Acasa Curiozitati MINI electric, abia lansat, are o „problemă”: roțile se numesc „corona”

MINI electric, abia lansat, are o „problemă”: roțile se numesc „corona”

de Adrian Mitrea

Primul MINI electric de serie, numit MINI Cooper SE, abia a fost lansat pe piețele internaționale, inclusiv în România, și se confruntă cu o „problemă”: unul dintre modelele de jante disponibile se numește „corona”. Oricât ar părea de bizar sau de amuzant, este vorba chiar de jantele oficiale de lansare, care apar în toate pozele de prezentare cu mașina. Acest fapt dă mari bătăi de cap celor de la BMW Group (proprietatul MINI), care vor să schimbe numele jantelor.

„În 2018, când am ales aceste jante și numele „corona”, nu ne gândeam că va veni așa ceva peste noi (coronavirusul COVID-19 – n.r.). Acum vrem să schimbăm numele jantelor, dar încă n-avem idee cum le vom spune”, a declarat Hermann Spranger, oficial BMW Group responsabil de partea de dinamică a vehiculului, într-o teleconferință cu jurnaliști din mai multe țări.

Roțile „corona” ale lui MINI Cooper SE de serie sunt preluate de pe conceptul care a prefigurat acest model. La vremea respectivă, în 2018, publicul a primit cu mare entuziasm design-ul acestor jante, motiv pentru care ele au fost aprobate pentru producția de serie. Singura lor problemă, acum, este denumirea „corona”. Situația pare spinoasă în cadrul BMW Group, din moment ce vor să schimbe numele jantelor, iar până acum, în aproape două luni de când s-a declanșat pandemia, nu au ajuns la un consens privind un nou nume pentru aceste roți.

UPDATE 28 Aprilie 2020: BMW Group a decis ca numele acestui model de jante să devină „Power Spoke” (din „Corona Spoke”). Celelalte modele de jante disponibile pe MINI Cooper SE se numesc „Revolite Spoke”, „Tentacle Spoke”, „Roulette Spoke”.

MINI Cooper SE a ajuns în showroom-urile din România în această primăvară și poate fi achiziționat prin programul Rabla Plus pentru mașini electrice. Modelul este disponibil în patru versiuni de echipare, configurabile: S, M, L, XL.

  • MINI Cooper SE S: 32.082 Euro cu TVA (26.959 Euro fără TVA)
  • MINI Cooper SE M: 36.653 Euro cu TVA (30.800 Euro fără TVA)
  • MINI Cooper SE L: 39.211 Euro cu TVA (32.950 Euro fără TVA)
  • MINI Cooper SE XL: 41.234 Euro cu TVA (34.650 Euro fără TVA)

Mașina are un motor electric de 135 kW/184 CP, și o baterie Litiu-ion cu o capacitate de 28,9 kWh NET/utilizabil (sau 32,6 kWh BRUT).

Potrivit oficialilor BMW Group România, reprezentantul pe plan local al mărcii MINI, din Martie 2020 și până în prezent s-au făcut rezervări pentru acest model cât să acopere 20% din ținta de vânzări pentru anul 2020, rezultatul fiind unul foarte bun. Totuși, oficialii BMW n-au spus și care este această țintă în valoare absolută. Au precizat doar că modelul BMW i3 va rămâne în continuare mașina electrică de mare volum a BMW Group, pe piața din România.

Față de un MINI echivalent pe benzină (să zicem un MINI Cooper S), acest MINI electric este propus la un preț apropiat. Cooper SE are motorul electric amplasat în față, are roți motrice față, iar bateria de acumulatori Litiu-ion este înglobată în podeaua mașinii, având forma literei T.

Arcurile și amortizoarele au fost reproiectate pentru a face față masei mai ridicate a variatei cu baterie, iar sistemul de direcție este complet diferit de al MINI-urilor pe benzină, din punctul de vedere al proiectării. Toate acestea pentru ca mașina să asigure aceeași dinamică și sportivitate caracteristică MINI.

În teleconferință, un alt oficial BMW, Michael Kraus, responsabil de lanțul de procese legate de propulsie, a declarat că singura caroserie oferită cu motorizare electrică este cea cu trei uși. Deci nu va exista un MINI electric cu cinci uși, break sau SUV. Cel puțin nu într-un orizont apropiat de timp.


Citește și…


3 comentarii

mircea 25 aprilie 2020 - 20:10

Vreau și eu unul.Poate nu mă mai opresc polițiștii.Nu mă deranjează numele jantelor

Reply
Naivu 27 aprilie 2020 - 13:30

Pe cine deranjeaza denumirea jantelor, nici nu merita asa masina!

Reply
radu 1 iunie 2020 - 20:56

dumdum

De fapt nu numele e deranjant ci faptul ca au ” desenat” un simbol religios ( crucea) pe care o …rostogolesc…Asta pentru crestini e un act satanic( sa intorci crucea o fac doar satanistii)
Ma gandesc sa dau in judecata aceasta firma BMW pentru ofensa religioasa.

Reply

Lasa un comentariu