Acasa BMW BMW iX3 – 5 curiozități

BMW iX3 – 5 curiozități

de Adrian Mitrea

BMW iX3 a ajuns în România. Este primul SUV (Sport Utility Vehicle) 100% electric al BMW, sau SAV (Sport Utility Vehicle), cum le place bavarezilor să spună acestei categorii de automobile. Am primit acest model de la Automobile Bavaria, iar el se găsește deja pentru test drive și configurare în toată rețeaua națională de dealeri. Iată 5 curiozități despre BMW iX3.

1

BMW iX3 este echipat cu a cincea generație eDrive – sistemul de propulsie electric al BMW. Acest sistem eDrive de generația a cincea are o eficiență de 93%. Și foarte important, nu este dependent de metale rare. Așa că inclusiv din perspectivă economică, dar și ecologică, acest sistem de propulsie eDrive de a cincea generație e foarte eficient.

Ansamblul eDrive – motor plus transmisia cu o singură treaptă – este per total cu 30% mai compact. Deci în mașină ocupă mai puțin spațiu. Totodată, bateria, parte din sistemul eDrive este și ea mai avansată ca niciodată. Are o densitate a energiei crescută cu 20% față de generațiile precedente eDrive.

2

BMW iX3 se poate încărca rapid, la stații fast charge, cu puteri de până la 150 kW. Asta înseamnă că în aproximativ 30 de minute mașina poate fi alimentată cu energia necesară parcurgerii a până la 250 de kilometri.

3

Transmisia lui BMW iX3 poate fi folosită în două moduri. În modul Drive (D) mașina aplică o frână de motor minimă, dacă drumul din față este liber. Dar, atunci când înainte se află o mașină, iX3 va frâna adaptiv, în funcție de viteza mașinii din față. Toate acestea în modul D (Drive), fără ca sistemul Cruise Control să fie pornit.

În modul B (de la Brake) mașina va frâna întotdeauna cu puterea maximă de regenerare, atunci când eliberezi pedala de accelerație. iX3 poate fi condus astfel cu o singură pedală. La eliberarea pedalei de accelerație mașina se oprește de tot, când selectorul transmisie este în poziția B. În modul acesta, B, iX3 poate fi condus exact ca BMW i3. Așadar, ai două moduri de lucru pentru transmisie din care să alegi, în funcție de preferințe și de realitățile din trafic.

4

Deși este o mașină mare, BMW iX3 impresionează prin agilitatea cu care poate fi condus și prin performanțele sale dinamice.

Poate atinge 100 km/h în 6,9 secunde grație motorului său electric de 210 kW / 286 Cai Putere care dezvoltă un cuplu maxim de 400 Nm.

5

BMW iX3 beneficiază de sunete inedite. Sunt create de BMW în parteneriat cu celebrul Hans Zimmer. După cum bine știți, munca sa de compoziție audio se găsește în peste 150 de filme. Germanul Hans Zimmer este cunoscut pentru modul în care îmbină sunetele electronice cu cele orchestrale, iar BMW iX3 are o parte din munca sa.


Realizarea acestui material a fost posibilă cu sprijinul Automobile Bavaria, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).

Filmat și montat de Marius Stoianov.


10 comentarii

Nicolae 8 aprilie 2021 - 07:34

Mai interesant era sa ne spui, autonomie, consum, preț, eligibil rabla+, câte statii de 150 kW sunt în ro acum (1) la 400 sau 900 V. Deci bateria nu este pe Litiu?! Atunci pe ce tehnologie?

Reply
Adrian Mitrea 25 aprilie 2021 - 20:20

@Nicolae: Va urma un review mai extins cu această mașină. Autonomia poate fi 250-450 km, consumul 17-30 kWh/100 km, este eligibil Rabla Plus, normal. Sunt puține stații de 150 kW, dar nu asta e important. E important că la o stație de 50 kW va putea trage 50 kW pe toată durata încărcării, fiindcă specificațiile mașinii nu sunt la limită. Și mai contează că această mașină este deja pregătită pentru infrastructura care va veni inevitabil (150 kW), nu e limitată la 50 kW ca să fie nevoie să schimbi mașina peste 2-3 ani că nu face față la încărcările rapide de la acel moment. Bateria este litiu-ion ca la orice mașină electrică, normal, dar motorul nu mai folosește metale rare, precum cobalt, tocmai pentru că BMW vrea să arate că aceste mașini pot fi construite și altfel. Mai sustenabil.

Reply
george 8 aprilie 2021 - 10:56

Intrebarea cea mai importanta: se strica la fel de des ca bemveurile termice?

Reply
Naivu 9 aprilie 2021 - 08:22

@nicolae, a zis omul „5 curiozități” nu „review static” sau „test drive” 🙂
E mai puțin relevant câte stații de 150kW sunt acum, e mai relevant câte vor fi când vor livra deja primele comenzi (rețeaua de încărcare evoluează destul de rapid).
Bateria este sigur pe Li altfel s-ar fi lăudat cu noua tehnologie de baterii. Tehnologia bateriilor pe Li nu si-a atins încă limitele; atât timp cât Tesla zice că vor scoate curând baterii pe Li cu 50% mai dense energetic, de ce nu ar reuși BMW să găsească baterii pe Li cu 20% mai dense?

Reply
Mihailesti 11 aprilie 2021 - 17:37

Nu inteleg daca merita sa ne gandim la un electric acum. Am vazut fire trase de la etajul 4, pe geam, pentru incarcarea unor automobile electrice. Este fiabil in anul 2021 sau mai asteptam 5-6 ani?

Reply
Adrian Mitrea 25 aprilie 2021 - 20:15

Și eu am văzut hoți de motorină și benzină. Este fiabil să mai folosim acest carburant scump și puturos?
Și ca să răspund: pentru unii este OK să aibă mașină electrică acum, pentru alții mai târziu, pentru alții niciodată.
Mașina electrică nu este o unealtă universală bună la orice, cum nici telefonul mobil nu-i bun la trimis faxuri. Doar că în timp am văzut că putem trăi și fără fax. Așa și cu mașinile. Vom putea trăi și cu autonomie la jumătate față de combustie și ne vom bucura de avantajele electromobilității în loc să ne concentrăm pe neajunsuri.

Reply
Naivu 13 aprilie 2021 - 15:29

Depinde de situația fiecăruia, e.g. pt cine stă la curte este cât se poate de fiabil. Știu pe cineva la țară în provincie intr-o zonă de dealuri și care rareori se îndepărtează de casă la mai mult de 30-40km; i-ar fi fiabil inclusiv un Leaf de prima generație la mâna a doua!
Cu ceva eforturi este fiabil chiar și pt locuitorii la bloc (gazda sitului a experimentat asta).

Reply
Nicolae 16 aprilie 2021 - 07:12

@naivu. Singura curiozitate este cea de la punctul 5. Restul deja existente și normale pentru o electrica care iese acum pe piața. Întrebam de litiu întrucât la unu zice ceva de tehnologie care nu e bazata pe metale rare…. Cat despre dezvoltarea infrastructuri, da se dezvolta rapid. Însă stații de putere mare, mai puțin la noi. Doau una în 2 ani de când au apărut și aia pe fonduri pusa ca de altfel nu da nimeni bani. Cu banii ăștia pui 25 AC uri de 22 și te numesti dezvoltator de infrastructura, etc

Reply
Naivu 19 aprilie 2021 - 21:15

“Tehnologie nebazata pe metale rare” se refera la motorul electric care probabil nu foloseste magneti permanenti; magnetii permanenti sunt cei care au in compozitie metale din grupa lantanidelor (numite si metale rare; cel mai des folosit este neodiniumul). Litiul nu face parte din aceasta clasa a metalelor “rare” si se regaseste doar in compozitia bateriei.

Reply
Ovicti 19 aprilie 2021 - 23:15

Momentan exista trei tipuri de motoare folosite in masinile electrice (le pun in engleza ca nu stiu sa traduc corect ultima categorie):
– Induction motors
– Permanent magnet motors
– Synchronous reluctance motors.
Masina asta probabil ca foloseste un motor din ultima categorie.

Reply

Lasa un comentariu