Acasa Romania ITP 2018: Verificare anuală pentru mașinile mai vechi de 12 ani și la 3 ani pentru mașinile noi

ITP 2018: Verificare anuală pentru mașinile mai vechi de 12 ani și la 3 ani pentru mașinile noi

de Adrian Mitrea

Mecanic Auto (sursa – Zero Carbon Futures)

Legislația pentru Inspecțiile Tehnice Periodice (ITP) pentru autovehicule s-a schimbat de la 1 ianuarie 2018, astfel încât pentru mașinile mai vechi de 12 ani este nevoie anual de ITP, iar pentru mașinile noi prima vizită la ITP se face la trei ani de la data primei înmatriculări în România, nu la doi ani, cum a fost până acum. Aceste modificări afectează circa 60% din parcul auto al României și vor genera cheltuieli suplimentare de circa 492 milioane lei pe an (circa 100 milioane euro) pentru proprietarii acestor mașini, fără ca toți acești bani să ajungă la stat, ci mai degrabă la proprietarii de stații ITP.

Măsura privind ITP anuală pentru mașinile mai vechi de 12 ani este gândită pentru a controla mai des mașinile vechi, cunoscut fiind faptul că un autovehicul, cu cât este mai vechi, prezintă și un risc de defect mai mare, iar proprietarii sunt prea puțini preocupați sau pregătiți financiar să întrețină corespunzător mașinile vechi.

Excepție de la verificarea anuală pentru mașinile mai vechi de 12 ani fac autovehiculele istorice, care sunt certificate ca atare și au mai mult de 30 de ani de la data fabricației.

Pentru a stimula achiziția de mașini noi, pentru acestea se va face prima vizită la ITP după trei ani de la data intrării în circulație în România, față de doi ani cum era până la 1 ianuarie 2018. Practic, de această măsură vor beneficia toți clienții de automobile noi cumpărate începând cu 1 ianuarie 2018 încolo. Pentru aceste mașini se va efectua ITP în 2021. Apoi vor fi verificate o dată la doi ani, iar după ce vor depăși vârsta de 12 ani vor fi verificate anual.

Toate aceste schimbări sunt expuse în Legea nr. 260/2017.

Pentru o mașină care a împlinit 12 ani în decembrie 2017, să zicem, și pentru care s-a făcut ITP tot atunci, în talon scrie că următoarea vizită pentru ITP va avea loc în decembrie 2019, deci după doi ani, pentru că aceste mașini au prins legislația veche la momentul efectuării ITP, în 2017.

Despre aceste modificări privind ITP 0-100.ro a scris prima dată în aprilie 2017.

Ideea de a verifica mai strict mașinile vechi și uzate este mai veche, de prin 2014-2015. Lipseau însă argumentele pentru a creșterea frecventei ITP, iar legislația europeană nu permitea acest lucru.

“Există o directivă europeană care ne permite ca din 2018 să introducem o frecvență mai mare la ITP dacă mașinile au peste 160.000 km”, a spus George Adrian Dincă, directorul Registrului Auto Român (RAR), pentru 0-100.ro, în aprilie 2017.

Cum s-a ajuns de la 160.000 km la 12 ani? Simplu.

RAR a efectuat în ultimii doi ani un studiu pentru a vedea care este rulajul mediu anual în România, rezultând valoarea de 14.000 km, potrivit șefului RAR.

„Finalizând acest studiu am transpus numărul de kilometri în ani. Am făcut un calcul și am transpus numărul mediu de kilometri în numărul de ani. Rezultă 12 ani”, a explicat Dincă.

Totodată, reprezentanții RAR au constatat că parcul auto absoarbe tot mai multe mașini vechi din alte țări, în contextul eliminării timbrului de mediu, iar măsura creșterii frecvenței ITP își propune să asigure măcar starea tehnică bună a mașinilor, chiar dacă ele sunt vechi.

Ideea de a realiza ITP la un an pentru mașinile cu un rulaj mai mare de 150.000-160.000 km a mai fost vehiculată în ultimii ani și de APIA – Asociatia Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România. Dar corelarea ITP cu numărul de kilometri ar fi dus la situația în care multe dintre mașinile mai vechi să aibă kilometrajul dat înapoi pentru „a fenta” sistemul.

În prezent circa 60% din parcul de autoturisme din Romania este vizat de această măsură, ceea ce corespunde unui număr de aproape 3,3 milioane mașini. Cheltuielile pentru ITP ale proprietarilor acestor mașini, cumulate, vor fi de circa 100 milioane euro (492 milioane lei) pe an.

Costul unei ITP este de 100-150 lei, in funcție de service și motorizarea mașinii. Din această sumă RAR încasează o sumă fixă, 17 lei, pentru fiecare ITP realizată în service-urile autorizate să facă așa ceva.

Un calcul grosier arată că veniturile RAR vor creste cu 12 milioane euro (55 milioane lei) pe an doar din această activitate.


Citește și:

55
Lasa un comentariu

avatar
24 Comment threads
31 Thread replies
4 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
42 Comment authors
Adrian MitreaTica NicolaeDoruAdrian NechiforAlin Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
dodoi
Cititor
dodoi

Asta e jecmaneala legalizata! Poate n-ar fi rau un articol cum e si prin alte tari. In Canada, Ontario prima verificare are loc de abia dupa 8 (opt) ani daca masina a fost cumparata noua si o data la doi ani pentru masinile mai vechi de 8 ani. Verificarea pentru masinile mai de dupa 1997 consta in verificarea existentei vreunui cod de eroare semnalat de calculator. Daca exista vreun cod de eroare sunt sanse de 99% sa pici testul. Daca reparatia costa mai putin de $500 esti obligat sa o faci, daca costa mai mult poti lua o aprobare provizorie… Citeste mai mult »

Nicolae
Cititor
Nicolae

Aici in Quebec (Canada) nici macar nu au inspectie, exceptie fiind la masinile ce sunt puse in recirculatie dupa un accident mai grav (asa numitele reconstruita). Ce bataie de cap cu birocratii si alte porcarii de vizite medicale, daca faci ceva naspa ai asigurare si responsabilitate personala.

Gheorghe
Cititor
Gheorghe

Ideea e că veniturile RAR cresc cu 12 mil, dar probabil și cheltuielile către firmele căpușă aferente politicienilor abonate la acesta. Să nu uităm, orice decizie trece prin stomac!

Banel
Cititor
Banel

E o decizie buna….foarte multe rable luate din germania, d-alea cu km reali, conduse de o batranica in weekend. In plus, la noi intretinerea unei masini se rezuma la spalatul cat mai des, sa arate bine….ca la interior, sub capota…nu mai conteaza, carcasa sa fie lucioasa.

FanLogan
Cititor
FanLogan

Ca Banel o dai aiurea’n poarta. Smecher, apreciez in mod special Logan-ul din 2016.. un cavou nou pe 4 roti.

Ion
Cititor
Ion

Banele, batranicile au murit in Germania, acum se cumpara de la divortate care vand masinile sa imparta banii la partaj :)) Serios! :))

gh popescu
Cititor

Cum judeci ce-ți relatez ? Am o ” dolenta ” din 2003 . Până în 2006 mergeam la serviciu zilnic și făceam anul aproximativ 10 000 km pe an . Din 2006 , nu am mai lucrat și numărul de Km s-a redus corespunzător . Așa am ajuns la 15 ani ai mașinii sa am 102 000 de km . Că nu e nici o șmecherie o dovedește kilometrajul înregistrat la service-urile unde am efectuat diverse lucrări de întreținere , kilometrajul înregistrat la ITP precum și vreo trei verificări efectuate de echipele de control amplasate de politie pe DN 7… Citeste mai mult »

Doru
Cititor
Doru

Foarte corect, sunt in aceeasi situatie…am 115.000 km….este o hotie pe fata…tot timpul trebuie sa fim ,,noi,, altfel…

zaganos
Cititor
zaganos

să te văd pă tine cînd vei fi bătrîn?dacă vei ajunge ,după cum gîndești slabe speranțe.

Chris
Cititor
Chris

Stiu de la un amic ca in Spania se procedeaza similar, adica dupa o anumita varsta a masinii inspectiile se fac anual si stiu sigur ca in Germania prima inspectie a masinii e dupa 3 ani, deci masura nu e inventie romaneasca. Asa cum scriu unii aici ca ar fi in unele parti ale Canadei mi se pare suficient si corect, dar nu pentru Romania. Sa ai atat de multa libertate implica constiinta si responsabilitate. in Ro daca in balanta sta pe de-o parte siguranta iar in cealalta parte 100 RON castiga cei 100 RON. Pe de alta parte inspectiile… Citeste mai mult »

darie
Cititor
darie

BUNA,firmele care comercializeaza auto noi,sunt ce-i mai mari fitiliatori,baietii vor castiguri fabuloase,fara munca,daca masina se aduce din GERMANIA unde revizia se face l-a 3 ani si e buna de circulat in EUROPA si nu numai,de ce in ROMANIA,este interzise,vii cu verificarea facuta in GERMANIA si-n ROMANIA nu mai e valabila,dupa unii care procedeaza in stilu acesta,ROMANIA se afla in AFRICA,noi suntem in UE ca sa ne distruga ,ca stat,platim dari,dar cu legile ,nu.

Ion Damaschin
Cititor
Ion Damaschin

In Italia primul ITP se face dupa 4 Ani dupa aceea di 2 in 2 Ani si are acelasi Pret indiferent de servis e o taxa fixa !

Tepes Voda
Cititor
Tepes Voda

Daca o masina are 12 ani dar are 60000 km iar una are 10 ani si are peste 200 000 km care este mai sigura in circuatie desteptilor. Directiva europeana spune simplu peste 150000 km. Vedeti ca se incalca Constitutia care spune ca prevederile europene sunt mai importante decat prevederile din legislatia interna.

altul
Cititor
altul

NU este asa de relevant ce zici, o masina mai veche e mai coapta decat una cu km multi. Apoi odata cu varsta inaintata a masinii, incepe sa nu iti mai pese de ea si nu o mai duci la service pt fiecare bataie. O alta problema e ca e foarte usor sa dai km inapoi.

Merc
Cititor
Merc

Esti cam neavizat in domeniul auto, mai bine taci din gura, km reprezinta mult mai mult uzura decat anii, anii doar imbatranesc caucicul atat

Catalin
Cititor
Catalin

Si cate furtune si conducte „vitale”, din cauciuc are o masina ?… eu in Romania am o masina din 2005, are 46 000 de km. si in fiecare an, cand ajung in tara (in vacanta), si fac ITP-ul, se gaseste cate un mic defect… Masina cu pricina este un Chevrolet Camaro din 2005 care a fost cumparat de nou (sunt primul proprietar) si care circula o luna pe an. Din punctul meu de vedere, pentru siguranta proprie cat si a celorlalti participanti la trafic, acste legi sunt bine venite, pentru ca foarte multi dintre noi uitam, nu avem bani, sau… Citeste mai mult »

Alin
Cititor
Alin

Bravo, logica elementara! I-ai transpus bine prin comparatie. Nr. de km nu prea mai este relevant la noi decat daca sunt rulati in mare parte in afara. Dar romanii tot vor cumpara cazanele vechi din vest. Nu mai pomenim de filtrul de particule pentru diesel care a fost introdus cam acum 15 ani. Dar aici va face obiectul scoaterii din circulatie/restrictionare E3, treptat pana la trecerea pe minim euro 4, s.a.m.d. Iar viitorul il anticipati si voi si va trebui sa ne adaptam.

Doru
Cititor
Doru

Vorbiti serios???!!!…daca la i.t.p., nu.si pot da seama daca ai dat km.inapoi, este f.grav…treaba cu ,,coapta,,, este de tot rasul…tot ce este ,,copt,,, este mai bun…

Remo
Cititor
Remo

Masini aduse din Germania de 3 ani … si km peste 300.000 de mi … ce zice-ti… fapt concret văzut de mn…. va pup .. o zi faina…

Gheorghe Tenciu
Cititor
Gheorghe Tenciu

Asa este, ei hottii, teparii se leaga de faptul ca se da kilometrajul înapoi, pai de ce nu dispuneti de aparatura care sa veridficati lucrul acesta. Este simplu, trebuie sa jecmaniti proprietarii de masini, si banditii cu firme din sistem trebuie sa se îngrase. O masina cu 15 ani vechime dar nu are decat 60-70000 km cum sa-i faci ITP din an ăn an.Aici s-ar cuveni urmatoarea propunere: Faci inspectia odata si daca vezi ca totul este corect treci din nou la doi ani, as s-ar cuveni daca ati fi cinstiti. Cautati solutii pentru folosul cetateanului nu pentru jecmanirea lui.

Ion
Cititor
Ion

Tenciule, daca e plina tara de prosti, de ce sa nu ii arzi? ca daca nu o fac eu, ii arde altu… nu e pacat? mai bine o fac eu :))

Doru
Cititor
Doru

Foarte corect si adevarat…

Munteanu
Cititor
Munteanu

Din categoria asta fac și eu parte, din 2011 până la sfârșitul anului 2018, am făcu 41000 de km, cam 6000 pe an. Încă în 5 ani mai fac 30000. Când împlinește mașina 12 ani, va avea 70000 km, și voi fi obligat să fac I.T.P. ul in fiecare an. E corect?

popescu
Cititor
popescu

Păcat ca ITP-ul se ia în multe cazuri cu 100-200 RON sper sa ii și verifice pe cei care fac ITP-ul , și sincer la o mașină de 12 ani+ nu strica sa ii faci o verificare anual , (personal am una de 13 și una de 4 ani și da la cea de 13 îs mai multe probleme e și normal).

darie
Cititor
darie

BUNA Dle.POPESCU,ce-i care nu sa pricep l-a mecanica,daca eu sunt mecanic,nu o sa las autovehicolol sa raman in drum,daca nu va pricepeti,cumparati-va auto noua.

costel
Cititor
costel

Nu ca zic…dar se vad mecanicii de la mare distanta..n-au prea dat pe la orele de „scriere”. Serios acum…daca stam sa comentam si sa ne dam rotunzi…macar lasati comentatii aproximativ corect scrise. In ceea ce priveste noile reglementari…e clar…executam…asa e la noi.

Kati
Cititor
Kati

Daca am facut ITP in februarie 2017, trebuie sa fac iar in februarie 2018? Am vazut ca in lege scrie ca data urmatorului ITP inscris pe anexa certificatului ramane valabila….. stie cineva?

Marinescu P.
Cititor
Marinescu P.

Buna ziua! Am autoutilitara Dacia 1307 cu 5 locuri pe persoana fizica si are aproape 12 ani.De fiecare data cind fac ITP nu-mi spune nimeni inainte, cit ma costa .La sfirsit i-mi spune si nu mi se pare OK pentru ca pare ca mi-a facut o favoare.Cit costa in 2018 acest ITP in cazul meu?Multumesc pentru raspuns

mihai
Cititor
mihai

Eu de fiecare dată când fac ITP întreb la toate stațiile ITP din zonă cât mă costă și merg unde e mai ieftin 🙂

tudor
Cititor

Inca un bir pe capul saracilor.

Ilie
Cititor

Nu se vede cai doar un pretext cu I.T.P la 1 an la masinile vechi,puteau cel mai simplu era sa nu mai înscrie masini după un anumit timp de anI.O NOUA TAXA MASCATA.Bv.lor caci sunt deștepți iar noi am TACUT si TACEM IN continuare.

Dorin Doroftei
Cititor
Dorin Doroftei

Nu inteleg mare lucru. Dati exempoul cu masina care avea 12 ani in decembrie 2017 (si a efectuat si ITP-ul atunci, adica in decembrie) pentru care, „pentru ca a prins vechea legislate” la data efectuarii ITP-ului, proprietarul nu e obligat sa-l faca in 2018, ci in 2019. Pe de alta parte, vorbiti de limita de 160.000 de km peste care legislatia europeana permite ITP mai des (la 1 an)., Eu am o masina care are 15 ani – din 2002 – (cu ITP-ul efectual in MAI 2017), si cu un kilometraj REAL de 67.000 de kilometri (!!!!!!!!!!!!!). Trebuie sau nu… Citeste mai mult »

Mircea
Cititor
Mircea

Nu cred că media în km la autoturisme propietate personală este mai mare de 10000 km pe an. Cred că la media de 160000 km in 12 ani au contribuit masiv autoturismele înregistrate pe firmă , care parcurg foarte multi km anual. În concluzie corect ar fi ca doar la acele autoturisme să le impuna sa facă ITP- ul anual.

Cryssy
Cititor
Cryssy

De acord, si eu zic ca media cu 12 ani la 160.000km a fost ridicata de autoturismele inscrise pe firme. Eu fac cam 7000-8000km pe an in medie. A mea are 17ani si 130.000km la bord.
Nu e normal ca au masluit legislatia europeana.

muraru alexandru
Cititor
muraru alexandru

Nu exagerez cu nimic dar cred ca ar fi binevenita inspectia tehnica periodica sa se faca zilnic. Astfel se vor diminua cu siguranta evenimentele nedorite pe drumurile patriei noastre. Cred ca voi fi luat in serios de catre institutiile interesate de sanatatea noastra. Mai ales si ceva banisori la bugetul statului si al institutiei interesate. O amenda doua in plus , locuri de munca poate si ceva activitatati in plus pe la justitie , a „servisuri” … Numai binefaceri! Merita din plin numai laude pentru cine a propus , va mai propune si legifera. Traiasca Romania , tara noastra draga!!!

Gheorghe Tenciu
Cititor
Gheorghe Tenciu

Perfecta propunerea si în plus propun sa nu se mai faca autostrazi si nici gropile sa mai fie astupate, nu ar mai fi nevoie de niste cheltuieli în plus din partea statului,raman niste bani la buget ce trebuie cheltuiti de hotomani prin strainataturi.

Andrei Roman
Cititor
Andrei Roman

Vreau sa intreb daca se aplica acea prevedere cu radierea autovehiculului,a numarului de inmatriculare din registrul RAR,in cazul in care depasesti cu cateva zile data itp-ului. Cu alte cuvinte,daca depasesc cu 3 zile data la care trebuia facut Itp sunt infractor,pt ca circul cu o masina care nu mai este practic inmatriculata, si trebuie sa merg sa o reinmatriculez,plus amenda de rigoare

Robert rusu
Cititor
Robert rusu

Buna ziua daca nu circul cu masina de exemplu 2 ani dar dupa aceia o duc pe platforma la itp se poate face itp adica pot sa circul in continuarie cu ea.multumesc

Cata
Cititor
Cata

In Anglia prima inspecție e la 2 ani și apoi anual.

Donici Gheorghe
Cititor
Donici Gheorghe

Buna eu cred ca nu este siguranta circulatiei pe primul plan ci imbogatirea hotilor
inteleg ca incurajeaza cumpărarea de masini noi dar cu ce bani sa cumpere romanul de rind cind este exploatat de patroni la maxim cu un salariu minim si preturi in euro

jhon
Cititor
jhon

Eu dacă am 25000 de KM în 10 ani mă înscriu pese 2 anîn o sa fac itp la un an, ca cei care vor avea 160 000 KM. Foarte frumoasa interpretare. Mulțumesc. Sa va fie de folos legea.

Radu
Cititor

La drumurile ce le avem noi in mod normal inspectia ar trebui la toate facuta anual. Dar tinand cont ca rata accidentelor din punct de vedere tehnic este foarte mica, mai mult ar trebui sa se insiste asupra vitezei, bauturii, telefonului la volan. Ca omul acuma sa stie ca nu are frane nu e atata de nebun sa umble cu masina…

Anghel . Vă mulțumesc .
Cititor
Anghel . Vă mulțumesc .

Buna ziua . Se i-au în calcul 12 ani de când e înscrisă în circulație ?

sorin iancu
Cititor
sorin iancu

Stiu ca unele masini sunt vechi dar este totusi o discriminare si o povara in plus pe umerii proprietarilor de masini.Tot se bate moneda ca s-au adus masini vechi,ca sunt periculoase si fac accidente.Un prieten are masina de 6 ani si a facut 200000 km,eu o am de 13 ani si am numai 100000 km,de aceea ma intreb a cui e mai uzata…???Si oricum cat de uzata ar fi masina daca nu se incadreaza in parametri nu trece ITP,asa ca cele care trec sunt in conditii bune si nu are importanta cat de vechi sunt…………Aceasta lege e data doar ca… Citeste mai mult »

Doru
Cititor
Doru

Corect, indiferent de ,,varsta,, auto, daca se incadreaza in parametrii, de franare, de noxe, etc., este o.k….oricum ,,treaba,, cu 12 ani, pentru ca, se da kilometrajul inapoi, este o prostie.Cand faci i.t.p.ul, ar trebui sa poata verifica si km.real…

Adrian Nechifor
Cititor
Adrian Nechifor

Bună ziua dacă am un logan 1 4 an de fabricație 2007 in noiembrie pe ce perioada mi se va da Itp 2 ani sau 1 an mentionez ce tip se expiră în iulie 2019

Doru
Cititor
Doru

Sunt la pensie de 6ani, astfel circul foarte putin cu Logan.ul meu…il am din oct.2015, euro 3, dar de abia am ,,facut,, 115.000 km….Ce ,,vorba,, este aceea ca, unii dau kilometrajele inapoi si ,,pacaleste,, statul…nu zic, o fi si asa…dar, daca nici la i.t.p., nu pot sa.si dea seama de acest lucru, atunci unde???!!!…daca i.t.p.urile, nu au tehnologia sa depisteze ca, ai dat kilometrajul inapoi, sa fie obligate sa achizitioneze aparatura necesara…astfel, este furt…Directiva spune clar, 160.000 km.

Tica Nicolae
Cititor
Tica Nicolae

Masina mea face 12 ani in noiembrie Am făcut TIP in octombrie Care este termenul viitorului ITP ??