Acasa Dacia Producția Dacia în România pe ani. În 2017 a atins minimul ultimilor cinci ani

Producția Dacia în România pe ani. În 2017 a atins minimul ultimilor cinci ani

de Adrian Mitrea

Dacia Logan MCV Stepway (sursa – Dacia)

Producția Dacia în România scade constant de cinci ani încoace, puțin câte puțin. În 2017 a atins minimul ultimilor cinci ani. Chiar dacă atunci când comparăm cifrele din 2017 cu cele din 2016 scăderea este de numai 2%, cifrele arată mai îngrijorător când privim unități de timp mai mari. Spre exemplu, față de anul record de producție al Dacia în România, 2013, scăderea este de 8,3%. Iată producția Dacia realizată în România, în ultimii șase ani.

  • 2017: 313.883 unități
  • 2016: 320.457 unități
  • 2015: 339.204 unități
  • 2014: 338.593 unități
  • 2013: 342.620 unități
  • 2012: 307.150 unități

Practic, până în 2013, inclusiv, Dacia bătea în fiecare an record după record de producție la Mioveni. Din 2014 a început scăderea, puțin câte puțin, astfel că cifrele comparate de la an la an nu sunt îngrijorătoare. Pentru 2017 vs. 2016 avem o scădere de 2%.

Dacă privim unități de timp mai mari vedem însă că în 2017 producția Dacia în România a scăzut cu 8,3% față de 2013.

Liderii Grupului Renault au declarat mereu că uzina din România trebuie să-și mențină competitivitatea pentru a atrage noi proiecte, iar acest lucru s-a și întâmplat. Doar că, concomitent cu „pornirea motoarelor” uzinei Tanger din Maroc producția din această fabrică a tot crescut, iar cea din România s-a tot diminuat.

În 2016 cele două uzine Renault din Maroc a produs circa 345.000 mașini Dacia.

Probabil e surprinzător faptul că Renault produce mașini Dacia în Maroc în două uzine (Tanger și Casablanca), iar în România există o singură fabrică (Mioveni).

Surprinzător poate să fie și faptul că, de câțiva ani încoace, se vând mai multe Dacia noi în Maroc decât în România. Cele mai recente date de vânzări, pe 2016, arată că în Maroc au fost comercializate 43.408 Dacia noi, iar în România au fost comercializate 38.861 Dacia noi. Cel mai probabil datele de vânzări pe 2017 vor releva un ecart similar.


Revenind la producția Dacia din România, în 2017 au fost produse la Mioveni:

  • 205.565 Dacia Duster
  • 40.837 Dacia Sandero
  • 34.935 Dacia Logan MCV
  • 32.546 Dacia Logan

Toate aceste date sunt de la ACAROM și sunt disponibile public AICI. Pe lângă mașinile fabricate la Mioveni, uzina din România a livrat și 45.036 SKD-uri (caroserii semi-asamblate cu destinație Algeria), o creștere de 6,7% față de 2016 (42.193 unități).

Citește și:

22 comentarii

Adrian 10 ianuarie 2018 - 13:43

Nu e adevarat, nu e nimic de speriat! De ce? Pentru ca statistic, dvs vorbiti doar de nr de masini, nu de pretul mediu de vanzare al masinilor vandute! Economic vorbind, una e sa vinzi 200000 Loganuri de 8000 euro, si alta e sa vinzi 120000 Dustere de 16000euro! Ori Dacia a sustinut mereu ca la Mioveni vrea sa produca exclusiv Duster! Deci, cum e ?

Reply
Adrian Mitrea 10 ianuarie 2018 - 13:58

Salut!

Atunci ce să zic, îmi doresc să producem doar Rolls-Royce în România, vreo 500 de bucăți. De ce să mai facem noi Dacia și Ford?

Ideea e alta. Cum îți explici că într-o țară precum Maroc există 2 uzine Dacia, iar în România doar una? Nu crezi că e un semnal de alarmă pe care presa are datoria să-l tragă? Guvernările proaste și lipsa infrastructură ne-au adus aici, cel mai probabil. Că oameni dornici de muncă și decenți la preț avem.

Apoi mai este un neadăvăr în afirmația ta. Când a spus Dacia sau Renault că vrea să producă la Mioveni NUMAI Duster? Dă aici un link, să citim și noi ăștia care suntem neinformați.

Reply
Kap 10 ianuarie 2018 - 13:45

„Cifrele arată mai îngrijorător” doar dacă le scoatem din contextul modelelor fabricate.
A crescut constatnt numărul de mașini mai scumpe produse aici și au fost redirecționate către Maroc, și mai nou Algeria, modelele ieftine. Ponderea Duster-ului e covârșitoare și ar trebui să ne arate că profitabilitatea uzinei a tot crescut, iar dacă luăm în considerare și numărul extrem de mare de CKD și SKD trimise la diferite uzine din UE și din afara UE, imaginea arată o situație foarte bună.
Am pretenția să nu fie cultivat și aici senzaționismul ieftin printr-o îngrijorare bazată pe scoaterea din context, ci mai bine să fie explicată strategia Renault cu marca Dacia, care a propos, crește în draci îi Europa la vânzări.
Mai bine ne-am întreba de ce am ajuns ca politicul să fi refuzat salvarea ARO de către Renault acum ani buni, și prin care capacitatea de producție agregată a celor două uzine din România să fi făcut inutilă investiția din Maroc.

Reply
Adrian Mitrea 10 ianuarie 2018 - 14:03

Aro e mort și îngropat.

Asta spun și eu în articol. În Maroc sunt două uzine, în România una. Asta ar trebui să ne dea de gândit.

Dacă Dacia crește în draci la vânzări ce propui? Să le facă marocanii pe toate, că sunt mașini accesibile, iar noi să producem Renault Talisman?

Faptul că pierdem pe bandă rulantă investiții și producție ar trebui să ne dea de gândit, la nivel macroeconomic.

Faptul că în Maroc se cumpără mai multe mașini Dacia noi decât în România cum ți-l explici? Care e țara de mâna a 14-a?

Avem lucruri bune în România, hai să fim în gardă din timp și să luăm măsuri dacă vedem că cifrele o iau la vale. Eu mi-am făcut treaba, am scris un articol să semnalez asta.

Nu pot să construiesc și autostrăzi.

Reply
Bogdan 10 ianuarie 2018 - 14:48

Explicatie de ce sunt doua fabrici in Maroc :Nu toate masinile dacia produse in Maroc se vand cu marca Dacia. Sunt exportate cu marca renault in special in America de sud. Am fost acum 2 ani in Brazilia si era plin de Dacia cu emblema Renault. Nimeni nu auzise de Dacia.

Reply
Kap 10 ianuarie 2018 - 15:48

Renault produce Dacia în 3 uzine în America de Sud: Curitiba Brazilia, și două mai mici unde doar asamblează: Argentina și Columbia.
Daciile pentru Algeria au fost exportate din România apoi au început să le și asambleze la ei la Oran.

Reply
Bogdan 10 ianuarie 2018 - 15:10

Cat de curand se vor „umple” si fabricile din Tanger, cat de curand trebuie facuta inca o fabrica low cost (nu in Franta, Spania, Slovenia). Oare Romania va fi pregatita pentru asa ceva ?
Cresterea constanta a Dacia a fost de aprox +10% anual.

Reply
Kap 10 ianuarie 2018 - 15:41

ARO e mort din vina P$D și nu trebuie să uităm asta, pentru că este exact capacitatea lipsă de producție care putea prelua ce se face în Maroc sau Algeria.
La Casablanca exista o fabrică mai veche care a fost salvată, deși Renault doar asamblează acolo un număr destul de mic de mașini. Tangerul își va atinge curând limita maximă de producție datorită evoluției neașteptat de bune a Dacia în UE. Partea proastă e că România nu profită destul din această creștere, deși lucrurile stau bine și la Mioveni, și pot sta și mai bine dacă se va produce aici un frate mai mare al lui Duster care să înlocuiască Lodgy.
Și da, e posibil și chiar foarte probabil să facă marocanii toate Loganurile, de vreme ce devin din ce în ce mai competitivi. În plus, cum bine observi, spre deosebire de românii atoatecunoscători degrabă amatori de sh premium nemțesc, marocanii pragmatici cumpără mai multe dacii noi, deși puterea de cumpărare nu se compară.
Eu propun să tragem semnalul de alarmă corect, în direcția celor ce votează hoți, denigrează constant Dacia și cumpără rable nemțești apoi se miră de ce ne merge rău. Responsabilii de Dacia au făcut cam tot ce ține de ei și deocamdată Dacia merge FOARTE BINE (lucru care NU reiese din articol și ar trebui), însă din păcate după ce că autostrada aia e blocată intenționat, li se mai pun și bețe în roate prin măriri de salarii minime exagerate sau aberații fiscale de la an la an.

Reply
Adrian Mitrea 10 ianuarie 2018 - 15:54

Salut!
Din articol nu reiese că Dacia o duce bine (în special în afara României) pentru că încă nu au fost anunțate rezultatele de vânzări pe 2017. Când le vom afla, le vom publica.
Acest articol se bazează pe cifrele de producție oficiale.
Mulțumesc pentru comentariul pertinent!

Reply
Kap 10 ianuarie 2018 - 17:12

Îți urmăresc articolele cu plăcere, de-aia am fost dezamăgit de cel de față, că poate lăsa impresia greșită că Dacia merge rău.
Dă-mi voie să mă antepronunț legat de rezultatele Dacia pe 2017, bazându-mă pe cifre care spun ceva:
http://www.acea.be/uploads/press_releases_files/20171214_PRPC_1711_FINAL.PDF
http://carsalesbase.com/european-car-sales-analysis-november-2017-models/

de pe ici \'sa 10 ianuarie 2018 - 18:56

poate ca, conditiile prin care un marocan isi poate cumpara o Dacie noua sunt mai avantajoase ca in Romania.

Reply
Toni 11 ianuarie 2018 - 12:43

Ce- mi mai place cand va aud ca muriti de grija rablelor nemtesti…..de aia vw e pe primul loc in lume la vanzari cu 10,7mil de buc.si mai are si 3 masini in top 6 cele mai sigure ….e niste prosti toti aia care-si cumpara nemtesti pe tot mapamondul….hahaha! Va cam roade invidia…strugurii sunt acri!

Reply
dodoi 11 ianuarie 2018 - 15:54

Cand trisezi e mai usor sa ajungi pe primul loc! In America de Nord toate firmele germane au renuntat sa mai vanda diesel-uri. De ce crezi?

Hora 12 ianuarie 2018 - 10:20

Renault este nr 1 mondial, vezi mai jos. Iar Vw a trisat ca sa ajunga pt. putin timp pe prima pozitie. Nu doar la emisii, ci si la fiabilitate. Adica te-au pacalit pe tine care ai dat o gramada de bani pe o masina care nu era ce ziceau ca e.

https://www.forbes.com/sites/bertelschmitt/2017/0

Hihi 11 ianuarie 2018 - 11:11

Daciile noi se vand mai bine in Maroc decat in Ro, pentru ca romanii prefera SH-urile nemtesti. Pt. ca romanii sunt foarte prosti si foarte fuduli. Si calitatea guvernarilor si implicit a infrastructurii tine tot de prostia romanilor care voteaza.

Reply
in acest Val 10 ianuarie 2018 - 13:53

Am citit pe site-urile frantuzesti ca la ei Sandero si Duster bat toate recordurile de vanzare.

Reply
Ioan 10 ianuarie 2018 - 15:08

Dacă nu mai e azi ce era acum 15 ani.La noi în țară azi se mai și gândește se inovează nu mai suntem doar producători. Cred ca fabricile din Maroc nu sunt un pericol, calitate mâinilor făcute acolo fiind sub ceea ce se face la Mioveni.Lodgy e cel mai bun exemplu. A fost așa de buna ca s-a renunțat la ea.Francezi sunt destul de inteligenți deci hai sa fim optimiști. Da e corect avem o problema cu infrastructura da ,nu prețuim ceea ce avem e loc de mai bine dar hai sa fim optimiști

Reply
Radu 11 ianuarie 2018 - 17:31

Cred ca Lodgy nu se mai produce pentru ca nu mai au cautare MPV-urile. Lumea se orienteaza mai mult spre SUV (noul Peugeot 5008 este SUV acum)

Reply
Realitatea Doare 10 ianuarie 2018 - 15:38

Va veni momentul din pacate, cand fabrica din Romania se va inchide. Atunci toate aceste comentarii cum ca acum producem Duster, ce este mai scump decat Logan, vor fi de prisos. Realitatea este trista, iar faptul ca unii nu vor din x interese sa o vada, sau pur si simplu nu inteleg ce se intampla la nivel macro-economic, ne arata doar ca suntem pe un drum al pierzaniei. Am ajuns deja tara cea mai saraca din Europa, pana si Bulgarii sunt mult inaintea noastra, iar pana cand nu ne recunoastem statutul, nu avem vreo sansa sa ne salvam singuri.

Reply
andrei 26 octombrie 2018 - 12:33

ce scrie domnul de mai sus este adevarul trist si crud. Incet dar sigur RENAULT va muta toata productia in Maroc si Algeria. Cand sunt mintiti in fata asta se intampla. De cel putin 8 ani se milogesc de conducatori acestei tari sa le fata autostrada. Dar cu cine vorbesti azi nu mai exista maine si daca nu pot fura nu se poate realiza. Cei care cred ca masinile sunt proaste vorbeste prosti .NU masini de lux ne trebuie noua ca nu toti avem posibilitati sa ne cumparam doar VW,BMW,MERCEDES sau alte branduri de lux.Modelul UNGARIA SI POLONIA ESTE cel mai clar.

Reply
saila petru 10 ianuarie 2018 - 23:07

Produc masini urate, cu motoare mici, fara confort si preturi mari, in primul rand din cauza aceasta scade productia

Reply
Chimoiu 11 ianuarie 2018 - 20:21

Ai dreptate am fost asta zi sa ma interesez de un logy pret 14.000 euro cam scumpa mi sa parut la ce materiale baga in ele oare.merita

Reply

Lasa un comentariu