Acasa BMW BMW i3 120 Ah: autonomie mărită, faruri LED adaptive și alte îmbunătățiri pentru 2019

BMW i3 120 Ah: autonomie mărită, faruri LED adaptive și alte îmbunătățiri pentru 2019

de Adrian Mitrea

BMW i3 120 Ah este cea mai recentă evoluție a modelului electric BMW i3, disponibil anterior în versiuni 94 Ah și 60 Ah. Astfel, față de anul introducerii pe piață (2013), BMW i3 își vede capacitatea bateriei dublată, de la 60 Ah, la 120 Ah, respectiv de la o capacitate brută a bateriei cuprinsă între 22,6 kWh la 42,2 kWh. Astfel, în cinci ani, autonomia reală a modelului s-a dublat, de la 130 km, la 260 km. Clienții de BMW i3 care au achiziționat modelul începând cu luna Noiembrie 2016 și până la final de 2018 au beneficiat de o baterie de 94 Ah, respectiv 33 kWh. Îmbunătățirile acestea de autonomie intră în vigoare în Noiembrie 2018, iar primele mașini vor fi livrate către clienți în Decembrie. Practic, BMW i3 se pregătește pentru 2019 cu autonomie îmbunătățită cu circa 30%, plus alte dotări precum faruri cu LED adaptive, o nouă culoare pentru caroserie și design revizuit pentru interiorul opțional Loft.

Noul pachet de baterii de 42,2 kWh ocupă în podeaua mașinii același spațiu ca pachetele de baterii anterioare. Așadar, a evoluat tehnologia bateriilor astfel încât în cinci ani s-a dublat capacitatea energetică brută raportat la o dimensiune dată. A crescut însă puțin și masa.

Bateria mai mare (120 Ah, 42,2 kWh) este disponibilă atât pentru versiuna i3, cât și pentru versiunea mai sportivă i3s.

„În acelaşi timp cu introducerea noii baterii, o nouă finisare pentru caroserie, o nouă culoare pentru designul interior opţional Loft şi farurile LED adaptive cu funcţie matrix pentru faza lungă sunt şi ele disponibile pentru BMW i3 şi BMW i3s. În viitor, un pachet sport va fi disponibil pentru BMW i3 care include contururi negre pentru pasajele roţilor şi o suspensie sport cu amortizoare, arcuri şi bare stabilizatoare specifice, suspensie mai joasă, ecartament mărit şi jante de 20 de ţoli, din aliaj uşor. Sistemul de operare iDrive este disponibil acum în combinaţie cu varianta opţională a sistemului de navigaţie Business. În viitor, opţiunile de telefonie cu încărcare wireless şi hotspot LAN wireless vor fi şi ele disponibile pentru BMW i3 şi BMW i3s”, se arată într-un comunicat de presă al BMW Group.

Prin dimensiunile sale, BMW i3 se poziționează precum un MPV (monovolum) compact (segement B-C) și nu are un competitor direct, însă clienții îl pun pe aceeași tabelă cu opțiuni ca pe Volkswagen e-Golf, Nissan Leaf și Renault Zoe (în Europa), plus Chevrolet Bolt (în SUA).

Bateriile: capacitate mărită, aceleași dimensiuni

Alături de motoarele electrice şi electronica de putere, bateriile de înaltă tensiune sunt o parte integrantă a tehnologiei BMW eDrive utilizată la automobilele BMW i. Toate acestea sunt dezvoltate de BMW Group prin soluţii proprii.

Celulele litiu-ion sunt produse exclusiv pe baza specificaţiilor definite de BMW Group. Pe baza activităţii de cercetare şi dezvoltare realizată în strânsă colaborare cu producătorii de celule de baterii, optimizarea consecventă a unităţilor de stocare este realizată în ceea ce priveşte puterea, autonomia, siguranţa şi durabilitatea. Instalată jos în podeaua automobilului, bateria de înaltă tensiune este produsă la uzina BMW din Dingolfing şi constă în 8 module, fiecare cu 12 celule de stocare: cele mai noi evoluţii au dus la o capacitate de 120 Ah, alături de o capacitate energetică brută de 42,2 kWh, în timp ce dimensiunile au rămas neschimbate. Acesta este un alt pas major spre o autonomie crescută.

Pentru comparaţie: la lansarea pe piaţă a BMW i3 în 2013, datele echivalente au fost 60 Ah şi 22,6 kWh, în timp ce a doua generaţie a bateriei, introdusă în 2016, a atins un nivel de 94 Ah şi 33 kWh.

Pe lângă masa automobilului şi spaţiul de instalare necesar bateriei de înaltă tensiune, performanţele şi consumul de energie au rămas aproape neafectate de autonomia crescută obţinută prin cele mai recente evoluţii.

BMW i3, propulsat de un motor electric de 125 kW/170 CP, accelerează în 7,3 secunde la 0 la 100 km/h, în timp ce BMW i3s, care oferă 135 kW/184 CP, realizează sprintul standard în 6,9 secunde. Aceasta înseamnă că cele două modele stabilesc reperul pentru performanţe sportive în cadrul segmentului lor. Datorită livrării spontane a puterii, caracteristică pentru motoarele electrice, BMW i3 şi BMW i3s ating chiar nivelul maşinilor sport care au motoare termice considerabil mai puternice: acceleraţia în reprize (de la 80 la 120 km/h) se realizează în 5,1, respectiv 4,3 secunde.

Cablul de încărcare standard este conceput să fie conectat într-o priză casnică convenţională. În acest caz, bateria poate fi încărcată până la 80% din capacitatea totală în aproximativ 15 ore (cu o putere de încărcare a prizei de 2,4 kW).

Conectarea la un panou BMW i (wallbox) permite încărcare AC cu o putere de până la 11 kW (atât are încărcătorul instalat în mașină). În acest caz, timpul necesar pentru atingerea a 80% din capacitatea bateriei de înaltă tensiune este de 3,2 ore.

Electronica de putere şi bateria de înaltă tensiune ale BMW i3 şi BMW i3s pot fi utilizate şi în combinaţie cu o staţie de încărcare rapidă care funcţionează pe curent continuu (DC). În acest caz, capacitatea de încărcare este de 50 kW, iar bateria de înaltă tensiune ajunge la 80% din capacitatea sa totală în 42 de minute.

„Cu capacitatea energetică mărită la 42,2 kWh, cea mai recentă versiune BMW i3 urmează şi conceptul global al mărcii, aplicabil de la lansarea pe piaţă şi orientat spre utilizarea responsabilă a resurselor: acesta include nu doar energie fără emisii locale, ci şi alegere a materialelor şi tehnici de producţie, precum şi servicii de mobilitate. BMW i3 (120 Ah) şi BMW i3s (120 Ah) au o amprentă CO2 mult mai avantajoasă de-a lungul întregului ciclu de viaţă al automobilului (de la extragerea şi fabricarea materiilor prime până la utilizarea şi reciclare), iar aceasta înseamnă un potenţial semnificativ mai mic de încălzire globală decât în cazul automobilelor cu propulsie convenţională comparabile”, spune BMW.

Pachet sport, opțiune pentru BMW i3

În viitor, noul pachet sport va permite accentuarea suplimentară a plăcerii condusului specifică mărcii, derivată din mobilitatea fără emisii, la BMW i3.

Elementul principal al noii opţiuni este suspensia sport, care este dotare standard la BMW i3s şi include amortizoare, arcuri şi bare stabilizatoare specifice, o suspensie coborâtă cu 10 milimetri, un ecartament extins şi jante de 20 de ţoli, din aliaj uşor, în finisare Jet Black sau bicoloră cu anvelope mixte.

Aceast plus de dinamică este subliniat vizual prin intermediul contururilor negre ale pasajelor roţilor, care fac şi ele parte din pachetul sport BMW i.

Noi finisări pentru caroserie, faruri LED adaptive

Din 2014, BMW i3 a fost cel mai bine vândut automobil electric din lume în segmentul compact premium. În România este chiar cel mai vândut automobil electric, din toate clasele.

Pe străzile aglomerărilor urbane a ajuns să fie un simbol al mobilităţii cu caracter de pionierat. Forma sa caracteristică este strâns legată de arhitectura LifeDrive a automobilului, care combină şasiul de aluminiu cu celula pasagerilor realizată din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP). Prin introducerea noii generaţii de baterie, designul modelelor BMW i3 şi BMW i3s a fost îmbogăţit cu accente noi. Varietatea de finisaje pentru caroseria celor două modele a fost extinsă pentru a include noua variantă Jucaro Beige metalizat cu accente în Frozen Grey.

Totodată, culorile pentru exterior Mineral Grey metalizat, Imperial Blue metalizat, Melbourne Red metalizat, Capparis White şi Fluid Black sunt disponibile în continuare. Pentru a se potrivi cu noua culoare a caroseriei, designul interior Loft opţional include acum tapiţerie „Electronic” în combinaţie de stofă şi Sensatec – în Carum Grey cu accente maro şi suprafeţe interioare în Electronic Brown.

Ca alternativă la farurile LED standard, farurile LED adaptive sunt disponibile acum cu funcţie automată de atenuare selectivă pentru faza lungă. Tehnologia matrix inovatoare pentru faza lungă creşte raza vizibilităţii şi în acelaşi timp se evită orice efect de orbire a celorlalţi participanţi la trafic. În acest scop este divizată în patru segmente dispuse orizontal, care pot fi activate şi dezactivate independent unele de altele la viteze de peste 70 km/h. Segmentele fazei lungi sunt controlate în funcţie de situaţia din trafic. Imediat ce camera frontală înregistrează un automobil ce vine din sens opus sau unul care rulează în faţă în aceeaşi direcţie, spaţiul în care este localizat acesta este iluminat doar cu faza scurtă. Acest lucru este realizat prin dezactivarea segmentelor matrix ale fazei lungi care sunt responsabile pentru această zonă.

Suprafeţele de drum rămase continuă să fie iluminate de faza lungă. Funcţiile farurilor LED adaptive includ şi lumini de viraje şi asistent pentru faza lungă.

Comenzi şi conectivitate optimizate

Afişarea optimizată a meniului pentru sistemul de operare iDrive, cu butoane în structură panou şi mod live, este disponibilă acum în combinaţie cu sistemul de navigaţie Business, disponibil opţional. Prin aceasta, conţinutul dorit este disponibil acum mai rapid şi mai confortabil.

Mai mult, programul de echipamente opţionale include acum şi opţiunea de telefonie cu încărcare wireless, care permite ca telefoanele mobile compatibile să fie încărcate fără utilizarea unui cablu.

Hotspotul LAN wireless, nou disponibil pentru BMW i3 şi BMW i3s, oferă o conexiune online rapidă pentru până la 10 dispozitive finale în automobil.

Despre BMW i

BMW i este o marcă a BMW Group care se concentrează pe conceptele vizionare de automobile, serviciile de mobilitate conectată şi o nouă înţelegere a conceptului premium, care sunt puternic definite prin dezvoltare durabilă. BMW i este prezent în 74 de ţări prin modelele BMW i3 (automobil electric pentru regiunile metropolitane), BMW i8 (automobil sport hybrid plug-in) şi BMW iPerformance (toate automobilele BMW hybrid plug-in).

BMW i se adresează unui nou public-ţintă pentru companie şi reprezintă un incubator pentru inovaţii. Tehnologiile care au debutat cu succes la automobilele BMW i sunt transferate la alte modele ale mărcii BMW.

Alte domenii de activitate asociate cu BMW i sunt DriveNow (car-sharing), ReachNow (car-sharing 2.0), ChargeNow (acces uşor la cea mai mare reţea de puncte de încărcare din lume), ParkNow (găsirea, rezervarea şi plata facilă a locurilor de parcare), BMW i Ventures (investiţii în companii start-up cu accent pe mobilitate urbană), BMW Energy (servicii de optimizare a energiei) şi Centrul de Competenţă pentru Mobilitate Urbană BMW i (consultanţă pentru oraşe).


Link-uri și articole utile:

22
Lasa un comentariu

avatar
3 Comment threads
19 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
9 Comment authors
dodoiMaraMuMu_HoitNWMariusMarius Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
MuMu_HoitNW
Cititor
MuMu_HoitNW

A cata iteratie (facelift) e asta? Ca le-am cam pierdut siru ….

dincannes
Cititor

Conduc cu multa placere, primul i3 vindut la Cannes, in Franta, acum 4 ani si jumatate.
Autonomia lui imi convine perfect. Foarte rar depasesc 80 de km, facuti intr-o zi. Noaptea, tarif redus, bateria se incarca.
Mi-ar place deci, sa pot cumpara un i3, cu doar jumatate din bateria anuntata in articolul dumneavoastra. O masina mai usoara, mai rapida si … mult mai ieftina !
Pentru distante mai mari, trenul si avionul, sunt pentru mine preferabile.

Sorin Apopei
Cititor
Sorin Apopei

Salutari, Si eu connduc un i3 REX, fabricat in oct 2015. Are 63.000 km si e ca nou. Costuri de intretinere foarte mici. La masini clasice, pe la 60.000 km se schimba distributia, dupa ce ai mai facut in prealabil inca alte 3 revizii costisitoare si ele. La asta, pana acum, nu am schimbat decat un filtru de polen, lichidul de frana si placutele pe fata (e adevarat, fiind REX – generator cu benzina – am schimbat o data si ulei si filtru benzina). Mai trebuiesc anvelopele schimbate. Sloganul de la BMW “placerea de a conduce” este mult mai puternic… Citeste mai mult »

Mara
Cititor
Mara

Salutare Adrian. Care este valoarea celui mai mic pret/luna de leasing operational la un BMW i3, asa zis „chel”?