Noul Ford Explorer este un SUV 100% electric pentru Europa, a anunțat Ford, Marți, 21 Martie, odată cu premiera online a noului model. Ford Explorer are la bază platforma electrică MEB dezvoltată de Volkswagen Group. Acest model, noul Ford Explorer, disponibil din 2023, este primul autoturism electric al Ford rezultat în urma parteneriatului Ford – Volkswagen.
Ce știm despre noul Ford Explorer
Koln este uzina care va produce noul Ford Explorer european. Acest automobil este și primul EV Ford fabricat integral în Europa. Pentru o interacțiune cât mai bună, americanii au creat și un modul de test drive virtual cu noul Ford Explorer.
Una dintre cele mai interesante tușe de design și proiectare ține de faptul că ecranul multimedia (15 inch) poate glisa sus-jos. Așadar, o tabletă ajustabilă, cu orientare tip portret (pe înalt), numită SYNC Move. În spatele său se găsește un spațiu de depozitare. Acesta este acoperit când tableta este glisată la maximum în jos și descoperit când este poziționată la maximum în sus.
Cel mai bine se poate vedea modul de operare la finalul acestui scurt video.
Ford Explorer electric are un preț de listă care va porni de la sub 45.000 Euro, cu tot cu TVA. Acest preț n-are niciun fel de deduceri aplicate (cum ar fi Rabla Plus). Comenzile vor putea fi preluate de rețeaua Ford în a doua parte a acestui an. Livrările vor fi onorate de la sfârșit de 2023 încolo.
Ingeneria avansată a interiorului presupune existența unui compartiment de depozitare central de 17 litri. Acest lucru este posibil pentru că lipsește clasicul tunel median al transmisiei.
Capacitatea portbagajului este de circa 470 litri în configurația cu 5 locuri. În cazul în care bancheta spate este rabatată, capacitatea cargo urcă la cca. 1.400 litri.
Vor fi disponibile două versiuni de echipare, numite Explorer și Explorer Premium. Roțile pot fi de 19, 20 sau 21 inch.
Fără să menționeze alte detalii, Ford spune că Explorer se poate încărca de la 10% la 80% în 25 de minute.
„Un deschizător de drumuri pentru noua gamă de vehicule electrice Ford, noul Explorer este primul vehicul complet electric al companiei – construit în noul Centru de Electrificare din Koln (Germania). Până în 2030, în Europa, Ford se angajează să ofere exclusiv o gamă de modele complet electrice”, a anunțat producătorul auto american.
Ce NU știm (încă) despre noul Ford Explorer
Ford n-a anunțat ce putere va avea mașina, ce capacitate va avea bateria sau care este autonomia omologată.
Producătorul n-a anunțat nici dacă va fi o mașină doar cu roți motrice spate sau va avea și tracțiune integrală.
Nici puterea de încărcare – AC (curent alternativ) sau DC (curent continuu) – n-a fost comunicată.
Informațiile despre garanție lipsesc, dar este de așteptat ca Ford să ofere standardul din industrie. E vorba despre 8 ani sau 160.000 km pentru baterie și toate componentele de voltaj înalt, inclusiv motor.
Presupuneri argumentate
Pentru că are la bază platforma tehnică MEB a Volkswagen Group, este de așteptat ca Ford Explorer să aibă specificații similare cu Skoda Enyaq și Volkswagen ID.4.
Așadar bateria de bază ar putea avea o capacitate netă de 58 kWh. Puterea motorizării de bază ar putea fi în preajma a 200 CP. E vorba despre roți motrice spate.
Versiunile mai scumpe ar putea primi pachetul de baterii de 77 kWh (net) și mai multă putere. Poate și variante cu tracțiune integrală de până la 299 CP.
Mașinile Volkswagen Group cu bateria de bază (58 kWh) și motorizarea de bază (doar roți motrice spate) pornesc de la puteri de 145 CP (pe ID.3) și se duc până la 231 CP (pe CUPRA Born).
De asemenea, mașinile Volkswagen Group cu bateria cea mai mare – 77 kWh, net – pot avea puteri de 204 CP pentru variantele cu un singur motor (de exemplu pe ID.4, ID.5) și se duc la 265 CP pe Skoda Enyaq cu tracțiune integrală sau 299 CP pe ID.4 GTX și ID.5 GTX (ambele cu tracțiune integrală).
Am văzut noul Ford Explorer deja
Un grup restrâns de jurnaliști din Europa, din care am făcut parte (Adrian Mitrea, 0-100.ro), a luat deja contact cu noul Ford Explorer. Evenimentul a fost secret și a presupus clauze de confidențialitate draconice. A avut loc 15 Decembrie 2022.
Văzut „pe viu”, noul Explorer electric este mai mic decât actualul Explorer hibrid. Este într-o categorie inferioară din punctul de vedere al dimensiunilor. Noul Explorer este mai mic și decât Mustang Mach-E.
Dimensiunile noului Explorer sunt apropiate de cele ale unui Kuga, spre exemplu.
De departe punctul forte al noului Explorer este designul interior și ingineria aferentă. Unele comenzi seamănă cu cele de la gama Volkswagen ID. E vorba despre blocul de comenzi pentru geamurile electrice, blocul de comenzi pentru controlul luminilor sau selectorul transmisiei. Și sistemul de frânare este același ca la familia Volkswagen ID., adică cu tamburi pentru roțile din spate.
Gama de SUV-uri și crossovere electrice a Ford va fi formată din vârful de gamă Mustang Mach-E (aflat deja pe piață), SUV-ul compact Explorer și Puma electric (în segmentul B, care apare în 2024).
- Ford Mustang Mach-E este asamblat în Mexic și China
- Noul Ford Explorer va fi construit în Germania
- Puma electric va fi fabricat în România
Alte noutăți EV de la Ford vin pe parcursul anului 2023
Planurile Ford sunt mai cuprinzătoare de atât, însă momentan alte informațiile transmise presei sunt sub embargo de comunicare. Toți jurnaliștii prezenți la evenimentul din Koln, în 15 Decembrie 2022, au semnat un NDA. Prin acest Non Disclosure Agreement oamenii se obligă să păstreze secrete (deocamdată) informațiile furnizate de Ford despre viitorul mărcii.
Un model dintre cele prezentate presei în 15 Decembrie 2022 este acest nou Explorer. Dar mai sunt și alte noutăți despre care am să vă pot povesti ulterior, pe măsură ce mai expiră un nou embargo de comunicare.
La o zi după evenimentul din 15 Decembrie, Martin Sander, directorul diviziei Ford Model e (divizia de autovehicule electrice a Ford), a publicat pe Twitter o imagine teaser despre Explorer. Am scris AICI.
Un alt grup de jurnaliști a văzut noul Ford Explorer în Martie 2023. Într-un articol pe automarket.ro, jurnalistul auto Bogdan Mirică scrie că designul noului Explorer este realizat de un român, Liviu Tudoran. De asemenea, în articol sunt amintite trei variante de putere – 170 CP (roți motrice spate), 286 (roți motrice spate) și 340 CP (tracțiune integrală). Toate aceste informații lipsesc din documentele oficiale despre Explorer care sunt puse la dispoziția presei de către fabricant, dar se pare că ele au fost transmise prin viu grai unui alt grup de jurnaliști – grupul care a văzut Explorer mai recent, în Martie 2023.
4 comentarii
Imi place mai mult decat ID4. Interiorul pare mult superior, atat ca design cat si ca materiale; sper ca au rezolvat si problemele de soft de la VW. Cu un pret bun ar putea fi un succces comercial.
In capul meu Ford Explorer e un SUV mare pt Europa, adica tipic american … asta e un Ford Focus mai inaltat, ca orice electrica, dar in nici un caz o masina cu care sa iesi de pe drum.
Nu am absolut nimic cu masina in sine, doar ca mi se pare total neinspirata folosirea numelui de Explorer — ma face sa ma intreb daca cei de la Ford nu au fost neispirati si la alte capitole …
Pe un drum de tara te poti deplasa cu el dar cam atat. Denumirea de Explorer este pt marketing.
Puterea totala va fi echivalenta cu cea a unui motor termic cu 1.500 cm3. Asadar, putem presupune o putere instantanee de 200 CP si un cuplu de maxim 300 Nm. actionand asupra rotilor prin intermediul unei cutii de viteze single-speed.
Noul Ford Explorer ilustreaza transformarea Ford, fiind primul automobil complet electric fabricat in Europa. Este un proiect ambitios si se vede ca au fost incluse numeroase tehnologii avansate pentru un plus de atractivitate. Abia astept sa vad ce inseamna aceasta masina in realitate!