Cazul României este celebru în tot BMW Group, fiind țara în care 9 din 10 mașini noi BMW vândute sunt echipate cu tracțiune integrală xDrive, deși condițiile rutiere și de climă nu impun neapărat așa ceva, a spus șeful BMW Group România, Wolfgang Schulz, într-o discuție cu presa. Potrivit acestuia, în nicio altă țară din lume BMW nu vinde atâtea mașini cu tracțiune integrală, raportat la numărul de automobile noi BMW livrate în piața respectivă (9 din 10 mașini au xDrive). Evident, față de țări precum Germania sau China, volumele absolute sunt mici.
Apetitul clienților din România pentru xDrive este justificat prin faptul că asociază acest lucru cu siguranța rutieră și chiar dacă oamenii cumpără non-SUV-uri, aleg xDrive oricum (deci inclusiv pe BMW Seria 7, BMW Seria 5, Seria 3 sau Seria 1 – n.r.).
„Sistemul nostru xDrive lucrează eficient, mașina nu se simte greoaie sau mai puțin sportivă decât una cu roți motrice doar pe spate. Probabil că de aceea clienții aleg xDrive în proporție atât de covârșitoare, 9 mașini noi din 10. Totodată, oamenii asociază tracțiunea integrală cu siguranța. În rest, condițiile meteo și drumurile n-ar justifica alegerea xDrive într-un procent atât de mare”, a explicat șeful BMW Group România, în discuția tradițională de început de an pe care o ține cu jurnaliștii de top din România.
El a precizat că această particularitate a pieței din România este cunoscută până la vârful BMW Group pentru că este singura țară din lume în care 9 mașini BMW din 10 sunt echipate cu xDrive atunci când sunt cumpărate cu 0 (zero) km.
Apetitul clienților de mașini noi pentru mașini cu tracțiune integrală este vizibil inclusiv la marca națională, Dacia, modelul Duster fiind cumpărat în proporție de 75-80% (deci 7-8 mașini din 10) în versiune 4×4, deși în alte țări de comercializare pentru Duster ponderea AWD este de 45%.
O altă particularitate a pieței locale, subliniată de șeful BMW Group România, este faptul că automobilele mărcii BMW, în special cele din gama i, deci i3 și i8, sunt cumpărate de clienți persoane fizice pasionate de tehnologie. În cazul companiilor și liberilor profesioniști, adesea mașinile BMW și MINI sunt cumpărate pentru imagine și statut, cumva în scop promoțional. Este și cazul celei mai mari flote MINI livrată până acum în România, dar și servicii de car sharing care folosesc exclusiv BMW i3.
Wolfgang Schulz conduce BMW Group România din 2014, iar în ultimii ani spune că a observat o cerere tot mai mare pentru serviciile financiare BMW Financial Services, iar produsul BMW Select a ajuns la o cotă de 9% în 2017, față de 2% în 2016. Șeful BMW pe România spune că un element pe care clienții îl apreciază în mod special la serviciile financiare ține de faptul că există posibilitatea unei valori reziduale mari și garantate.
O imbunătățire a fost observată și în piața moto, care e foarte mică în România, dar BMW Group s-a straduit să ofere și pentru clienții de motociclete condiții de finanțare și CASCO la nivelul celor din piața auto – știut fiind faptul că motocicliștii sunt supra-taxați în general la orice produse și servicii, tocmai pentru că piața nu este matură pe acest segment.
Cele mai bine vândute modele BMW noi din România sunt BMW X5, BMW 1, BMW X3 și BMW Seria 5, deci pe primele trei locuri sunt SUV-uri. Merită notat și avansul luat de BMW și pe piața mașinilor electrice din România, BMW i3 fiind cel mai cumpărat automobil electric nou la noi în țară.
Ca vânzări generale, BMW este pe locul al doilea în segmentul premium din România, după Mercedes-Benz, dar înaintea Audi.
17 comentarii
Aha, deci xdraivu ie, mai now, tractiune integrala…Ihim… Din doua, una: ori articolu ie prost tradus, daca a fost ceva de tradus, ori neamtu nu are proprietatea termenilor/minte precum respira, respectiv xdraivu foloseste un mecanism de tip „ambreiaj” in constructie, care nu a functionat, nu functioneaza si nu va functiona niciodata precum diferential adevarat (Torsen, etc), nici daca trece prin mainile lu mama Omida.
Încearcă să nu te mai maimuțărești și să explici frumos, în limba română, ce vrei, de fapt, să zici.
Deci. Ce e xDrive?
Aștept răspuns.
Pentru tracțiunea integrala, 4×4 sau 4WD (spune-i cum vrei), există mai multe principii constructive și denumiri comerciale, în funcție de marcă și an de fabricație. Iar acele principii consctructive dau și un specific al comportamentului în exploatare.
xDrive este unul dintre ele, iar pentru autoturisme (repet, autoturisme) este cam cel mai inteligent, eficient și performant de pe piață.
Pentru urcat pe coclauri îți cumperi Ford Ranger sau Toyota Land Cruiser, eventual din alea de prin anii 2000, să fii sigur că au electronică mai puțină și câte un levier pentru fiecare diferențial.
Daca xDrive este cel mai performant, eficient si inteligent de pe piata, Subaru Symmetrical AWD e naveta spatiala, nu? Hai ca deja o dam in penibil.
Da,xdrive e peste sistemul Subaru,peste quattro,4matic ,etc ,depinde de masina ,tip si la ce este folosita.Ptr.sosea si viteza peste 60 km/ora xdrive e cel mai complet/inteligent si sigur sistem.
Maimutareala?!? Presupunand ca ar fi fost asa si tot nu ar fi schimbat fondu… Iar cu formularea Dvs, citez „există mai multe principii constructive și denumiri comerciale” pe cine incercati sa scuzati? Ignarul roman, general vorbind, isi cumpara „xDrive” sau „Quattro” si apoi „Moamaa, i-am spart p-aia, la sectie! Mi-am luat integrala, pfoaiii, bah, frate!”, fara sa stie sireacu ca xDrive NU este un sistem de tractiune integrala iar in randul celor Quattro transmisii integrale sant doar cele instalate pe anumite modele. Un sistem de tractiune integrala foloseste, obligatoriu, un Torsen pur si dur, ceea ce nici xDrive si nici orice Quattro nu au, nici macar petarda aia „inginereasca” care raspunde la numele de „noul Ford RS”. Astept demonstratia, argumentata tehnic, ca un Haldex face ce face un Torsen…
Si ultima: spuneti Dvs cum ca „xDrive este unul dintre ele, iar pentru autoturisme (repet, autoturisme) este cam cel mai inteligent, eficient și performant de pe piață.”. Sa-nteleg ca „bate” torsenurile de pe Quattro, STI si EVO?
Sunt inginer si nu stiam exact ce e xDrive pana am ajuns la acest articol si discutia incinsa. Am citit articolul din wikipedia si am inteles, e un sistem bazat pe un ambreiaj care repartizeaza ceva cuplu pe axa fata (sau spate la X1, care e din start cu tractiune fata), daca aluneca rotile de pe axa traditional motoare. Plus ca se bazeaza in principiu pe franarea rotii care aluneca, pentru a trimite miscare la roata cu tractiune, deci nu are o optiune de blocare diferential pe axa. Adica in termeni ingineresti e o fita pentru masini de sosea. Folclorul auto sustine ca tractiunea intergala la BMW e o fita fara substanta, masinile BMW fiind pierdute cand ies de pe asfalt pe 5 cm de noroi sau gheata. Iarna trecuta am asteptat 10 minute pe ceas pe o strada laturalnica pentru un BMW X3 sa parcheze lateral, strada avand sleauri de gheata cam de 7-8cm. Pur si simplu barbatul nu stia ce sa faca, rotile se invarteau aiurea iar tractiunea nu era repartizata eficient pe rotile care aveau aderenta, ba mai tura si motorul la 4000, de parca turatia ar fi miscat masina din loc. Ma uitam si deja imi imaginam ca loveste masina de gard, manevra urma sa provoace pagube. Omul deja se panicase, stia ca asteapta lume dupa el, a luat-o cu balans, foarte periculos, putea sa dea cu masina de gard avand aderenta scazuta. La final a iesit fum din ambreiaj, iar omul si-a cerut scuze ca am asteptat atat, eu si inca vreo 5 ajunsi in spatele meu. Asta mie imi demonstreaza ca sistemul nu se descurca atunci cand soferul e nestiutor in pilotat masina in situatii mai speciale, urcat pe o bordura cu gheata si aderenta lipsa.
Salut!
Bine ai venit, deci 🙂
Depinde de model cum funcționează xDrive. Spre exemplu, prima generație X1 era by default cu roți spate, fața intervenind când e nevoie.
La a doua generație X1 e invers.
Strict legat de funcționare, dacă nu știi cum să folosești „materialul”, poți să rămâi înțepenit și cu Clasa G.
La xDrive tot ce trebuie să faci este să ții accelerația constantă pe la 2.000 rpm, roțile fără aderență vor patina un pic, după care sistemul va distribui automat cuplul la roțile care nu se învârt (deci au aderență). Dacă dai tălpi în accelerație sistemul nu știe ce vrei de la el și nu funcționează cum a fost proiectat. Poți să strici mașina în 5 minute.
Referitor la xDrive, este singurul sistem de tracțiune integrală de pe mașinile premium care poate varia puterea între axele față și spate între 0 și 100%, iar pentru fiecare axă în parte, între 0 și 100% între stanga și dreapta. Aici este farmecul, performanța și eficiența sistemului. Da, este un sistem gândit mai mult pentru asfalt și drumuri forestiere, nu pentru off-road grav și punți încrucișate!
Atunci cand in Romania autoritatile vor actiona potrivit atributiilor ce le revin, iar strazile din Bucuresti si nu numai vor arata ca si cele din Germania sau Austria, sunt convins ca nu va mai fi nevoie de tractiune integrala pentru a parcurge fara sa ramai blocat in zapada 20 m ai unei strazi de cartier sau chiar boulevard unde zapada troneaza de parca ar fi invizibila pentru cei responsabili sa o curate.
Acum nu discut si despre snobismul din RO unde o masina trebuie sa fie „Full Options” chiar daca folosim sa invatam sa folosim 50% dintre acestea.
Astfel de comentarii sun de prisos mai ales in cazul in care BMW Group „aduna” din RO marje de profit incomparabil mai mari fata de Germania sau alte tari West Europene.
Cand vom avea in vreme de iarna adevarata (cu ninsori semnificative) strazile curate indifferent de cartier sau zona rezidentiala atunci probabil ca domnul Schulz va lacrima dupa marjele de profit de alta data.
Oare se va intampla vreodata????
stirea este lipsita de substanta….BMW a vandut 2676 unitati in Romania in anul 2017…total nerelevant. Nu poti face statistici importante pe un volum asa mic de vanzari.
Dar de câte unități ai avea tu nevoie pentru o statistică, de orice fel? Sau pentru o informație?
Dacă nici 2.500 de mașini nu sunt destule să poți spune că 9 din 10 au xDrive, atunci Lamborghini, care vinde 5-10 mașini pe an, ce să mai zică? După umila ta părere ar fi greșit să spună că majoritatea mașinilor vândute în România sunt albe, nu-i așa?
Statistică poți să faci din orice.
Sau poți să desființezi orice statistică, contestând modul în care a fost elaborată.
Și când vrei să fii hater, ești, pentru că poți indiferent cât de opusă ție ar fi lumea din jurul tău.
(De regulă apreciez comentariile tale, azi probabil ai avut o zi proastă).
Baftă!
Ceea ce nu intelegi tu, dar lasa ca ne-am prins noi, e ca vrei sa induci lumea in eroare cum ca romanii ar prefera xDrive, cum ca rumanu-i snob. Daca vrei o statistica corecta, cum spunea @bancher mai sus, ia aduna toate autoturismele marca BMW inregistrate in Romania si vezi daca iti da 9 din 10 cu xDrive. Manipulari ieftine. Intr-o economie normala la un volum de putin peste 2500 de masini vandute anual, ar fi trebuit sa i se retraga licenta dealer-ului respectiv.
Salut Adi
Nu te lasa intimidat de comentarii stupide si continua sa faci ceea ce faci. Succes
Da un muncitor din construcții când o să-și permită o mașină ca aceasta în România?
Da’ unde scrie că un muncitor în construcții TREBUIE să-și permită așa ceva?
Peste tot în lume există categorii sociale, iar mașinile sunt un fel de mezeluri. Unii mănâncă numai parizer – că atâta își permit, alții mănâncă numai salam de Sibiu – că își permit mai mult.
Pe bune ca nu inteleg de ce BMW group ”tine” minte ca suntem unici cu atatea X-uri comandate.
Pot sistemele electronice fie si intr-o situatie minuscula odata la cativa ani sa scoata masina din impotmolire ?
Plus ca un BMW nu-I usor ca pana sa iasa singur !
Dar ceilalti: Audi cu Quattro sau Passat 4motion, care e situatia ?
Infrasctructura e dezastruoasa rau, cu exceptia drumurilor cu litera E, restul cele adiacente sunt sub orice critica.
Intr-un judet ai un singur sau doua-trei E-uri principale si restul mergi ca acum un secol in urma, iar daca ai si un bolid greu intr-o situatie dificile ai pus-o, nu-I greu avand in vedera ca usor parchezi fara sa vrei pe un rambleu care nici nu-I semnalizat.
Toate bune cu masinutele astea, insa am si eu o intrebare: cand vom avea si noi strazi? Caci nemtii ne vand masini, fac bani cu noi, noi snobi fiind cumparam dupa care injuram ca ne acapareaza strainii. insa cand vom avea si standarde si sosele care sa depaseasca macar nivelul celor din Albania? Suntem un popor de snobi ca si Bulgarii, Traim in standarde de Pakistan, dar avem pretentii de Monte Carlo. Ne luam masini de anii 2020, ca sa mergem pe strazi din Evul Mediu. Pana si in 1850, germanii aveau strazi mai bune. Sincer, imi e rusine ca sunt roman. Tineretul strain baga banii in calatorii, aventuri in jurul lumii. Tineretul din Romania isi infunda libertatea incarcandu-se cu datorii, totul ca sa arate bine intr-o masina de lux. Prostie mai mare ca in Romania nu exista. Suntem o ara de mana a 3-a si vom ramane asa datorita gandirii. Salut.
pai asta e foarte simplu: cand vom alege niste oameni care sunt in stare sa le faca! Nu uita si vorba: fiecare popor are conducatorii pe care-i merita!