023 - 13:42

Cand am spus ca se ia in calcul cel mai rau scenariu pentru orice asta inseamna si masinile pe combustie. In cazul meu nu am cum sa pun turbine, injectoare, ambreiaj pentru ca masinile pe care le-am avut au fost cumparate fie noi fie la un kilometraj decent, adica pana in 50000 de km, deci componente mentionate nu au picat niciodata. Placutele le-am schimbat cam la 30000 de km iar discurile de frana la 90000 de km. Deci nu a fost o cheltuiala care sa ma rupa. Iar ceea ce spui despre mersul cu diesel-ul in oras este corect, insa acolo tine de neintelegerea scopului pentru care este facut un motor diesel. Daca cel mai rau scenariu in cazul unei masini diesel este mersul in oras mai mult de 30-40% din timp atunci este evident ca acea masina nu ar trebui cumparata in viziunea mea. Dar hai sa facem un calcul cat mai corect si sa comparam asa: Skoda Citigo si VW eUp, ambele noi, desigur. Citigo-ul a avut pret de plecare la sfarsitul lui 2019, fara programul Rabla, 10500 de euro iar eUp are pret de plecare acum 27000 de euro. Sa zicem ca in 2023 acelasi Citigo ar fi fost 12000 de euro fara Rabla. Ar fi o diferenta de 15000 de euro fara Rabla si 7000 cu Rabla. La cum folosesc eu masina, nu cred ca atunci cand voi scapa de ea va trece de 60000-70000 de km, fiind folosita 90% doar in oras. Oricat de ieftin ar fi curentul in comparatie cu benzina si intretinerea unei electrice, acea diferenta de cel putin 7000 de euro nu va fi recuparata niciodata. Plus ca am confortul ca nu-mi fac niciodata griji cu incarcatul. Da, locul perfect pentru o masina electrica in acest moment este in oras. Exact genul de masina ca eUp, insa alea nu prea aduc profit.Pentru ca masinile electrice sa fie acceptate de marea masa a populatiei trebuie, dpmdv, sa ofere un pret comparabil cu al modelelor echivalente pe combustie, o autonomie cel putin echivalenta cu a unui motor pe benzina la un timp de incarcare nu mai mult de 15 minute, deci undeva la 450 – 500 km pentru o incarcare de 15 minute si statii de incarcare suficiente. Chiar daca acceptarea lor nu va fi poate de 100%, insa 75 – 80% va fi sigur.

Codrin C. 17 martie 2023 - 14:46

E foarte simplu de ce se ia cel mai prost scenariu pentru EV – pentru ca el exista si este aproape o certitudine, nu o posibilitate. Am mers cu masini electrice si stiu ce inseamna sa-ti tremure kuru’ ca nu ajungi la primul incarcator sau sa ajungi acolo si sa fie stricat. Pe cand cu o masina normala stiu sigur ca sunt benzinarii peste tot, nu imi ia mai mult de 5 min sa fac plinul (cu tot cu plata) si daca ajung la o benzinarie care prin absurd „nu merge” aprope sigur voi mai avea combustibil pana la urmatoarea.
Masinile electrice PUR SI SIMPLU NU AU SENS la momentul actual. Singurul scenariu in care au sens este pentru distante scurte (de ex. navela la serviciu si inapoi) si DOAR DACA ai posibilitatea sa incarci acasa, adica sa ai casa, ceea ce nu stiu cati romani au (cel mai probabil putini). In rest e o prostie sa-ti iei EV. Daca vrei neaparat sa salvezi planeta mai bine ia-ti un hibrid sau o masina pe combustie foarte curata (2020+).

Reply
burebista 44 11 martie 2023 - 23:18

as vrea si eu sa vad cum se alimenteaza 1.529.221 de masini electrice in Bucuresti. si la preturile care sunt acum pentru curent electric. masina electrica polueaza si ea. curentul este produs din combustibili fosili, nu se polueaza in oras, se polueaza unde se produce curentul. dar poluarea nu ramane acolo, se imprastie peste tot. pentru moment un NU masinii electrice. am vazut destul ramase in pana de curent. totusi pana in 2035 se pot schimba multe in bine pentru masinile electrice. adica: autonomie, incarcare rapida, si preturi acceptabile, tinand cont ca masinile electrice au mult mai putine componente. euro 7 se refera la recuperarea pulberii emise in atmosfera la consumarea cauciucurilor si a pastilelor de frana. deci euro 7 e valabila si pentru masini electrice. id 3 pleaca de 42.000 euro, la 32.000 euro cred ca gasesti o masina cu motor pe benzina sau motorina. si de 10.000 euro cumperi si turbine, injectoare,motorina, benzina, etc.

Reply
AndreiP 12 martie 2023 - 16:55

Sant curios ce vor face cei care locuiesc la bloc si vor detine o masina electrica, Presupun ca vor tine cablurile atarnate pe geam ca sa incarce. Asta presupunand ca vor fi statii de incarcare in fata blocului. Lasan gluma la o parte, cei de la Brussel au pus boii inaintea carutei.

Reply
Naivu 12 martie 2023 - 23:30

Un pic off-topic, cat s-a produs, e-Golful avea o presa destul de buna, dupa care a fost inlocuit de ID3 1st care “s-a bucurat” de o gramada de critici. Lasand la o parte autonomia (32kWh nu se pot compara cu 58kWh), este ID3 (in special prima editie) mai bun ca e-Golf? Sau au fost capitole in care a fost mai degraba un regres decat progres?

Reply
Adrian Mitrea 13 martie 2023 - 18:26

La anumite capitole ID.3 este superior lui e-Golf, la altele este inferior.
În principiu calitatea materialelor este mai slabă la ID.3 fără facelift în comparație cu e-Golf.
Dar orice altceva este superior la ID.3, mai ales tot ce ține de partea electrică: motor, baterie (și nu doar capacitatea mai mare), puterea de încărcare, performanțele dinamice.
Inclusiv prețul este (a fost mai bun la ID.3), care a venit la preț mai mic decât e-Golf și cu baterie aproape dublă.

Reply
Naivu 13 martie 2023 - 18:55

Multumesc pentru raspuns!

Reply

Lasa un comentariu