Acasa Dacia VIDEO: Noul Dacia Duster, testat la Euro NCAP. Are 3 stele din 5, rezultat așteptat

VIDEO: Noul Dacia Duster, testat la Euro NCAP. Are 3 stele din 5, rezultat așteptat

de Adrian Mitrea

Ilustratie tehnica Dacia Duster (sursa – Dacia)

A doua generație Dacia Duster a fost testată de Euro NCAP – organismul european independent de certificare a siguranței automobilelor. Mașina produsă la Mioveni a obținut 3 stele din 5 posibile la testele de impact – un rezultat așteptat, modelul fiind proiectat să obțină un asemenea rezultat. Interesant este faptul că Euro NCAP a retestat modelul Alfa Romeo Giulietta, care a avut parte de un facelift, această mașină obținând tot 3 stele din 5, chiar dacă la lansarea inițială din 2010 avea 5 stele din 5. Cel mai spectaculos rezultat este al lui Fiat Punto, care a obținut 0 (zero) stele din 5. Asta spune multe despre evoluția cerințelor Euro NCAP pentru ca o mașină să obțină 5 stele din 5.

Iată mai jos cum s-a comportat noul Duster la testele Euro NCAP. Raportul despre mașină poate fi descărcat de AICI. Despre siguranța pe care este proiectat să o ofere Duster oficialii Renault au vorbit AICI. Testul 0-100.ro cu noul Dacia Duster poate fi văzut AICI.

Euro NCAP a retestat Alfa Romeo Giulietta, mașina fiind retrogradată de la 5 stele din 5 (în 2010) la 3 stele din 5 (în 2017). Această retestare a avut loc pentru că mașina a avut parte de un facelift și este promovată ca „noua” Giulietta. Cel mai spectaculos rezultat este al lui Fiat Punto, care a obținut 0 (zero) stele din 5. Asta spune multe despre evoluția cerințelor Euro NCAP pentru ca o mașină să obțină 5 stele din 5.

Alte cinci mașini care au primit 3 stele din 5 la testele Euro NCAP din decembrie 2017 sunt DS 3 (facelift), Kia Stonic (model nou), Ford C-MAX (facelift), Ford Grand C-MAX (facelift) și MG ZS (model nou).

Euro NCAP 2017 Ratings (sursa – Euro NCAP)


Euro NCAP estimează că 78.000 de vieți au fost salvate din 1997 și până în prezent. În tot acest interval au fost distruse în scop experimental 1.800 de mașini, teste ce au presupus costuri de 160 milioane euro în 20 de ani (fară a include costul mașinilor).

Pe site-ul Euro NCAP sunt circa 630 de mașini evaluate din punctul de vedere al sigurantei rutiere. Diferența dintre numărul total de mașini distruse (1.800) și numărul de rezultate (630) rezidă din faptul că mașinile sunt supuse și unui test de impact lateral și, mai nou, la două teste de impact frontal, unul defazat cu obstacol deformabil (simularea impactului cu o altă mașină) și unul frontal cu obstacol nedeformabil (zid). Cu alte cuvinte, inițial se folosea o singură mașină pentru un test, acum sunt folosite (distruse) trei mașini pentru un rezultat elocvent.

Un calcul simplu, din datele de până aici, arată ca s-a cheltuit puțin peste 2.000 euro pentru salvarea unei vieți (160 milioane euro / 78.000 vieți = 2.051 euro).

La 20 de ani de la înființarea Euro NCAP 9 din 10 mașini comercializate în Europa sunt testate de Euro NCAP, clienții putând evalua obiectiv și siguranța mașinilor pe care le au pe lista de cumpărături.

Primele rezultate Euro NCAP au fost anunțate în data de 4 februarie 1997. In testele de la acea vreme, Rover 100 obținea o singură stea (din 5), iar Fiat Punto, Nissan Micra, Opel Corsa și Renault Clio aveau 2 stele din 5. În prezent majoritatea mașinilor obțin 4 sau 5 stele la testele Euro NCAP, mai sunt și unele cu trei stele și foarte rar mașini cu 2 stele.

46 comentarii

Dan 13 decembrie 2017 - 12:47

Side Pole Impact e chiar de speriat. Restul par destul de „in linie” cu o masina moderna destul de sigura, dar testul asta era interesant pt a vedea cum functioneaza noilea airbaguri cortina care vin in echiparea serie. Daca era nevoie de un airbag din asta, pt asta era.

Reply
Victor 13 decembrie 2017 - 12:59

Pacat, ma asteptam sa evoluezi si in aceasta directie un pic, 4 stele ar fi fost normal azi in roadmap Duster. Dar in aceste conditii probabil ca ar fi devenit o masina periculoasa pentru concernul Renault..

Reply
oli 13 decembrie 2017 - 13:45

probabil echiparea de varf va avea 4

Reply
bbm 13 decembrie 2017 - 13:51

Mie mi se pare ca a iesit chiar OK. La cum da EuroNCAP punctajele acum e greu sa iasa de 5 stele la un pret relativ mic, ca e nevoie de sisteme de siguranta active, nu doar airbag-uri. Dupa cum zice pe site (https://www.euroncap.com/en/about-euro-ncap/how-to-read-the-stars/) – „3 stars safety: Average to good occupant protection but lacking crash avoidance technology”

La impact frontal usile fata sunt aproape intacte si cred ca se pot chiar deschide relativ usor, ceea ce in urma cu 10-12 ani era greu de obtinut la o masina cu pretul Duster-ului.
Airbag-urile laterale si cele cortina sunt de real folos la impactul lateral, dar la testul cu stalpul se vede ca nu prea are suficienta rigiditate caroseria ca sa reziste – intra mult prea mult in habitaclu comparativ cu alte SUV-uri similare ca dimensiuni (X3, CX-5, Karoq).

Pentru o masina proiectata sa ia 3 stele, si-a atins scopul, deci inginerii de la Dacia/Renault si-au facut treaba conform cerintelor.
Per total, cred ca e oricum mult peste ce se putea spera acum 10 ani de la Dacia si se vede ca Renault a tinut sa aduca marca la un nivel acceptabil ca tehnologie, nu sa o lase doar low-cost cu orice pret.

Reply
George 13 decembrie 2017 - 13:52

Salut, avand in vedere ca cei de la Euro NCAP au alte standarde de verificare fata de acum 7 ani cand au testat primul Duster, consider ca cele 3 stele sunt meritate. Romanii niciodata nu vor fi multumiti de Dacia… vor scaune electrice, xenon, motorizari noi pe diesel si benzina cu „multi caluti”. Nu vor sa inteleaga ca Dacia Duster face parte din segmentul low cost adica un impozit mic si o intretinere ieftina! Cei care vor sa achizitioneze masini „puternice” si 5 stele Euro NCAP se pot uita in curtea celor de la Volvo, VW, Subaru, Honda, Mazda, Land Rover, Mitsubishi s.a.m.d, dar pretul este pe masura cerintelor, precum si intretinerea lor. Cei care achizitioneaza masini SH din segmentul premium nu au bani sa le intretina corespunzator(anvelope SH, piese de la dezmembrari). Am facut test drive cu noua Dacia Duster 1.5 dci 110 CP si masina este buna pentru ceea ce ofera, dar mai este loc pentru perfectionare.

Reply
bancher 13 decembrie 2017 - 14:02

totusi, la aceiasi bani iti poti lua Kia Sportage; intr-adevar pretul de catalog la Kia Sportage e mai mare decat la Duster, dar avand in vedere discounturile pe care la da Kia, tot pe acolo ajungi la pret. Si Sportage are 5 stele la siguranta, plus confort mai mare.

Reply
Razvan 13 decembrie 2017 - 14:23

Ai +1 de la mine.

Reply
bancher 13 decembrie 2017 - 17:02

Pai nu am dreptate? Intre Kia Sportage si Dacia Duster as lua Kia cu ochii inchisi, daca sunt comparabile la bani.

Reply
Radu 13 decembrie 2017 - 23:26

Pretul de pornire Sportage este de peste 16500, fata de 12500 Duster. Un Sportage 4×4 diesel e de la 24500 in sus. Nu sunt deloc la aceasi bani. Tu compari Duster echipare de top cu Sportage Classic.

Reply
bancher 14 decembrie 2017 - 10:04

Da, dar la Sportage se dau si discounturi generoase.. Stiu destui care si-au luat Sportage la preturi sub 20 000 euro. Plus ca nu poti compara motorul de 2l diesel de 180 CP de pe Sportage cu 1.5 DCI 110 CP de pe Duster.
Sportage e la ani lumina in fata Duster.

Reply
Teo 15 decembrie 2017 - 18:31

Sportage 4×4 2.0 DSL Classic e listat la 24500 de euro. In echiparea asta ca si putere si performanta a motorului si a confortului la rulare este intradevar superior Duster-ului Prestige 1.5 DCI 110 (19000-19500 Eur) DAR ca si dotari multimedia si de asistenta sau confort e inferior (sistem infotainment, camere de mers cu spatele/fata/laterale, senzori de inclinare, senzori de unghi mort, geamuri electrice spate, AC automat etc). Acum la pretul de lista Kia ma astept sa lase pana la 3000 de euro (desi daca analizam preturile promo de pe configuratorul Kia, reducerile sunt in medie sub 1000). Asta il face in continuare mai scump cu 2000 de euro decat Duster-ul. Apoi si la Duster poti sa beneficiezi de reducere, nu in masura in care o ofera Kia, dar totusi un 500-800 de euro tot mai reusesti sa storci de la dealer. Si sa nu uitam ca Dusterul ramane inca o masina capabila de offroad, ceea ce despre Kia Sportage nu se poate spune. Nu vad nici un mod in care sa poti compara masinile astea doua, Sportage e clar mai buna dar mult mai scumpa.

Razvan 13 decembrie 2017 - 14:21

Da, de speriat! Si o intrebare pentru ipocriti: acum noua Dacie Duster nu se mai simte ca o masina straina???

Reply
George 13 decembrie 2017 - 15:01

SH-urile nemtesti de acum cativa ani s-ar putea sa aiba scor mai mic decat Duster daca ar fi testate azi, dupa noile reglementari Euroncap. Pe langa asta Dacia e sincera cand zice ca face masini low-cost, si le face bine. Nemtii in schimb fac masini low-cost, care sa PARA premium, le numesc premium si cer pret de premium. D-aia si pica nemtestile dupa cativa ani, d-aia le si vand nemtii cand masina face 2-3 ani sau 100k km, ca stiu ce mizerii produc. Pe langa asta, la ce probleme de fiabilitate au masinile nemtesti, ce anume te face sa crezi ca n-au taiat costurile si la siguranta, adica nemtoaica are 5 stele, si tot felul de airbag-uri, dar de ce ai fi sigur ca o sa se deschida in caz de accident?

Reply
bancher 13 decembrie 2017 - 17:00

Vorbesti prostii. Nemtoaicele sunt cele mai sigure masini din lume.
Recent un coleg de la serviciu a lovit lateral un BMW X3 intr-un Vw Touareg, avand viteza. Ambele masini s-au facut praf, dar nici unul din cei 4 pasageri nu a fost ranit, nici macar o zgarietura. S-au speriat crunt, dar au scapat neaccidentati.
Va mai amintiti cazul lui Isar Lucian, sotul Alinei Gorghiu? A facut accident in primavara pe Valea Oltului, el fiind in Porsche Cayenne. Nu a avut decat o mica zgarietura la o mana, desi a rasturnat un tir si un microbuz.
Daca erau in Logan sau Duster mai scapau intregi? Nu prea cred…
Cat despre fiabilitate, la nemti cea mai fiabila masina este Mercedes E classe. (fiabilitatea fiind si principalul motiv ptr care 90% din taxiurile din Frankfurt sunt E classe).

Reply
George 13 decembrie 2017 - 17:46

Cele 2 cazuri ale tale nu dovedesc nimic. Fiecare stie cazuri de accidente in care pasagerii au scapat sau au murit, depinde foarte multe de accident. Dar de cele mai multe ori se moare in accidentele puternice, indiferent de marca masinii. Testele Euroncap se fac la 64km/h. Ai dreptate cu E-Klassele, dar este doar 1 masina produsa de Merc, Merc per total se situeaza in a2a jumatate a clasamentelor de fiabilitate, cateodata pe ultimele locuri, am dat un exp. mai jos, unde e clasat si E-ul. Audi si BMW sunt pe ultimele locuri. E plin netul de survey-uri de peste tot din lume, in care nemtestile sunt pe ultimele locuri la fiabilitate, nu doar cel de jos. Pe langa asta foarte multi proprietaril de nemtesti, noi sau sh se plang de probleme cu ele, de multe ori grave, cutii si motoare schimbate. De aici si commentul meu, ca la ce probleme de fiabilitate au, nu mai inspira incredere ca partea de siguranta e facuta altfel decat restul masinii.

http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2017-germany-vehicle-dependability-study

Reply
Victor 13 decembrie 2017 - 18:51

Nu vorbesc pentru altii , vorbesc de masina mea BMW X1. Am sarit de 100.000 km si nu am avut vreodata vreo problema, repet nu s-a defectat niciodata nimic (nici macar un bec, nici o siguranta etc). Am mers numai in service BMW cand semnaliza in bord sa ma programez la revizii. Atat. (sper ca Doamne Doamne sa tina in continuare cu mine, ca m-am laudat…). Asa ca nu ma incadrez la JDPower.

Victor 14 decembrie 2017 - 14:28

Am primit 2 minusuri pentru ca am spus adevarul? Incredibil.. ce a ajuns Romania… La fel si mai sus am primit minus, oare sa conteze faptul ca modul meu de gandire e occidental? M-am mai lovit de situatia asta, ca trebuie sa reincep sa gandesc romaneste. Trist.

George 15 decembrie 2017 - 12:01

Nu-ti face griji, daca ai bemveu’ gandesti deja foarte romaneste.

Victor 14 decembrie 2017 - 14:36

Aaa, am uitat, am gasit un repros pentru BMW. De un an circul cu o gaurica nestrapunsa in parbriz, capatata pe autostrada la Pitesti. Ei bine, am cerut la BMW sa-mi aduca un parbriz cu protectie solara, cu ocazia asta as vrea sa rezolv si sa nu se mai incinga bordul masinii vara. N-au asa ceva. Deci ma incadrez si eu in randul lumii , are dreptate JDPower.

bancher 13 decembrie 2017 - 20:18

Am dat doar 2 exemple la intamplare, dar stiu si alte cazuri de oameni care au scapat din accidente grave, fiind in masini germane. Nemtoaicele sunt asa proiectatate incat sa puna siguranta pe primul loc. Nu intamplator presedintele si vicepresidintii de la banca la care lucrez umbla doar in Mertz, Bmw si Audi. Nici nu vor sa auda de Duster.
Cat despre fiabilitate, depinde cum se măsoară. Eu la Skoda am avut 4 interventii pe garantie, dar toate minore (schimbat cheder, repozitionat suport termic motor, curatat un motoras geam de la o portiera, schimbat duza stropitor luneta). Un coleg cu Hyundai I 30 a avut 2 intervenții: una a fost caseta de directie, alta kitul de ambreiaj. Teoretic si masurat dupa numarul de interventii din garantie, Hyundai e mai fiabil decat Skoda ptr ca a avut 2 intervenții pe garantie (fata de 4 la Skoda). Daca e sa ne luam dupa cat au costat reparatiile, Skoda e mai fiabila decat Hyundai (la mine totul a costat max 100 euro, la el peste 1000 euro).

Marinush 14 decembrie 2017 - 11:37

Wow! Noi oamenii din lumea reala banuiam ca voi astia de lucrati in banci sunteti asa, dar acum avem si dovada. „Nemtoaicele”… penibil.

OPV 14 decembrie 2017 - 17:38

Dai doua…trei exemple…zece….o suta chiar. Vehiculele mentionate de tine sunt vandute cu sutele de mii. Tu poti spune ca stii cateva cazuri norocoase, nicidecum nu prezinti o situatie generala. Cum s-a scris mai sus, luand in considerare un numar mult mai mare al unui model sau chiar toata gama, cele nemtesti stau prost la fiabilitate. NU trebuie sa ma crezi pe mine, cauta si citeste.

P.S. stau in UK de patru ani. aici piata auto este foarte activa. NU stiu efectiv pe cineva care sa nu aibe probleme cu un vehicul nemtesc. Diferenta este ca britanici imediat scapa de ele si trec la lexus sau infinity…noi, romanii le luam de la ei si ne batem in piept cum ca sunt bune.

George 15 decembrie 2017 - 12:16

Si-n RO e la fel, doar ca multi sunt prea orgoliosi sa accepte ca si-au luat teapa. In USA nemtestile nu se vand aproape deloc, asiaticele sunt la putere. Americanii numesc nemtestile „over engineered pieces of shit”. Au distante si zone mari nelocuite, arme relativ la liber, si tot felul de nebuni. Ei nu-si permit ca-n Europa sa ramana noaptea cu nemteasca in drum si sa astepte platforma.

Claudiu 11 ianuarie 2018 - 21:58

Sefi tai merg in mert,audi sau alte matci de acest gen pentru ca nu le platesc ei…
Bancile de top au trecut la mazda si toyota

sil 18 decembrie 2017 - 16:11

Exemplul tau nu are nicio relevanta pentru ca nu stim exact cum s-a produs acel accident.
Insa iti pot da exemple concrete.
Euroncap a retestat un fiat punto mai vechi, care in 2005 avea 5 stele iar acum a obtinut 0 (zero) stele.
Link: https://www.euroncap.com/en/results/fiat/punto/29849
Asa ca orice nemtoaica veche care cu 10 ani in urma avea 5 stele acum nu mai prinde nici 3 stele.
Cat despre afirmatia ca „Nemtoaicele sunt cele mai sigure masini din lume”: pai eu vad ca Toyota Acensis sta mai bine la euroncap decat passatul sau chiar seria 5:
Avensis (93%): https://www.euroncap.com/en/results/toyota/avensis/20854
BMW 5 (91%): https://www.euroncap.com/en/results/bmw/5-series/26656
Passat (85%): https://www.euroncap.com/en/results/vw/passat/7900
Presupun ca euroncap sunt mai de incredere decat niste exemple de accidente despre care nu stim nimic.
PS: Exista o vorba la romani: Nu exista masina mai scumpa decat un Mercedes la mana a doua..

Reply
geo 5 iulie 2018 - 18:01

Corect tot ce spui !!!!

Reply
Adrian Calin 13 decembrie 2017 - 16:05

Ziceam că o să o iau în considerare dacă va obține măcar 85 de puncte la NCAP, nu le-a luat. E adevărat că acum conduc o mașină care e tot pe acolo (cu puțin mai mult decât Duster). Nu pot să nu remarc faptul că cel mai mare punctaj l-a luat Alfa Romeo Stelvio. Dacă tot vorbiți că Giulietta a fost retestată și că a obținut trei stele, de ce nu spuneți că, aceeași marcă, are mașina cu cel mai mare punctaj, așa mi se pare, cumva, fair. De ce nu ați dat exemplu Mustangului, de exemplu, care este în aceeași situație și că C-Max nu a obținut cu mult mai mult decât Duster.
Punctajul este unul relativ ok, la punctajul ăsta Duster este o mașină mai sigură decât cele care aveau, acum 7 ani, 5 stele. E foarte important de spus asta.

Reply
Ionuț 13 decembrie 2017 - 17:19

Credeam ca Volvo XC60 are cel mai mare punctaj.

Reply
Adrian Calin 13 decembrie 2017 - 17:49

Corect … :-). Fiecare vede ce-i place … ;-). XC60 are cel mai mare punctaj.

Reply
Ionuț 13 decembrie 2017 - 18:37

Oricum între mașinile din top diferențele sunt minore. Tot șoferul rămâne piesa de bază. Aici din păcate nu prea găsim nici măcar de 4 stele.

Reply
Adrian Calin 13 decembrie 2017 - 21:45

România are cele mai puține mașini la mia de locuitori și cei mai mulți morți la milionul de locuitori din UE. Aș fi vrut să nu-ți dau dreptate dar, din păcate, ai.

claudius 13 decembrie 2017 - 16:14

Daca va uitati si la testul din 2011 veti vedea ca lucrurile nu s-au schimbat cu mult. Era de asteptat ca dupa ce au vazut ca au o problema sa incerce sa o rezolve. Stalpul central e in continuare prea fragil, culmea parca si mai fragil ca la modelul testat in 2011. La impactul frontal se mai intampla ceva, sau cu centura de siguranta sau cu airbagul soferului, sau chiar cu scaunul. Priviti miscarea nefireasca a capului soferului imediat dupa impact. Pacat. Putea fi cu adevarat o masina reusita. Masina arata bine, se simte evolutia calitativa, se conduce mult mai bine, dar la capitolul siguranta era de asteptat sa se faca mai mult. Sa fie teama de canibalizare a modelelor grupului?

Reply
bancher 13 decembrie 2017 - 20:19

Nope, eu cred ca e incompetenta.

Reply
Kap 14 decembrie 2017 - 10:08

Ai ratat un (alt) moment bun să taci și să nu-ți arăți subiectivismul.
Dacă Renault nu ar fi reușit lejer atâtea mașini de 5 stele poate credea cineva prostia asta aruncată superior.

Reply
Daniel 13 decembrie 2017 - 16:39

Numarul de stele este relativ si nu reflecta 100% obiectiv realitatea sau siguranta pe care ti-o da masina. Nu cred ca intr-un Polo esti mai in siguranta decat intr-un BMW seria 6 sau X3 ( conform punctajelor din tabel). Ar fi interesant ca NCAP sa faca teste si intre masini si mai ales intre masini din clase diferite. Atunci ar fi nasol sa vezi ca ala cu X5 trece peste tine cu Polo, dar tu stai linistit ca ai punctaj mai mare :)).

Daca va uitati in tabel sunt masini in 2 versiuni: Standard si Safety Pack, De exemplu Kia Rio are 3 stele in versiunea Standard si 5 in versiunea Safety Pack si o ridica foarte mult tehnologia. Si mai sunt exemple.

Nu poti compara Duster cu Volvo XC 60 care are cel mai mare punctaj la protectie pasageri si la tehnologie. Iti cumperi 3-4 Dustere cu banii de Volvo.

Cat despre Fiat este o masina de conceptie veche si neactualizata. As fi curios cate stele ar lua Golf 4 ca tot suntem noi natie de fani.

Oricum va doresc sa nu ajungeti sa ziceti ca un cunoscut :” Ba am vazut stele de la NCAP cand a intrat ala in mine” . Era vb de o Laguna 2 acum multi ani.

Reply
Ionuț 13 decembrie 2017 - 17:41

La impactul între două mașini de mărimi diferite își bagă fizica coada in ecuație, pentru că fiecare din cele 2 mașini vine cu o masă diferită. Așa putem face teste de impact și cu o locomotivă.
Cine nu a chiulit de la fizică știe ca la un impact e de preferat să fii în mașina mai mare.

Reply
bancher 13 decembrie 2017 - 20:21

Cred ca e mai bine sa fii in masina mai grea ptr ca are impulsul mai mare.

Reply
Bogdan 14 decembrie 2017 - 12:58

E bine sa fi intr-o masina mai grea, dar nu la impact in corpuri dure (copaci, zid, etc) atunci vei simti cele 2 tone cum te „jeneaza” cand vin peste tine.
Tot fizica asta.

Reply
tony 13 decembrie 2017 - 17:42

Raport scor general/pret corect, trebuie remarcat insa ca Side Pole Impact mai are putin si rupe structura de rezistenta a masinii in doua. Daca viteza de test ar creste de la 30 la 40km/h cam asta ar fi.

Reply
florin ion 13 decembrie 2017 - 18:27

Italienii si romanii! Slabut! Sa nu pomenim de poluare! E jaleee!

Reply
Mihai 13 decembrie 2017 - 19:15

VW Polo, o masina mult mai mica a reusit sa primeasca 5 stele iar pretul e cam tot pe acolo daca nu cumva e Polo chiar mai ieftina.

Reply
Stefan 14 decembrie 2017 - 10:39

Trebuie sa intelegem putin cum functioneaza testele acestea si cum se acorda calificativele… De exemplu Kia Stonic standard – 3 stele, Kia Stonic safety pack – 5 stele, la fel si in cazul lui Kia Rio. Faptul ca Duster standard a primit 3 stele nu inseamna ca este compromis dpdv structural si ca are o caroserie ca un sicriu de tinichea. Este o masina low cost care in echiparea standard nu are echipamentele de siguranta pe care le au alte masini. Probabil ca un Duster echipat full o sa mai primeasca o stea.

Reply
Stefan 14 decembrie 2017 - 10:47

Ca sa exemplific ce ziceam mai devreme, de pe site de la NCAP : 3 stele – „Average to good occupant protection but lacking crash avoidance technology”. Deci da, Duster standard nu are avertizare de unghi mort, cum are echiparea de top, nu are radare sau alte lucruri. Deci conform filozofiei NCAP exista sanse mai mari sa faci accident…. dar daca faci accident nu inseamna ca vei fi omorat instant! Cam asta inseamna 3 stele in 2017…

Reply
Bogdan 14 decembrie 2017 - 13:08

Nu cumva sunt cel putin 4 masin complet distruse ? 2 teste frontale + 2 laterale + cele pe care se testeaza siguranta pietonilor ?

Reply
Adi 14 decembrie 2017 - 15:23

Crash testul lateral face de rusine Dacia, zici ca e din mamaliga…rusine.

Reply
cristi 18 decembrie 2017 - 23:23

puteti voi sa spuneti ce vreti,ca tpmanul e vesnic nemultumit,scaetar,dar impactul ala lateral cu un stâlp e HORROR..dupa ce vezi asa ceva parca nu-ti mai vine să arunci o lopata de bani pe asa ceva

Reply

Lasa un comentariu