Proiect uriaș: 40 milioane Euro de la BEI pentru 10.500 stații de încărcare Eldrive, parte a unui proiect de extindere în Europa de Est, a anunțat Eldrive, într-un comunicat de presă. Concret, această investiție majoră în infrastructura de încărcare pentru mașini electrice cuprinde trei țări momentan: Bulgaria, România și Lituania, urmărindu-se expansiunea și în Letonia.
„Banca Europeană de Investiții (BEI) anunță o finanțare de 40 milioane Euro pentru eMobility Internațional AD (care funcționează sub brandul Eldrive), pentru instalarea a peste 10.500 de stații de încărcare pentru mașini electrice în rețeaua Eldrive, care cuprinde momentan trei piețe, Bulgaria, România și Lituania, urmărinduse expansiunea și în Letonia”, se arată într-un comunicat de presă al Eldrive.
Finanțarea BEI este parte dintr-un pachet de investiții mai extins. El este în valoare de peste 170 milioane Euro și servește dezvoltării rețelei Eldrive.
Transport terestru mai „verde”
Scopul acestei colaborări este acela de a accelera dezvoltarea electrificării transportului terestru în Europa, prin existența infrastructurii pentru autovehicule electrice, cu stații de încărcare ușor accesibile.
Proiectul vine în sprijinul mai multor politici UE și contribuie la obiectivele de reducere a amprentei de carbon. Mai exact, ajută la îndeplinirea „Green Deal”. Prin acesta se urmărește atingerea unui număr de un milion de stații de încărcare publice pentru vehicule electrice până în 2025.
Totodată, acest proiect își aduce aportul la îndeplinirea obiectivului pentru Strategia de Sustenabilitate și Mobilitate, de a avea un milion de stații de încărcare publice până în 2025 și trei milioane până în 2030.
Despre Eldrive și BEI
Eldrive este unul dintre principalii operatori în Bulgaria, România și Lituania, având o infrastructură de stații de încărcare pentru autovehicule electrice aflată în continuă expansiune. Eldrive are în funcțiune mai mult de 800 de stații de încărcare. De asemenea, compania are și proiecte ambițioase pentru viitor.
Banca Europeană de Investiții (BEI) este instituția de creditare a UE.
BEI este cea mai mare instituție financiară multilaterală din lume. Este și unul din cei mai importanți finanțatori pentru proiecte legate de climă. Găsiți mai multe informații AICI.
eMobility Charging S.R.L. este societatea comercială care reprezintă eMobility International AD în România sub brandul Eldrive. Compania are obiectivul de a deveni cel mai important jucător pe piața locală de alimentare a autovehiculelor electrice. Cum? Prin instalarea stațiilor de încărcare DC și prin planul de a acoperi principalele orașe și șosele din România. Informații conexe sunt disponibile AICI.
Rabla Plus 2023: prag de 75.000 Euro ca mașinile electrice să fie eligibile
Mașina electrică perfectă nu există încă
Cât costă o baterie de mașină electrică în 2023? S-a ajuns la circa 155 USD pentru 1 kWh
Realizarea acestui material a fost posibilă cu sprijinul Eldrive România.
11 comentarii
Nu inteleg de pe site-ul Eldrive care va fi densitatea retelei. De fapt nu vad care va fi reteaua pe care preconizeaza sa o dezvoltate in cadrul acestui program. Sunt sigur ca exista un plan, pt ca altfel nu s-ar fi acordat o finantare atat de serioasa. Mi se pare ca e un subiect cam netransparent (evitat) de majoritatea celor care dezvolta retele de incarcare … desi mi se pare factorul cheie pentru a da incredere celor care nu fac pasul spre electrice … din cauza „range anxiety” … ca mine 🙂 .
Ai vreo informatie despre asta?
In plus vad ca mai nimeni nu vine cu statii de incarcare pe autostrazi, acolo unde consumul creste si e ridicol sa trebuiasca sa faci un ocol ca sa incarci masina.
Problema e că pt a pune o stație de încărcare într-un spațiu de servicii de pe autostradă trebuie să te rogi de aprobare de la CNAIR, aceiași care țin de 12 ani neterminate spațiile de servicii de pe A3 București-Ploiești. La cererea UE, A7 se va face cu stații de încărcare și mai exista un proiect să se facă stații de încărcare pe A1 la fiecare 70km, dar fără implicarea ACTIVA (nu împinse de la spate) a autorităților nu se poate spera la prea mult!
Salut!
Din discuțiile pe care le-am avut de-a lungul timpului cu dezvoltatorii de rețele de încărcare, această netransparență, cum o numești tu, vine din faptul că procesul de dezvoltare e dificil, iar avizele pentru anumite amplasamente e posibil să nu iasă. Așa că aceste companii preferă să nu promită pielea ursului de pe gard și, în schimb, să muncească să dezvolte rețeaua. Statusul (stațiile) se văd în aplicația lor de mobil – Eldrive România. Acolo e situația la zi, care se schimbă rapid prin extinderea rețelei. E valabil și pentru Enel X Way și pentru Renovatio e-charge, MOL Plugee, Plugpoint, etc…
Așa că încrederea de care vorbești e construită pe fapte (stații deja instalate și funcționale) decât pe vorbe (planuri de viitor).
Cam asta e situația.
Iar pe autostrăzi sunt deja stații de încărcare de la diverși furnizori.
Aruncă un ochi pe PlugShare.com, care e un fel de Google Maps al stațiilor de încărcare. Le vei găsi pe toate.
Am văzut pe site-ul Eldrive opțiunea Autocharge. Este ceva similar cu ce am înțeles că oferă Tesla la Supercharger? Adică bagi în priză, recunoaște mașina și reține plata de pe cardul bancar asociat, fără să te oblige să mai butonezi nimic?
Salut, da, asta este Autocharge și așa funcționează. E descris mai pe larg într-o postare a lor pe LinkedIn, aici https://www.linkedin.com/posts/eldrive-romania_we-are-happy-to-announce-that-autocharge-activity-7019712033684140032-XOyb/
Majoritatea, poate chiar toate, stațiilor DC oferă un cablu cu CCS și unul cu CHADEMO. Însă nici măcar Nissan nu mai produce BEV cu charger CHADEMO și, în curând, proporția BEV cu CHADEMO ar putea deveni rizibilă. Ar putea oferi Eldrive, sau alt producător, opțiunea de a schimba ulterior cablul cu CHADEMO cu un cablu cu CCS (sau, de ce nu, NACS)?
Salut!
De fapt sunt destul de puține stații care oferă cablu cu mufă CHAdeMO. Așa erau stațiile de la începuturi (2016-2019), dar foarte multe dintre instalările noi de stații fast charge au fie 2 x CCS, fie 1 x CCS + 1 Type 2.
Și ca să-ți răspund la întrebare: Da, cablul CHAdeMO poate fi înlocuit cu un CCS, NACS și poate chiar și Type 2. Nu e vorba doar de cablu, sigur mai trebuie înlocuit ceva și prin stație (în funcție de cât de modular a fost gândită de la început de fabricantul ei). Dar răspunsul scurt este: Da, se poate.
Eldrive oferă la 22kW atât stații DC cât și stații AC (ABB DC Wallbox, respectiv, ABB Terra AC). Cât de comparabile sunt prețurile pt cele două produse? Putem întrevedea un viitor în care stațiile de putere medie (7-22 kW) să nu mai fie AC ci DC?
Salut!
N-are sens ca o stație de 7-22 kW să fie DC, pentru că e scumpă și n-are niciun beneficiu de viteză/putere de încărcare.
Dar tot ce înseamnă stații de 24-25 kW (deja foarte comune) sunt și vor fi DC. Astfel de stații încarcă optim modele precum Dacia Spring sau Volkswagen e-up! (ambele foarte populare pe piață). Și costul stației este redus.
Pe scurt, în rețeaua Eldrive vei vedea de acum încolo multe stații marca ABB de 120 kW DC (care pot face split 60 kW cu 60 kW, pe două cabluri CCS, în caz de nevoie) și multe stații ABB de 24 kW DC.
De regulă, în fiecare HUB de încărcare nou, Eldrive pune 1-2 stații de 120 kW și 2-4 stații de 24 kW.
Multumesc frumos pt raspunsuri!
Cu plăcere! Oricând!