Sistemul Blind Spot Warning (BSW), care te avertizeaza cand ai o masina in unghiul mort, a debutat pe masini premium, iar multi ani la rand a ramas o tehnologie dedicata exclusiv masinilor mai mari si mai scumpe. In acest material din rubrica Video Dictionar Auto iti prezentam cum functioneaza Blind Spot Warning pe un Nissan Micra – a cincea generatie – ca exemplificare a faptului ca tehnologia a patruns si in segmentul B (clasa mica), unde in general masinile sunt mai accesibile.
Rubrica Video Dictionar Auto a 0-100.ro isi propune sa va arate si sa explice pe intelesul tuturor cum functioneaza diverse tehnologii de pe automobile noi si vechi. Rubrica de comentarii va sta la dispozitie oricand sa intrebati orice legat de tehnologia prezentata, in cazul in care aveti nelamuriri. De asemenea, puteti sa ne dati idei pentru tehnologiile pe care le-ati vrea prezentate in rubrica noastra.
8 comentarii
Va avea si Dusteul asa ceva in optinune.
Sa inteleg ca nu stie nimeni sa isi regleze oglinzile? Contrar constiintei nationale unghiul mort poate fi eliminat cu oglinzi reglate corespunzator Chiar si pe o Dacie 1300.
Am asa ceva din 2010 si nu l-am folosit niciodata.
Este extrem de enervant!
Domnule Mitrea, totusi ar fi bine sa scrieti in articol continutul videoclipului, nu de alta, dar s-ar putea sa aveti cititori, care au probleme cu auzul si nu inteleg explicatia data pe filmulet. Din fericire nu este cazul meu, dar exista.
Toate cele bune.
Blind Spot: o „tehnologie” inventata de constructorii auto pentru a corecta in primul rand o deficienta grava de design a autovehicului (prezenta unghiurilor moarte), si in al doilea rand o reglare incorecta a oglinzilor retrovizoare de catre sofer. O „tehnologie” care nu ar trebui sa existe, dar din pacate necesara datorita designului defectuos.
In aceeasi categorie:
– roata de rezerva de dimensiuni reduse (performante mai slabe ca cea normala, dar pret muult mai mare. Unii constructori o prezinta cu aroganta ca fiind „space saver” … o idiotenie: in caz de pana unde pui roata normala, ca nu incape de cele mai multe ori in locul celei care a salvat spatiu. Nu mai vorbim ca, daca ai pana pe fata,trebuie sa schimbi doua roti, ca nu e indicat sa pui aia mica in fata (aduci una din spate, si in locul ei pui rezerva mica).
– farurile cu „auto”: luminile trebui sa aibe doua pozitii – on, can mege masina, off cand ai oprit-o. Idiotii care sustin ca salveaza planeta stangand becurile, sau folosing „lumini de zi” nu realizeaza impactul in trafic. Tarile nordice au adoptat masura corecta de mult timp.
Problema nu e neaparat la constructorii auto, ci la cei care reglementeaza. Impunerea ABS/ESP e un inceput, ar trebui extinsa.
Iar daca va ganditi ca asta o sa creasca pretul masinilor foarte tare – da or sa creasca, dar nu dn cauza ca e scumpa tehnologie, ci pentru ca asha vor producatorii:
– becuri led: aceasta incredibila „tehnologie” e accesibila de 20-30 ani deja, Ce aronganta sa pui doua leduri la pozitii si sa te lauzi cu asta! Sau sa le pui optionale cu 100 euro!
– ecrane/dispalyouri tactile: orice chinezaruie de tableta e mai buna decat displayourile care is montate pe majorittea masinilor in 2017, mai responziva, etc.
– incalzire in scaune: o simpla rezistenta, a se observa cat costa paturele ofmarket care fact acelas lucru cu un optional de 50-100euro.
etc.
Cata vreme functioneaza OK, fara prea multe alarme false, eu o consider utila. Da, iti poti regla oglinzile ca sa elimini unghiul mort, dar se mai întâmplă sa conduc pentru o distant scurta masina sotiei sau a unui prieten si nu vreau sa le stric reglajele. Sau poate ma grabesc.
La drum lung mai imi schimb usor pozitia in scaun si …
Sunt convins ca in viitor va fi pe toate masinile impreuna cu ABS,ESP, EB
Roata de rezerva de dimensiuni reduse chiar salvează spatiu. In 9 ani nu am folosit-o niciodata. Si daca ti se intampla sa fii nevoit sa o schimbi o să găsești loc in masina pina la prima vulcanizare pentru roata bolnavă. Nu trebuie sa stea in acelasi loc și mai important este ca totul este temporar.
Pretul optionalelor este discutabil. Pretul il face piata nu costul de productie. Daca au clientela de ce nu?
PS: cred ca mai important decat ca ii mica sau mare(rezerva) este faptul ca ar trebui sa o verificăm din cand in cand. Si la service cand faci verificarea ar putea sa verifice si starea rotii de rezerva.
Partea proasta cu aceasta optiune si cu altele e ca nu se pot adauga sau se regasesc numai la versiunile premium astfe incat costul total devine prohibitiv. In 2010 cand mi-am luat o masina noua am vrut sa aiba panoramic roof, o optiune destul de noua pe atunci. Ca sa o comand pe linga costul de vreo 2000 si ceva de dolari mai trebuia sa adaug si alte optiuni de vreo 3000 de dolari de care practic nu aveam nevoie. La fel ca sa am rear view mirror (camera sa vezi cand mergi cu spatele) care era vro 300$ aveam nevoie de alt pachet de optiuni. In final m-am lipsit de toate si am luat, la cerinta sotiei, numai transmisie automata (masina avea standard aer conditionat si geamuri electrice).
Pe de alta parte exista si produse aftermaket pentru BSW intre 150 si 600-700 $. Instalarea dureaza cam 4 ore si nu e recomandata amatorilor. In plus se pare ca genereaza si alarme false.
PS: jurnalistii primesc numai modele cu versiuni premium pentru testari si care au preturi de te doare capul. Nu-mi aduc aminte sa fi citit review-uri la modelele de baza.
Nici la BMW Seria 1 n-am asa ceva. Mai nou am vazut ca se poate si la modelul meu, da’ costa o caruta de bani!