Acasa Citroen Discutie cu un descendent al familiei Peugeot despre Citroen: Pana in 2023 vom electrifica 80% din masinile noastre

Discutie cu un descendent al familiei Peugeot despre Citroen: Pana in 2023 vom electrifica 80% din masinile noastre

de Adrian Mitrea

Citroen trece in acest moment printr-un proces de reinventare a gamei si va avea in final opt siluete/caroserii, cu adresabilitate internationala, inclusiv masini electrice dezvoltate in cadrul PSA Peugeot Citroen, a spus pentru o-100.ro, la Salonul Auto de la Frankfurt (12-24 septembrie), Xavier Peugeot, directorul gamei de produse a marcii Citroen. Dupa cum ii sugereaza si numele, Xavier Peugeot este descendent al familiei care a fondat marca auto franceza si care detine inca actiuni in afacerea auto de familie demarata in 1882.

Cum nu in fiecare zi ai ocazia sa vorbesti cu un astfel de om, am abordat cu Xavier Peugeot atat subiectele despre care este direct responsabil la marca Citroen, cat si subiecte legate de afacerile globale ale PSA si cum merge integrarea Opel/Vauxhall. In plus, l-am intrebat pe Peugeot cum a ajuns sa lucreze pentru Citroen si care a fost parcursul sau profesional.

Iata mai jos conversatia integrala purtata la Salonul Auto de la Frankfurt.


Adrian Mitrea, 0-100.ro: Vad ca pentru marca Citroen aveti un SUV de segment B – sau SUV de oras, cum i se mai zice – si tendinta catre SUV-uri si crossover-e la Citroen este foarte evidenta, in ultimii ani. De ce?

Xavier Peugeot, Citroen: Acum vreo trei ani am decis sa reorganizam Grupul PSA in ceea ce priveste marcile. Am creat o noua marca, DS, sa dam o directie clara marcii Citroen. Pentru a face acest lucru a fost nevoie sa reorganizam gama de produse.

Am decis sa mergem pe o strategie axata pe modele cheie: opt siluete (caroserii – n.r.) cu adresabilitate internationala.

In acest moment Citroen are o gama formata din mai multe modele, diferite unele de altele in diverse colturi ale lumii. Si vrem sa schimbam acest lucru catre opt siluete, globale, internationale.

Dintre aceste opt siluete, cele mai multe vor fi SUV-uri. Deci in aceasta faza parcurgem planul de innoire a marcii, cu SUV-uri. Dar marca Citroen nu va avea doar SUV-uri, ci si alte tipuri de masini in gama aceasta formata din opt modele principale.


Adrian Mitrea, 0-100.ro: Deci pe langa SUV-uri… ce alte tipuri de caroserii veti avea?

Xavier Peugeot, Citroen: Este un pic devreme sa vorbim despre asta. Avem nevoie de mai mult timp pentru a organiza lansarile astfel incat sa avem o lansare pe an in fiecare regiune importanta si de aceea lansam C3 AirCross in Europa – comenzile tocmai ce au inceput sa fie preluate.

Vom lansa acest model si in China, peste aproximativ un an. In acelasi timp, C5 AirCross este lansat in China acum si il vom aduce in Europa peste circa un an. Deci modelele noastre devin tot mai internationale. Am inceput cu SUV-urile, dar avem nevoie si de alte siluete cu potential pe piata internationala.


Adrian Mitrea, 0-100.ro: Am inteles orientarea Citroen, dar cum ramane cu Peugeot?

Xavier Peugeot, Citroen: Dupa cum stiti, am petrecut multi ani lucrand pentru marca Peugeot, dar acum ma ocup de Citroen.

Ce pot sa va spun este ca si Peugeot are o strategie similara, cu 12 siluete. Acest proces a demarat mai devreme la marca Peugeot. (…)

Nu vom avea doar SUV-uri la Citroen, asta o data.

Apoi, nu vom dezvolta siluete conventionale pe langa SUV-urile de care vorbeam pentru ca spiritul Citroen este mai indraznet, care provoaca regulile existente si face lucrurile diferit.

Ce am reusit sa facem cu noul C3, apropo, avem 170.000 de vanzari in mai putin de un an de la lansare, vrem sa facem si cu C3 AirCross.

Vrem sa transmitem doua mesaje cheie cu Citroen. Unul este capacitatea de a fi diferit, fara a crea produse ciudate. Al doilea este confortul. Marca Citroen este construita in jurul confortului si vom continua sa jucam aceasta carte, dar intr-o interpretare moderna. Nu ne vom limita doar la suspensii si la scaune, e vorba si de confortul vizual, ergonomia comenzilor, actionarea butoanelor si asa mai departe.


Adrian Mitrea, 0-100.ro: Cum merge integrarea marcii Opel in sanul Grupului PSA Peugeot Citroen? Stiu ca a avut loc preluarea anul acesta si ca lucrati la un plan. Puteti sa ne puneti un pic la curent cu situatia actualizata?

Xavier Peugeot, Citroen: Da si nu. Dupa cum stiti, am finalizat preluarea in luna august, un pic mai devreme decat planurile initiale. Acum avem cinci marci, fiecare urmand sa aiba o pozitionare clara. Pentru Peugeot, Citroen si DS directia este data.

Pentru Opel si Vauxhall este un pic prea devreme sa vorbim despre asta si nici nu tine de competentele mele. Dar va puteti imagina ce ce am facut cu cele trei marci initiale ale Grupului vom face si cu celelate doua marci care s-au adaugat in portofoliul nostru.


Adrian Mitrea, 0-100.ro: Intreb pentru ca am citit recent in presa articole despre transformarea Opel intr-o marca ce are in gama doar masini 100% electrice. M-am gandit ca poate este o informatie oficiala pe care o puteti detalia.

Xavier Peugeot, Citroen: Si eu am citit despre ce spuneti si nu pot confirma. E clar ca vom avea diferite motorizari pentru marcile noastre si pozitionari diferite. (…) Cu siguranta informatia nu este una oficiala.


Adrian Mitrea, 0-100.ro: De aceea am vrut sa intreb, am fost un pic confuz la citirea acelui articol…

Xavier Peugeot, Citroen: Si eu!


Adrian Mitrea, 0-100.ro: E destul de evident ca motorizarile conventionale vor sta multi ani de acum incolo pe piata alaturi de masini hibride si electrice. Si sa spui ca vei avea doar masini electrice la nu stiu ce marca, pare un pic ciudat.

Xavier Peugeot, Citroen: Asa este. De aceea am spus ca nu este o informatie oficiala.

Va mai pot spune ca la Citroen vom continua sa dezvoltam solutii pentru scaderea emisiilor – asta inseamna masini electrice si PHEV (hibride plug-in).

Si va mai pot spune ca suntem pe calea cea buna in ceea ce priveste electrificarea modelelor Citroen, dupa cum a anuntat si seful nostru, Carlos Tavares, astfel incat pana in 2023 sa avem 80% din gama Citroen electrificata.


Adrian Mitrea, 0-100.ro: Care sunt asteptarile privind masinile electrice? Inainte aveati in grup modelele iOn si C-Zero bazate pe Mitsubishi i-MiEV, dar acum e clar ca trebuie sa mergeti mai departe si sa lansati o noua generatie de masini electrice.

Xavier Peugeot, Citroen: PSA isi va dezvolta propriile solutii, iar aceste solutii electrice vor fi disponibile tuturor celor cinci marci ale Grupului. Vrem sa aducem confort clientilor nostri, iar prin masini electrice cred ca putem face acest lucru.


Adrian Mitrea, 0-100.ro: Inca imi e neclar statutul lui Opel Ampera-e. In unele tari se poate cumpara, cum ar fi Germania, in Romania nu se poate. A facut acest model parte din acordul cu GM pentru preluarea Opel? Si daca da, vor exista derivate ale acestui model sub marca Citroen sau Peugeot?

Xavier Peugeot, Citroen: Inca nu stiu toate detaliile, dar nu cred ca va exista un derivat Citroen din acest model.


Adrian Mitrea, 0-100.ro: Va numiti Xavier Peugeot, deci banuiesc ca sunteti un membru al familiei Peugeot, nu?

Xavier Peugeot, Citroen: Da. Va pot confirma acest lucru!… (rade)


Adrian Mitrea, 0-100.ro: Puteti sa-mi povestiti un pic din parcursul dumneavoastra, de la inceputul vietii si pana acum? Ce v-a determinat sa ramaneti in industria auto? Care este istoria dumneavoastra personala?

Xavier Peugeot, Citroen: Nici nu mai stiu cand am inceput sa lucrez pentru PSA, probabil acum mai mult de 50 de ani…


Adrian Mitrea, 0-100.ro: De cand v-ati nascut!… (rad)

Xavier Peugeot, Citroen: Exact! (rade) M-am alaturat formal Grupului PSA in 1994, dupa patru ani petrecuti intr-o agentie de publicitate.


Adrian Mitrea, 0-100.ro: Aha, deci ati incercat si altceva…

Xavier Peugeot, Citroen: Da. La inceput nu mi-am dorit sa lucrez la PSA. Apoi am petrecut 20 de ani la marca Peugeot. Am avut diverse locuri de munca, de la agent de vanzari, apoi am fost responsabil de reteaua de dealeri, apoi am deschis chiar eu un dealer. Apoi am fost director de marketing in UK, apoi director regional in Franta, apoi seful Peugeot in Olanda.

Apoi m-am intors la sediul central sa ma ocup direct de lansarea a doua modele, 208 si 2008. Ulterior am fost nimit director de marketing si comunicare al marcii Peugeot si am facut parte din echipa care a inceput sa remodeleze strategia marcii Peugeot pe care o vedeti acum in curs de implementare.

Dupa aceasta faza am mers in departamentul de produs si m-am ocupat de modelele 3008 si 5008.

Apoi Carlos Tavares mi-a cerut sa fac si la Citroen ce am reusit la Peugeot.


La Salonul Auto de la Frankfurt Citroen a prezentat, in premiera mondiala in fata publicului, modelul C3 AirCross, un SUV de segment B. Masina a fost dezvaluita online cu aproape doua luni inainte de salon.

Masina are un portbagaj cu o capacitate de pana la 520 litri si bancheta spate al carui sezut este impartit in doua segmente ce pot culisa independent inainte/inapoi. La dispozitia soferului sunt 12 sisteme de asistenta, printre care head-up display, incarcare wireless a telefonului mobil si un sistem de tractiune inteligent numit Grip Control.

Exista 90 de variante de exterior si cinci ambiante pentru interior.

Lasa un comentariu