Acasa Ford Dave Pericack, seful Ford Performance: Cred ca peste tot in lume oamenii iubesc masinile rapide si performanta

Dave Pericack, seful Ford Performance: Cred ca peste tot in lume oamenii iubesc masinile rapide si performanta

de Adrian Mitrea

Gama Ford Performance (sursa - Ford)

Ford Performance se bucura de un succes rasunator in Europa, modelul Ford Mustang fiind cea mai bine vanduta masina sport pe Batranul Continent. Alaturi de acesta, Focus ST si Focus RS au cifre bune de vanzari, iar Fiesta ST se bucura si ea de atentie deosebita, mai ales dupa ce a fost lansata si o varianta de caroserie cu cinci usi. Cum a reusit Ford sa construiasca atat de rapid o gama de modele de inalta performanta am aflat chiar de la seful Ford Performance, Dave Pericack, la Salonul Auto de la Geneva.

„Acum un pic mai bine de doi ani ne-am reorganizat in Ford Performance. Abordarea companiei a fost complet noua in ceea ce priveste performanta, competitiile, componentele si accesoriile. Totul. De ce? In primul rand este profitabil. Apoi am observat o crestere a cererii pentru vehicule de inalta performanta si este o cale extraordinara sa transmitem un mesaj despre Ford: ce putem sa facem si ce avem de oferit”, a declarat Dave Pericack, pentru 0-100.ro, la Geneva.

Gama de modele Ford Performance include Ford Fiesta ST (si Fiesta ST200), Ford Focus ST (hatchback cu cinci usi si break), Ford Focus RS, Ford Mustang si Ford GT. Asadar, o gama de cinci modele de inalta performanta ce acopera mai multe segmente si niveluri de pret, pornind de la sub 20.000 euro (Fiesta ST) si mergand pana la peste 410.000 euro (Ford GT). Noua generatie Ford Fiesta ST a fost prezentata la Geneva si va ajunge pe piata in 2018.

Foarte putine marci se pot lauda cu un portofoliu atat de variat.

Peste 200.000 masini Ford Performance au fost comercializate la nivel mondial in 2016, dublu fata de volumul din 2014. Exclusiv in Europa, in 2016, au fost livrate circa 40.000 masini din gama Ford Performance.

„Nu doar ca acum avem cea mai buna gama de modele de inalta performanta din istoria noastra, totul este la un nivel superior, asa cum nu a mai fost niciodata – oamenii, tehnologiile si uneltele. De toate acestea beneficiaza si restul companiei, restul modelelor. (…) Reunind totul sub o singura umbrela, Ford Performance, totul este mai simplu. (…) Deci nu doar ca este profitabil si face bine la imagine, este si un loc grozav in care sa inovezi si sa testezi lucruri noi. Sa impingi granitele pe toate fronturile”, a declarat Pericack, explicand rolul si beneficiile diviziei pe care o conduce.

Toti oamenii din fruntea Ford sunt dedicati automobilului, iar acest lucru se reflecta in gama de modele, potrivit lui Dave Pericack.

„Mark Fields, Raj Nair, Jim Farley, Stephen Odell si cu mine – cu totii suntem pasionati de masini. Cu totii suntem <<petrolheads>>. Eu am titlul de sef-petrolhead, dar adevarul este ca suntem cu totii. Cand compania este condusa de oameni care iubesc automobilul, putem face ceea ce vedeti”, a spus Pericack.

Succesul Ford Performance, de la organizarea gamei de modele sub acest nume, este cumva firesc, potrivit oficialului Ford, deoarece „peste tot in lume oamenii iubesc masinile rapide si performanta, indiferent ce limba vorbesc”.

In (re)organizarea Ford Performance cel mai greu pas a fost daramarea „zidurilor” si reunirea tuturor sub acelasi acoperis.

„Eram in grupuri de lucru separate. Eram in cladiri separate. Era haos. Acum avem o singura cladire in America de Nord si o singura cladire in Europa. I-am organizat pe toti in jurul acestei viziuni si acum puteti vedea si rezultatele. (…) Cel mai greu a fost sa obtinem o aliniere perfecta in cadrul companiei asupra obiectivelor si telurilor noastre pentru Ford Performance. Aveam echipa RS in Europa, aveam SVT in America de Nord, aveam si Ford Racing. Exista multa fragmentare. Sa-i aducem pe toti laolalta si sa tragem in aceeasi directie a fost cel mai greu lucru de facut pentru noi, fiind o companie mare. Si am facut asta destul de rapid. Am rupt toate barierele. Eu sunt seful Ford Performance si ii raportez direct lui Raj Nair, care este directorul pentru dezvoltare produs. Nu exista alte straturi ierarhice si confuzii. Luam deciziile pocnind din degete. Asta a ajutat mult”, a spus Dave Pericak.

Intrebat de ce Ford prefera sa nu ofere si transmisii cu dublu ambreiaj pe modelele sale de inalta performanta, el a spus ca unul dintre motive tine de costuri, dar si de faptul ca atunci cand ai cutie de viteze manuala foarte buna una automata este aproape inutila.

Rezultatele Ford Performance in Europa erau cumva asteptate in cadrul Ford, data fiind investitia si abordarea marcii, dupa cum explica Pericak: „Europa iubeste performanta. Face parte din istoria automobilistica a continentului. Nu este o noutate ca europenii iubesc performanta, noua este abordarea noastra referitoare la performanta pentru oamenii din Europa”.

citeste AICI toate stirile legate de Salonul Auto de la Geneva 2017

2 comentarii

Nautilus 27 martie 2017 - 16:27

Se povestește că un reporter s-ar fi ridicat când el vorbea și ar fi zis: ”vă contrazic! mașinile rapide și performanța sunt vicii mai distrugătoare decât tutunul și alcoolul.”

Dave Pericack i-ar fi răspuns: ”mă refeream la oameni, nu la hipstări.”

Reply
trecatorul23 27 martie 2017 - 16:31

"atunci cand ai o cutie de viteze manuala foarte buna una automata este aproape inutila"
– Dati-mi va rog, un kilogram de mere.
– Vai, dar salamul nostru e apreciat de toata lumea!
Poate sa fie cea mai buna cutie de viteze manuala din lume daca eu vreau doar sa-mi bag piciorul in acceleratie 😉

Reply

Lasa un comentariu