Acasa Foto Renault 5 E-Tech, premieră mondială. Pornire de la 25.000 Euro

Renault 5 E-Tech, premieră mondială. Pornire de la 25.000 Euro

de Adrian Mitrea

Renault 5 E-Tech a fost dezvăluit oficial. Acest model va înlocui Renault ZOE Z.E., la un preț de pornire promis de Renault care va anima segmentul B din care face parte: 25.000 Euro. Totuși, este de așteptat ca versiunile de top să se ducă spre 35.000 Euro (ambele prețuri cu TVA). Renault 5 E-Tech vine cu tehnologii precum V2L, V2G, audio Harman / Kardon reglat de Jean-Michel Jarre, posibilitatea de a tracta până la 500 kg și specificații bune în ceea ce privește încărcarea și demarajul.

Pe piața auto acest model concurează cu modele precum Opel Corsa Electric, Peugeot e-208 și cu viitorul Volkswagen ID.2.

Renault 5 E-Tech este disponibil cu două baterii:

  • 40 kWh (încărcare: 11 kW AC, 80 kW DC). Această baterie oferă o autonomie de până la 300 km (omologată WLTP). Bateria este formată din trei module.
  • 52 kWh (încărcare: 11 kW AC, 100 kW DC). Această baterie oferă o autonomie de până la 400 km (omologată WLTP). Bateria este formată din patru module.

În ambele cazuri mașina se încarcă de la 10 la 80% în mai puțin de 30 de minute, când bateria se află la temperatura optimă pentru încărcare rapidă.

Clienții de Renault 5 E-Tech vor avea acces la peste 600.000 puncte de încărcare din Europa, prin Charge Pass.

Renault 5 E-Tech are trei motorizări

Cele trei motorizări oferite de Renault pe acest model sunt:

  • 70 kW (95 CP și 215 Nm)
  • 90 kW (120 CP și 225 Nm)
  • 110 kW (150 CP și 245 Nm)

Varianta de motorizare de top (110 kW) ajunge de la 0 până la 100 km/h în mai puțin de 8 secunde. De la 80 până la 120 km/h ajunge în mai puțin de 7 secunde (repriză). Viteza maximă este de 150 km/h.

La toate motorizările vorbim despre un motor electric sincron cu un rotor bobinat. Unele versiuni ale Renault 5 E-Tech sunt compatibile cu tehnologiile V2L (Vehicle to Load) și V2G (Vehicle to Grid). Asta înseamnă că utilizatorii pot scoate energie din mașină fie pentru a alimenta diverse echipamente, fie pentru a echilibra rețeaua electrică a casei.

Concret, specificațiile electrice sunt următoarele:

  • 11 kW AC unidirecțional pentru motorizarea de 70 kW
  • 11 kW AC bidirecțional (V2L & V2G) pentru motorizările de 90 și 110 kW
  • 80 kW putere încărcare DC pentru motorizarea de 90 kW
  • 100 kW putere încărcare DC pentru motorizarea de 110 kW

Echipamente Renault 5 E-Tech

Toate versiunile vin standard cu jante de 18 inch, ecran central de 10,1 inch, acces și pornire hands-free, compatibilitate smartphone wireless prin Android Auto și Apple CarPlay, frână de mână electrică și faruri full LED ce comută automat faza lungă.

Pentru început vor fi disponibile cinci culori – de la numele modelului Renault 5.

Interesant este că Renault va oferi și posibilitatea de a echipa această mașină chic de oraș cu cârlig de remorcare, capacitatea de tractare fiind de până la 500 kg.

Pe acest model Renault introduce și Chat GPT, alături de asistentul digital Reno (sistem de comenzi vocale și de dialog cu mașina). Platforma multimedia este bazată pe Google Automotive.

Mâna lui Jean-Michel Jarre

Instalația audio de bază este Arkamis, iar opțional Renault 5 poate fi echipat cu un sistem audio Harman / Kardon, reglat de celebrul Jean-Michel Jarre.

Tot împreună cu acest talent al Franței Renault a realizat și sunetul de avertizare pentru pietoni. Este vorba despre sunetul „de motor” emis de mașină la viteze mai mici de 30 km/h, astfel încât pietonii să perceapă prezența automobilului în proximitate.

Dimensiuni și mase Renault 5 E-Tech

  • Lungime: 3,92 m
  • Lățime: 1,77 m
  • Înălțime: 1,50 m
  • Ampatament: 2,54 m
  • Consolă față: 749 mm
  • Consolă spate: 633 mm
  • Gardă la sol: 145 mm
  • Masă: de la 1.450 kg (versiunea de 52 kWh) și 1.350 kg (versiunea de 40 kWh)
  • Capacitate portbagaj: 326 litri

Renault 5 E-Tech electric întruchipează angajamentele Grupului Renault și ale mărcii Renault în ceea ce privește sustenabilitatea. Acesta deschide calea către o mobilitate care respectă într-o măsură mai mare mediul, resursele naturale și clima, precum și siguranța pasagerilor și a celorlalți participanți la trafic, spune Renault, într-un comunicat de presă.

Made in France

Renault face tot posibilul ca Renault 5 E-Tech să fie produs într-o proporție cât mai mare în Franța, inclusiv bateriile. De asemenea, pune accentul pe reparabilitatea lor. Bateria este formată din 3 sau 4 module care pot fi înlocuite și servisate, în caz de nevoie. Bateria nu face parte din structura de siguranță a mașinii, cu este „o anexă” prinsă în podeaua mașinii.

Dintre detaliile oferite de Renault despre producția lui Renault 5 E-Tech se remarcă:

  • Producție realizată cu electricitate fără emisii de carbon disponibilă în Franța.
  • Vehicul asamblat în fabrica Ampere din Douai.
  • Motor fabricat la uzina Ampere din Cléon.
  • Baterii fabricate la uzina Ampere din Ruitz.
  • Baterii produse la fabrica din Douai, datorită parteneriatului Envision, din 2025.
  • 75% dintre furnizori se află la mai puțin de 300 km de centrul Ampere ElectriCity (Douai, Maubeuge, Ruitz).
  • Motorul electric al Renault 5 E-Tech electric este mai compact decât cel al Megane E-Tech electric și Scenic E-Tech electric din care este derivat.
  • Acesta rămâne fidel tehnologiei preferate de Renault: sincron cu rotorul bobinat.
  • Fără magneți permanenți, nu folosește materiale rare, reducând astfel impactul asupra mediului.
  • 85% din vehicul este reciclabil la finalul ciclului de viață.
  • 19,4% conținut reciclat (ISO14021 standard).
  • 26,6% din materiale provin din economia circulară, inclusiv 41 kg polimeri reciclați.

Luca de Meo iubește Renault 5 E-Tech

Șeful Renault, Luca de Meo, s-a îndrăgostit instant de Renault 5 E-Tech, atunci când i-a fost prezentat, în pandemie, de către echipa de design.

„Unele produse sunt pur și simplu magice. Nu e nevoie de discuții interminabile; toată lumea este de acord cu ce trebuie făcut. Și pur și simplu se face. Nu există inerție. Când o companie reînvie un model care a lăsat atât de multe amintiri extraordinare, imprimă și o cantitate imensă de afecțiune în proces. Acest lucru este întotdeauna promițător, deoarece și clienții îl pot recunoaște, ei pot vedea dragostea care s-a pus în crearea mașinii”, a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.


Dacia Spring 2024: facelift cât pentru o nouă generație

Utilizatorii de mașini electrice încarcă de 50 Lei – statistici Eldrive România

Super HUB de încărcare pentru mașini electrice în Piața Unirii din București


2 comentarii

Naivu 26 februarie 2024 - 22:50

Care o fi problema cu chargerul de 22kW AC de la Zoe?! Ar fi ideal pt a folosi reteaua de incarcare de putere medie. De ce nici macar Renault nu vrea sa-l mai foloseasca?

Reply
Adrian Mitrea 4 martie 2024 - 20:10

Probabil e prea scump și probabil ocupă prea mult spațiu. Am să-i întreb când mai am ocazia – probabil cu ocazia sesiunilor de test drive internaționale, unde sunt și specialiști Renault mai mulți și mai nișați. Și mai e o chestie: oamenii încarcă de obicei acasă, cu 2,2 kW până la maxim 11 kW. Iar la drumuri lungi încarcă la fast charge. Așa că 22 kW rămâne cam descoperit dpdv utilizare. E drept, eu aș prefera ca toate mașinile să vină cu charger de 22 kW AC și cu minim 100 kW DC. Dar uite că eu nu sunt producător auto ca să pot implementa așa ceva…

Reply

Lasa un comentariu