Dacia Spring 2024 – un facelift suficient de consistent cât pentru o nouă generație – a fost prezentat oficial. Cel mai accesibil automobil electric din Europa are parte de un design complet schimbat la exterior – în stilul Duster 3 – și un interior nou. Bateria și autonomia au rămas neschimbate, dar Spring poate scoate, mai nou, energie din baterie către un consumator extern, mulțumită tehnologiei V2L (Vehicle To Load).
Printre noutățile cele mai relevante se numără bordul digital pentru șofer, similar cu cel de la Duster 3. În aceeași notă este și tableta multimedia. Aceasta poate și și conectată, cu abonament de date valabil 8 ani.
Spring a primit și accesorii YouClip, adică sistemul modular pentru accesorii Dacia.
Variantele de motorizare rămân aceleași: 45 Cai Putere (CP) și 65 CP. La fel și bateria, rămâne la o capacitate de 26,8 kWh.
Dacia Spring 2024 are frunk
Mașina a primit și un selector pentru modurile de condus nou. Șoferii pot alege între modurile de rulare D și B (frânare regenerativă activată de la manetă, în loc de sistemul vechi care prin care era utilizată doar pedala de frână inclusiv pentru regenerarea energiei).
Dacia a luat inspirație de la clienți și a creat un spațiu de depozitare sub capota motorului, așa-zisul „frunk”.
Dacia Spring a fost comercializată în peste 140.000 exemplare în cei trei ani de când se află pe piață (din 2021).
Clienții de Spring conduc, în medie, 37 km pe zi cu o viteză medie de 37 km/h, a anunțat Dacia. Analiza a fost posibilă după ce producătorul a studiat datele strânse în mod anonimizat de către mașinile Spring aflate în circulație.
Din acest motiv, spun oficialii Dacia, nu e nevoie de o baterie mai mare pe Spring.
Utilizatorii de mașini electrice încarcă de 50 Lei – statistici Eldrive România
Super HUB de încărcare pentru mașini electrice în Piața Unirii din București
2 comentarii
„Din acest motiv, spun oficialii Dacia, nu e nevoie de o baterie mai mare pe Spring.” Mor de „drag” atuci cand imi spun altii ce am si ce nu am eu nevoie! De ce nu fac ei si o baterie mai mare in paralel cu asta , de macar 35-40Kw , macar pentru versiunea de 65 cp ( rezultand in final 9 variente de echipare si motorizare in loc de sase acuma) , capacitate care ar permite si marirea puterii de incarcare AC ( aia care conteaza in viata reala , statiile de AC sunt de aproape 10 ori mai numeroase plus ca si curentul e cu 25-30% mai ieftin decat DC 50Kw) si sa mai vorbim dupa aceea despre ce conteaza si nu , pe baza cifrelor de vanzare
„Din acest motiv, spun oficialii Dacia, nu e nevoie de o baterie mai mare pe Spring.” Pentru utilizare exclusiv ca a doua masina in familie , nu e nevoie de mai mult.Nici de baterie mai mare si nici macar de cei 65 cp ai variantei asa-zis puternice. Exista insa o categorie de potentiali clienti , nu putini ( oameni singuri , cupluri fara copii , cupluri cu unsingur copiul-daca bancheta spate ar fi fractionabila ) pentru care , din punct de vedere al spatiului oferit ar fi suficienta in utilizarea ca UNICA masina DACA ar avea o baterie mai mare si macar acei 65 cp daca nu poate mai mult.