Acasa Piata Auto Ce maşini au scos românii la vânzare pe internet în 2017, un an plin de recorduri pentru piaţa auto

Ce maşini au scos românii la vânzare pe internet în 2017, un an plin de recorduri pentru piaţa auto

de Vlad Barza

BMW Seria 3 (sursa – 0-100.ro)

Tranzacțiile cu mașini noi și rulate au atins un record istoric în 2017, cele noi depășind 100.000 de unităţi, iar cele rulate un milion de unități, potrivit unei analize realizate de Autovit.ro. Maşinile vândute în 2017 pe Autovit.ro au atins valoarea de 600 milioane euro, iar brand-ul cel mai tranzacţionat a fost BMW, cu 100 milioane euro.

Anul trecut, piaţa de mașini noi a depășit, după aproape un deceniu,100.000 de unităţi, acesta fiind cel mai ridicat nivel din ultimii opt ani și al patrulea an consecutiv de creștere.

Piaţa maşinilor rulate din import a atins cel mai ridicat nivel de când există statistici, crescând cu 74% față de 2016, până la jumătate de million de unităţi. Cel mai mare nivel al pieței a fost atins în 2008, când s-au înregistrat 300.000 de unităţi.

De cealaltă parte, cel mai slab an pentru piaţa maşinilor rulate a fost 2011, când totalul nu a atins nici 100.000 de unităţi. Spre deosebire de anii anteriori, Programul Rabla a avut un impact redus asupra pieței auto în 2017, astfel că mai puțin de un sfert dintre achiziţiile din piaţă au fost efectuate prin intermediul acestuia.

Pe de altă parte, subvențiile acordate pentru achiziția de mașini electrice au impulsionat această nișă, dat fiind faptul că 500 de persoane au aplicat pentru a-și cumpăra astfel de autoturisme, în timp ce în anii trecuţi cererea era de până în 50 de maşini pe an.

“2017 a fost anul cu cele mai multe recorduri auto şi cu cele mai multe tranzacţii pe plan intern. Eliminarea timbrului de mediu a deblocat piaţa de mașini rulate, anul trecut înregistrându-se cel mai mare număr de înmatriculări pentru o serie de branduri auto. Spre exemplu, cele mai multe înmatriculări de mașini noi au fost înregistrate de Dacia – 29.974 unități, iar de mașini rulate din import de Volkswagen – 136.268 unități”, a declarat Andrei Bereandă, Business Manager Autovit.ro.

Tranzacțiile cu mașini rulate pe plan intern (reînmatriculările) au cunoscut și ele un record în 2017, de peste 496.000 de unităţi, depăşind cu mult maximul din 2011 (411.000 unități). Această categorie a crescut cel mai mult faţă de 2016, cu 99%, eliminarea timbrului de mediu permiţând multor români să-şi vândă mult mai uşor maşina altui cumpărător din ţară.

În 2017, pe Autovit.ro au fost publicate peste 250.000 de anunțuri noi, martie fiind luna cu cele mai multe oferte în platformă, urmată de octombrie și mai. Tot martie a fost și luna cu cele mai multe mașini declarate vândute pe Autovit.ro – peste 6.000 de unități, în valoare totală de 55 milioane euro.

„Volkswagen, BMW și Audi au fost și în 2017 cele mai căutate, dar și cele mai vândute mărci de mașini de pe Autovit.ro. Totodată, mărcile din top 10 cele mai vândute de mașini de pe Autovit.ro au fost aceleași ca în 2016, semn că românii au preferințe clare în ceea ce privește producătorii auto. Cea mai mare valoare totală a vânzărilor s-a înregistrat la BMW – românii au cumpărat autoturisme produse de constructorul german în valoare de peste 100 de milioane de euro”,  a adăugat Andrei Bereandă.

Cele mai căutate brand-uri auto de pe Autovit.ro în 2017 au fost Audi, BMW și Volkswagen. În ceea ce privește modelele de mașini căutate, acestea au fost Volkswagen Passat, Audi A4 și Volkswagen Golf.

Citește și:

4 comentarii

Rahova 17 ianuarie 2018 - 16:41

Piața auto din România nu e încă matură din cauza legii de tip cartel mafiot pe care am avut-o până acum. Cumpărarea și vânzarea frecventă de automobile e starea normală a lucrurilor. Vom vedea și în România (la fel ca-n Germania) dealeri auto ce au sediul cât un magazin Auchan, cu mii de mașini parcate ce ocupă hectare întregi.

Reply
Chris 17 ianuarie 2018 - 21:27

Trebuie sa te contrazic, draga „Rahova”.
In Germania masinile de firma se folosesc 3 sau 5 ani dupa care se dau mai departe. Le gasesti la acesti dealeri, la care vine si neamtul, polonezul, romanul si altii. In Romania ma indoiesc ca se intampla asta.
Pe de alta parte nu prea sunt de acord ca masinile se vand si se cumpara des. Romanul e o specie foarte pragmatica. Daca functioneaza o tine. Se vand si se cumpara des doar cele cu probleme. Just for the fun of it nu prea cumpara si vinde nimeni in Romania.

Motorul urias producator de masini pe stoc la dealeri sunt masinile de firma. Nu tot neamtul da 50k pe un BMW, dar firma lui da. Apoi cand e SH la 20k devine accesibila pt muritorul de rand persoana fizica si o ia incet inspre est, face loc la altele.

Reply
Rahova 19 ianuarie 2018 - 12:21

Trebuie să te completez dragă Chris, Dealerul neamț, ce preia flote, face parte dintr-un circuit comercial al pieței libere prin care automobilul (resursa) trece prin actul de vânzare-cumpărare de la un proprietar la altul în funcție de preț și gradul de uzură al acestuia. Prin piața liberă, automobilul este exploatat pe întreaga sa durată de viață, iar cetățeanul simplu se bucură de beneficiile capitalismului. Î

Reply
Manelistu bulangiu 17 ianuarie 2018 - 23:02

Vw rulate pe primul loc la inmatriculari scoate in evidenta, inca odata, sadomasochismul endemic mioritic.

Reply

Lasa un comentariu