Acasa Curiozitati Soluții de vacanță când ai mașină electrică: pleci cu ea sau închiriezi un automobil pe combustie, din țară sau străinătate

Soluții de vacanță când ai mașină electrică: pleci cu ea sau închiriezi un automobil pe combustie, din țară sau străinătate

de Adrian Mitrea

La volanul masinii electrice BMW i3 (foto – Adrian Mitrea)

Cum pleci în concediu când ai o mașină electrică? E o întrebare pe care o primesc des de când am trecut la electromobilitate, iar aceasta va fi prima vară în care găsesc o soluție, nu doar un răspuns. Cele mai bune trei variante care îmi vin în minte sunt: 1) Să plecăm cu mașina electrică; 2) Să apelăm la închirieri auto pentru o mașină pe combustie (din România); 3) Să plecăm cu avionul și să apelăm la închiriere auto (electrică sau pe combustie) la destinație.

Alte variante, pe care nu le iau în calcul, dar m-am gândit la ele, ar fi să împrumutăm o mașină pe combustie de la prieteni sau rude, sau să împrumut o mașină de test drive de la vreun importator sau dealer. Dar aceste soluții implică ceea ce aș numi pe scurt „obligații” și „riscuri”. Nu vreau așa ceva. Sunt mulți kilometri de adăugat la bordul mașinii altcuiva.


  • Traseu: 1.600 km pe sens (deci 3.200 km), plus circa 800 km în jurul cazării.
  • Destinație: Italia sau Croația (rămâne de decis în funcție de cazări).
  • Doi adulți, 12-16 zile, bagaje minimale.

Varianta A

Recent am descoperit Bavaria Mobility, care oferă soluții de mobilitate fix pentru asemenea situații, dar și pentru zona de business. Am mai scris despre ei în trecut, AICI. Așa am aflat de serviciile lor și par potrivite pentru ce avem noi nevoie acum. În plus, am înțeles de la BMW Group România că pentru clienții de mașini electrice există deschidere din partea Bavaria Mobility către oferte speciale. Deocamdată las orice facilități speciale deoparte și iau în calcul doar prețurile de listă pe care le poate obține oricine.

Pentru ce avem noi nevoie (doi adulți și bagajele aferente, 16 zile din Iulie) un MINI pe benzină ar fi perfect. Am văzut că prețul este 601 Euro. Din lista de opționale pentru acest contract de închiriere aș mai alege posibilitatea ca și altcineva să conducă mașina (+22 Euro). Fiind doi, la un drum lung poate mai facem schimb.

Ar mai fi o garanție de 500 Euro, rambursabilă la returnarea mașinii/încheierea contractului de închiriere. Din prima discuție telefonică am înțeles că această garanție poate fi diminuată, ceea ce înseamnă că presiunea pe bugetul familiei va fi mai mică.

De asemenea, am văzut oferte precum 7+1 sau 16=14 (zile de închiriere auto), în sensul că plătești mai puțin pentru mai multe zile, iar opțiunea a doua se pliază perfect pe ce avem noi nevoie. Ofertele de weekend pică în cazul nostru, dar sunt de luat în calcul pentru alte situații.

Dacă am sări la MINI Cabrio, bugetul crește la 910 Euro și ne apropiem tare de noul BMW Seria 3 (G20), ofertat la 1.050 Euro. Așadar, opțiuni foarte bune la circa 1.000 Euro, pentru 16 zile, iar prețurile sunt mult mai bune decât pe site-urile de închirieri auto din afara României (așa cum mi-a reieșit după câteva ore de căutări online).

Preturi inchiriere MINI Bavaria Mobility (sursa – Bavaria Mobility)

Preturi inchiriere BMW Bavaria Mobility (sursa – Bavaria Mobility)


Varianta B

O altă soluție ar fi să închiriem o mașină similară la destinație. Am petrecut zeci de minute căutând online mașini de închiriat (în Croația sau Italia), iar cel mai greu pare să fie să obții un preț real al contractului și ce mașină vei primi pentru suma respectivă. Fiind perioadă de concedii, să rezervi o mașină cu doar două săptămâni înainte să pleci… probabil că nu e o idee bună. Mașinile din această zonă de preț (500-600 Euro pentru 12 zile) sunt în principiu modele precum Renault Clio, smart forfour, Fiat Panda, etc… Deci sunt mașini absolut decente, dar inferioare unui MINI sau BMW.

Am căutat țintit MINI, iar prețurile sunt de 2-4 ori mai mari decât închirierea din România. Nu știu din ce motive intră la categoria „luxury” pe site-urile care au MINI de închiriat. Știu, e o marcă premium, dar să fie mai scumpă decât un SUV compact… mi se pare ciudat.

Piața de rent a car pare o junglă în care nu oricine se descurcă. Din experiențele prietenilor, aproape niciodată n-au primit mașina (marca și modelul) pe care le-au rezervat, ci s-au ales cu ceva echivalent sau cu vreun upgrade nedorit (ex: rezervat Ford Fiesta pentru că se conduce bine și e mic, primit din oficiu Renault Kadjar care e mai mare și mai puțin agreabil de condus).

Un MINI luat din România ar costa 37 Euro/zi, iar un MINI Cabriolet 56,8 Euro/zi, așadar o diferență colosală până la 170 Euro/zi, cum am găsit în alte țări.

MINI de inchiriat 170 Euro/zi (sursa – europeluxurycars.com)

Prin natura meseriei sunt tipicar când vine vorba de mașini, iar configuratoarele de oferte pentru rent a car nu par să ofere certitudini. M-a speriat și Buhnici cu un clip pe tema asta, mai demult.

Dacă ai sugestii despre opțiuni de închiriere mai bune poți să-mi scrii la comentarii. Mă interesează MINI (3 uși sau Cabriolet), BMW Seria 1, BMW Seria 3Mazda MX-5, BMW i3 sau Volkswagen e-Golf, timp de 12-16 zile, din 4 Iulie încolo. În cazul închirierii din țară e vorba de două zile în plus (una la dus, una la întors) doar pentru drum și exclud mașinile electrice.

Închirierea unei mașini din afara României presupune deplasare cu avionul până la destinație și închirierea unei mașini acolo – e cea mai costisitoare variantă dintre toate, dar și cea mai convenabilă ca timp și efort, în cazul unor oferte bune pentru avion și pentru mașina de închiriat.


Varianta C

O altă idee ar fi să plecăm cu mașina noastră electrică, BMW i3 94 Ah din 2018 (autonomie medie 200 km) și să punem bazele unei noi călătorii memorabile. Probabil îți amintești de aventurile mele memorabile cu mașini electrice: călătoria București-Sibiu-București din 2016, de călătoria București-Brașov-București din 2017, de călătoria București-Alba Iulia-București din 2018 sau de călătoria București-Budapesta-București din 2019.

De data aceasta distanța e însă mai mare, spre 1.600 km pe sens. Infrastructură pentru încărcare avem atât în Croația și Italia, cât și în țările pe care le tranzităm până acolo. Deci infrastructura n-ar fi o problemă.

Rămâne întrebarea dacă vrem să facem două zile pe drum la dus și două zile pe drum la întors. Desigur, n-ar fi vorba doar de condus în aceste două zile, ci am include și ceva turistic în program în orașele în care am rămâne peste noapte la dus și la întors.

Așadar, pentru a pleca cu mașina electrică la un drum de 1.600 km avem clar nevoie de cazare intermediară. Și cred că am avea nevoie de așa ceva indiferent de mașina cu care am pleca din România.

Din punctul de vedere al costurilor, varianta C ar fi cea mai accesibilă dintre toate.


Cam acestea ar fi cele trei opțiuni de vacanță pe care le luăm în calcul. Dacă ai alte idei poți scrie la comentarii.

Momentan închirierea unei mașini din țară (MINI, BMW Seria 1, BMW Seria 3) pare cea mai bună idee, iar pe locul al doilea rămâne ideea plecării cu BMW i3.


Realizarea și promovarea acestui articol este posibilă cu sprijinul Bavaria Mobility, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).


49 comentarii

dodoi 27 iunie 2019 - 13:46

1000 de Euro pentru o masina e un pret piperat bine, dar asta e daca vrei numai anumite modele. Nu spui daca asigurarea e inclusa in pret sau e extra. Daca e extra poate fi cat masina. O solutie ar fi un credit card care are asigurarea de masina inclusa cand se plateste cu el si parca am vazut ca sunt si in Romania. Ca idee cand am inchiriat ultima data masina in Hawaii pentru 11 zile m-a costat US$ 335 cu al doilea sofer inclus si am primit o promotie de $ 25. Companiile mai mici sunt de evitat datorita masinilor mai dubioase si a posibilitatii de a fi obligat sa platesti fel de fel asigurari suplimentare. La companiile mari se intampla mai rar plus ca masinile sunt mult mai bune. Am inchirat masini si cu 0KM, cu 10-20K KM, iar cea din Hawaii avea 40K mile si era un Ford Fusion Hybrid. Mai nou la companiile de inchiriere poti alege orice masina disponibila din categoria inchiriata si in acest caz poti cauta pe google sa vezi cam ce masini din clasa respectiva au companiile de inchiriat. Mai poti cauta pe google sau vedea daca tu, prietena, prietenii au cupoane/discount-uri ce le poti folosii la inchirere.

Totusi daca ar fi sa inchirez acum as rezerva o masina acceptabila fara sa fiu nevoit sa platesc acum si cu posibilitatea sa pot anula rezervarea oricand si as cauta din nou in fiecare zi. E posibil sa gasesti ceva (mult) mai bun. Eu pentru Hawaii am plecat de la $600 si am ajuns la $335. Mi s-a intamplat si pentru Romania, dar sigura conditie a fost sa aiba transmisie automata (rezervarea a fost pentru sotie). Rezervarile sunt dinamice si pot scadea sau creste in functie de cerere si oferta.

Reply
Adrian Mitrea 27 iunie 2019 - 14:23

Salut! Da, asigurarea este inclusă. Absolut tot.
Într-adevăr, tarifele pot fi dinamice pe anumite site-uri, iar unele mașini pe care le am eu în target nu mai sunt disponibile sau foarte greu de găsit la rent a car (ex: Mazda MX-5).
Dacă aș vrea ieftin, aș închiria un Logan. Ideea e că vizez confortul și siguranța oferite de o mașină echivalentă cu i3-ul, de aceea m-am uitat la alte modele BMW sau MINI.
Pentru un BMW sau MINI, 16 zile, 600-1000 E cu toate taxele și asigurările incluse, nu mi se pare un preț mare.

Reply
dodoi 27 iunie 2019 - 20:48

Inca ceva… inchiriatul in oras e mai ieftin decat la aeroport. Pentru Italia e bine sa mai ai in vedere zonele interzise din orase in care nu poti intra decat cu permis. Toti italienii au permise, indicatoarele sunt destul de discrete si turistii sunt o tinta sigura si vaci de muls pentru bugetele locale. Eu am luat vreo 3 amenzi (n-am platit decat una) si le-au trimis si in Canada, dar le-am ignorat. Se prescriu dupa 5 ani. In Italia e de preferat o masina cat mai mica. Toate masinile care le-am vazut erau zgariate si locurile de parcare foarte mici.

Poate ar trebui sa folosesti un motor de cautare gen Kayak cu VPN (poti incerca Opera browser care are vpn). Mie-mi arata C$ 530 (1Euro ~ 1.5 CAD) pentru un Mini convertible sau similar (cred ca e cuvantul cheie si ar putea fi Fiat 500) pentru o saptamana in Italia cu Sixt

Reply
Adrian Mitrea 27 iunie 2019 - 21:10

Păi aia e, că mi-e teama de aceste “or simillar”. Că Fiat 500 n-are nici în clin, nici în mânecă, cu MINI…

Reply
dodoi 28 iunie 2019 - 16:35

In acest caz gaseste locatia de unde ai vrea sa inchiriezi si da-le un telefon sau trimite-le un email si intraba-i ce masini in categoria aia au exact. Daca au un singur model ai avea ceva sanse, dar nu exista niciodata garantia ca nu-ti va da un model dintr-o clasa superioara. Poate fi o surpriza placuta, dar nu se stie. Anul trecut am inchiriat o masina din clasa standard (gen VW Jetta), am fost upgradat automat la „full size” (Chevrolet Malibu care e similar cu Ford Fusion sau Hyundai Sonata), iar acolo nu au mai avut masini si mi-au oferit SUV-uri. Aveam de ales Santa Fe, Jeep Wrangler Sahara (4 usi), un Dodge nu stiu de care. Am ales Jeep-ul care in mod normal ar fi costat dublu daca vroiam sa-l inchiriez direct. Nu stiu exact cum e in Europa, dar in America de Nord cam ai posibiltatea sa alegi ce masina vrei din clasa inchiriata din cele disponibile. Eu am ales un Ford Fusion Hybrid (erau si Hyundai Sonata si Nissan Altima) , fiul meu care calatoreste pentru work a avut posibilitatea sa aleaga un Chevrolet Camaro decapotabil si un Jaguar XE. Astea au fost exceptii deoarece clientul pentru care lucrezi nu plateste sa te plimbi tu in masini de lux.

Un alt aspect e, dupa cum ai observat si tu, ca masinile sunt de regula in echiparea de baza, dar mai sunt si exceptii. Ford Fusion Hybrid pe care l-am inchiriat eu era un Titanium.

In final cred ca va trebui sa alegi intre ceva scump si sigur sau intre ceva mai ieftin, dar care ar fi o loterie. Daca inclini balanta in favoarea ta, contactand compania de inchiriat respectiva ca sa vezi ce masini au, loteria ar putea merita.

IonutM 27 iunie 2019 - 17:06

Un drum de 1600 km e mult de facut intr-o zi si cu o masina conventionala. Nu ca nu s-ar putea, dar ajungi cam prea obosit pentru concediu. Am fost de 3 ori in Croatia cu popas de o noapte in Budapesta, Belgrad respectiv Osijek. Recomandarea mea e Osijek, un oras micut dar frumos, numia bun pentru un pauza de o noapte. Daca a fi in situatia ta as merge pe Varianta C.

Reply
Adrian Mitrea 27 iunie 2019 - 19:25

Aaa, păi nici cu mașină pe combustie închiriată din țară n-aș merge 1.600 km într-o zi. Am făcut asta în trecut, nu mai fac. Mersi pentru ponturile de cazare!

Reply
Naivu 27 iunie 2019 - 17:38

Pt varianta B, iti inchiria masina pt Croatia SI Italia? Sau inchiriai separat in Croatia si separat in Italia? Nu stiu in partea aceea, dar, in Romania, BavariaMobility sunt primii de care am auzit ca te lasa sa iesi cu masina inchiriata din tara!

Reply
Adrian Mitrea 27 iunie 2019 - 19:23

Salut! Croația sau Italia, că avem în vedere o singură țară ca “bază” din care să plecăm în alte locuri.
La Bavaria Mobility am întrebat expres treaba cu plecatul din țară și e OK.

Reply
dodoi 27 iunie 2019 - 20:55

I-am inchiriat in toamna sotiei o masina de la Alamo din Romania. Am evitat firmele necunoscute cu preturi mici si cu probleme serioase. I-am spus sa ceara talonul de inmatriculare (scria ca daca-l pierzi te costa 300 lei). Cand l-a cerut i-a dat o copie si i-a spus ca originalul ti-l da numai daca pleci cu masina din tara. Deci cred ca se poate.

Reply
Naivu 28 iunie 2019 - 00:13

Teoretic, daca in RO exista BavariaMobility, ar trebui sa existe si in Italia si sa ofere servicii cel putin la fel de acceptabile ca la noi; daca mai au Mini sau i3 disponibile pt luna iulie, ar incuraja serios varianta B. ?!
Cel mai interesant pt noi, ar fi daca ai pleca cu electrica; eventual cu un BMW i3 120Ah inchiriat (pt a imortaliza exact stadiul de evolutie a electromobilitatii in vara lui 2019)… dar nu e frumos sa te impingem la experimente pe concediul si banii tai.

Reply
manivela 27 iunie 2019 - 18:20

Aberant sa platesti 1000e/ inchiriere….Daca costul vacantei ar fi de 10000e…eventual. Ai dorit electrica..asta e, eu zic sa incepi reportajul..Drum bun!

Reply
Adrian Mitrea 27 iunie 2019 - 19:21

Cazările vor fi chiar mai puțin de 1.000 E, dar pe lângă ele mai sunt și costurile cu mâncarea și turismul efectiv (muzee, etc…)
Ideea e că fără mașină ar fi aiurea și orice variantă de vacață, din punctul meu de vedere, trebuie să o includă și pe ea.

Reply
Iulian 28 iunie 2019 - 09:47

Reclama la o companie de inchiriere+solutia unei probleme care nu exista. Sau problema ar fi nu dati 15-20 000 euro pe o masina cu motor pe combustie cu care puteti merge oriunde, dati peste 30 000 pe una electrica cu 200 km autonomie pentru ca apoi sa cautati alte modalitati de transport pe distante mari.

Reply
Radu Vochina 28 iunie 2019 - 22:55

Pentru unii mai conteaza si ce lasa in urma masina respectiva 300 zile pe an, nu doar cati euro costa. Plimba-te o zi cu un senzor de calitatea aerului prin Bucuresti, tinut la inaltimea unui copil asa. Scrie-ne apoi daca te mai gandesti la o masina pe combustie ca e putin mai ieftina (irelevant pe termen lung) si iti e mai comod.

Reply
Adrian 28 iunie 2019 - 10:18

O masinuta electrica este perfecta pentru oras si/sau naveta pana la 100-150 km/zi. Daca esti pasionat de turismul auto prin Europa, este necesara a doua masina (de preferinta un diesel modern), costurile de inchiriere deja vor fi prea mari, ca sa nu mai vorbim de eventuale probleme cu masina inchiriata (zgarieturi, accidente usoare) care te pot lasa fara suma lasata garantie, dupa care poti pierde luni/ani pana sa-ti recuperezi de la asigurari banii (e o intreaga discutie aici si nu intru in amanunte). Sigur, pentru o singura excursie as prefera avionul plus masini inchiriate strict pe perioadele de timp cand sunt necesare iar transportul public in zona nu exista / este deficitar.

Reply
Cip 28 iunie 2019 - 10:27

Varianta D: Daca tot ai bagaje minimale, uita de masina. Avion pana la destinatie, cu trenul si autobuzul intre orase, cu metroul/tramvaiul loco. Eu asa merg de vreo 3 ani, mi s-a acrit de condus si de gasit loc de parcare in orasele din vest. Asa pot sa casc si eu ochii pe unde merg, nu sa fiu atent la trafic si gps. Rucsac 25 litri eu, 15 litri sotia – fast and light, nici macar nu mai am nevoie sa pun bagaj la cală:) Anul trecut am parcurs un sfert din Spania intre Barcelona si Malaga, Madrid & co inclusiv. Anglia acum 2 ani la fel, doar in Scotia am mers cu masina unui prieten local (a condus el, avantaj eu).

Varianta E: Cumpara de la noi o masina, o revinzi cand te intorci, eventual o mai dai si altor prieteni in aceasi situatie in vara asta.

Varianta F (pt alti ani): Pune mana de la mana cu alte cunostinte ce au masini electrice si cumpara o benzinara pe care s-o folositi cand aveti nevoie, eventual un break mai mare sau ceva sa ofere si alte avantaje in afara de ‘range’ – cu conditia sa nu vreti toti sa va faceti concediul in acelasi timp:).

Reply
Adrian Mitrea 28 iunie 2019 - 13:09

Pentru noi nu e o soluție, ne place să hoinărim pe drumuri nebătute cu mașina – și nu orice mașină. Ultimele vacanțe le-am făcut cu MINI-ul nostru, iar mai recent un city break la Budapesta cu i3-ul nostru. Poate ne-am obișnuit prost – în mașini bune și drăguțe.

Reply
Dobrogeanul 28 iunie 2019 - 17:29

V-ați obișnuit prost.

Reply
Adrian Mirea 28 iunie 2019 - 10:34

Salut, la drum lung, recomand un SUV . Am mers recent cu un Land Rover Discovery Sport motor 2.0 benzina … asta da concediu. Merita in co sa te simti bine, nu te uita meschin la cativa euro.

Reply
Adrian Mitrea 28 iunie 2019 - 13:07

Nu sunt fan SUV, ca să nu mai zic că e scump de închiriat. Prefer break dacă am nevoie de spațiu cargo. Altfel, un MINI e foarte bun.

Reply
Snow 28 iunie 2019 - 10:36

This is a nice-to-have problem :-). Am inchiriat de multe ori masini, si in Europa si in America. Nu ai niciodata garantia ca vei primi in anumit model. Poti avea asteptari rezonabile ca vei lua ceva din aceeasi clasa sau dintr-o clasa superioara. Cel mai amuzant a fost acum vreo 10 ani cand la Nisa/Franta am rezervat un Renault Megane. In fapt am primit un … Peugeot Partner cu care am parcurs Col de Turini 🙂
Am folosit de multe ori http://www.autoeurope.com. Pt doua saptamani de vara (15-28 Iulie), preluare de la aeroportul din Zagreb, imi da: clasa ‘mini’ la 370 Euro, clasa ‘economy’ la 452 Euro, clasa ‘midsize’ la 462 Euro, clasa ‘large’ la 838 Euro. Intotdeauna in card de credit cu minim 1000-2000 Euro limita e solicitat. As alege linistit clasa ‘midsize’ , la aproape 33 Euro/zi.

Reply
Adrian Mitrea 28 iunie 2019 - 13:06

Mersi de informații și povestea personală! Tocmai de echivalentele astea îmi e teamă: midsize Seria 3 nu m-ar deranja, dar midsize Opel Insignia nu m-ar da pe spate. Și mai e o chestie: configurația. Jur că n-am văzut o mașina de rent a car în care să-mi placă să fiu. Toate sunt șterse ca design la interior – combinații de negru și gri. Poate cer eu prea mult…

Reply
sorin 28 iunie 2019 - 10:59

Cu 1000 de euro iti iei un Matiz (cu AC) il vinzi dupa concediu cu 500 😉

Reply
Adrian Mitrea 28 iunie 2019 - 11:18

Avem un Matiz, dar fără A/C. Nu glumesc 🙂

Reply
sorin 28 iunie 2019 - 11:35

Pai atunci il vindeti pe cel fara AC cu 500 🙂 La final ai concediul ieftin facut cu matizul si un Matiz cu AC in loc de unul fara AC 🙂

Reply
Adrian Mitrea 28 iunie 2019 - 13:02

Bună asta! :))
Dar Matiz ca cel fără A/C pe care-l avem acasă nu mai găsim… 25.000 km, 2007, țiplă.

Reply
legolas 28 iunie 2019 - 14:57

Ah, si pe asta il tineti pt ca are tipla, fara sa va folositi de el? Ca la 25k km in 12 ani, numai sa mergi saptamanal la cinema faci km astia – nu glumesc, faceti un calcul. De fapt, e la fel ca electrica? O aveti ca sa mergeti cu masini inchiriate in concediu? No offence, dar e al doilea sau al treilea articol al tau pe care il citesc cu interes si incep sa vad tot mai multe dezavantaje ale electricelor. Iar cand electricele vor reprezenta o piata insemnata, vor aparea si costuri mult mai mari – impozite si taxe marite (banii pierduti de stat datorita numarului tot mai mic de masini pe combustibili fosili vor trebui scosi de altundeva – ghici de unde?), reincarcarea gratuita va deveni un vis din care toata lumea se va trezi la prima priza etc. Acum e „fun” sa ai o electrica, pt ca desi platesti mult pe ea la inceput, poti spune ca recuperezi in cativa ani, dar numai ce ai terminat de recuperat, ca trebuie sa schimbi bateriile. Cateva (muuulte) mii de euro va costa un set nou, plus un cost pe care il prevad tot la mii de euro pt colectarea bateriilor vechi de catre un centru specializat. Daca tot vorbim de baterii, s-ar putea ca plumbul si celelalte componente ale bateriilor uzate sa polueze mult mai mult decat ai fi facut-o in cativa ani cu un diesel… Asta ca sa nu mai spunem ca electricele sunt asa de eco friendly. Plus ca energia consumata in acesti ani e si ea produsa cumva – partial cu combustibili fosili.
Deci, ca sa revin si cu un raspuns: varianta avion si mijloace de transport in comun la destinatie mi se pare cea mai lejera. Pentru vizitat de zone rurale sau destinatii care nu sunt bine conectate cu trenuri/autobuze: inchiriere masina pe 2-3 zile.
Drum bun! Probabil voi citi si jurnalul de calatorie de la intoarcerea din concediu 😉

P.S. Varianta mea nu ajuta prea mult sponsorul acestui articol, B.M., dar important pt ei e ca s-a citit despre i1,2,7, 15 si toata lumea stie acum ca se poate face acest drum cu ceva electric de la BMW. De ce nu ceri un i8 la pret de i3, daca tot le faci reclama? :))))

Adrian Mitrea 28 iunie 2019 - 21:10

Salut! Încep cu sfârșitul: n-au i8 :))
Matiz-ul are așa puțini km pentru că folosim i3-ul foarte mult, cam 20.000 km pe an.
Matiz-ul l-am cumpărat la 19.000 km de la un bătrânel, uite mașina aici https://youtu.be/bxZ0YPCmN0s

Adrian 28 iunie 2019 - 12:37

E o dilema interesanta, totusi variantele A si B implica costuri care nu neaparat sunt justificate plus stres. Eu as merge cu I3-ul chiar daca sunt necesare mai multe opriri pentru ca e perioda de vara si bateria se va comporta bine. In pauzele necesare pentru incarcare sunt activitati diverse in fiecare oras. La destinatie nu ai stres ca e masina personala si mai si pui deoparte 600+ euro de cheltuiala pentru alte activitati. Alta varianta e sa pui masinuta pe tren pina in Italia cum fac baietii cu TIR-ul si nu ai stress cu incarcarea… insa nu stiu cit mai costa.

Success la gasirea solutiei perfecte !

Reply
Adrian Mitrea 28 iunie 2019 - 13:03

Mulțumesc! De activități nu e timp, că mașina se încarcă în 45 min. Dar pentru un episod din filmul preferat pe Netflix ar fi timp 😀

Reply
Geo 28 iunie 2019 - 15:10

Niciuna din variantele de mai sus… Mai bine stai „acasa”, adica in tara, plimba-te cu una din cele ce le ai deja, chiar daca mergi pe unde ai mai fost… si in perioada respectiva fa un copil (sau doi, vezi tu ce iese)! Poate o sa dureze mai multe de 16 zile, in fine, depinde… dar merita!

Reply
Adrian Mitrea 28 iunie 2019 - 21:14

România e foarte frumoasă, dar tocmai am făcut un tur de 1.700 km cu mașini electrice și n-aș avea chef să merg la două săptămâni distanță iar prin aceleași locuri.

Reply
Garett 28 iunie 2019 - 16:56

Poți să ai și surprize plăcute când închiriezi! 😉
Noi am rezervat un VW Polo și ne-am trezit cu un Fiat 500 Cabrio, fără nici un cost suplimentar! E drept în Germania. În Italia de la Fiat Panda am făcut upgrade la Lancia Delta cu vreo 12e/zi în plus, decent.
Avionul e o variantă mai bună pentru Italia, poți folosi lejer trenul și transportul în comun, în schimb mașina e mai utilă pentru Croația, avionul implică escală, din câte știu nu există zboruri directe spre Split sau Dubrovnik (presupun că vreți să vedeți coasta) plus că la Plitvice sau Krka se ajunge cu mașina.

Reply
Costin 28 iunie 2019 - 17:17

@Adrian- probabil ca aveai timp liber si chiar nu stiai ce sa faci cu el:))) Calcule, ore pierdute pe site-uri de inchiriere si pentru ce? Daca incepeai articolul cu „infrastructura n-ar fi o problemă” terminai intr-o fraza si impactul articolului era acelasi, niciunul. Nu pari cel mai eficient:)))

Reply
Mihai 28 iunie 2019 - 17:52

Nu-s inca puse la punct masinile electrice. Pana nu se incarca in 10 minute pana la 80% din capacitate n-au nicio sansa.

Reply
Tibi 28 iunie 2019 - 22:43 Reply
auto tyre prest 2 august 2019 - 16:02

Momentan in tara n-ar avea prea multe sanse nici daca s-ar incarca in 10 minute caci statiile de incarcare sunt foarte putine si riscul de a ramane fara energie ca pe urma sa fi tractat e destul de mare…

Reply
Florin 28 iunie 2019 - 19:36

Salut,
Eu as mai adauga la calculul cu inchirierea si costul cu combustibilul. La 4.000 de km se duc pe combustibil cam 350 de euro (la un consum de 7 litri/100km si un pret de 1.25 euro/litru).
Eu as alege varianta cu plecat cu i3-ul.
Eu am fost cu familia (2 adulti cu 2 copii) in decembrie intr-o excursie cu Zoe si am facut cel putin 5-600 de km fara sa simtim ca a trebuit sa ne oprim pentru ca suntem cu electrica sau sa pierdem timpul doar ca sa incarcam (si nu are fast charging). In total am facut aproape 2000 de km prin tara cu costuri minime (singurul loc unde am platit pentru incarcare a fost in Cluj – unde nu am platit incarcatul efectiv ci parcarea cam 35 de lei pentru ca au tarif dinamic -> cu cat stai mai mult cu atat creste pretul/ora mai mult).
Cu i3-ul eu zic ca poti sa iei in calcul 800 de km/zi cu 3 opriri pentru incarcari (pleci cu bateria 100% si ajungi cu ea descarcata la destinatie si o incarci peste noapte – iar una dintre opriri la masa de pranz sigur iti va duce bateria pana la 100%). La o viteza medie de 100km/h nu ar trebui sa stati mai mult de 11 ore pe drum zilnic cu tot cu opriri si economisiti ceva la banii de inchiriat, asigurari si combustibil si in plus esti in confortul propriei masini.
Ultimul lucru de care trebuie sa tii cont la toata chestia cu mersul la drum lung cu masina electrica este ceea ce vor crede si simti si restul pasagerilor – asa ca trebuie sa alegeti varianta cea mai confortabila si cu liniste.

Reply
nea_caisă 28 iunie 2019 - 21:50

Tocmai fusei cu un i3 60Ah+REX 2000km Germania-Italia și înapoi (2x500km drumul în sine până la destinație, restul plimbare). Extrem de puține mașini electrice în Italia deci stațiile teoretic libere. Pe de altă parte dacă nu sunt mașini electrice, nu toate stațiile chiar funcționează sau nu sunt blocate de alte mașini, mai ales în orașe mari. Fără REX n-aș fi plecat, nici cu 94Ah. Poate cu 120Ah. 4000km n-aș face nici cu ModelX/etron/EQC.

Reply
Adrian Mitrea 29 iunie 2019 - 00:58

Salut! Păi i3 60 Ah + REx = autonomie de i3 94 Ah (pe acolo). Bănuiesc că n-ai abuzat de REx, așa că e fezabilă călătoria și cu un BEV (Battery Electric Vehicle), nu?
P.S. Hai în club! https://www.facebook.com/groups/BMWGroupElectricC

Reply
nea_caisă 30 iunie 2019 - 09:44

Ceva mai mult, vreo 240km la 110km/h. Cam jumătate a fost REX, stațiile CCS nu sunt pe autostradă și mi s-a cam luat de ieșit și intrat pe autostradă. Mai ales acolo unde se plătește la intrare pe autostradă și dacă ieși și reintri mai plătești odată bucata rămasă de autostradă.

Reply
Stefn 29 iunie 2019 - 01:02

Iti iei o Tesla Model 3 si te duci cat vezi cu ochii, fara sa-bi bati capul cu solutiile nemtilor ce inca construiesc conducte in Marea Nordului pentru a se lega mai mult de Putin.

Reply
roman 29 iunie 2019 - 17:21

nici macar sa inchiriez bmwuri nu mai am de gand. sper sa-mi vand bmw-u cu distributia refacuta la un cocalar cat mai mare, e cam singurul bine pe care il mai pot face omenirii cu masina aia.

Reply
mip 30 iunie 2019 - 07:32

salut adita!

mergi cu masina ta! iesi mai ieftin !
mai faci inca un reportaj pt o calatorie internationala, cu o distanta mult mai apreciabila fata de cea din ungaria.
sper sa nu te bubuie la cap Luiza :))
personal nu prea inchiriez masini.
ai avantaje si dezavantaje la inchiriere, dar cum nimic nu e perfect …
faci si tu ceva concesii … n-o fi foc !
oricum, sinteti doar doi si cu bagajele ar trebui sa va descurcati chiar daca i3-ul e mai mic … dar e ca nou, asa ca nici probleme tehnice nu ar trebui sa ai … sau eventuale emotii legate de asta !
cum sti, eu am fost cu „vechitura” mea de 8 ani (177.000 km la plecare) la drum de montreal-daytona si retur, in total s-au adunat aprox. 4960 km si daca la plecare aveam o oarecare neliniste ca nu m-ar tine, apoi dupa vreo 1500 km m-am saturat si am lasat-o sa zburde pe autostrada in ritmul americanilor care nu respectau prea mult limita de viteza si am ajuns ca timp ore intregi sa merg cu 140 km/h cu virfuri de pina la 160-170 km/h …
slava Domnului ca a tinut !
acu, la 4 luni distanta de perioada respectiva, am ajuns la 189.500 km si e ok …
am incredere sa mai fac asemenea drum cu ea …
atit ca nu e o masina asa speciala ca cele dorite de tine, dar imi da o oarecare siguranta, ceea ce eu consider ca e f. important …
nu uita: cea mai buna masina, e aia pe care o ai !
la vreo 20.000 km cit ai tu pe i3 … plus ca ai condus-o in vara, in iarna … sincer, mia aia de euro o poti folosi la altceva ! de ex. vreo 2-3 rate lunare :))

drumuri bune sa ai !

Reply
mar 1 iulie 2019 - 09:47

Varianta D: cumperi din start un hybrid plug-in in loc de electrica 🙂

Reply
Adrian Mitrea 1 iulie 2019 - 10:09

Corect, iar apoi aștept 3-5 ore la priză ca să pot conduce 60-80 km în mod pur electric, nu?
Și car după mine tehnologia a două tipuri de mașini, pentru situații care se întâmplă o dată pe an.
Plug-In Hybrid, pe banii mei, niciodată!

Reply
Costin 25 iulie 2019 - 11:29

Deci pana la urma pe ce varianta ai mers?

In ce priveste masinile electrice mi-ar placea sa mai vad niste articule despre subiectele urmatoare (daca ai posibilitatea):
1. ca om cu familie si bagaje multe la plecarile din localitate as vrea sa vad care e influenta greutatii asupra autonimiei (tehnic vorbind: autonomie cu sofer versus autonimie cu masa maxima autorizata)
2. Cat scade autonomia cu trecerea timpului si numarul de km … nu de alta, dar consider ca atunci cand iti cumperi o masina ar trebui sa-ti faci calculele pe autonomia pe care o va avea dupa minim 5 ani de utilizare

Reply
Naivu 25 iulie 2019 - 16:28

Draga Adrian, ziceati ca dupa Budapesta treceti cu i3-ul pe la service, citez „Sunt curios cât de mare e degradarea bateriei la 20.000 km, făcând doar „supercharge””; ne-ati facut curiosi si pe noi!
Alta curiozitate ar fi cum v-ati descurcat cu instructiunile de la statiile de alimentare sarbo-croate! S-a repetat situatia de langa Szeghed? Se simte nevoia unei standardizari internationale a modului de functionare al statiilor? Eventual si a modalitatii de plata?
Cu respect!

Reply

Lasa un comentariu