Acasa BMW România, singura țară din lume în care clienții de BMW cumpără 9 din 10 mașini cu tracțiune integrală xDrive

România, singura țară din lume în care clienții de BMW cumpără 9 din 10 mașini cu tracțiune integrală xDrive

de Adrian Mitrea

BMW X5 xDrive40e (sursa – BMW)

Cazul României este celebru în tot BMW Group, fiind țara în care 9 din 10 mașini noi BMW vândute sunt echipate cu tracțiune integrală xDrive, deși condițiile rutiere și de climă nu impun neapărat așa ceva, a spus șeful BMW Group România, Wolfgang Schulz, într-o discuție cu presa. Potrivit acestuia, în nicio altă țară din lume BMW nu vinde atâtea mașini cu tracțiune integrală, raportat la numărul de automobile noi BMW livrate în piața respectivă (9 din 10 mașini au xDrive). Evident, față de țări precum Germania sau China, volumele absolute sunt mici.

Apetitul clienților din România pentru xDrive este justificat prin faptul că asociază acest lucru cu siguranța rutieră și chiar dacă oamenii cumpără non-SUV-uri, aleg xDrive oricum (deci inclusiv pe BMW Seria 7, BMW Seria 5, Seria 3 sau Seria 1 – n.r.).

„Sistemul nostru xDrive lucrează eficient, mașina nu se simte greoaie sau mai puțin sportivă decât una cu roți motrice doar pe spate. Probabil că de aceea clienții aleg xDrive în proporție atât de covârșitoare, 9 mașini noi din 10. Totodată, oamenii asociază tracțiunea integrală cu siguranța. În rest, condițiile meteo și drumurile n-ar justifica alegerea xDrive într-un procent atât de mare”, a explicat șeful BMW Group România, în discuția tradițională de început de an pe care o ține cu jurnaliștii de top din România.

Wolfgang Schulz (sursa – BMW Group Romania)

El a precizat că această particularitate a pieței din România este cunoscută până la vârful BMW Group pentru că este singura țară din lume în care 9 mașini BMW din 10 sunt echipate cu xDrive atunci când sunt cumpărate cu 0 (zero) km.

Apetitul clienților de mașini noi pentru mașini cu tracțiune integrală este vizibil inclusiv la marca națională, Dacia, modelul Duster fiind cumpărat în proporție de 75-80% (deci 7-8 mașini din 10) în versiune 4×4, deși în alte țări de comercializare pentru Duster ponderea AWD este de 45%.

O altă particularitate a pieței locale, subliniată de șeful BMW Group România, este faptul că automobilele mărcii BMW, în special cele din gama i, deci i3 și i8, sunt cumpărate de clienți persoane fizice pasionate de tehnologie. În cazul companiilor și liberilor profesioniști, adesea mașinile BMW și MINI sunt cumpărate pentru imagine și statut, cumva în scop promoțional. Este și cazul celei mai mari flote MINI livrată până acum în România, dar și servicii de car sharing care folosesc exclusiv BMW i3.

BMW i3 BCR eGO (sursa – Adrian Mitrea)

Wolfgang Schulz conduce BMW Group România din 2014, iar în ultimii ani spune că a observat o cerere tot mai mare pentru serviciile financiare BMW Financial Services, iar produsul BMW Select a ajuns la o cotă de 9% în 2017, față de 2% în 2016. Șeful BMW pe România spune că un element pe care clienții îl apreciază în mod special la serviciile financiare ține de faptul că există posibilitatea unei valori reziduale mari și garantate.

O imbunătățire a fost observată și în piața moto, care e foarte mică în România, dar BMW Group s-a straduit să ofere și pentru clienții de motociclete condiții de finanțare și CASCO la nivelul celor din piața auto – știut fiind faptul că motocicliștii sunt supra-taxați în general la orice produse și servicii, tocmai pentru că piața nu este matură pe acest segment.

Cele mai bine vândute modele BMW noi din România sunt BMW X5, BMW 1BMW X3 și BMW Seria 5, deci pe primele trei locuri sunt SUV-uri. Merită notat și avansul luat de BMW și pe piața mașinilor electrice din România, BMW i3 fiind cel mai cumpărat automobil electric nou la noi în țară.

Ca vânzări generale, BMW este pe locul al doilea în segmentul premium din România, după Mercedes-Benz, dar înaintea Audi.

BMW i3 si BMW i8 (sursa – BMW Group Romania)

17
Lasa un comentariu

avatar
5 Comment threads
12 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
12 Comment authors
TheodordodoiAdrianAdrian MitreaViorel Nicoara Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
gigeaca
Cititor
gigeaca

Aha, deci xdraivu ie, mai now, tractiune integrala…Ihim… Din doua, una: ori articolu ie prost tradus, daca a fost ceva de tradus, ori neamtu nu are proprietatea termenilor/minte precum respira, respectiv xdraivu foloseste un mecanism de tip „ambreiaj” in constructie, care nu a functionat, nu functioneaza si nu va functiona niciodata precum diferential adevarat (Torsen, etc), nici daca trece prin mainile lu mama Omida.

Finch
Cititor
Finch

Sunt inginer si nu stiam exact ce e xDrive pana am ajuns la acest articol si discutia incinsa. Am citit articolul din wikipedia si am inteles, e un sistem bazat pe un ambreiaj care repartizeaza ceva cuplu pe axa fata (sau spate la X1, care e din start cu tractiune fata), daca aluneca rotile de pe axa traditional motoare. Plus ca se bazeaza in principiu pe franarea rotii care aluneca, pentru a trimite miscare la roata cu tractiune, deci nu are o optiune de blocare diferential pe axa. Adica in termeni ingineresti e o fita pentru masini de sosea. Folclorul… Citeste mai mult »

Daniel
Cititor
Daniel

Atunci cand in Romania autoritatile vor actiona potrivit atributiilor ce le revin, iar strazile din Bucuresti si nu numai vor arata ca si cele din Germania sau Austria, sunt convins ca nu va mai fi nevoie de tractiune integrala pentru a parcurge fara sa ramai blocat in zapada 20 m ai unei strazi de cartier sau chiar boulevard unde zapada troneaza de parca ar fi invizibila pentru cei responsabili sa o curate. Acum nu discut si despre snobismul din RO unde o masina trebuie sa fie „Full Options” chiar daca folosim sa invatam sa folosim 50% dintre acestea. Astfel de… Citeste mai mult »

bancher
Cititor
bancher

stirea este lipsita de substanta….BMW a vandut 2676 unitati in Romania in anul 2017…total nerelevant. Nu poti face statistici importante pe un volum asa mic de vanzari.

Petre
Cititor
Petre

Pe bune ca nu inteleg de ce BMW group ”tine” minte ca suntem unici cu atatea X-uri comandate. Pot sistemele electronice fie si intr-o situatie minuscula odata la cativa ani sa scoata masina din impotmolire ? Plus ca un BMW nu-I usor ca pana sa iasa singur ! Dar ceilalti: Audi cu Quattro sau Passat 4motion, care e situatia ? Infrasctructura e dezastruoasa rau, cu exceptia drumurilor cu litera E, restul cele adiacente sunt sub orice critica. Intr-un judet ai un singur sau doua-trei E-uri principale si restul mergi ca acum un secol in urma, iar daca ai si un… Citeste mai mult »

Adrian
Cititor
Adrian

Toate bune cu masinutele astea, insa am si eu o intrebare: cand vom avea si noi strazi? Caci nemtii ne vand masini, fac bani cu noi, noi snobi fiind cumparam dupa care injuram ca ne acapareaza strainii. insa cand vom avea si standarde si sosele care sa depaseasca macar nivelul celor din Albania? Suntem un popor de snobi ca si Bulgarii, Traim in standarde de Pakistan, dar avem pretentii de Monte Carlo. Ne luam masini de anii 2020, ca sa mergem pe strazi din Evul Mediu. Pana si in 1850, germanii aveau strazi mai bune. Sincer, imi e rusine ca… Citeste mai mult »

dodoi
Cititor
dodoi

pai asta e foarte simplu: cand vom alege niste oameni care sunt in stare sa le faca! Nu uita si vorba: fiecare popor are conducatorii pe care-i merita!