Sefii General Motors sunt audiati in Congresul american pentru rechemari auto facute prea tarziu si soldate cu cel putin 13 morti, insa prezentul este si el ingrijorator pentru companie. Luni, 31 martie, a fost anuntat un recall pentru 1,5 milioane unitati, fiind al cincilea din ultimele doua luni. Criza se aseamana cu cea a Toyota de acum patru ani, cand seful companiei a fost admonestat de Congres si a fost nevoit sa admita ca a neglijat calitatea, concentrandu-se prea mult pe cresterea productiei.
La doar trei zile dupa anuntarea unui recall pentru 1,6 milioane de vehicule, GM vine cu o rechemare pentru alte 1,5 milioane de vehicule, ceea ce duce numarul de masini rechemate in ultimele doua luni la un total de peste 6 milioane, fiindca in februarie au fost alte actiuni consistente de recall, noteaza AFP.
GM estimeaza ca recall-urile o vor costa peste 750 milioane dolari.
Acum e vorba de modele precum Chevrolet Malibu (produse intre 2004 si 2009), Chevrolet Maxx (2004-2006), Chevrolet HHR (2009-2010), Chevrolet Cobalt (2010), Saturn Aura (2008-2009), Saturn Ion (2004-2007) si Pontiac G6 (2005, 2006 – 2008-09). Problemele sunt la directia asistata electric, existand pericolul pierderii bruste a directiei, in cazuri izolate.
Ultimul recall include in total 1,5 milioane de masini, din care 1,3 milioane sunt in SUA. Trebuie spus ca in nicio alta tara nu se fac atat de multe rechemari in service, autoritatea de siguranta a traficului NHTSA presand companiile sa raporteze problemele si sa ia rapid masuri.
Cei de la GM spun ca noul recall e o dovada a faptul ca grupul auto e preocupat de siguranta clientilor si datele companiei arata ca au existat coliziuni din cauza problemelor la directie, insa accidentele nu au fost fatale.
Totusi, nu acelasi lucru se poate spune despre un recall pe care General Motors l-a facut la multi ani dupa ce o serie de ingineri au observat defectele, consecinta fiind ca cel putin 13 persoane au murit in accidente din cauza neremedierii unei probleme legate de contact.
E vorba de masini produse inainte de 2008, in „vechea era” de dinaintea intrarii GM in restructurare, iar marti, 1 aprilie, incep audierile in Congresul american pentru a se determina exact ce a gresit compania si cum ar fi trebuit sa procedeze.
Mary Barra, cea care conduce din ianuarie 2014 General Motors, va avea o misiune grea in fata comisiilor Congresului, care vor fi intransigente fiindca e vorba de un defect care a dus la pierderea a minimum 13 vieti in accidente.
Barra, prima femeie ajunsa CEO la un producator auto de prim rang, va trebui sa explice de ce compania, desi a stiut de defectele aparute, nu a facut recall decat dupa multi ani si abia dupa ce familiile celor morti in accidente s-au adresat autoritatilor.