Acasa Citroen VIDEO, FOTO: Citroen C4 Cactus, reinventat sa concureze cu masinile compacte traditionale. Megane si Focus sunt plictisitoare, spun cei de la Citroen

VIDEO, FOTO: Citroen C4 Cactus, reinventat sa concureze cu masinile compacte traditionale. Megane si Focus sunt plictisitoare, spun cei de la Citroen

de Adrian Mitrea

Citroen se afla in plin proces de a-si reorganiza gama, iar acum a venit randul modelului compact Citroen C4 Cactus. Initial a fost lansat ca un crossover compact (2014), acum modelul beneficiaza de un facelift consistent, care schimba 80% din aspectul exterior. Mai mult, masina a fost „curatata” de majoritatea detaliilor care o facea sa para SUV, iar Citroen spune ca aceasta masina reprezinta o alternativa la masinile compacte traditionale. Megane si Focus sunt un pic prea plictisitoare, din punctul nostru de vedere, a spus, pentru 0-100.ro, Thierry Hospitel, design manager responsabil de Citroen C4 Cactus.

Am participat la dezvaluirea oficiala a lui Citroen C4 Cactus care a avut loc la Paris, pe muzica celor de la Superjava, ocazie cu care am putut afla principale noutati aduse de acest facelift consistent. Totodata, oficiali de top Citroen au fost la dispozitia presei pentru a raspunde la intrebari. Asadar, iata ce e nou la modelul C4 Cactus si ce modificari vin in gama Citroen deodata cu acest facelift.

Citroen C4 Cactus va ramane singura masina din familia de modele C4, automobilele C4 (hatchback) si C4 Aircross (SUV compact) urmand sa fie scoase de pe piata.

Citroen C4 Cactus este primul model Citroen care introduce un nou sistem de suspensii pe gama europeana a marcii, niste amortizoare hidraulice de inalta performanta furnizate de KYB (Progressive Hydraulic Cushions – PHC). Citroen C5 Aircross are si el asemenea suspensii, insa modelul este comercializat deocamdata in China, urmand sa ajunga in Europa in a doua parte a lui 2018. Pana atunci Citroen C4 Cactus va fi primul si singurul model Citroen cu suspensii hidraulice KYB. In afara de motorizarea de baza pe benzina de 1,2 litri (82 CP), suspensiile hidraulice pot fi puse pe orice combinatie de motor si transmisie. Aceasta motorizare de baza reprezinta 5% din vanzari.

In fotografia de mai jos se pot observa cum arata o flansa de amortizor de la modelul nou (mai mica, cu mai putin cauciuc) versus o flansa de amortizor de la Citroen C4 Cactus fara facelift (2014-2017), care are mai mult cauciuc. Apoi se poate observa, in sectiune, amortizorul hidraulic KYB, care preia o parte din rolul flanselor din cauciuc. Astfel, suspensia masinii va „topai” mai putin, va pastra mai bine contactul cu solul si va ruliul va fi mai bine controlat. Cam asta ar trebui sa se intample in teorie, iar pana la un test drive doar atat stim.

Scaunele au fost reproiectate pentru a fi mai moi si mai confortabile, avand acum inclusiv spuma cu memorie, cum au saltelele moderne. Aceste scaune sunt optionale ori standard, in functie de echipare. Micile pernite de pe sezut si spatar „se lipesc” mai bine de corp, oferind sustinere mai buna si confort sporit, fiind foarte moi. Abordarea Citroen referitoare la scaune este unica.

„Pentru un client care vrea sa cumpere o masina compacta… un Megane sau un Focus sunt un pic prea plictisitoare din punctul nostru de vedere, pentru ca au toata caroseria vopsita. Noi avem o abordare un pic diferita si am implantat masinii detalii originale. Avem o alternativa interesanta in acest segment”, a declarat, pentru 0-100.ro, Thierry Hospitel, la Paris.

„Avem o suspensie foarte buna si un design ce include multe protectii pentru caroserie, ceea ce este un lucru bun, mai ales pentru clientii care inchiriaza masini. Sunt diminuate riscurile de a aparea indoituri sau zgarieturi pe caroserie”, a explicat Thierry Hospitel.

Citroen C4 Cactus are acum, odata cu facelift-ul primit pe final de 2017, pentru 2018, are 80% din exterior schimbat, fiind pastrate doar plafonul si montantii C fara modificari.

Tehnologia Airbump – acele insertii din cauciuc umplute cu aer de pe lateralul masinii – au fost mutate la facelift in partea inferioara a portierelor, pana la facelift fiind la jumatatea portierelor.

Citroen promite ca C4 Cactus are cele mai bune valori de confort din segmentul C, masina arborand si sloganul „comfort is the new cool”. Cresterea confortului si antifonarea mai buna au crescut masa masinii restilizate cu 50 kg, dar modelul ramane in continuare cu circa 125 kg mai usor decat media din aceasta clasa, dupa cum sustine Citroen.

Modelul are in total 12 sisteme de asistenta pentru sofer, iar sistemul multimedia include un ecran capacitiv cu diagonala de 7 inch, compatibil cu Apple CarPlay si Android Auto.

Marca franceza este pe val in 2017, cu vanzari in crestere cu 5,6% in Europa in primele trei trimestre din 2017. Aceasta crestere este datorata in principal modelului C3, reinventat si el. Tendinta de crestere va continua, cred oficialii Citroen, deoarece SUV-ul de segment B Citroen C3 Aircross se bucura de mare succes chiar inainte de a incepe comercializarea efectiva: exista 20.000 precomenzi.

Pana in 2020 marca Citroen vrea sa ajunga la vanzari anuale de 1,6 milioane unitati, ceea ce reprezinta o crestere de 30% fata de 2016, a spus Linda Jackson, CEO Citroen, la evenimentul tinut in Paris. Citroen mai are un obiectiv, acela de a figura in top 3 al celor mai recomandate marci de catre clientii de automobile.

La finalul programului de restructurare a gamei, Citroen va avea opt modele, de la masini mici de oras pana la berline medii. Desigur, si multe SUV-uri. Acestea din urma vor fi indicate prin denumirea Aircross.

10 comentarii

Costi 10 noiembrie 2017 - 08:56

Vad si eu un Citroen care arata fain. Intr-adevar mai cool decat Renault sau Ford. Nu ma mira ca e pe val la vanzari. Ceva optiuni pentru motoare mai mari? Confortul e bun el, dar iti trebuie „power”. Nu cred ca o produc numai pentru femei.

Reply
Adrian Mitrea 10 noiembrie 2017 - 09:54

Salut! Are motorizari intre 82 CP si 130 CP, deci coboara bine sub 10 secunde pentru sprint 0-100 km/h cu unele motorizari. Fiind si o masina mai usoara cu 125 kg fata de media din segment, nu are neaparat nevoie de 150 CP + pentru a fi rapida.

Gasesti toate motorizarile aici, la finalul paginii http://www.citroen.ro/noul-citroen-c4-cactus-un-h

Reply
Anna 10 noiembrie 2017 - 10:44

Mă interesează mai multe despre SUV Aircross.
Mulțumesc

Reply
Adrian Mitrea 10 noiembrie 2017 - 11:01

Buna, Anna, banuiesc ca te referi la C3 Aircross. Iti supun atentiei doua link-uri, mai jos:
https://0-100.ro/2017/09/23/discutie-cu-un-descendhttp://ofertecitroen.ro/C3Aircross.php
Pretul de pornire este 13.000 euro cu TVA inclusa, listele complete de preturi si configuratiile sunt deocamdata disponibile doar in showroom-urile Citroen.

Asta este tot ce stim despre C3 Aircross.

Daca te refereai la C5 Aircross (care este mai mare), el va fi lansat in Europa in a doua parte a anului 2018, deci nu stim mare lucru despre el.

Reply
Adrian_C 10 noiembrie 2017 - 15:06

Arata f bine, insa, din pacate, Citroen va pierde (deja a pierdut o mare parte din) clienti deoarece au mutat aproape toate butoanele fizice pe ecranul tactil, f putin practic, chiar periculos daca vrei de exemplu sa modifici temperatura sau turatia aerotermei in timpul mersului. Chiar si pe loc, meniurile nu mi se par f intuitive si nici rapid accesibile.

Pentru cei ca mine exista din fericire DS4, insa pretul lor a explodat dupa separarea de firma mama.

Consider o alegere destul de proasta din partea Citroen de a inlatura butoanele fizice.

Reply
Adrian_C 10 noiembrie 2017 - 16:58

Si sa mai adaug ca volumul portabajului este f mic comparativ cu cel al actualului C4, iar geamurile usilor din spate nu coboara, insa se rabate in lateral (solutie f urata dpdv stilistic). Citroen C4 a fost a masina reusita, bine gandita, cu un volum de portbagaj f mare (parca 430 L), pozitionata a 2-a dupa Honda Civic la acest capitol.

Weekend placut tuturor.

Reply
Ovicti 14 noiembrie 2017 - 01:32

Geamurile care nu coboara sunt eventual nepractice. Din punct de vedere „stilistic” (atentie la diferenta dintre stil si util) sunt senzationale si aici nu incape comparatie cu cele traditionale (dreptunghi+triunghi), care sunt evident mai practice, dar si urate cu spume, de cele mai multe ori.
Volume portbagaj: Cactus:358 l, C4:408 l exact ca si la Xsara, dar la Cactus imi pare mai optim de folosit catre volumul maxim (poate deoarece e mai inalt – nu imi dau seama exact).
Meniurile tactile mie imi par in general OK, (si butoanele cutiei de viteze), dar incerc sa evit reglajele fine in situatii complicate. Poate oi fi eu mai „fast learning”.
Iar greutatatea redusa a masinii face intr-adevar mare lucru. Chiar si doar cu motorul HDI 100 si mult blamata cutie robotizata ETG6 se misca grozav de bine. Intra-devar e nevoie de 2-3 saptamani de acomodare cu cutia ETG.
C4 clasic e mai multa masina, dar oarecum neadaptata vremurilor si nu se mai vindea suficient de bine, asa ca decizia este in „logica Citroen”. 🙂
Astept cu interes sa vad senzatiile induse de noua suspensie .

Reply
dodoi 11 noiembrie 2017 - 16:47

Cu ceva ani in urma, cred ca era prin 2011, am inchiriat un C4 Picasso care semana mai mult cu un mini van american. Avea un bord LCD interesant si un motor diesel cam mic, dar calitatea lasa de dorit. Cotierele deja se scorojisera si tininand cont ca masinile la inchiriere se schimba anual spune multe. Sper ca au mai umbla la calitate de atunci.

Reply
Adrian Mitrea 11 noiembrie 2017 - 17:05

Asa o fi, am doar doua comentarii de facut:
1. Masinile de inchiriat sunt mai toate niste gioarse, pentru ca oamenii nu le trateaza ca pe masinile lor, ci chiar in batjocura. Mai depinde si tara in care ai inchiriat, spre exemplu in Germania si Olanda masinile vor arata mai bine decat in Italia sau Franta.
2. Masinile de inchirieri nu se schimba anual, ci la 3-4 ani sau la un anumit numar de kilometri (de regula peste 80.000 km).

Reply
dodoi 12 noiembrie 2017 - 06:28

E adevarat ca unii le abuzeaza, dar pe ansamblu nu e asa de rau cum se crede. Asta pentru simplul motiv ca daca vii cu ea zgariata, sau chiar usor lovita o sa platesti nu numai reparatia ci si timpul cat aceasta a stat in service si nu a putut fii inchiriata. Depasesti viteza si esti prins de radar, sau parchezi aiurea si primesti amenda, sau pentru orice alta dauna sau amenda, compania iti chargeaza creditul card plus un admin fee. Nu ai nici un recurs impotriva intrucat ai semnat deja ca esti de acord pentru asta cand ai inchiriat masina, iar ca sa ataci in justitie amenda inseamna sa te intorci unde ai inchiriat masina si sa te judeci cu Politia intr-o tara straina, unde nu cunosti limba, trebuie sa stai la hotel, etc. Inghiti in sec si data viitoare te comporti ca si cum ai avea o sacosa cu oua.

La companiile majore de inchiriat asa numitele tier 1 si 2 (Hertz, Avis, Buget, Alamo, Enterprise) masinile de inchiriat se schimba anual cel putin in America si nu cred ca au alta politica in Europa. Pe site-ul cu acesta http://www.hertzcarsalestoronto.com/ cu foste masini de inchiriat pe care Herz in Canada le vinde direct pentru a scoate mai multi bani 90% sunt de un an vechime. Mai mult toate au ceva garantie ramasa (de regula garantia e de 60000 Km si de 3 ani de zile). Daca le-ar vinde cu garantia expirata, pretul ar scadea dramatic si companiile de inchiriere ar pierde o gramada de bani. Mai mult daca cauti mai bine, gasesti si masini ex-rental 2017 cu km mai putini ( de ex Ford Fusion 2017 cu 28000 km masina care initial a costat CAD 38000 si dealer-ul cere CAD 25000 la http://www.eastcourtfordlincoln.com/pre-owned/ford/fusion/2017-red-se-5051136.html . Deci practic ai 30000 km si 2 ani ramasi de garantie. E o sansa foarte buna ca daca in urmatorii 30000 KM si 2 ani nu se va intampla nimic serios sa nu se mai intample ceva pentru o perioada lunga de timp. Cunosc pe cineva care a luat anul asta o Toyota Corola 2016 de la inchirieri cu CAD 15000, care noua ar costa CAD 24000 si avea vreo 53000KM. Arata foarte bine, era si mergea ca noua si practic mai avea 7000 Km de garantie. Mai mult daca ai vreun dubiu sau probleme cu masina poti cumpara garantie extinsa pentru masina singura conditie fiind ca garantia originala sa nu fi expirat.

Citroenul pe care l-am inchiriat in Italia a fost de la Avis si avea in jur de vreo 20 si ceva de mii de km. Cu alti cativa ani inainte de inchiriat Citorenul, am inchiriat un VW Pasat cu sub 10000KM (eu am trecut cu el peste 10000 KM) in Franta. Cheia era de fapt un breloc care se introducea in bord si a fost ceva nou intrucat in America nu vazusem asa ceva. Am vrut sa ma duc pe Valea Loarei si companiile de turism cereau 180 Euro pe persoana. Cum eram 3 persoane a fost mai ieftin s inchiriez o masina de la Hertz.

Reply

Lasa un comentariu