Acasa Ford Ford vrea sa usureze masinile sale cu pana la 340 kg pana in 2020

Ford vrea sa usureze masinile sale cu pana la 340 kg pana in 2020

de Adrian Mitrea

Capota din CFRP (sursa - Ford)

Ford vrea sa sacada greutatea masinilor sale cu pana la 340 kg pana in 2020, acest lucru fiind posibil prin inlocuirea unor componente fabricate din metal cu unele din fibra de carbon (CFRP – Carbon Fiber Reinforced Plastics), a anuntat compania, cu ocazia prezentarii unei noi capote, care este cu peste 50% mai usoara decat cele utilizate in prezent.

Noua capota din CFRP a fost creata de Ford in cadrul proiectului de cercetare Hightech.NRW si arata ambitiile companiei de a reduce greutatea automobilelor sale in urmatorii ani.

Elementele de caroserie din CFRP permit scaderea greutatii masinilor si implicit a consumului de carburant. Pe langa aceste beneficii, scad si timpul de productie si finisare (vopsire) a componentelor.

Elementele din CFRP sunt de pana la cinci ori mai rezistente decat cele din otel, de doua ori mai rigide si au o treime din greutate, sustine Ford, dar si alti producatori auto care vor sa implementeze elemente din CFRP pe masinile lor.

Componentele din CFRP reprezinta un mare pariu al industriei auto si nu doar Ford mizeaza pe noua tehnologie. Marcile auto importante au inceput deja sa semneze parteneriate strategice: Audi cu VoithDaimler cu Toray si BMW cu SGL.

Oak Ridge are in SUA o fabrica pilot de 35 milioane dolari care poate produce pana la 25 de tone de fibra de carbon pe an. Costurile pentru noua materie prima ar putea scadea de la circa 40 dolari/ kg (la nivelul lui 2011) la 12 dolari/kg in urmatorii ani.

Piesele din CFRP sunt vazute ca singurele care pot face viabila masina electrica, greutatea castigata prin reducerea greutatii caroseriei permitand montarea acumulatorilor (un pachet de baterii pentru o masina electrica poate cantari intre 100 si 500 kg, in functie de capacitate, dimensiuni si tehnologia de fabricatie).

Lasa un comentariu