Acasa Piata Auto RAR îndeamnă românii să-și cumpere mașini Euro 6 și Euro 5. Și să le întrețină corespunzător, altfel ar putea fi scoase din parc

RAR îndeamnă românii să-și cumpere mașini Euro 6 și Euro 5. Și să le întrețină corespunzător, altfel ar putea fi scoase din parc

de Adrian Mitrea

(sursa – Diesel Tuning)

Registrul Auto Român, prin vocea directorului tehnic Cristian Bucur, recomandă românilor să-și cumpere mașini la mâna a doua Euro 6 și Euro 5, iar apoi să le întrețină corespunzător, deoarece există riscul ca mașinile neconforme pe partea de emisii poluante să fie scoase din parcul auto național. Bucur n-a precizat prin ce mijloace vrea RAR să facă acest lucru, dar reiese o clară aplecare a controalelor spre partea de emisii a mașinilor din România.

„La nivelul UE este o preocupare majoră pentru scăderea valorilor noxelor: compuși chimici poluanți, oxizi de azot (NOx) în special, dar și a emisiilor de gaze cu efect de seră (CO2). Este limpede că aceste preocupări vor duce la un potențial exod al acestor vehicule către România, inclusiv. Aș vrea să rămânem totuși în zona adevărului tehnic și să spunem că inamicul nostru este doar motorul diesel vechi, care nu înglobează tehnologii de depoluare, asta înseamnă motoarele care au fost omolagate până la nivelul Euro 4, inclusiv”, a declarat Cristian Bucur, director tehnic în cadrul Registrului Auto Român (RAR), fiind prezent la deschiderea Salonului Auto București & Accesorii.

Așadar, Bucur sublinază faptul că există riscul ca românii să cumpere cele mai poluante mașini diesel vechi din Europa, în lipsa unei conduite de achiziție orientată spre protecția mediului. Oficialul RAR a atins și punctul nevralgic al parcului auto din România: întreținerea necorespunzătoare post achiziție. Chiar dacă unele mașini rulate aduse din alte țări avea stare tehnică bună la momentul primei înmatriculări în România, întreținerea defectuoasă și fentarea sistemelor de depoluare ale mașinii fac aceste autovehicule să ajungă într-o stare deplorabilă.

„Ce putem face noi, ca să ne apărăm, ar fi recomandarea pentru români să achizițione autovehicule utilizate numai Euro 6 și Euro 5 – prețul este destul de bun. Odată achiziționate, să le întrețină corespunzător pentru că un filtru de particule (DPF) înfundat sau lipsă, sau utilizarea unui emulator de AdBlue, duc în derizoriu metodele de depoluare”, a punctat Cristian Bucur.

Fără să fie prea explicit, oficialul RAR a lăsat să se înțeleagă faptul că trișarea sistemelor de tratare a emisiilor nu va fi tolerată, iar orientarea RAR spre această problemă ar putea conduce la mai multe controale în trafic, nu doar cu ocazia verificării ITP (Inspecție Tehnică Periodică): „(…) putem să ne adresăm vehiculelor care deja circulă, care sunt în parcul circulant, și ne putem gândi la a le scoate din parc dacă starea lor tehnică, în special cea legată de poluare, nu permite obținerea Inspecției Tehnice Periodice”.

În plus, RAR lucrează activ cu instituțiile omoloage din statele vecine să dezmembreze mașinile vechi returnate de clienții vestici, nu să le repună la vânzare cu destinația Europa de Est. Bucur admite însă că nimic nu poate fi mai eficient decât mentalitatea cumpărătorilor români, mentalitate despre care crede că se va schimba către vehicule hibride și electrice când autonomia, dar și prețurile, vor fi mai bune.

„Conștientizăm statele care în mod tradițional exportă vehicule utilizate către România – Germania, Italia, Austria (…) ca la scoaterea din circulație a vehiculelor din țările respective acestea să fie dezmembrate, nu să se permită transferul lor către România. Totuși, conduita de a cumpăra un autovehicul rulat nu poate fi impusă din exterior – omul își cumpără un vehicul în funcție de așteptările sale. Pe măsură ce aceste cerințe vor fi îndeplinite de vehiculele hibride și electrice… abia atunci cred că vom asista la o electrificare masivă”, a declarat Cristian Bucur.


Citește și:

20
Lasa un comentariu

avatar
6 Comment threads
14 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
18 Comment authors
adinarcsBaicu IulianaNumeDragos Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Giogione
Cititor
Giogione

Adica Euro6 si Euro5 dupa modelul VW, in care masina(softul) recunostea ca este pe stand si modifca Euro, sau modelul American, unde se face pe bune verificarea, nu cu smecherii?
Hai sa va vad vrajeala!

rcs
Cititor
rcs

https://www.promotor.ro/opinii/euro-6-vs-euro-5-vs-euro-4-vs…-cat-de-mult-polueaza-de-fapt-masinile-noastre-14730864

Titrov
Cititor
Titrov

Ar cumpăra românii cel puțin Euro 5, și 6, dar… comparam câștigurile cu cele din Europa de Vest? Nu e logic că din cauza asta nu se cumpără mașini mai noi?

Adrian
Cititor
Adrian

Dacă nu ai bani …nu cumperi …e simplu. In Romania s-au bucurat toti ca s-a eliminat taxa de mediu si si-au luat mașini de 1000 euro si ne plângem că avem trafic infernal si accidente multe.

alex
Cititor
alex

Nu trebuie sa foloseasca toata lumea masina. Nu iti permiti , mergi cu autobuzul. Nu suntem obligati sa suportam noxele tale ca vezi doamne nu am bani sa-mi iau ceva mai nou. Sanatatea populatiei e mai importanta decat harbul tau.

Alexandru
Cititor
Alexandru

Normele euro sunt vrăjeli pentru bani,un motor curat niciodată nu poluează și are o ardere completă.Chiar și electrică dacă este tot poluează.

Marin
Cititor

Alex nu toată lumea are banii tai pe care poate-ți obții că bugetar și cu ce să se deplaseze omul cu trenul care pierde piese componente pe drum?

Baicu Iuliana
Cititor
Baicu Iuliana

Deci este vorba nu de HARBUL, cum il numesti dumneata, ci de masinile grele, autobuze, dubite care scot fum de nu se mai vede in urma lor cand trec

Baicu Iuliana
Cititor
Baicu Iuliana

Comunicati sau exprimati-va parerea mai politicos

Dan
Cititor
Dan

Sunt de acord cu controale riguroase IN TRAFIC. Ma exaspereaza „afumatorile” din fata mea, aici fiind vorba de lipsa totala de respect atat pt ceilalti participanti la trafic pe care ii intoxica cat si pt mediul inconjurator. Din pacate, atata timp cat foarte multe statii ITP inca mai fac gazele „la bricheta” , vorbim degeaba.

Odin
Cititor
Odin

Aș dori să văd cum organul ăsta ultracorupt face teste în trafic și scoate „din parcul auto național” și autovehiculele și vehiculele utilitare aparținând altor instituții ale statului de exemplu: autobuze care au văzut Unirea Principatelor, basculantele care au construit Porțile de Fier, etc.
Măsurile astea au că efect reducerea mobilități pentru foarte mulți români care nu câștigă nici pe jumătate ca cei din țările de unde se cumpără aceste seconduri!
Iar mașinile electrice sunt departe de a fi folosite de populația largă în țările bogate darămite la noi!

Gekko
Cititor
Gekko

Poti sa mergi si cu autobuzul sau bicicleta, daca nu iti permiti o masina. Obrazul fin se tine cu cheltuiala, amice !

adina
Cititor
adina

obrazul fin il ai din educatie, daca il ai.

Nume
Cititor
Nume

Foarte simplu: fac controale in trafic, si, in loc sa platesti spaga la ITP o data pe an sau o data la doi ani, va trebui sa platesti spaga la cateva luni. Asta va descuraja folisirea de masini neconforme. Bineinteles, nu au cum sa scoata „din parc” o masina, de exemplu, euro 2, care indeplineste norma euro 2.

Baicu Iuliana
Cititor
Baicu Iuliana

Bine spus

Robocop
Cititor
Robocop

Jumatate din masinile diesel in circulatie sunt cu EGR sau filtru de particule anulat, asta in cazul in care nu sunt ambele anulate. Cu un ITP facut pe bune, sate intregi raman fara mijloc de transport.

Yuri
Cititor
Yuri

Foarte pertinent comentariul. Știu o groază de mașini de genul ăsta, filtru de particule, egr și catalizator lipsă. RAR-ul ce face pe tema asta?

Dragos
Cititor
Dragos

Nimic. De asta sustin de multa vreme ca RAR-ul trebui desfiintat si refacut de la inceput cu alti oameni.
Daca chiar isi faceau treaba nu aveam atatea afumaturi pe drum. Ii vezi de la un km daca urca o panta.

Mitu Dolomitu
Cititor

Exact asta am vrut sa scriu si eu. Si nu iti trebuie tester sa le prinzi, mergi putin in spatele lor si simti imediat. Au un miros specific (nu fac neaparat mai mult fum). Si nu numai in Romania. Am intalnit o groaza si prin alte tari din EU.

Ovicti
Cititor
Ovicti

Cazul tipic de masina cu „EGR sau filtru de particule anulat” nici macar nu se datoreaza lipsei banilor. Majoritatea oamenilor de care stiu eu ca au facut asta detin o masina destul de scumpa cu valoarea intre 5000-10000 Euro. De regula este vorba si de una din marcile mai scumpe (BMW, Audi, VW) si in acest caz lor li se pare prea mult sa cheltuie 600-700 de Euro pentru o piesa noua si aleg sa cheltuie 300-400 pentru dezactivare. Complet ilogic si stupid din punctul meu de vedere, dar fiecare avem greselile noastre. Cei cu adevarat mai fara posibilitati, de… Citeste mai mult »