Volkswagen e-Golf a primit în 2017 un facelift și o baterie cu o capacitate crescută cu aproape 50%, dar asta nu e tot. Sunt câteva elemente interesante despre care nu-ți spune nimeni nimic: nu le găsești în prezentările oficiale și nici în multe review-uri realizate de jurnaliști, bloggeri și vloggeri pe net. Așa că în clipul de mai jos am sintetizat 5 curiozități despre Volkswagen e-Golf, descoperite în urma test drive-ului mai extins, de aproape două săptămâni, pe care l-am realizat cu această mașină.
Citește și:
- Crăciun și electroni: aventuri cu Volkswagen e-Golf, 100% electric, pe ruta București-Brașov și retur
- Planificarea călătoriei cu mașina electrică. Volkswagen e-Golf și prizele
- Volkswagen e-Golf și încărcarea când stai la bloc
8 comentarii
Prea multa electronica poate prezenta o problema pe masini si in special atunci cand masina se invecheste. Partile electronice trebuie sa functioneze in conditii dure de functionare pe o perioada indelungata de timp (variatii de temperatura, trepidatii, etc). Oare cum ar mai fi un telefon mobil de acum 5-6 ani astazi. Imi aduc aminte de niste modele de Audi care n-aveau joja pentru ulei, iar martorul de ulei nu functiona corespunzator si arata ca tot trebuie sa pui ulei. Posesorul punea ulei mai mult decat trebuia si strica motorul.
Farurile LED sunt „cool”, dar prezinta (mari) probleme iarna cand ninge sau viscoleste.
In final „pick your poison”.
Parintii me utilizeaza iPhone 3GS, respectiv iPhone 4S, de ani de zile. Au schimbat doar baterii, telefoanele merg perfect. Am gasit prin sertar un Nokia 3310, l-am incarcat si a pornit, si ala merge bine. E adeverat ca apare o oarecare uzura in timp, dar nu cat sa ne facem probleme. Iar daca nu ma crezi, cumpara si tu de pe net un telefon vechi cu 50 de Lei si vezi cum merge.
Afla ca tehnologia de pe aceste masini 70% consta in baterii. Nu stiu daca iti va conveni dupa 3-5 ani sa fi nevoit sa-ti iei alta masina. Si daca mai pui factorii de mediu, temperaturile scazute, necesitatea folosirii instalatiei de climatizare vara si a consumatorilor in general in cativa ani bateriile vor da fail. Se stie clar ca temperaturile scazute sunt un dusman de neinvins al acumulatorilor si sa nu imi spuneti ca daca o veti incarca iarna si apoi daca masina va sta 2-3 zile veti mai gasi bateriile la acelasi nivel. Se induce ideea de a da mii de euro pe masini de unica folosinta, maxim 5-6 ani si apoi la casare. In concluzie nu sunt adeptul acestei tehnologii, voi merge pe clasic pana la adanci batraneti.
Probabil că refuzi să iei în considerare faptul că orice mașină electrică are garanție 8 ani pentru baterie sau 150.000 km (care termen se atinge primul).
Și mașina ta pe combustie tot maximum 150.000 km are garanție pentru motor și transmisie (și chiar mai puțini ani pentru restul – între 2 și 7 ani -). Iar asta nu înseamnă că o arunci după ce iese din garanție, mai merge mult și bine după aceea.
Și unui motor pe combustie iarna îi face rău: pornește mai greu, consumă mai mult, iar dacă vorbim strict de diesel… la rece sună de parcă merge fără ulei. Ungere greoaie, trebuie să fii atent să nu-l forțezi imediat după pornire, etc…
Diavolul, ca intotdeauna, e in detali. N-am citit detaliile garantiei unei baterii, dar s-ar putea sa spuna ca se inlocuieste daca a cazut cu totul sau a capacitatea bateiei a scazut semnificativ. Imaginatia producatorilor nu are limita atunci cand e vorba sa se eschiveze. Mi-aduc aminte de VW ale caror motoare consumau ulei (in jur de 1l/1000km) si cand clientii se plangeau de asta li se arata o adresa de la VW in care se spunea ca era normal. Au mai fost si alte branduri cu aceasi poveste gen BMW, Audi, Subaru (am un prieten patit cu un Forester), Honda, etc ce sustineau ca e „normal” (vezi https://www.torquenews.com/1084/bmw-tops-thirsty-30-list-new-vehicles-burning-excessive-oil ). Ghinionul producatorilor auto e ca in America sunt class action si acestia au fost dati in judecata, iar unii dintr ei au trebuit au trebuit sa ajunga la intelegeri cu clientii. In Europa e diferit si nu am auzit de asa ceva.
Exista o speranta daca ne uitam la masinile hibride. Toyota Prius cu modele de prin 2000 nu a avut probleme semnificative cu bateriile, iar daca aveai probleme cu bateria puteai cumpara una de la masinile avariate ce nu mai meritau reparate cu preturi intre $500-2000 fata de $4000 cat era o baterie noua.
Sa fie pace!
Normal ca are multe electronice, fiind o masina electrica! Probabil unii au scapat din vedere acest lucru cand au comentat!
Un articol interesant despre masinile electrice si despre un dealer din Quebec, Canada care din 1000 masini vandute anul trecut, jumatate au fost electrice la https://outline.com/Tstkfc In articol este mentionat si Sergio Marchionne, CEO de la Fiat Chrysler care a spus ca la fiecare Fiat 500 pe baterii produs ei pierd US$ 20000. De asemenea Moody’s Investor Services estimeaza ca producatorii auto pierd US$ 7000-10000 pentru fiecare auto electric produs pentru piata nord americana.