Acasa Foto Test Drive Volkswagen Touareg

Test Drive Volkswagen Touareg

de Adrian Mitrea

Volkswagen Touareg, a treia generație, e un SUV spectacol. Este cu până la 108 kg mai ușor decât generația anterioară, rafinat cât să facă SUV-urile premium să se simtă stânjenite, iar la capitolul tehnologii doar cerul este limita: poate avea direcție integrală activă (deci virează cu toate cele patru roți); cruise control adaptiv care ajustează singur viteza în funcție limitele citite pe semnele de circulație; asistent pentru intersecții care depistează de până la 80 m traficul perpendicular. Și multe altele. Mai presus de toate, beneficiază de un sistem multimedia bun. Foarte bun. Probabil cel mai bun de pe orice mașină de serie lansată până în Iunie 2018. Sigur, noul Touareg nu e o mașină perfectă, iar în acest test drive Volkswagen Touareg mi-a dezvăluit și unele minusuri. Detalii în clipul de mai jos și, de asemenea, în ACEASTĂ prezentare statică pe care am realizat-o anterior acestui review.


Detalii

Marcă: Volkswagen

Model: Volkswagen Touareg / Volkswagen Touareg Atmosphere

Producție: 2018

VIN: WVGZZZCRZJD000913

Caroserie: SUV, 5 locuri

Preț (fără TVA): circa 71.806 Euro

Preț (cu TVA): circa 85.450 Euro

Motor: 3 litri (2.967 cc) turbo diesel, cu șase cilindri în V (V6), 24 supape, montat longitudinal, injecție directă, intercooler. Puterea maximă este 210 kW / 286 CP la 4.000 rpm și cuplul maxim este 600 Nm disponibil între 2.250-3.250 rpm.

Transmisie: cutie de viteze automată, 8 trepte, tracțiune integrală (AWD)

Anvelope: Pirelli P ZERO 285/45 R20 108W

Acelerație 0-100 km/h: 6,1 secunde

Viteză maximă: 235 km/h

Consum mediu declarat (NEDC): 6,9 l/100 km

Emisii: EU6, 182 g CO2/km

Rezervor (litri): 75 (standard) 90 (opțional)

Dimensiuni (mm): L 4.878 / w 1.984 / h 1.702

Portbagaj (litri): 810 / 1.800

Ampatament (mm): 2.894

Masă (DIN/EU): 1.995 kg / 2.070 kg

Cd: 0,32

Suspensii față: Brațe independente, bascule duble, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare activă (48 V), frâne cu discuri ventilate.

Suspensii spate: Brațe independente, bascule duble, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare activă (48 V), frâne cu discuri ventilate.


Echipament standard (selecție)

Airbag-uri frontale pentru șofer și pasager; airbag-uri laterale pentru șofer și pasager; airbag-uri cortină; centuri de siguranță pretensionate; ABS; AFU; ESC/ESP; TPMS (monitorizarea presiunii in pneuri); cruise control și limitator de viteză; lumini de zi (DRL) cu LED; faruri cu LED; stopuri cu LED; asistență la pornirea din rampă (HSA); geamuri acționate electric față/spate; volan ajustabil pe înalțime și în adâncime; volan îmbrăcat în piele; pedalier sport; eleron; evacuare eșapament dublă, cromată; oglinzi laterale reglabile electric, încălzite și rabatabile electric; scaun șofer reglabil pe înălțime;  scaune față tip scoică; cutie de viteze manuală cu 6 trepte; jante din aliaj ușor de 17 țoli.


Echipamente opționale (prețuri în Euro, fără TVA)

Jante 20 inch design Montero (888); Vopsea metalizată Sand Gold Metallic (744); bare longotudinale plafon (90); trapă panoramică din sticlă (1.254); funcție Soft Close pentru uși (486); Park Assist și cameră video marșarier (525); pachet piele bi-ton și pachet Memory (1.740); volan multifuncțional Tiptronic (184); sistem audio Dynaudio (1.334); sistem Infotainment Premium (2.437); receptor radio digital DAB (173); acționare electrică hayon (620); pachet organizare portbagaj (278); pachet Dynamic 1 Air & Steering (2.300); pachet asistență șofer Plus (790); Night Vision (1.470); Head-Up Display (1.050); Net Partition (281); aer condiționat automat AirCare (736); climatizare activă pentru scaunele din față (642); pachet iarnă extins/scaune spate încălzite (289); parbriz dublu laminat și încălzit (385); pachet Off Road (506); alarmă (387); cârlig de remorcare acționat electric (1.083); inserții lemn Londa open cell (304); pachet Lumini Premium (1.509); pachet iluminare ambientală (312).


Condus de Adrian Mitrea circa 200 km, cu un consum mediu real de 8,1 l/100 km. La finalul testului masina avea 1.980 km la bord.


Link-uri și documente utile

14
Lasa un comentariu

avatar
4 Comment threads
10 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
8 Comment authors
AlexOvidiuFJCFlorinAdrian Mitrea Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Andrei
Cititor
Andrei

Vad ca tot pomenesti numai de masini germane, ca fiind singurele masini de lux. Ai ura pe Lexus, Infinity, Acura, Cadillac, Jaguar, Range Rover sau incerci sa indoctrinezi lumea? Masini mai prost de condus si mai incomfortabile ca cele germane nu exista, crede-ma! Nu spun cu rautate ca tine, eu le-am condus, unele le-am avut! Toate au plusuri si minusuri, nici una nu e perfecta. VW orice i-ar face nu e in clasa asta! Trebuia sa incerci de curiozitate cit de usor se desprinde plasticul aplicat pe bord. Touareg-ul scade cel mai mult la pret, uzat. Sper sa mai fi… Citeste mai mult »

dodoi
Cititor
dodoi

Touareg e construit pe aceeasi platforma cu Q7 si Cayenne. Daca tii la blazon cumperi un Q7 sau chiar si mai bine un Cayenne. Daca esti mai stramtorat la buzunare iei un Touareg. Oricum nu e de dorit sa-l tii mai mult decat durata garantiei intrucat intretinerea e destul de costisitoare la un VW si fiablitatea destul de scazuta. In plus suspensia pe aer costa o caruta de bani ca sa o inlocuiesti si mai devreme sau mai tarziu o sa trebuiasca. Imi aduc aminte ca la un Lexus costa $7-8K si proprietarul se gandea sa puna o suspensie clasica,… Citeste mai mult »

Gigi Marina
Cititor
Gigi Marina

Superb mult rafinament!

FJC
Cititor
FJC

Masina e interesanta, desi la baza este aceeasi masina cu Q7, Q8, Cayenne, Bentayga, Urus. Deci vrei o masina care sa imparta platforma cu altele mult mai scumpe. Un alt aspect pe care l-as remarca este ca pentru diesel 4WD si 7 locuri poti sa cumperi un Tiguan AllSpace cu toate optiunile posibile pentru un Touareg „base spec”. Cu toate astea, eu nu inteleg directia VAG pe piata auto din perspectiva motoarelor. Toata lumea se indeparteaza de dieseluri si ei inca isi lanseaza modele exclusiv motorizate cu tehnologia asta. Personal, nu am incredere in brand avand in vedere cum procedeaza… Citeste mai mult »