Acasa Piata Auto RAR îndeamnă românii să-și cumpere mașini Euro 6 și Euro 5. Și să le întrețină corespunzător, altfel ar putea fi scoase din parc

RAR îndeamnă românii să-și cumpere mașini Euro 6 și Euro 5. Și să le întrețină corespunzător, altfel ar putea fi scoase din parc

de Adrian Mitrea

(sursa – Diesel Tuning)

Registrul Auto Român, prin vocea directorului tehnic Cristian Bucur, recomandă românilor să-și cumpere mașini la mâna a doua Euro 6 și Euro 5, iar apoi să le întrețină corespunzător, deoarece există riscul ca mașinile neconforme pe partea de emisii poluante să fie scoase din parcul auto național. Bucur n-a precizat prin ce mijloace vrea RAR să facă acest lucru, dar reiese o clară aplecare a controalelor spre partea de emisii a mașinilor din România.

„La nivelul UE este o preocupare majoră pentru scăderea valorilor noxelor: compuși chimici poluanți, oxizi de azot (NOx) în special, dar și a emisiilor de gaze cu efect de seră (CO2). Este limpede că aceste preocupări vor duce la un potențial exod al acestor vehicule către România, inclusiv. Aș vrea să rămânem totuși în zona adevărului tehnic și să spunem că inamicul nostru este doar motorul diesel vechi, care nu înglobează tehnologii de depoluare, asta înseamnă motoarele care au fost omolagate până la nivelul Euro 4, inclusiv”, a declarat Cristian Bucur, director tehnic în cadrul Registrului Auto Român (RAR), fiind prezent la deschiderea Salonului Auto București & Accesorii.

Așadar, Bucur sublinază faptul că există riscul ca românii să cumpere cele mai poluante mașini diesel vechi din Europa, în lipsa unei conduite de achiziție orientată spre protecția mediului. Oficialul RAR a atins și punctul nevralgic al parcului auto din România: întreținerea necorespunzătoare post achiziție. Chiar dacă unele mașini rulate aduse din alte țări avea stare tehnică bună la momentul primei înmatriculări în România, întreținerea defectuoasă și fentarea sistemelor de depoluare ale mașinii fac aceste autovehicule să ajungă într-o stare deplorabilă.

„Ce putem face noi, ca să ne apărăm, ar fi recomandarea pentru români să achizițione autovehicule utilizate numai Euro 6 și Euro 5 – prețul este destul de bun. Odată achiziționate, să le întrețină corespunzător pentru că un filtru de particule (DPF) înfundat sau lipsă, sau utilizarea unui emulator de AdBlue, duc în derizoriu metodele de depoluare”, a punctat Cristian Bucur.

Fără să fie prea explicit, oficialul RAR a lăsat să se înțeleagă faptul că trișarea sistemelor de tratare a emisiilor nu va fi tolerată, iar orientarea RAR spre această problemă ar putea conduce la mai multe controale în trafic, nu doar cu ocazia verificării ITP (Inspecție Tehnică Periodică): „(…) putem să ne adresăm vehiculelor care deja circulă, care sunt în parcul circulant, și ne putem gândi la a le scoate din parc dacă starea lor tehnică, în special cea legată de poluare, nu permite obținerea Inspecției Tehnice Periodice”.

În plus, RAR lucrează activ cu instituțiile omoloage din statele vecine să dezmembreze mașinile vechi returnate de clienții vestici, nu să le repună la vânzare cu destinația Europa de Est. Bucur admite însă că nimic nu poate fi mai eficient decât mentalitatea cumpărătorilor români, mentalitate despre care crede că se va schimba către vehicule hibride și electrice când autonomia, dar și prețurile, vor fi mai bune.

„Conștientizăm statele care în mod tradițional exportă vehicule utilizate către România – Germania, Italia, Austria (…) ca la scoaterea din circulație a vehiculelor din țările respective acestea să fie dezmembrate, nu să se permită transferul lor către România. Totuși, conduita de a cumpăra un autovehicul rulat nu poate fi impusă din exterior – omul își cumpără un vehicul în funcție de așteptările sale. Pe măsură ce aceste cerințe vor fi îndeplinite de vehiculele hibride și electrice… abia atunci cred că vom asista la o electrificare masivă”, a declarat Cristian Bucur.


Citește și:

23 comentarii

Giogione 11 octombrie 2018 - 22:00

Adica Euro6 si Euro5 dupa modelul VW, in care masina(softul) recunostea ca este pe stand si modifca Euro, sau modelul American, unde se face pe bune verificarea, nu cu smecherii?
Hai sa va vad vrajeala!

Reply
rcs 20 august 2019 - 11:09

https://www.promotor.ro/opinii/euro-6-vs-euro-5-vs-euro-4-vs…-cat-de-mult-polueaza-de-fapt-masinile-noastre-14730864

Reply
Titrov 12 octombrie 2018 - 06:22

Ar cumpăra românii cel puțin Euro 5, și 6, dar… comparam câștigurile cu cele din Europa de Vest? Nu e logic că din cauza asta nu se cumpără mașini mai noi?

Reply
Adrian 12 octombrie 2018 - 11:25

Dacă nu ai bani …nu cumperi …e simplu. In Romania s-au bucurat toti ca s-a eliminat taxa de mediu si si-au luat mașini de 1000 euro si ne plângem că avem trafic infernal si accidente multe.

Reply
alex 12 octombrie 2018 - 12:12

Nu trebuie sa foloseasca toata lumea masina. Nu iti permiti , mergi cu autobuzul. Nu suntem obligati sa suportam noxele tale ca vezi doamne nu am bani sa-mi iau ceva mai nou. Sanatatea populatiei e mai importanta decat harbul tau.

Reply
Alexandru 12 octombrie 2018 - 13:43

Normele euro sunt vrăjeli pentru bani,un motor curat niciodată nu poluează și are o ardere completă.Chiar și electrică dacă este tot poluează.

Reply
Marin 13 octombrie 2018 - 08:50

Alex nu toată lumea are banii tai pe care poate-ți obții că bugetar și cu ce să se deplaseze omul cu trenul care pierde piese componente pe drum?

Reply
Baicu Iuliana 20 decembrie 2018 - 19:23

Deci este vorba nu de HARBUL, cum il numesti dumneata, ci de masinile grele, autobuze, dubite care scot fum de nu se mai vede in urma lor cand trec

Reply
Baicu Iuliana 20 decembrie 2018 - 19:24

Comunicati sau exprimati-va parerea mai politicos

Reply
Dan 12 octombrie 2018 - 06:39

Sunt de acord cu controale riguroase IN TRAFIC. Ma exaspereaza „afumatorile” din fata mea, aici fiind vorba de lipsa totala de respect atat pt ceilalti participanti la trafic pe care ii intoxica cat si pt mediul inconjurator. Din pacate, atata timp cat foarte multe statii ITP inca mai fac gazele „la bricheta” , vorbim degeaba.

Reply
Odin 12 octombrie 2018 - 06:51

Aș dori să văd cum organul ăsta ultracorupt face teste în trafic și scoate „din parcul auto național” și autovehiculele și vehiculele utilitare aparținând altor instituții ale statului de exemplu: autobuze care au văzut Unirea Principatelor, basculantele care au construit Porțile de Fier, etc.
Măsurile astea au că efect reducerea mobilități pentru foarte mulți români care nu câștigă nici pe jumătate ca cei din țările de unde se cumpără aceste seconduri!
Iar mașinile electrice sunt departe de a fi folosite de populația largă în țările bogate darămite la noi!

Reply
Gekko 12 octombrie 2018 - 09:25

Poti sa mergi si cu autobuzul sau bicicleta, daca nu iti permiti o masina. Obrazul fin se tine cu cheltuiala, amice !

Reply
adina 5 noiembrie 2019 - 12:31

obrazul fin il ai din educatie, daca il ai.

Reply
Nume 24 noiembrie 2018 - 01:53

Foarte simplu: fac controale in trafic, si, in loc sa platesti spaga la ITP o data pe an sau o data la doi ani, va trebui sa platesti spaga la cateva luni. Asta va descuraja folisirea de masini neconforme. Bineinteles, nu au cum sa scoata „din parc” o masina, de exemplu, euro 2, care indeplineste norma euro 2.

Reply
Baicu Iuliana 20 decembrie 2018 - 19:25

Bine spus

Reply
Robocop 12 octombrie 2018 - 08:44

Jumatate din masinile diesel in circulatie sunt cu EGR sau filtru de particule anulat, asta in cazul in care nu sunt ambele anulate. Cu un ITP facut pe bune, sate intregi raman fara mijloc de transport.

Reply
Yuri 12 octombrie 2018 - 11:09

Foarte pertinent comentariul. Știu o groază de mașini de genul ăsta, filtru de particule, egr și catalizator lipsă. RAR-ul ce face pe tema asta?

Reply
Dragos 16 octombrie 2018 - 13:29

Nimic. De asta sustin de multa vreme ca RAR-ul trebui desfiintat si refacut de la inceput cu alti oameni.
Daca chiar isi faceau treaba nu aveam atatea afumaturi pe drum. Ii vezi de la un km daca urca o panta.

Reply
Mitu Dolomitu 12 octombrie 2018 - 11:31

Exact asta am vrut sa scriu si eu. Si nu iti trebuie tester sa le prinzi, mergi putin in spatele lor si simti imediat. Au un miros specific (nu fac neaparat mai mult fum). Si nu numai in Romania. Am intalnit o groaza si prin alte tari din EU.

Reply
Ovicti 15 octombrie 2018 - 16:29

Cazul tipic de masina cu „EGR sau filtru de particule anulat” nici macar nu se datoreaza lipsei banilor.
Majoritatea oamenilor de care stiu eu ca au facut asta detin o masina destul de scumpa cu valoarea intre 5000-10000 Euro. De regula este vorba si de una din marcile mai scumpe (BMW, Audi, VW) si in acest caz lor li se pare prea mult sa cheltuie 600-700 de Euro pentru o piesa noua si aleg sa cheltuie 300-400 pentru dezactivare.
Complet ilogic si stupid din punctul meu de vedere, dar fiecare avem greselile noastre.

Cei cu adevarat mai fara posibilitati, de regula au ori o masina pe benzina ori un diesel mai vechi si intr-adevar poluant dar care macar respecta specificatiile din fabrica.

Deci nu este vorba de nivelul veniturilor sau lipsa banilor ci mai ales de ambitia romaneasca de a epata cu o masina care nu ne-o putem permite.

Reply
Cristi 26 ianuarie 2020 - 07:59

Băi dă răi sunteți! Numai bogatii să își permită să aibă mașină , ăștia care merg până la budă in coloana oficiala? Ba da unde-i mintea romanului? Ia oprească defrișarea și pună pădurea înapoi, garantez că nu va fi nicio problema, gândește logic cat poate sa polueze un euro 2 un stare buna? Nici macar nu scoate fum, problema este cu spațiile verzi , tot mai mult beton și mai puțin verde, și poluare tot mai mare!

Reply
Nagy Jozsef 23 februarie 2020 - 08:04

Tot ce propovaduieste si impune U.E,ca sa fie implementate in Romania, nu se face la ei in tara…
Oameni buni, 75% din tara asta romaneasca NU POATE sa-si cumpere masini Euro 5 si mai ales 6
Daca te uiti de ex. pe siteurile din Olanda, vei vedea la masini care costa 1000 de euro (evident Euro 2,3,4), ca scrie pretul, dar adauga ca in cazul in care APK adica revizia tehnica este expirata cu APK facut e 1450 euro, deci te duci si cumperi direct cu revizia facuta, ceea ce inseamna ca norma de poluare nu prea conteaza…la EI
Ce mai EGR, AdBlue si filtru de particule…? E prostire pe fata, noi ne grabim sa aplicam reguli de 3 ori mai stricte pe care ei nu o aplica…doar ni-l impun noua… E ca si cu padurile… noi sa ni le defrisam, dar la ei daca ai taiat o creanga esti pasibil de inchisoare…
Eu zic ca suntem prosti de bubuim…din moment ce inghitim fara sa vedem ce bagam in gura…din multe puncte de vedere…nu vedem padurea de copaci…suntem vai de curu nostru, datori vanduti pe generatii, dar noi aplicam norme Euro 6 daca se poate si 7,,, Nici nu stiu daca a aparut norma de poluare Euro 7 , dar noi trebuie sa ne conformam sa ne cumparam rachete spatiale…Toate microbuzele,autoutilitarele de transport marfa ce vor face? Ne oprim economia? Eu cred ca asta vor strainii de la noi prin „regulile” care ni le aplic noua, dar Olandezu de la tara nici nu a auzit de ele…

Reply
Socol Vasile 8 martie 2020 - 15:10

Eu am cumpărat un Logan Euro 6 de la Dacia Reșița dar în ianuarie am avut ceva de făcut la mașină am lăsato la atelier Dacia pentru îndreptat șpoilerul fiind puțin lovit dar ei au schimbat motorul euro 6 cu altul mai vechi trebuie să merg la un RAR care să măsoare gradul de poluare dacă îi sub Euro 5 nu am să mai pot circula și este fabricație octombrie 2020 a avut un motor mai mic dar tot de 73 CP posibil a avut motor pentru export a fost un motor culoare maro joja neagră foarte deosebit fiabil nu se auzea când mergea am necazuri cu mecanici care au făcut schimbul de motoare .

Reply

Lasa un comentariu