Volkswagen T-CROSS se alătură familei de SUV-uri și crossover-e a mărcii Volkswagen din Aprilie 2019, pe piața din România, iar mașina a fost deja prezentată în avanpremieră în țară, în Volkswagen Concept Store din Plaza România, unde am filmat și această prezentare statică cu modelul german: un review static complet, dar fără test drive (din moment ce mașina nu era înmatriculată). Odată cu avanpremiera din România, dealerii Volkswagen preiau primele 100 de comenzi online, pentru Volkswagen T-CROSS First Edition (o configurație fixă), iar unui avans de 500 Euro clienții își pot rezerva una dintre cele 100 de unități disponibile, astfel încât să-și primească mașina aproximativ simultan cu lansarea oficială a modelului pe piața din România (Aprilie). Nu este prima dată când Volkswagen vinde mașini online în România, același lucru întâmplându-se și cu Touareg.
Iată, așadar, un review static detaliat cu Volkswagen T-CROSS, mașină care vine în segmentul SUV-urilor de oraș, cu tracțiune față, având ca rivali modele precum Nissan Juke și Renault Captur.
În această prezentare vedeți un tur de exterior al mașinii, cu explicații detaliate, un tur de interior, cu prezentarea tuturor funcționalităților principale, precum și informații despre prețurile și configurația variantei Volkswagen T-CROSS First Edition.
Volkswagen a dezvăluit Volkswagen T-CROSS în seara zilei de 25 Octombrie 2018. Mașina are la bază platforma MQB A0 a Volkswagen Group, aceeași care stă la baza modelului înrudit SEAT Arona. Uzina Navarra din Spania, unde este fabricat T-CROSS, produce Polo din 1984, iar acum este pentru prima dată când în ea se fabrică și un al doilea model. Volkswagen T-CROSS este un model global și va fi produs inclusiv în uzine din America de Sud și China, pentru piețele locale/regionale.
T-CROSS a fost prezentat la Amsterdam, în fața a 200 de invitați din toată lumea (media). Starul internațional asociat cu Volkswagen T-CROSS este Cara Delevingne – model și actriță.
Din discuțiile purtate la Amaterdam cu oficialii Volkswagen reiese că mașina va fi lansată pe piață până la finalul anului, iar 2019 va fi astfel un an complet de prezență pe piață și de vânzări. Prețul de pornire este de sub 18.000 Euro cu tot cu TVA (mai exact 17.975 Euro cu TVA 19% în Germania). Pentru piața din România comenzile au început să fie preluate din Decembrie 2018 – versiunea Volkswagen T-CROSS First Edition.
Sunt disponibile versiuni de echipare T-Cross, Life și Style. Pentru variantele Life și Style există opțiunea unor linii de design și pachetul sportiv R-Line.
Gama de motorizări este formată din propulsoarele turbo pe benzină 1.0 TSI (70 kW/95 CP, 85 kW/115 CP) și 1.5 TSI (110 kW/150 CP), precum și un turbo diesel: 1.6 TDI (70 kW/95 CP). Sunt disponibile cutii de viteze manuale cu 5 și 6 trepte, precum și o transmisie automată cu dublu ambreiaj, DSG, cu 7 trepte.
Spațiul cargo măsoară 1.281 litri cu spatarele banchetelor coborâte sau minim 385 litri când spătarele sunt ridicate. Bancheta spate poate culisa spre înainte, iar astfel spatiul Cargo cu banchetele ridicate poate crește pana la 455 litri.
Roțile pot fi de 16, 17 sau 18 inch.
Volkswagen Group are un plan de investiții de un miliard Euro pentru uzina Navarra, până în 2019, pentru a duce capacitatea de producție la 350.000 unități/an.
Odată cu lansarea celui mai mic SUV al său, Volkswagen are o gamă europeană formată din cinci astfel de modele: T-CROSS, T-ROC, Tiguan, Tiguan Allspace și Touareg.
Pe piață Volkswagen T-Cross concurează cu modele precum Nissan Juke, Citroën C3 Aircross, Ford EcoSport, Hyundai Kona, KIA Soul, KIA Stonic, Mazda CX-3, SEAT Arona, Renault Captur.
În social media găsiți informații despre acest model urmărind hashtag-urile #Volkswagen #TCross #IamMore #MoreThan1Thing #VWTCross
Link-uri și articole utile:
- Configurație Volkswagen T-CROSS First Edition
- Campanie T-CROSS pe site-ul Volkswagen (RO)
- Showroom-urile auto încep să se mute în mall-uri. Volkswagen face primul pas în București
- Volkswagen T-Cross, dezvăluit oficial. Cel mai mic SUV Volkswagen al momentului
- Test Drive Volkswagen Touareg
Producția acestui material a fost realizată cu sprijinul Volkswagen România, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul). Așadar, este o prezentare plătită din punctul de vedere al producției, fără a fi însă un advertorial.
23 comentarii
T-Roc, Tiguan si acum T-Cross, toate niste cross-overe cu design cel putin neinspirat la exterior si cu cele trei butoane de aragaz, pardon de clima de la Golf V mostenite, tronand pe consola centrala. Singurul SUV veritabil, cu design modern, cu dotari si motorizari pe masura de la VW ramane Tuareg-ul. Fie ai 60-80.000 Euro, ori mai bine nu te incurci cu T-roacele astea T-rei.
Unde vezi tu 3 butoane de climă ca la Golf V?
Gata, am vazut, T-Cross-ul are blocul de clima de la Ibiza/Arona, imi cer scuze. Se pare ca VW a considerat ca T-Cross-ul nu merita nici macar aragazul de pe Golf, T-Roc, Tiguan. Trist, dar adevarat. Vorbeam de Tuareg, e singurul care are un instrument cluster cu adevarat modern.
Păi și costă de 3 ori mai mult Touareg…
Ideea e următoarea. Ce alt SUV/crossover din segment (clasa B) crezi tu că e superior acestui T-CROSS? (Că mie mi se pare deja peste multe din segment – ca să nu zic toate – chiar și fără să-l fi condus.)
CX3
Da, sunt multe. Am scris la final mențiunea concurează cu „modele precum”. N-am zis „iată toate modelele concurente”. Am dat câteva exemple ca lumea să înțeleagă dimensiunile.
Oricum, mersi de comentariu, am adăugat și CX-3 acolo, precum și KIA Stonic, să fie toată lumea mulțumită 🙂
Nu cumva concureaza cu Kia Stonic si nu cu Soul cum scrie pe la finalul articolului?
Și Stonic, da.
Dar fără să-l excludem pe Soul.
Ambele sunt crossover-e de clasă B, dar formă a caroseriei individualizată.
El pleaca de la 18.000 Euro, dar modelul prezentat cat ar costa?
multumesc
Păi echiparea prezentată e un Style, iar First Edition e bazat pe Style, dar configurat diferit cromatic (altă vopsea, altă tapiterie). Deci și mașina prezentată e undeva sub 20.000 Euro cu tot cu TVA.
Lumea ar trebui sa se debaraseze de acest brand care a trisat si a omorat indirect atatia oameni cu noxele lor. Sa se prabuseasca putin compania sa simta ca oamenii nu au fost indiferenti la ce au facut. Parea mea…
adevarat
Tu nu intelegi ca toti au trisat??Pe Vag i-au prins americanii….dar, daca ai citit presa de dupa scandal, ai vazut ca, cam toti producatorii au fost prinsi cu softuri pirat la emisii. Nu prea ai cum sa scoti noxe mici din diesel decat cu trisat.
Si daca te uiti pe datele tehnice, noxele erau mai mici decat la benzina ceea ce e o prostie, benzina fiind un combustibil premium…dar na, pleaba traieste din cifre, statistici si bineinteles marketing
pleaba traieste din prostie, adica vw , masina populara , nu teapa populara, tabla buna, motoare varza, cate recall uri au troacele lor diesel? cat ulei consuma,daca producatorul spune ca 1 litru la 10000km e normal ???
BMW-urile sunt si mai proaste. Notificarea de engine failure la bmw-urile mai noi e acum cum era cea cu sonda lambda la vag.
hai sa nu fim rai! Acum motoarele VAG sunt OK, nu mai pierd de mult timp ulei.
ce inseamna „mult timp”? 2014 s-ar incadra tinand cont ca trebuie sa treaca cativa ani si cateva zeci de mii de km ca sa-l observi? (vezi https://www.consumerreports.org/cro/magazine/2015/06/excessive-oil-consumption/index.htm )
Corect. Si se pare ca au inceput 2019 la fel:
https://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/volkswagen-a-dat-din-nou-de-belea-compania-germana-suspectata-ca-a-manipulat-emisiile-motorului-1-2-tdi-40518.html
Oricum, degeaba fac magarii, fanboii VAG ca bancher le vor fi fideli pana la moarte. Sunt ca votantii psd, orice s-ar intampla ei tot cu psd voteaza, le mai iau si apararea pe deasupra.
hai sa nu o dam totusi pe politica, este o arie tehnica aici.
Da, sunt fan VAG pentru ca am fost foarte multumit de marca. Tabla groasa, rezistenta, complet galvanizata, soliditate, stabilitate pe drum si siguranta, astea sunt cuvintele care caracterizeaza grupul VAG. Funny este ca eu nu am avut probleme la nicio motorizare, in ciuda a ceea ce scriau forumurile.
Prin 2009 am vazut un clasament de fiabilitate (cred ca era un site german) cu mai multe modele de la mai multe marci evaluate dupa numarul de masini ajunse in service in primii 1 sau 5 ani de la cumparare la 1000 masini vandute. Cel mai fiabil avea doar 11/1000, cel mai putin fiabil cam 45/1000; privind invers, indiferent de marca, cel putin 950/1000 nu avusesera nevoie de service!
Un review cu un Golf GTi TCR pe când? Ar fi interesant de văzut ce oferă ultimul ”update” înainte de versiunea 8.
Nu am în plan, îmi pare rău!