Acasa BMW BMW i3s, mai scump cu 3.570 euro decât versiunea standard, non s

BMW i3s, mai scump cu 3.570 euro decât versiunea standard, non s

de Adrian Mitrea

BMW i3s – versiunea mai sportivă a modelului electric BMW – ajunge în showroom-urile din România până la finalul acestui an, putându-se încadra în programul „Rabla Plus”, prin care statul asigură cumpărătorilor un bonus de 10.000 euro din prețul cu TVA al mașinii. BMW i3 are un preț de pornire cu 3.570 euro mai mare decât al versiunii standard, non s. Modelul BMW i3 a primit un facelift discret cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, ocazie cu care a apărut și această versiune cu valențe sportive, i3s.

BMW i3 restilizat pornește de la 32.100 euro făra TVA (38.199 euro cu TVA), iar BMW i3s de la 35.100 euro fără TVA (41.769 euro cu TVA), fiind deci mai scump cu 3.000 euro dacă ne uităm la prețul fără TVA, respectiv cu 3.570 euro dacă luăm în calcul și valoarea TVA. Lista completă de prețuri pentru BMW i3 facelift este disponibilă AICI.

Față de modelele i3 comercializate până acum, BMW i3 facelift vine cu faruri cu LED în echiparea standard, lumini de semnalizare cu LED în partea din față, tot standard, iar barele de protecție din față și din spate au fost ușor redesenate. Noua bară față face mașina mai sportivă, iar în spate, pe portbagaj, a fost introdusă o bandă din aluminiu satinat care „rupe” din masivitatea posteriorului mașinii.

În interior tapițeriile au fost reinterpretate discret, iar pe versiunea de interior opțional Lodge – cea mai întânită în review-uri și, probabil, cea mai frumoasă echipare de interior pentru i3 – inserțiile din piele sunt acum dintr-un maro mai închis, iar materialele textile sunt mai ferme la atingere. În firul țesăturii au fost inserate și niște accente discrete cu fir roșu, însesizabile de la distanță.

Odată cu versiunea restilizată a dispărut opțiunea de baterie de 60 Ah, cea cu care a fost lansat inițial BMW i3 în 2013. Așadar, singura baterie disponibilă este una de 94 Ah (33 kW). Aceasta poate fi pusă nu numai pe versiunea pur electrică a lui i3, ci și pe varianta REX (range extender), care are sub podeaua portbagajului, lângă motorul electric, și un motor pe benzină cu doi cilindri utilibil pe post de generator.

Așadar, BMW i3 rămâne în continuare disponibil full-electric sau plug-in hybrid. Versiunea hibridă nu beneficiază de bonusul guvernamental de 10.000 euro.

BMW i3s, versiunea sportivă, dispune de un motor electric de 135 kW/184 CP (+14 CP) care generează un cuplu maxim de 270 Nm (+20 Nm). Trenul de rulare actualizat include controlul modificat al motorului şi lagăre cu role conice specifice, care au fost utilizate pentru a optimiza livrarea puterii şi a curbei de putere la turaţii mai mari. La limitele intervalului de turaţii ale motorului puterea şi cuplul dezvoltate vin cu o creştere de până la 40% faţă de BMW i3.

În plus, BMW i3s este echipat cu suspensie sport cu arcuri, amortizoare şi bare antiruliu special dezvoltate. Garda la sol este cu 10 mm mai mică. De asemenea, conducătorii pot selecta modul SPORT utilizând comutatorul Driving Experience Control. Aceasta iniţiază un răspuns mai direct al acceleraţiei şi caracteristici mai ferme ale direcţiei pentru a accentua suplimentară a laturii sportive a automobilului. Până la i3s cea mai sportivă versiune de rulare era… COMFORT. Iar celelalte două setări erau ECO PRO și ECO PRO+. La i3s se adaugă și profilul SPORT.

Doar 6,9 secunde (7,2 secunde la i3) sunt suficiente pentru ca BMW i3s să accelereze de la 0 la 100 km/h, viteza maximă fiind de 160 km/h (+10 km/h față de i3). Rezultatul este un consum de energie electrică combinat de 14,3 kWh/100 km în ciclul NEDC. Autonomia electrică ajunge la 280 km conform ciclului NEDC, la 235-245 de kilometri conform WLTP şi până la 200 kilometri în utilizarea zilnică, reală.

În acest an BMW Group intenţionează să livreze peste 100.000 de modele electrificate la nivel mondial.

În România, 1 din 3 modele electrice şi 1 din 3 modele plug-in hybrid vândute sunt de la BMW Group (BMW, MINI). Până în luna octombire, inclusiv, au fost livrate 65 de modele BMW i3 şi 32 de modele plug-in hybrid, iar piața a ajuns la un total de 295 de automobile electrificate (hibride plug-in şi electrice).

„Cel mai important factor în dezvoltarea electromobilităţii sunt primii clienţi, cu adevărat pionieri ai noii tehnologii. Avem deja 100 de automobile electrice în piaţă, ceea ce arată că acest tip de automobile poate funcţiona perfect şi pe piaţa din România. Rezultatul primelor 10 luni în ceea ce priveşte livările de BMW i3 este aroape de două ori mai mare faţă de întreg anul 2016. Şi continuăm anul cu un ritm susţinut de livări şi pe final de an. Iniţiativa Guvernului de a sprijini vânzările de automboile electrice s-a dovedit deosebit de importantă în a susţine lansarea pieţei. Nu numai că reprezintă un sprijin financiar important la achiziţie, dar a generat o dezbatere consistentă despre dezvoltarea electromobilităţii. Pe de altă parte, pe teremen mediu, piaţa riscă să devină captivă acestui program, iar o reducere bruscă, nu graduală a subvenţiei, poate crea un şoc masiv în piaţă. Este nevoie de o planificare multianuală strategică a programului Rabla Plus”, explică Dana Popescu, brand manager BMW i Romania.

3 comentarii

dodoi 17 noiembrie 2017 - 19:20

Ar fi interesant de vazut daca bonusul de 10000 euro se aplica si in cazul in care cumperi masina in lease, sau cum ii spune in Romania lease operational. Masinile electrice evolueaza rapid, iar dupa 3-4 ani risti sa ramai cu o relicva si la mana dealerului cu preturi de intretinere pe masura daca o cumperi. In plus orice deplasare in afara orasului risca sa se transforme intr-o adventura placuta sau mai putin placuta dupa gustul fiecaruia. Pentru eventuale detalii a se vedea aricloul lui Adrian Mitrea la http://0-100.hotnews.ro/2017/01/06/reportaj-un-craciun-de-neuitat-aventuri-cu-masina-electrica-bmw-i3-pe-ruta-bucuresti-sibiu-si-retur/ Pacat ca in articolul respectiv nu a fost inclus o comparatie a costului cartelei pentru curentul electric si cam cat ar fi costat benzina/motorina pentru acelasi traseu. Am o vaga banuiala ca economia nu e atat de mare si ca economii mai mari nu pot fi facute decat folosind curentul propriu cu dezavantajele asteptate: trebuie sa stai la casa, alimentare separata cu costuri aditionale pentru statia de incarcare, etc.

Reply
Adrian Mitrea 17 noiembrie 2017 - 19:45

Salut. Adrian Mitrea aici, autorul acelui articol și al acestuia.
Da, bonusul de 10.000 euro din prețul cu TVA se aplică pentru orice formă de achiziție, indiferent cine cumpără sau utilizează (SRL, PFA, SA, persoană fizică). Info adițional https://0-100.ro/2017/09/29/interes-urias-pentru-m
Legat de articolul cu BMW i3 de Crăciun, deși am întâmpinat probleme, a fost o experiență foarte interesantă pe care aș fi dispus să o repet. Cartelele n-au costat nimic pentru că încărcarea este gratis în România la aproape orice stație.
Costul cu benzina sau motorina ar fi fost cel puțin 200 Lei pentru o mașină cu performanțe similare.
Costul pe electric a fost chiar zero. Dacă aș fi plătit, probabil ar fi costat cel mult 50 Lei.
Baftă!

Reply
Constantin 19 noiembrie 2017 - 08:53

Cu cea mai mare suventie pentru BEV din Europa, vanzarea a 60 de masini – in special ca mini-flote ale unor companii abonate la subventii de stat si folosite in scopuri majoritar de marketing, nu este o performanta. In practica dealerii BMW nu promoveaza aceste modele tinand cont de marja mica de profit (suntem tara X5/X6 totusi…) si renuntarea pe viitor la o buna parte din costurile de service.
i3 este o masina reusita dar timpul isi spune cuvantul si incepe sa apara concurenta.

Reply

Lasa un comentariu