Renault Clio V marchează trecerea mărcii franceze Renault la o nouă generație de automobile. Tot așa cum Clio IV a reprezentat renașterea mărcii, Clio V este un fel de port-drapel al noutăților de la Renault pentru deceniul 2020-2030. Am testat o variantă populară a noului Clio: 1.0 TCe 100, cu transmisie manuală cu 5 trepte. Am pregătit test drive Renault Clio și specificații în acest articol.
Detalii
Marcă: Renault
Model: Renault / Renault Clio / Renault Clio Intens / Renault Clio TCe 100
Producție: 2019
Caroserie: hatchback, segment B, 5 locuri
Preț de pornire, pe piața din România: 10.084 Euro (fără TVA); 12.000 Euro (cu TVA)
Preț model testat, pe piața din România: 14.815 Euro (fără TVA); 17.630 Euro (cu TVA)
Motor: 1,0 litri (999 cc), pe benzină, turbo, cu 3 cilindri în linie (l3), 12 supape, montat transversal, injecție indirectă, intercooler, filtru de particule (GPF). Puterea maximă este 74 kW / 100 CP la 5.000 rpm și cuplul maxim este 160 Nm disponibil de la 2.750 rpm.
Emisii: Euro, 111 g CO2/km
Consum mediu omologat (WLTP): 4,3 l/100 km
Acelerație 0-100 km/h: 12,5 secunde
Viteză maximă: 188 km/h
Transmisie: manuală cu 5 trepte + marșarier, roți motrice față (FWD)
Masă (DIN/EU): 1.137 kg / 1.212 kg
Anvelope: Continental 205/45 R17 H XL
Rezervor (litri): 42
Dimensiuni (mm): L 4.050 / w 1.798 / h 1.440 (fără bare de acoperiș sau antenă)
Portbagaj (litri): 340
Ampatament (mm): 2.583
Cd: –
Punte față: Brațe independente, tip McPherson, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare, frâne cu discuri ventilate.
Punte spate: Punte semi-independentă, arcuri elicoidale, frâne cu discuri pline.
Condus de Adrian Mitrea circa 250 km, cu un consum mediu real de cca. 6,2 l/100 km. La finalul testului mașina avea sub 1.000 km la bord.
Link-uri și documente utile:
- Configurație aproximativă Renault Clio V testat
- Cum se reinventează Renault de jos în sus, pornind cu Clio V (2019)
- Prim contact cu Renault Clio V, la Geneva (2019)
- Descoperă noul Renault Clio
13 comentarii
Va multumesc pentru test, foarte bine facut. In viitor ar fi util sa comentati si in legatura cu urmatoarele:
– locul la picioare disponibil pentru locurile din fata/spate
– daca scaunele sunt confortabile, dupa 1-2 ore de condus
– instalatia de climatizare – daca raceste sau incalzeste rapid masina
– daca instalatia audio a masinii este compatibila cu Android Auto si Apple CarPlay
Mulțumesc pentru mesaj!
– Locul la picioare este subiectiv, eu am 1,74 metri înălțime și încap perfect în orice mașină. Niciodată n-am avut probleme. Ca să vedeți dacă o mașină este pe mărimea dumneavoastră, vă recomand o vizită la showroom.
– Eu îmi reglez scaunul corect. În orice mașină modernă lipsa de confort vine mai degrabă din cauza unor lacune de reglaj pe care unii șofri sau pasageri le au. Am vorbit un pic despre asta aici https://youtu.be/GCphIxCDXuw De asemenea, uneori conduc aceste mașini prea puțin ca să-mi fac o impresie completă despre scaune. Un test drive clasic include un traseu de cel mult 200 km, spart în două zile, iar în fiecare zi sunt pauze dese și schimb de șofer.
– Instalație de climatizare proastă n-am prea întâlnit în mașinile moderne. Poate cel mult niște minusuri de setări sau ergonomie a comenzilor, dar de răcit sau încălzit… toate o fac. În plus, în anumite condiții nu ai cum să testezi corect treaba asta, în funcție de anotimpul când ai contact cu mașina (vă dați seama de ce – vara n-ai cum să testezi încălzirea).
– Asta cu instalația audio și compatibilitatea Android Auto sau Apple CarPlay mi-a scăpat aici să o menționez, dar Clio este compatibil cu ambele. Și aici e cu dus și întors fiindcă anumite funcții software pot deveni disponibile după un timp, iar ce spun la un moment-dat ar putea „expira” ca informație.
Cu stimă,
Adrian
„Instalație de climatizare proastă n-am prea întâlnit în mașinile moderne. Poate cel mult niște minusuri de setări sau ergonomie a comenzilor, dar de răcit sau încălzit… toate o fac”
Ei bine, la Mazda 3, din cauza amplasamentului gurilor de ventilatie, aerul rece/cald nu prea ajunge la pasagerii din spate. Alt exemplu ar fi BMW X5 (model 2018, parca), despre care mai multi oameni se plingeau ca nu raceste suficient.
Toate bune,
M.
Nu s-a simtit nevoia celei de a sasea trepte la cutia de viteze ?
Nu, am explicat și în video de ce.
La 130 km/h ai 3.000 rpm în treapta a 5-a.
Sunt multe mașini cu 6 trepte care au tot 3.000 rpm (sau mai mult) la acea viteză (ex: Fiat Punto).
Dacă o cutie de viteze cu 5 trepte este etajată corect, nu ai nevoie de a 6-a.
Rezervor 32 litri ? Really ?
Salut! Nu, 42 litri. A fost o eroare de redactare, 3 e lângă 4. Oricum, nu ar fi surprinzător din moment ce Mercedes-Benz Clasa C a ajuns să ofere, la un moment-dat rezervor standard de 41 litri… https://piataauto.md/Stiri/2017/09/Road-trip-cu-M…
42 de litri e ok. Tine un pic si de ECO la greutate.
„cuplul maxim este 140 Nm” – alte surse sustin valoarea de 160 Nm, este vreo greseala sau aveti informatii din alte surse?
Multumesc!
Salut, Vlad! Cuplul maxim este 160 Nm, este greșeala mea. Am corectat. Mulțumesc că ai observat!
Am Clio V mai 2020, dupa 2 luni a aparut o eroare in bord, Meridian Vest : camera frontala defecta din 17.07.2020 si zice ca o v a schimba.Nici azi 01.09.2p20 nu a sosit camera din Franta. Masina fiind in garantie. Ce parere aveti de seriozitatea Renault cum respecta clientii ?
Aceeasi problema o am si eu la Renault clio v apare o eroare in bord , camera frontala defecta dupa 6 luni de mers si am apelat la service Maracineni Buzau si astept camera de la producator masina fiind in garantie . Dnv cum ati rezolvat problema? Cum se respecta clientii??
Sunt interesant de sistemul Handfree parking la un Renault ClioV însă nu am info prea detaliate despre modul de funcționare al acestui sistem. Există un singur filmuleț de câteva secunde cu o grafică în care e prezentată mașină cum intră între alte două. Altceva nimic.