Acasa BMW BMW iX3 – 5 curiozități

BMW iX3 – 5 curiozități

de Adrian Mitrea

BMW iX3 a ajuns în România. Este primul SUV (Sport Utility Vehicle) 100% electric al BMW, sau SAV (Sport Utility Vehicle), cum le place bavarezilor să spună acestei categorii de automobile. Am primit acest model de la Automobile Bavaria, iar el se găsește deja pentru test drive și configurare în toată rețeaua națională de dealeri. Iată 5 curiozități despre BMW iX3.

1

BMW iX3 este echipat cu a cincea generație eDrive – sistemul de propulsie electric al BMW. Acest sistem eDrive de generația a cincea are o eficiență de 93%. Și foarte important, nu este dependent de metale rare. Așa că inclusiv din perspectivă economică, dar și ecologică, acest sistem de propulsie eDrive de a cincea generație e foarte eficient.

Ansamblul eDrive – motor plus transmisia cu o singură treaptă – este per total cu 30% mai compact. Deci în mașină ocupă mai puțin spațiu. Totodată, bateria, parte din sistemul eDrive este și ea mai avansată ca niciodată. Are o densitate a energiei crescută cu 20% față de generațiile precedente eDrive.

2

BMW iX3 se poate încărca rapid, la stații fast charge, cu puteri de până la 150 kW. Asta înseamnă că în aproximativ 30 de minute mașina poate fi alimentată cu energia necesară parcurgerii a până la 250 de kilometri.

3

Transmisia lui BMW iX3 poate fi folosită în două moduri. În modul Drive (D) mașina aplică o frână de motor minimă, dacă drumul din față este liber. Dar, atunci când înainte se află o mașină, iX3 va frâna adaptiv, în funcție de viteza mașinii din față. Toate acestea în modul D (Drive), fără ca sistemul Cruise Control să fie pornit.

În modul B (de la Brake) mașina va frâna întotdeauna cu puterea maximă de regenerare, atunci când eliberezi pedala de accelerație. iX3 poate fi condus astfel cu o singură pedală. La eliberarea pedalei de accelerație mașina se oprește de tot, când selectorul transmisie este în poziția B. În modul acesta, B, iX3 poate fi condus exact ca BMW i3. Așadar, ai două moduri de lucru pentru transmisie din care să alegi, în funcție de preferințe și de realitățile din trafic.

4

Deși este o mașină mare, BMW iX3 impresionează prin agilitatea cu care poate fi condus și prin performanțele sale dinamice.

Poate atinge 100 km/h în 6,9 secunde grație motorului său electric de 210 kW / 286 Cai Putere care dezvoltă un cuplu maxim de 400 Nm.

5

BMW iX3 beneficiază de sunete inedite. Sunt create de BMW în parteneriat cu celebrul Hans Zimmer. După cum bine știți, munca sa de compoziție audio se găsește în peste 150 de filme. Germanul Hans Zimmer este cunoscut pentru modul în care îmbină sunetele electronice cu cele orchestrale, iar BMW iX3 are o parte din munca sa.


Realizarea acestui material a fost posibilă cu sprijinul Automobile Bavaria, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).

Filmat și montat de Marius Stoianov.


3 comentarii

Nicolae 8 aprilie 2021 - 07:34

Mai interesant era sa ne spui, autonomie, consum, preț, eligibil rabla+, câte statii de 150 kW sunt în ro acum (1) la 400 sau 900 V. Deci bateria nu este pe Litiu?! Atunci pe ce tehnologie?

Reply
george 8 aprilie 2021 - 10:56

Intrebarea cea mai importanta: se strica la fel de des ca bemveurile termice?

Reply
Naivu 9 aprilie 2021 - 08:22

@nicolae, a zis omul „5 curiozități” nu „review static” sau „test drive” 🙂
E mai puțin relevant câte stații de 150kW sunt acum, e mai relevant câte vor fi când vor livra deja primele comenzi (rețeaua de încărcare evoluează destul de rapid).
Bateria este sigur pe Li altfel s-ar fi lăudat cu noua tehnologie de baterii. Tehnologia bateriilor pe Li nu si-a atins încă limitele; atât timp cât Tesla zice că vor scoate curând baterii pe Li cu 50% mai dense energetic, de ce nu ar reuși BMW să găsească baterii pe Li cu 20% mai dense?

Reply

Lasa un comentariu