BMW i7 – teorie și practică cu un model electric uriaș, total atipic față de tot ce a creat BMW până acum. Într-o prezentare inedită pentru presă, la București, directorul de comunicare al BMW Group România, Alexandru Șeremet, explică abordarea BMW vizavi de mașinile electrice și arată câteva particularități ale lui i7.
i7 are unul dintre cele mai sofisticate sisteme de propulsie de pe piață, electric, dezvoltat şi construit de BMW.
Numit BMW i7 eDrive60, acest sistem de propulsie folosește tehnologia eDrive de generația a cincea. BMW continuă să dezvolte sistemelor de propulsie și în lumea EV, ca element de diferențiere față de alte mărci. Compania a dezvoltat competențe relevante în domeniul motoarelor electrice și a sistemelor de baterii de înaltă tensiune. Acestea sunt dezvoltate și produse de BMW.
BMW definește clar solicitările specifice pentru principalii furnizori de celule de baterii – așa cum sunt Samsung SDI, CATL sau Northvolt. De exemplu, una dintre provocări este furnizarea de celule cu înălțime redusă (pentru a putea fi integrate în modelele sedan). Ulterior, BMW Group folosește celulele de la furnizori pentru a construi module și baterii proprii.
BMW i7 – teorie și practică
Generaţia a cincea a sistemului eDrive vine după un istoric de 50 de ani de experimente şi experienţe ale BMW Group în domeniul electrificării. Primul model și-a făcut debutul public într-o prezentare specială la Jocurile Olimpice de la München din 1972.
Ulterior, BMW a intensificat dezvoltarea și testarea conceptelor de electrificare cu modele tot mai sofisticate, construite în serie mică, începând cu anii ’90. Totul a culminat cu debutul primului model premium electric din istorie: BMW i3 (în 2013).
BMW i7 reprezintă în 2022 – anul lansării sale – cel mai înalt nivel de competență BMW în domeniul mașinilor electrice.
Modelul folosește două motoare electrice care dezvoltă un total de 544 CP și 745 Nm. Are un sprint 0-100 km/h în 4,7 secunde. Sistemul de propulsie electric se diferențiază de competiție pentru că utilizează două motoare electrice sincron care nu folosesc pământuri rare (magneți permanenți) pentru rotor. Această abordare combină eficiența și dezvoltarea remarcabilă a puterii, specifice unui motor sincron. Dar cu o construcție mai simplă și flexibilitatea în utilizare caracteristice motorului asincron.
Spectaculos, la i7 (și Seria 7) este ecranul „de cinema” disponibil pentru pasagerii din spate (se poate vedea în clipul asociat acestui articol).
- Cât costă o baterie de mașină electrică în 2023? S-a ajuns la circa 155 USD pentru 1 kWh
- O zi cu mașina electrică
- Unde am încărcat mașina electrică în 2022 și ce urmează în 2023
7 comentarii
Multumesc pentru articol! Noutati pe banda rulanta!
o mica observatie:
„cel mai înalt de competență BMW ” – lipseste un substantiv dupa „inalt”. e „standard” ?
Adrian, iti urmaresc cu interes articolele; acestea sunt foarte utile, mai ales in vremurile de acum, cand presa auto se confrunta cu dificultati bine cunoscute.
Te rog sa imi permiti o recomandare: chiar daca necesita timp suplimentar, incearca sa adaptezi mai bine unele texte din limba engleza in limba româna. „BMW păstrează dezvoltarea sistemelor de propulsie”, „compania a dezvoltat competențe relevante” sau „folosește două motoare electrice sincron care nu folosesc pământuri rare” pot fi exprimate, fiecare, intr-un mod mai fericit.
Cu totii basculam expresii din româna in engleza, dar tu esti om de presa si ai un cu totul alt rol in ceea ce priveste pastrarea si cultivarea limbii.
bateriile auto nu sunt de „inalta tensiune” :)) verificati ce voltaj e definit ca „inalta tensiune” si ce voltaj are bateria…
O baterie care se încarcă cu 200 kW este definit ca „înaltă tensiune”, spre exemplu. Înalta tensiune începe de la 35 sau 100kV (depinde unde citești), respectiv 35-100 kW (dacă vorbim de curent continuu, așa cum funcționează bateriile).
Dacă te referi la voltajul unei celule, care e foarte mic, atunci ai dreptate.
Dar baterie = ansamblu de celule. Iar împreună sunt foarte puternice (= voltaj înalt, tensiune înaltă).
Oare ce ce orice producător auto se referă la bateria de tracțiune ca fiind „high voltage battery”? Te-ai întrebat vreodată asta?
Se folosește bateria “high voltage” în comunicatele de presă. Se referă la bateriile care alimentează sisteme de propulsie de obicei de 400V. Comparativ cu sistemele de accesorii care funcționează la 12V sau o serie de sisteme pe 48V, acestea sunt considerate de “înaltă tensiune”.
Șifonier marca BMW. Acum într-o nouă prezentare, cu motor electric. Peste 20 de ani va fi marca second hand preferată de bizonii din RO. Mai ales dacă e neagră. Apelativ “săracilor” adresat celor de pe șosele va rămâne același. Acum pun motorină de 50 de lei, atunci vor pune curent de 10 lei.
Dupa Hyundai si Skoda au ajuns si cei de la BMW sa plagieze designul Citroen Cactus. 🙂