Acasa Romania ITP 2018: Verificare anuală pentru mașinile mai vechi de 12 ani și la 3 ani pentru mașinile noi

ITP 2018: Verificare anuală pentru mașinile mai vechi de 12 ani și la 3 ani pentru mașinile noi

de Adrian Mitrea

Mecanic Auto (sursa – Zero Carbon Futures)

Legislația pentru Inspecțiile Tehnice Periodice (ITP) pentru autovehicule s-a schimbat de la 1 ianuarie 2018, astfel încât pentru mașinile mai vechi de 12 ani este nevoie anual de ITP, iar pentru mașinile noi prima vizită la ITP se face la trei ani de la data primei înmatriculări în România, nu la doi ani, cum a fost până acum. Aceste modificări afectează circa 60% din parcul auto al României și vor genera cheltuieli suplimentare de circa 492 milioane lei pe an (circa 100 milioane euro) pentru proprietarii acestor mașini, fără ca toți acești bani să ajungă la stat, ci mai degrabă la proprietarii de stații ITP.

Măsura privind ITP anuală pentru mașinile mai vechi de 12 ani este gândită pentru a controla mai des mașinile vechi, cunoscut fiind faptul că un autovehicul, cu cât este mai vechi, prezintă și un risc de defect mai mare, iar proprietarii sunt prea puțini preocupați sau pregătiți financiar să întrețină corespunzător mașinile vechi.

Excepție de la verificarea anuală pentru mașinile mai vechi de 12 ani fac autovehiculele istorice, care sunt certificate ca atare și au mai mult de 30 de ani de la data fabricației.

Pentru a stimula achiziția de mașini noi, pentru acestea se va face prima vizită la ITP după trei ani de la data intrării în circulație în România, față de doi ani cum era până la 1 ianuarie 2018. Practic, de această măsură vor beneficia toți clienții de automobile noi cumpărate începând cu 1 ianuarie 2018 încolo. Pentru aceste mașini se va efectua ITP în 2021. Apoi vor fi verificate o dată la doi ani, iar după ce vor depăși vârsta de 12 ani vor fi verificate anual.

Toate aceste schimbări sunt expuse în Legea nr. 260/2017.

Pentru o mașină care a împlinit 12 ani în decembrie 2017, să zicem, și pentru care s-a făcut ITP tot atunci, în talon scrie că următoarea vizită pentru ITP va avea loc în decembrie 2019, deci după doi ani, pentru că aceste mașini au prins legislația veche la momentul efectuării ITP, în 2017.

Despre aceste modificări privind ITP 0-100.ro a scris prima dată în aprilie 2017.

Ideea de a verifica mai strict mașinile vechi și uzate este mai veche, de prin 2014-2015. Lipseau însă argumentele pentru a creșterea frecventei ITP, iar legislația europeană nu permitea acest lucru.

“Există o directivă europeană care ne permite ca din 2018 să introducem o frecvență mai mare la ITP dacă mașinile au peste 160.000 km”, a spus George Adrian Dincă, directorul Registrului Auto Român (RAR), pentru 0-100.ro, în aprilie 2017.

Cum s-a ajuns de la 160.000 km la 12 ani? Simplu.

RAR a efectuat în ultimii doi ani un studiu pentru a vedea care este rulajul mediu anual în România, rezultând valoarea de 14.000 km, potrivit șefului RAR.

„Finalizând acest studiu am transpus numărul de kilometri în ani. Am făcut un calcul și am transpus numărul mediu de kilometri în numărul de ani. Rezultă 12 ani”, a explicat Dincă.

Totodată, reprezentanții RAR au constatat că parcul auto absoarbe tot mai multe mașini vechi din alte țări, în contextul eliminării timbrului de mediu, iar măsura creșterii frecvenței ITP își propune să asigure măcar starea tehnică bună a mașinilor, chiar dacă ele sunt vechi.

Ideea de a realiza ITP la un an pentru mașinile cu un rulaj mai mare de 150.000-160.000 km a mai fost vehiculată în ultimii ani și de APIA – Asociatia Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România. Dar corelarea ITP cu numărul de kilometri ar fi dus la situația în care multe dintre mașinile mai vechi să aibă kilometrajul dat înapoi pentru „a fenta” sistemul.

În prezent circa 60% din parcul de autoturisme din Romania este vizat de această măsură, ceea ce corespunde unui număr de aproape 3,3 milioane mașini. Cheltuielile pentru ITP ale proprietarilor acestor mașini, cumulate, vor fi de circa 100 milioane euro (492 milioane lei) pe an.

Costul unei ITP este de 100-150 lei, in funcție de service și motorizarea mașinii. Din această sumă RAR încasează o sumă fixă, 17 lei, pentru fiecare ITP realizată în service-urile autorizate să facă așa ceva.

Un calcul grosier arată că veniturile RAR vor creste cu 12 milioane euro (55 milioane lei) pe an doar din această activitate.


Citește și:

68 comentarii

dodoi 5 ianuarie 2018 - 19:51

Asta e jecmaneala legalizata! Poate n-ar fi rau un articol cum e si prin alte tari.

In Canada, Ontario prima verificare are loc de abia dupa 8 (opt) ani daca masina a fost cumparata noua si o data la doi ani pentru masinile mai vechi de 8 ani. Verificarea pentru masinile mai de dupa 1997 consta in verificarea existentei vreunui cod de eroare semnalat de calculator. Daca exista vreun cod de eroare sunt sanse de 99% sa pici testul. Daca reparatia costa mai putin de $500 esti obligat sa o faci, daca costa mai mult poti lua o aprobare provizorie de 1 an de zile.

O alta ecrocherie e vizita medicala pe care trebuie sa o faci la preschiimbarea permisului auto. Atunci cand ti se descopera o boala care te-ar putea impiedica sa conduci masina, medicul sau casa de sanatate ar putea trimite o instintare la politie si politia ti-ar putea suspenda, dupa caz, provizoriu sau definitiv permisul auto.

Reply
Nicolae 5 ianuarie 2018 - 21:42

Aici in Quebec (Canada) nici macar nu au inspectie, exceptie fiind la masinile ce sunt puse in recirculatie dupa un accident mai grav (asa numitele reconstruita). Ce bataie de cap cu birocratii si alte porcarii de vizite medicale, daca faci ceva naspa ai asigurare si responsabilitate personala.

Reply
adrian 26 decembrie 2021 - 18:58

Dl Nicolae ,din aceasta cauza exista multe epave pe soselele din Quebec .Adevarate bombe cu ceas, niste cazane ce nu indeplinesc cele mai minime norme de securitate rutiera ( fara lumini,fara frane,fara esapament,catalizator,motoare ce functioneaza pe ulei,fara lunete ,elemente de caroserie lipsa ,fara bare de protectie ,rugina nu mai zic..

Reply
Gheorghe 5 ianuarie 2018 - 21:07

Ideea e că veniturile RAR cresc cu 12 mil, dar probabil și cheltuielile către firmele căpușă aferente politicienilor abonate la acesta. Să nu uităm, orice decizie trece prin stomac!

Reply
Banel 6 ianuarie 2018 - 09:08

E o decizie buna….foarte multe rable luate din germania, d-alea cu km reali, conduse de o batranica in weekend. In plus, la noi intretinerea unei masini se rezuma la spalatul cat mai des, sa arate bine….ca la interior, sub capota…nu mai conteaza, carcasa sa fie lucioasa.

Reply
FanLogan 7 aprilie 2018 - 10:46

Ca Banel o dai aiurea’n poarta. Smecher, apreciez in mod special Logan-ul din 2016.. un cavou nou pe 4 roti.

Reply
Ion 17 iunie 2018 - 13:53

Banele, batranicile au murit in Germania, acum se cumpara de la divortate care vand masinile sa imparta banii la partaj :)) Serios! :))

Reply
gh popescu 20 noiembrie 2018 - 20:12

Cum judeci ce-ți relatez ? Am o ” dolenta ” din 2003 . Până în 2006 mergeam la serviciu zilnic și făceam anul aproximativ 10 000 km pe an . Din 2006 , nu am mai lucrat și numărul de Km s-a redus corespunzător . Așa am ajuns la 15 ani ai mașinii sa am 102 000 de km . Că nu e nici o șmecherie o dovedește kilometrajul înregistrat la service-urile unde am efectuat diverse lucrări de întreținere , kilometrajul înregistrat la ITP precum și vreo trei verificări efectuate de echipele de control amplasate de politie pe DN 7 . Masina a trecut toate testele la care a fost supusă . Cu mana pe inima va spun că am curaj să merg cu oricine , la orice punct de ITP și mașină va trece . Atunci , de ce a făcut RAR aceasta șmecherie cu 160 000 / 14 000 , a rezultat 12 ani și în felul acesta a dublat castigurile celor care fac RAR , plus șpagă pentru cei care au mașini care nu corespund . Credeți că va dispare corupția din sistem ? Că nu vor mai circula mașinile aduse din Germania ? Cine a avut interes ?

Reply
Doru 1 octombrie 2019 - 10:04

Foarte corect, sunt in aceeasi situatie…am 115.000 km….este o hotie pe fata…tot timpul trebuie sa fim ,,noi,, altfel…

Reply
zaganos 21 aprilie 2019 - 22:31

să te văd pă tine cînd vei fi bătrîn?dacă vei ajunge ,după cum gîndești slabe speranțe.

Reply
Marcu costi 15 mai 2020 - 15:32

Atunci de ce trece de rar dacă e așa veche,

Reply
Chris 6 ianuarie 2018 - 23:26

Stiu de la un amic ca in Spania se procedeaza similar, adica dupa o anumita varsta a masinii inspectiile se fac anual si stiu sigur ca in Germania prima inspectie a masinii e dupa 3 ani, deci masura nu e inventie romaneasca.
Asa cum scriu unii aici ca ar fi in unele parti ale Canadei mi se pare suficient si corect, dar nu pentru Romania. Sa ai atat de multa libertate implica constiinta si responsabilitate. in Ro daca in balanta sta pe de-o parte siguranta iar in cealalta parte 100 RON castiga cei 100 RON. Pe de alta parte inspectiile periodice ale masinii in service facute corect ar fi suficiente, nu ar mai trebui inca o verificare, dar cine le face? Asa ca aceste verificari mi se par binevenite, inclusiv noile modificari.
Mie masura imi miroase putin si a stimulare pentru reinnoirea parcului auto, ceea ce e cam nedrept. Stimularile se fac in mod pozitiv, incurajand, ajutand, nu negativ, fortand.

Reply
darie 21 februarie 2018 - 10:26

BUNA,firmele care comercializeaza auto noi,sunt ce-i mai mari fitiliatori,baietii vor castiguri fabuloase,fara munca,daca masina se aduce din GERMANIA unde revizia se face l-a 3 ani si e buna de circulat in EUROPA si nu numai,de ce in ROMANIA,este interzise,vii cu verificarea facuta in GERMANIA si-n ROMANIA nu mai e valabila,dupa unii care procedeaza in stilu acesta,ROMANIA se afla in AFRICA,noi suntem in UE ca sa ne distruga ,ca stat,platim dari,dar cu legile ,nu.

Reply
Ion Damaschin 6 mai 2018 - 17:00

In Italia primul ITP se face dupa 4 Ani dupa aceea di 2 in 2 Ani si are acelasi Pret indiferent de servis e o taxa fixa !

Reply
Tepes Voda 8 ianuarie 2018 - 11:45

Daca o masina are 12 ani dar are 60000 km iar una are 10 ani si are peste 200 000 km care este mai sigura in circuatie desteptilor. Directiva europeana spune simplu peste 150000 km. Vedeti ca se incalca Constitutia care spune ca prevederile europene sunt mai importante decat prevederile din legislatia interna.

Reply
altul 10 ianuarie 2018 - 15:14

NU este asa de relevant ce zici, o masina mai veche e mai coapta decat una cu km multi. Apoi odata cu varsta inaintata a masinii, incepe sa nu iti mai pese de ea si nu o mai duci la service pt fiecare bataie. O alta problema e ca e foarte usor sa dai km inapoi.

Reply
Merc 17 martie 2018 - 00:09

Esti cam neavizat in domeniul auto, mai bine taci din gura, km reprezinta mult mai mult uzura decat anii, anii doar imbatranesc caucicul atat

Reply
Catalin 22 decembrie 2018 - 11:24

Si cate furtune si conducte „vitale”, din cauciuc are o masina ?… eu in Romania am o masina din 2005, are 46 000 de km. si in fiecare an, cand ajung in tara (in vacanta), si fac ITP-ul, se gaseste cate un mic defect… Masina cu pricina este un Chevrolet Camaro din 2005 care a fost cumparat de nou (sunt primul proprietar) si care circula o luna pe an. Din punctul meu de vedere, pentru siguranta proprie cat si a celorlalti participanti la trafic, acste legi sunt bine venite, pentru ca foarte multi dintre noi uitam, nu avem bani, sau pur si simplu neglijam sa facem aceste lucruri daca nu ar fi obligatorii… seriosi sa fim acum, nu cred ca ai vrea sa dea masina peste copilul tau, din cauza unei conducte de frana „imbatranite”… nu cred ca ai da la schimb viata copilului tau pentru un furtun de 50 de lei…

Reply
Alin 23 aprilie 2019 - 14:02

Bravo, logica elementara! I-ai transpus bine prin comparatie. Nr. de km nu prea mai este relevant la noi decat daca sunt rulati in mare parte in afara. Dar romanii tot vor cumpara cazanele vechi din vest. Nu mai pomenim de filtrul de particule pentru diesel care a fost introdus cam acum 15 ani. Dar aici va face obiectul scoaterii din circulatie/restrictionare E3, treptat pana la trecerea pe minim euro 4, s.a.m.d. Iar viitorul il anticipati si voi si va trebui sa ne adaptam.

Doru 1 octombrie 2019 - 10:08

Vorbiti serios???!!!…daca la i.t.p., nu.si pot da seama daca ai dat km.inapoi, este f.grav…treaba cu ,,coapta,,, este de tot rasul…tot ce este ,,copt,,, este mai bun…

Reply
Remo 9 februarie 2018 - 14:21

Masini aduse din Germania de 3 ani … si km peste 300.000 de mi … ce zice-ti… fapt concret văzut de mn…. va pup .. o zi faina…

Reply
Gheorghe Tenciu 3 mai 2018 - 09:56

Asa este, ei hottii, teparii se leaga de faptul ca se da kilometrajul înapoi, pai de ce nu dispuneti de aparatura care sa veridficati lucrul acesta. Este simplu, trebuie sa jecmaniti proprietarii de masini, si banditii cu firme din sistem trebuie sa se îngrase. O masina cu 15 ani vechime dar nu are decat 60-70000 km cum sa-i faci ITP din an ăn an.Aici s-ar cuveni urmatoarea propunere: Faci inspectia odata si daca vezi ca totul este corect treci din nou la doi ani, as s-ar cuveni daca ati fi cinstiti. Cautati solutii pentru folosul cetateanului nu pentru jecmanirea lui.

Reply
Ion 17 iunie 2018 - 13:56

Tenciule, daca e plina tara de prosti, de ce sa nu ii arzi? ca daca nu o fac eu, ii arde altu… nu e pacat? mai bine o fac eu :))

Reply
Doru 1 octombrie 2019 - 10:12

Foarte corect si adevarat…

Reply
Munteanu 12 februarie 2019 - 14:26

Din categoria asta fac și eu parte, din 2011 până la sfârșitul anului 2018, am făcu 41000 de km, cam 6000 pe an. Încă în 5 ani mai fac 30000. Când împlinește mașina 12 ani, va avea 70000 km, și voi fi obligat să fac I.T.P. ul in fiecare an. E corect?

Reply
Peters Romeo 24 august 2021 - 12:17

Si eu am o mare problema ,din cauza Pandemien Corona,nu am reusit sa vin in Romania sa fac ITP,acum probabil masina este dezmatriculata ,inmatricularea a fost Schumpa ca.900euro si acum ce Este de facut?Nu Este normal sa se faca ITP la un an ,defektiuni pot aparea si la o saptamina dupa ce sa facut ITP ,la dpi ani Este normal

Reply
popescu 8 ianuarie 2018 - 14:29

Păcat ca ITP-ul se ia în multe cazuri cu 100-200 RON sper sa ii și verifice pe cei care fac ITP-ul , și sincer la o mașină de 12 ani+ nu strica sa ii faci o verificare anual , (personal am una de 13 și una de 4 ani și da la cea de 13 îs mai multe probleme e și normal).

Reply
darie 21 februarie 2018 - 10:32

BUNA Dle.POPESCU,ce-i care nu sa pricep l-a mecanica,daca eu sunt mecanic,nu o sa las autovehicolol sa raman in drum,daca nu va pricepeti,cumparati-va auto noua.

Reply
costel 23 aprilie 2018 - 15:24

Nu ca zic…dar se vad mecanicii de la mare distanta..n-au prea dat pe la orele de „scriere”. Serios acum…daca stam sa comentam si sa ne dam rotunzi…macar lasati comentatii aproximativ corect scrise. In ceea ce priveste noile reglementari…e clar…executam…asa e la noi.

Reply
Kati 9 ianuarie 2018 - 10:22

Daca am facut ITP in februarie 2017, trebuie sa fac iar in februarie 2018? Am vazut ca in lege scrie ca data urmatorului ITP inscris pe anexa certificatului ramane valabila….. stie cineva?

Reply
Adrian Mitrea 9 ianuarie 2018 - 10:25

Vei face ITP in februarie 2019. Așa cum scrie în certificatul de înmatriculare.

Reply
darie 21 februarie 2018 - 10:35

BUNA,mazda mpv,am facut in FEBRUARIE 2017 ITP,deci eu il voi face in 2019 FEBRUARIE,multumesc.

Reply
Marinescu P. 16 ianuarie 2018 - 12:18

Buna ziua! Am autoutilitara Dacia 1307 cu 5 locuri pe persoana fizica si are aproape 12 ani.De fiecare data cind fac ITP nu-mi spune nimeni inainte, cit ma costa .La sfirsit i-mi spune si nu mi se pare OK pentru ca pare ca mi-a facut o favoare.Cit costa in 2018 acest ITP in cazul meu?Multumesc pentru raspuns

Reply
mihai 21 februarie 2018 - 13:43

Eu de fiecare dată când fac ITP întreb la toate stațiile ITP din zonă cât mă costă și merg unde e mai ieftin 🙂

Reply
tudor 25 februarie 2018 - 12:35

Inca un bir pe capul saracilor.

Reply
Ilie 1 aprilie 2018 - 13:19

Nu se vede cai doar un pretext cu I.T.P la 1 an la masinile vechi,puteau cel mai simplu era sa nu mai înscrie masini după un anumit timp de anI.O NOUA TAXA MASCATA.Bv.lor caci sunt deștepți iar noi am TACUT si TACEM IN continuare.

Reply
Dorin Doroftei 2 aprilie 2018 - 14:32

Nu inteleg mare lucru. Dati exempoul cu masina care avea 12 ani in decembrie 2017 (si a efectuat si ITP-ul atunci, adica in decembrie) pentru care, „pentru ca a prins vechea legislate” la data efectuarii ITP-ului, proprietarul nu e obligat sa-l faca in 2018, ci in 2019. Pe de alta parte, vorbiti de limita de 160.000 de km peste care legislatia europeana permite ITP mai des (la 1 an)., Eu am o masina care are 15 ani – din 2002 – (cu ITP-ul efectual in MAI 2017), si cu un kilometraj REAL de 67.000 de kilometri (!!!!!!!!!!!!!). Trebuie sau nu trebuie sa fac ITP-ul in mai 2018, sau de data asta pot astepta pana in mai 2019?

Reply
Adrian Mitrea 3 aprilie 2018 - 04:23

Următoarea ta vizită la ITP va fi în luna Mai 2019.
Știrea e clară, citește până înțelegi sau mergi la orice stație ITP și întreabă acolo să te lămurească ei.

Reply
Mircea 12 aprilie 2018 - 20:53

Nu cred că media în km la autoturisme propietate personală este mai mare de 10000 km pe an. Cred că la media de 160000 km in 12 ani au contribuit masiv autoturismele înregistrate pe firmă , care parcurg foarte multi km anual. În concluzie corect ar fi ca doar la acele autoturisme să le impuna sa facă ITP- ul anual.

Reply
Cryssy 9 ianuarie 2019 - 18:46

De acord, si eu zic ca media cu 12 ani la 160.000km a fost ridicata de autoturismele inscrise pe firme. Eu fac cam 7000-8000km pe an in medie. A mea are 17ani si 130.000km la bord.
Nu e normal ca au masluit legislatia europeana.

Reply
muraru alexandru 16 aprilie 2018 - 20:00

Nu exagerez cu nimic dar cred ca ar fi binevenita inspectia tehnica periodica sa se faca zilnic. Astfel se vor diminua cu siguranta evenimentele nedorite pe drumurile patriei noastre. Cred ca voi fi luat in serios de catre institutiile interesate de sanatatea noastra. Mai ales si ceva banisori la bugetul statului si al institutiei interesate. O amenda doua in plus , locuri de munca poate si ceva activitatati in plus pe la justitie , a „servisuri” … Numai binefaceri! Merita din plin numai laude pentru cine a propus , va mai propune si legifera. Traiasca Romania , tara noastra draga!!!

Reply
Gheorghe Tenciu 3 mai 2018 - 10:08

Perfecta propunerea si în plus propun sa nu se mai faca autostrazi si nici gropile sa mai fie astupate, nu ar mai fi nevoie de niste cheltuieli în plus din partea statului,raman niste bani la buget ce trebuie cheltuiti de hotomani prin strainataturi.

Reply
Andrei Roman 14 mai 2018 - 09:35

Vreau sa intreb daca se aplica acea prevedere cu radierea autovehiculului,a numarului de inmatriculare din registrul RAR,in cazul in care depasesti cu cateva zile data itp-ului. Cu alte cuvinte,daca depasesc cu 3 zile data la care trebuia facut Itp sunt infractor,pt ca circul cu o masina care nu mai este practic inmatriculata, si trebuie sa merg sa o reinmatriculez,plus amenda de rigoare

Reply
Robert rusu 10 iunie 2018 - 15:51

Buna ziua daca nu circul cu masina de exemplu 2 ani dar dupa aceia o duc pe platforma la itp se poate face itp adica pot sa circul in continuarie cu ea.multumesc

Reply
Adrian Mitrea 11 iunie 2018 - 11:00

Da, poți. Poți s-o ții și 10 ani în garaj fără ITP, apoi când vrei să circuli iar cu ea o duci pe platformă, faci ITP și o conduci.
Desigur, trebuie să fie în stare tehnică corespunzătoare.

Reply
Cata 29 iunie 2018 - 13:38

In Anglia prima inspecție e la 2 ani și apoi anual.

Reply
Donici Gheorghe 15 iulie 2018 - 22:18

Buna eu cred ca nu este siguranta circulatiei pe primul plan ci imbogatirea hotilor
inteleg ca incurajeaza cumpărarea de masini noi dar cu ce bani sa cumpere romanul de rind cind este exploatat de patroni la maxim cu un salariu minim si preturi in euro

Reply
jhon 11 septembrie 2018 - 20:23

Eu dacă am 25000 de KM în 10 ani mă înscriu pese 2 anîn o sa fac itp la un an, ca cei care vor avea 160 000 KM. Foarte frumoasa interpretare. Mulțumesc. Sa va fie de folos legea.

Reply
Radu 13 septembrie 2018 - 14:19

La drumurile ce le avem noi in mod normal inspectia ar trebui la toate facuta anual. Dar tinand cont ca rata accidentelor din punct de vedere tehnic este foarte mica, mai mult ar trebui sa se insiste asupra vitezei, bauturii, telefonului la volan. Ca omul acuma sa stie ca nu are frane nu e atata de nebun sa umble cu masina…

Reply
Anghel . Vă mulțumesc . 20 februarie 2019 - 14:56

Buna ziua . Se i-au în calcul 12 ani de când e înscrisă în circulație ?

Reply
Adrian Mitrea 21 februarie 2019 - 08:53

Bună ziua, da.

Reply
sorin iancu 27 martie 2019 - 19:02

Stiu ca unele masini sunt vechi dar este totusi o discriminare si o povara in plus pe umerii proprietarilor de masini.Tot se bate moneda ca s-au adus masini vechi,ca sunt periculoase si fac accidente.Un prieten are masina de 6 ani si a facut 200000 km,eu o am de 13 ani si am numai 100000 km,de aceea ma intreb a cui e mai uzata…???Si oricum cat de uzata ar fi masina daca nu se incadreaza in parametri nu trece ITP,asa ca cele care trec sunt in conditii bune si nu are importanta cat de vechi sunt…………Aceasta lege e data doar ca sa fim jecmaniti

Reply
Doru 1 octombrie 2019 - 10:21

Corect, indiferent de ,,varsta,, auto, daca se incadreaza in parametrii, de franare, de noxe, etc., este o.k….oricum ,,treaba,, cu 12 ani, pentru ca, se da kilometrajul inapoi, este o prostie.Cand faci i.t.p.ul, ar trebui sa poata verifica si km.real…

Reply
Gigi 21 februarie 2020 - 23:28

Eu am o masina de aproape 14 ani si nu am nici 15.000 km cu ea, abia i-am terminat rodajul, iar ordinarii astia mi-o trateaza ca fiindca rabla rablelor, nu ma crede nimeni ca sunt kilometri reali. Se compara cu o masina veche de 3 ani care are 150.000 de km, deci de 10 ori mai mult ?

Reply
Adrian Nechifor 3 mai 2019 - 09:37

Bună ziua dacă am un logan 1 4 an de fabricație 2007 in noiembrie pe ce perioada mi se va da Itp 2 ani sau 1 an mentionez ce tip se expiră în iulie 2019

Reply
Adrian Mitrea 3 mai 2019 - 20:06

Ți se va da ITP pe doi ani, pentru că mașina ta nu va avea 12 ani împliniți. Din 2021 încolo vei face ITP anual (dacă o mai ții).

Reply
Doru 1 octombrie 2019 - 10:00

Sunt la pensie de 6ani, astfel circul foarte putin cu Logan.ul meu…il am din oct.2015, euro 3, dar de abia am ,,facut,, 115.000 km….Ce ,,vorba,, este aceea ca, unii dau kilometrajele inapoi si ,,pacaleste,, statul…nu zic, o fi si asa…dar, daca nici la i.t.p., nu pot sa.si dea seama de acest lucru, atunci unde???!!!…daca i.t.p.urile, nu au tehnologia sa depisteze ca, ai dat kilometrajul inapoi, sa fie obligate sa achizitioneze aparatura necesara…astfel, este furt…Directiva spune clar, 160.000 km.

Reply
Tica Nicolae 17 octombrie 2019 - 12:44

Masina mea face 12 ani in noiembrie Am făcut TIP in octombrie Care este termenul viitorului ITP ??

Reply
Adrian Mitrea 17 octombrie 2019 - 16:03

Nu scrie în certificatul de înmatriculare valabilitatea ITP tocmai făcută?

Reply
Eu sau tu 31 ianuarie 2020 - 01:40

Cati romani isi permit masini noi???sa iei o mașină nouă sau mai tanara trebuie puși banii jos sau rate lunare…nu mai bine pui200 de lei o dată pe an…..deci adio masini noi sau tinere pt 75% din romani…pe putin

Reply
iulian 8 februarie 2020 - 12:30

faceti itp si la opel zafira pe cng?

Reply
paul 21 februarie 2020 - 17:25

pot face rar-ul cu 3 luni inainte de expirare?

Reply
Adrian Mitrea 22 februarie 2020 - 11:57

Da.

Reply
Predincea Nicolae 7 iunie 2020 - 10:03

A expirat termenul ITP: 06.06.2020. Care este limita de depăşire?

Reply
Mantea codti 31 mai 2020 - 15:26

Am o mașină euro3 și i-am făcut anul asta ITP la anul mai am sanse

Reply
Romanescu Stefan 18 octombrie 2021 - 11:19

Logan,2009,102.000km,12 ani fara 1 luna,făcut ITP astăzi 18 oct 2021 și mi s-a dat pe 2 an…E corect?

Reply
Romanescu Stefan 18 octombrie 2021 - 11:21

Pe 1 an,scuze!

Reply
Cretzu 13 martie 2022 - 19:37

Haha…văd că nimeni nu își pune problema cum sunt făcute verificările, ci doar cat de des.Dupa modelul românesc, putem sa le facem și la 3 luni că tot aceleași cazane trecute cu șpagă vor fi pe străzi.Daca ne interesează siguranță rutieră…pai atunci verificările se pot face și la 3 ani , dar în cazul în care este găsită o neregula prima vizată cu ridicarea licenței de funcționare,trebuie sa fie reprezentanta/ service.ul care a efectuat verificarea și a eliberat avizul ,urmat de dosar penal pt șoferul care pune în circulație o astfel de mașină în cunoștință de cauză….Dar cat timp se doresc doar încasări mai mari , vom avea exact ce avem

Reply

Lasa un comentariu