Acasa Curiozitati Allview Auto CityZEN – „mașina electrică românească made in China”

Allview Auto CityZEN – „mașina electrică românească made in China”

de Adrian Mitrea

Allview Auto CityZEN – un autovehicul electric de mici dimensiuni – a fost lansată oficial în România la un preț de 15.980 Euro (inclusiv TVA), respectiv 7.990 Euro prin programul Rabla Plus. Allview Auto CityZEN este poziționat ca dimensiuni, preț și performanțe sub Dacia Spring – celălalt autovehicul românesc made in China.

Micul Allview CityZEN se remarcă prin tehnologii precum sistem de camere video cu vedere 360 grade, climatizare automată și două afișaje digitale cu rezoluție foarte bună, dispuse ergonomic.

Specificațiile complete ale mașinii pot fi descărcate de AICI.

Dintre datele cheie se remarcă:

  • 170 km autonomie omologată
  • 90 km/h viteză maximă
  • 13,7 kWh capacitate netă baterie (tip LiFePO4)
  • 8 kWh/100 km consum omologat
  • 8 ore încărcare completă (conector Type 2)
  • 2 ani garanție generală pentru autovehicul sau 50.000 km (care termen se atinge primul)
  • 5 ani garanție baterie sau 80.000 km (care termen se atinge primul)

Mașina este fabricată de producătorul auto chinez BAW. În China se vinde sub numele BAW Yuanbao și costă mai puțin.

Oficialii Allview Auto spun că mașina a fost modificată la cererea companiei din România ca să fie mai sigură. Astfel, varianta care se vinde la noi are un airbag (pentru șofer). De asemenea, software-ul mașinii a fost modificat de echipa din România.

Modelul Allview CityZEN poate fi condus de la 16 ani cu permis pentru categoria B1.

Publicul țintit de Allview Auto cu acest model e format din adolescenți, precum și din firme de curierat urbane. Compania vrea să vândă minimum 100 de exemplare în 2024, în România.


Rabla Plus 2023: prag de 75.000 Euro ca mașinile electrice să fie eligibile

Mașina electrică perfectă nu există încă

Cât costă o baterie de mașină electrică în 2023? S-a ajuns la circa 155 USD pentru 1 kWh


9 comentarii

Constantin 13 decembrie 2023 - 07:59

Cine are bani si nu are ce face cu ei, si-o cumpara in loc de trotineta electrica.

Reply
Carlos 13 decembrie 2023 - 08:52

Inca un cosciug pe roti facut doar ca sa profite de subventiile generoase ale statului rroman!

Reply
Mihai 13 decembrie 2023 - 09:55

E doar parerea mea sau e ceva in neregula cu 99% dintre designerii de masini electrice? Chiar nu reusesc ca gaseasca acestor masini o forma mai atragatoare?

Reply
Nea Caisa 13 decembrie 2023 - 09:58

Marimea si autonomia e foarte buna pentru o masina de oras sau mers la munca. Ramine de vazut cum sta la capitolul calitate si fiabilitate.

Reply
Gabriel 13 decembrie 2023 - 10:09

Cand am fost mic am avut o astfe demasinuta, cu baterii.

Reply
Popasus 16 decembrie 2023 - 17:51

Spring-ul nu e la fel?

Reply
Naivu 17 decembrie 2023 - 23:04

Totusi Spring-ul are baterie si putere dubla, are 4 usi, ajunge la 125km/h (probabil doar 110, dar tot e mai mult decat 90), are garantie mai mare si pe masina si pe baterie (si similara cu modele pe care majoritatea nu le considera masinute). Si eu consider ca Spring-ul are niste lipsuri serioase, dar sa nu exageram, Spring-ul e masina de oras dar nu jucarie pt cine nu are voie sa conduca masini!

Reply
Adrian Mitrea 20 decembrie 2023 - 17:02

Așa este, dar Spring nu poate fi condusă de la 16 ani. Aici cred că țintesc cei de la Allview Auto cu mașinuța asta. Plus livratori de mâncare sau curieri pentru alte tipuri de bunuri care vor ceva cât mai mic și cât mai ieftin. Adică chiar mai ieftin și mai mic decât Spring.

Reply
Marian 18 decembrie 2023 - 15:54

Este încurajator să vedem cum inovația și tehnologia se îmbină pentru a crea vehicule mai accesibile și mai prietenoase cu mediul, reflectând o tendință globală spre un transport mai sustenabil. Această inițiativă ar putea deschide calea pentru alte proiecte autohtone în domeniul vehiculelor electrice.

Reply

Lasa un comentariu