Acasa BMW BMW: Pentru noi, electro-mobilitatea este noul „normal”

BMW: Pentru noi, electro-mobilitatea este noul „normal”

de Adrian Mitrea

BMW i3 (sursa – BMW)

BMW redenumește unele modele și a rezervat nume pentru multe modele electrificate (adică pur electrice și hibride): de la iX1 la iX9 și de la i1 la i9. „Pentru noi, electro-mobilitatea este noul <<normal>>”, a declarat Klaus Fröhlich, membru în consiliul de conducere al BMW Group responsabil de dezvoltare, într-un comunicat de presă.

Producătorul auto german spune că toate modele electrificate BMW (deci hibride și electrice) vor aparține sub-mărcii i, iar numele de la iX1 la iX9 sunt rezervate de companie, reiese dintr-un anunț oficial.

Așadar, singurul SUV hibrid BMW al momentului (pentru Europa), BMW X5 xDrive40e, teoretic ar urma să se numească BMW iX5 (probabil urmat de indicativul xDrive40 sau xDrive40i – BMW nu a dat detalii în acest sens). Rămâne de văzut ce formă vor lua, mai exact, numele de mașini BMW electrice și hibride.

Pe lângă BMW X5 xDrive40e, BMW mai vinde, în China, o versiune hibridă a lui BMW X1, cu ampatament mărit. Următorul pas important va fi lansarea, în 2020, a lui BMW iX3 (adică o versiune electrică a lui BMW X3).

Practic, până acum, BMW a adăugat litera „e” la finalul indicativului de tracțiune și motorizare, în cazul mașinilor hibride. Din 2018 încolo, pentru tot ce va însemna modele noi sau facelift-uri, faptul că un anume SUV BMW este hibrid sau electric va fi marcat prin litera „i” înainte de X.

BMW spune că 2018 va fi „anul X”, urmând să fie lansate SUV-urile BMW X2 și BMW X7. De asemenea, tot în 2018, va fi introdusă pe piață și o versiune restilizată a lui BMW X4.

Pentru 2017 obiectivul BMW Group este să livreze peste 100.000 mașini electrificate, obiectiv deja realizat.

Ca total general, de când a lansat primele mașini hibride și electrice și până în prezent, BMW Group a livrat circa 200.000 mașini electrificate, dintre care aproape 100.000 unități sunt BMW i3.

Pentru BMW i3 și BMW i8 circa 80% dintre clienți sunt noi pentru marcă – atât de mare este gradul de cucerire.

„Cine condue electric, rămâne pe electric. Trebuie să-i convingem să meargă electric o singură dată”, a declarat Harald Krüger, președintele BMW Group.

Potrivit acestuia, a cincea generație de medii de stocare a energiei va permite mobilității electrice să devină atractivă și pentru condusul pe distanțe mai lungi.

„Mulțumită sistemelor electrice modulare, de la începutul următoarei decade va fi posibil să punem pe orice model orice sistem de propulsie, în funcție de cerere”, a explicat Krüger.

Mașina de serie derivată din BMW i Vision Dynamics va avea o autonomie de până la 600 km.

„Până în 2025 vom oferi 25 de modele electrificate, dintre care 12 vor fi pur electrice”, a declarat Krüger.

În 2019 vine MINI electric, în 2020 versiunea electrică a lui BMW X3, iar în 2021 modelul BMW iNEXT, a anunțat BMW, în repetate rânduri.

„Toate mărcile noastre vor fi electrificate”, potrivit lui Klaus Fröhlich.

În 2010 în interiorul BMW s-a luat decizia de a lansa a avea pe piață cel târziu în 2015 modele hibride plug-in și electrice, urmând ca din 2021 încolo să fie lansată o nouă generație de sisteme de propulsie electrice (a cincea), care să ducă automobilul electric într-o nouă ligă din punctul de vedere al distanțelor ce pot fi parcurse.

Pentru a dezvolta mașini autonome BMW Group pune pe stradă o flotă de 40 unități BMW Seria 7 în München, Israel și California. Cei mai importanți parteneri în acest sens sunt Mobileye și Intel.

Citește și:

3 comentarii

dodoi 18 decembrie 2017 - 18:06

Dupa ce s-a dovedit ca diesel-ul n-a fost decat o mare escrocherie nici ca ar avea alta sansa. Numai ca ceilalti n-au stat cu „mainile-n brate”. In Canada, Toyota ofera spre vanzare versiuni de masini hybride mai pentru toate modelele lor: 3 modele de Prius, Camry, RAV4 si Highlander. Ford are ca hibride C-MAX, Focus si Fusion. BMw n-are hibride de vanzare si are ca electric numai i3 ce are ca optiune un motor de 2 cil ce poate fi folosit numai ca generator de curent pentru baterie.

Acum 2 saptamani am inchiriat o masina si am avut posibilitate sa aleg intre Nisan Altima, Hyundai Sonata si Ford Titanium Hybrid. Cum Ford-ul era cu echiparea cea mai buna, Titanium avand piele si sunroof (Altima avand si ea piele, dar fara sunroof, Sonata fiind obisnuita), l-am ales pe el. Cam 60-70% din portagaj pe o inaltime de 15-20 cm este luata de baterie. Prima impresie a fost ca e mai greoaie, dar trebuie tinut cont ca masina cu care sunt obisnuit e un Ford Mustang cu 6 cil cu 300 CP. La pornire si la vitezele mici foloseste motorul electric, uneori ambele motoare si la viteze mai mari numai motorul pe benzina. La cadranul din stanga al bordului iti arata cand merge pe baterie si cand pe benzina si cand se incarca bateria si cat de incarcata e bateria. Practic de cate ori iei piciorul de pe acceleratie se incarca bateria. Dupa ce franezi, cand masina se opreste iti spune si cata energie a fost recuperata, cat ai mers pe benzina si cat pe motorul electric. La stationare aerul conditionat continua sa mearga fara probleme (am citit ca la masinile pe benzina cu start/stop ar fi ceva probleme). Trecerea de la motorul electric la motorul pe benzina si invers se face fara nicio problema si nici nu realizezi cand merge unul sau altul. Bateria pare mica si mai mult decat cateva minute nu asigura functioarea masinii, dar se incarca si la fel de repede (am observat asta cand mergeam la vale). La sfarsitul a zece zile cat am inchiriat masina si a peste 2000 km cat am facut cu masina, consumul de benzina a fost cam de 5.4 l/100 km. Consumul de benzina e mic in oras decat pe autostrada. Modelul similar cu aceasi echipare pe benzina cu motor turbo de 2l si awd consuma cam 8.1 l/100km si pot spune ca am economisit ceva bani.

Nu as avea nicio ezitare sa cumpar o masina hibrida, dar daca ar fi sa cumpar una as alege o Toyota care a fost pionerul masinilor hibride cu Prius in anii 2000.

Reply
MMm 18 decembrie 2017 - 23:26

Sa nu mai mentionam faptul ca toata echipa de la departamentul electric au plecat la NEO, asta au cam uitat sa mentioneze, fapt care le-au dat planurile peste cap neavand cu cine sa dezvolte noile modele. Ar fi interesant daca s-ar publica ce a declarat seful diviziei electrice de la BMW in legatura cu motivul plecarii. Sursa: https://www.wsj.com/articles/bmw-loses-core-development-team-of-its-i3-and-i8-electric-vehicle-line-1461086049

Reply
Mircea 19 decembrie 2017 - 00:06

Ia uite ce zice omul asta intr-un comentariu pe subiect. Il dau pe el ca exemplu pentru ca stiu cum functioneaza lucrurile intr-o astfel de companie, iar tipul asta chiar a sintetizat bine:

Matthias247

Disclaimer: I am located in Europe, working in the discussed industry and have spent the major time of my professional career at an automotive OEM (although not BMW).
I’m can totally acknowledge that most executives there have an engineering background (by degree) and started in an engineering position.
But for lots of them this point of their career is far behind them (>> 5 years), the field that they have actually worked on might not match their current position or that technology isn’t even relevant any more. Executives that have worked as engineers in some mechanical field in the 90s and are now responsible for some cloud software or automated driving technology development (without any kind of SW knowledge) are not uncommon. It might make sense for the companies – but I also would not label these as the „development team” with the deep technical know-how.

Reply

Lasa un comentariu