Skoda Kodiaq RS e precum un notar respectabil, venit dintr-un mare neam de notari care, în urmă cu mai bine de treizeci de ani, s-au împrăștiat peste tot prin Europa. Încă e neclar dacă se trag din Germania sau Austria, cert e că Europa întreagă a auzit de neamul lor.
În timp ce notariatul rămâne profesia care-i caracterizează, fiecare familie desprinsă din acest neam a început să practice diverse hobby-uri prin țările prin care au ajuns. Unii s-au căsătorit sau au făcut alianțe civile prin aceste țări.
Așa că unii fac brânză maturată în Franța, alții produc vinuri alese în Italia, unii produc cârnați în Germania, iar alții bere prin Cehia.
Al nostru notar e de naționalitate cehă și produce bere în timpul liber. E implicat în festivaluri de renume, prin berea pe care o produce. Prea puțini din acest mediu știu, însă, că e un notar de succes. Și invers. Puțini dintre cei care-l cunosc ca notar au habar și de hobby-ul său principal.
E un tip un pic rigid, dar serios și de cuvânt. Uneori pare că nu râde cu râsul lui. Adică se dedublează cu greu, ca imagine.
Dar și când uită un pic de grijile jobului… parcă se transformă! E un tip erudit, îi place să vorbească despre pasiunea lui și are mare respect pentru familia din care se trage. E un familist convins, jovial, se înțelege bine cu copiii la petreceri, iar la diversele jocuri de societate reușește să facă praf toți adulții.
Doar verii lui din țări străine reușesc să-l mai pună la punct din când în când.
Am împărțit Skoda Kodiaq RS cu Constantin Ciobanu (adevărul.ro) pe un traseu de peste 320 de kilometri, în ziua 3 a #RomanianRoads, pe traseul de mai jos.
Am pornit spre Transrarău cu un popas la primul metru de autostradă din Moldova – o inițiativă ironică și „semnal de alarmă”, în același timp, realizată de omul de afaceri Ștefan Mandachi. Spre deosebire de „autostrada” din Moldova, Transrarăul este cea mai nouă șosea de munte din România, denumit și „drumul comorilor” (DN 17). Leagă Suceava de Vatra Dornei. Sau Bucovina de Transilvania. Asfaltul e relativ nou, din 2014, deși drumul există încă din 1989. Partea distractivă a drumului e relativ scurtă, dar compensează prin calitatea asfaltului și prin frumusețea peisajelor.
Traseu Romanian Roads Ziua 3 (foto – Google Maps)
Am acceptat invitația AutoMarket.ro de a participa, ca jurnalist auto, în turul #RomanianRoads. Am fost 18 jurnaliști auto din patru țări (România, Republica Moldova, Spania, Portugalia) și șapte mașini sportive, porniți în explorarea celor mai frumoase drumuri din România. Până la finalul acestui roadshow fiecare om va conduce fiecare mașină. Un rezumat video al zilei poate fi văzut AICI.
Mașinile:
- Renault Megane R.S. Trophy
- Mazda MX-5 G-184
- Skoda Kodiaq RS
- BMW Z4 M40i
- Ford Fiesta ST
- Honda Civic Type-R
- KIA Stinger
specificații mașini #RomanianRoads
Skoda Kodiaq RS (foto – Ciprian Mihai) Skoda Kodiaq RS (foto – Ciprian Mihai) Skoda Kodiaq RS (foto – Ciprian Mihai) Skoda Kodiaq RS (foto – Ciprian Mihai) Skoda Kodiaq RS (foto – Ciprian Mihai) Skoda Kodiaq RS (foto – Ciprian Mihai) Skoda Kodiaq RS (foto – Ciprian Mihai) Skoda Kodiaq RS (foto – Ciprian Mihai) Skoda Kodiaq RS (foto – Ciprian Mihai) Skoda Kodiaq RS (foto – Ciprian Mihai) Skoda Kodiaq RS (foto – Ciprian Mihai) Skoda Kodiaq RS (foto – Ciprian Mihai) Skoda Kodiaq RS (foto – Ciprian Mihai) Skoda Kodiaq RS (foto – Bogdan Paraschiv) Skoda Kodiaq RS (foto – Bogdan Paraschiv) Skoda Kodiaq RS (foto – Bogdan Paraschiv) Skoda Kodiaq RS (foto – Bogdan Paraschiv) Skoda Kodiaq RS (foto – Bogdan Paraschiv) Skoda Kodiaq RS (foto – Bogdan Paraschiv)
1 comentariu
Foarte interesant articolul, mai ales ca am fost pe drumul acesta si mi-a placut foarte mult. In plus, cu Skoda cred ca e o placere sa-l abordezi. Abia astept Skoda electrificata, cand vor binevoi jupanii lor de la Volksburg sa le implementeze platforma pe care pot sa nasca jucariile electrice si hibride.