Acasa Eco Renault reduce masiv oferta diesel. In schimb lanseaza mai multe electrice si chiar hibride

Renault reduce masiv oferta diesel. In schimb lanseaza mai multe electrice si chiar hibride

de Adrian Mitrea

Grupul Renault va reduce masiv oferta de motoare diesel si va lansa mai multe masini electrice, chiar si unele hibride – cunoscut fiind faptul ca Alianta Renault Nissan nu a mizat pe hibride pana acum, preferand automobile 100% electrice. Din trei familii de motoare diesel, Grupul Renault va ramane cu o singura familie de propulsoare pe motorina, iar oferta de motorizari diesel, per ansamblu, va fi redusa cu 50% pana in 2022, a anuntat compania franceza, cu ocazia prezentarii unui plan de actiune pe cinci ani (2017-2022).

Conform planului dezvaluit vineri, 16 octombrie 2017, Renault va avea 8 autovehicule electrice si 4 hibride in gama pana in 2022. Un total de 12 modele Renault vor avea functii de conducere autonoma – dupa cum sugereaza conceptul Symbioz pe care l-am prezentat AICI.

Tot pana in 2022 circa 60% din gama va fi electrificata. Toate motorizarile pe benzina vor fi trecute la sistem micro-hibrid (cel putin), adica sistem start/stop si recuperarea energiei la franare. In prezent unele motorizari pe benzina de intrare in gama nu au asa ceva.

Pentru diesel-urile care vor ramane totusi in gama Renault va investi in tehnologia SCR (Selective Catalytic Reduction), adica tratamentul emisiilor diesel cu AdBlue (uree).

O alta noutate importanta tine de expansiunea gamei Kwid, momentan produs in India si Brazilia pentru pietele locale. Kwid va evolua si va avea un total de patru derivate. Ramane de vazut cum se va intampla acest lucru. Cel mai probabil va fi urmat modelul familiei Logan, care a ajuns sa includa si un hatchback, si un break, si un pick-up, si un MPV, si un SUV – toate pe aceeasi platforma (cunoscuta initial ca platforma Logan, apoi platforma B0). Pentru Kwid nu poate fi aplicata intocmai aceasta strategie, ci una asemanatoare. Vom vedea in timp ce inseamna asta.

Gama de masini accesibile a Renault se numeste in prezent „global access” si include trei familii de vehicule (prezentate pentru prima oara in aceasta forma): Familia Kwid, Familia Logan si Familia Duster. Asta inseamna ca trebuie sa ne asteptam la diversificare atat la Kwid, cat si la Logan, dar si la Duster. Pentru „Familia Logan” niste prime indicii au fost date deja, dupa cum poti citi AICI.

Renault va lansa si un nou SUV compact. Cel mai probabil va fi un model plasat intre Captur si Kadjar si va avea aspect de coupe, stil BMW X4 (doar ca putin mai mic).

Acest plan cincinal are ca scop diversificarea gamei si cresterea vanzarilor cu 40%, de la 3,5 milioane unitati in 2016 la peste 5 milioane unitati in 2022. Renault se asteapta ca vanzarile din Europa sa ramana stabile in toti acesti ani, dar mizeaza pe cresteri majore in Africa-Orientul Mijlociu-India, Eurasia, Asia-Pacific si America Latina.

17 comentarii

Dragos 6 octombrie 2017 - 13:00

Producatorii auto se intrec in declaratii pe termen lung, dar:
-Motorina este o componenta majora a petrolului, daca nu avem masini pe motorina ce facem cu ea? Variante: o ardem, o stocam, o aruncam in ocean.
Electricele nu sunt mai economice energetic momentan, iar 2022 nu va fi foarte diferit. Un Sandero dupa pacurgerea a 300000 km costa 50000-60000 Euro. O electrica din clasa de spatiu/locuri/comfort a unui Sandero porneste deobicei de la pretul asta doar cu pretul de achizitie.
-Curentul este produs si transportat la priza cu un randament de 20% (in cazul bun). O masina electrica are un randament total de aprox 60% (motor, baterie – cazul optimist). Randamentul final e 12%, dar treaca de la noi, fie 30%. Singurul lucru care face ca si electricele sa cheltuie mai putin este acciza mica pe curent versus combustibili. O trecere semnificativa ar reduce incasarile la stat si ar forta accizarea curentului.
-Miscarile de subventie a electricelor muta costul mare a acestora de la cei care le cumpara la toti.
-Tehnologie noua cu impact asupra mediului nedeterminat.

Reply
Andy 6 octombrie 2017 - 13:29

Un Sandero cu 300000 km la bord e 60000 €??? Mai caută, prietene.
Și FYI, un e-up e 26000€ nou, nu 60000.

Reply
Dragos 9 octombrie 2017 - 11:05

Cost total de rulare. Cauta pe google.
E-up… Un sandero nu e asa de mic.
Si E-up are doar o baterie de 18 kWh. In stiulul asta imi cumpar Tesla cu 10000 Euro doar ca bateria va fi de 2 kWh.

Reply
Mihai 6 octombrie 2017 - 15:40

Pe ce date te bazezi?
Pierderile pe reteaua de transport electric sunt undeva la 9% la nivel mondial (Romania cu 14% – tara de baobab plimba energia peste hotare ca sa faca traderii un ban cinstit) (https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/romania-este-liderul-ue-la-pierderi-de-energie-electrica-in-retele-duble-fata-de-media-comunitara-14732242) deci nu stiu cum ai ajus tu la randament de 20%. Motorul electric are randamentul undeva la 90% sau peste iar randamentul bateriei sa zicem undeva la 80% (http://www.cnr-cme.ro/evenimente/2017/25_05_2017_RES_Integration/M_Sanduleac_CRE_UPB.pdf) -> randament final 64%. O trecere semnificativa ar da o sansa energiilor alternative si nivelarea (prin incarcarea pe timp de noapte) a consumului. Energia electrica se poate produce prin mult mai multe forme deci nu este prizionera unui monopol. Problema reala este o reconfigurare a industriilor si a polilor de putere mondiali care pot duce la schimbari necunoscute, nicidecum de eficienta …

Reply
Dragos 9 octombrie 2017 - 11:09

Curentul este produs si transportat… ai uitat partea cu produsul: sa nu uitam ca in RO avem aprox 45% productie din fosili cu randament de 30%, restu e hidro si altele cu randament ?!?!? Mai bun dar nu e 90%. Asta e la noi. VW are planuri mondiale unde lucrurile stau muuult mai rau. In fine… Infrastructura energetica costa bani sa o construiesti mentii, ceea ce reduce randamentul energetic prin autoconsum. E economie nu fizica.

Reply
Mihai 9 octombrie 2017 - 16:10

Sa inteleg ca problema ta este bateria (care are in mod normal un randament energetic 75% = randament incarcare x randament descarcare). Asa cum puneai tu problema lumea e ciudata ca are troleibuze, tramvaie, trenuri electrice pentru ca randamentul motorului termic este superior. Nu am pus randamentul productiei pentru ca este din mai multe surse (vezi pe transelectrica.ro) (apropo, daca pui problema productiei din carbune de ce nu (mai) folosesti masina pe carbune? masori mere cu pere). O problema mare a unui sistem energetic este ca nu ai solutii reale economice pentru a stoca foarte multa energie. Daca insa o faci in un mod distribuit prin bateriile masinilor poti sa treci de la o paradigma la alta. Evident ca bateriile trebuie imbunatatite (si se vor imbunatatii cu siguranta pentru ca sunt semnale ca se poate – vezi ce a anuntat toshiba) si atunci balanta electric vs termic nu mai are discutie. Pentru nostalgici vor ramane in continuare si masinile termice dar masinile electrice vin si cu niste avantaje mai subtile (de ex poti sa ai tunele mult mai lungi fara probleme majore de ventilatie). Eu cred ca masinile termice sunt acum ce au fost la un moment dat masinile cu abur.

Reply
Dragos 9 octombrie 2017 - 22:54

https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_density#Energy_densities_of_common_energy_storage_materials
Cauta in listele alea baterille pe litiu (indiciu… e mult de citit)
Bateriile si de sunt de 10 ori mai bune deact acuma tot contin de 10 ori mai putina energie decat benzina/greutate. De aici problema care ma face sa nu mai citesc nimic dupa „paradigma”.

HaHa 6 octombrie 2017 - 16:21

De unde ai informațiile astea? Numai și numai… BS. Să începem:
– „Electricele nu sunt mai economice energetic momentan”. Really? Citește despre MPGe, cum e calculat, care este energia dintr-un litru de motorină/benzină. Tesla Model 3 are un rating de 126 MPGe. Dacă ar fi fost benzină/motorină ar fi însemnat 1.87l/100Km.
„iar 2022 nu va fi foarte diferit”. Mdap, toți producătorii auto care investesc masiv în electrice sunt duși cu pluta.
– Electricele cu preț de pornire de 50k-60k. Nissan Leaf, Chevy Bolt, Renault Zoe, Tesla Model 3, toate în jur de 30k (give or take). Va scădea prețul, ca referință caută prețul bateriilor în ultimii ani („Electric vehicle battery cost dropped 80% in 6 years down to $227/kWh – Tesla claims to be below $190/kWh”). Va scădea prețul, tehnologia va deveni mai eficientă (caută Li-air, Li solid state, etc… etc…)
– Randament la transport de 20%? Asta chiar e nebunie. Și restul de 80% se pierde, să zicem, prin căldură. Asta ar însemna că transformatoarele ar lua foc în primele secunde de funcționare.
– Motorul electric în funcție de cum e folosit poate avea randament în jur de 90% (https://www.energy.gov/sites/prod/files/2014/04/f15/10097517.pdf). Nu mă mai obosesc să traduc.

Motorina va mai fi folosită muuuult timp de acum încolo pentru alte activități. Dar (sper că) nu în orașe. Așa că nu-ți face griji, înainte de a apărea nebunia cu motoarele diesel, motorina era folosită cumva. Americanii au undeva la 3% motoare diesel în mașini personale, și cu toate astea consumă și motorina produsă. Google înainte de a scrie ceva, informația e la un click distanță.

Reply
Dragos 9 octombrie 2017 - 11:21

Ce legatura are MPGe cu randamentul energetic? E doar o subcomponenta.
A scazut pretul dar la fel si bateria. Ca bateriile vor deveni mai ieftine e clar, Dar pana in 2022 motoarele pe combustie vor domina energetic.
Randament productie + transport… e pacat sa citim pe jumatate.
Randamentul motorului electric (din nou doar o subcomponenta, dar hai sa vedem) e in conditii ideale 90%, la incalzire, accelerare maxima scade sub 80%. Dar in fine, sunt diferite tehnologii si motoare, in general sunt in jurul a 85%. Eu am o problema cu incarcarea bateriei cu randament de 80% si descarcare de 80%. Sau cata energie bag in masina si cata iese din motor, ca sa am ce compara cu un motor standard.

Reply
jorj 6 octombrie 2017 - 16:44

Sunt de acord cu tine in faptul ca subventii disproportionate sunt platite de toti, respectiv ca o schimbare masiva va duce la accizarea altor produse. Ca statul nu ne vrea binele cu accizele sau alte taxe, ci doar are nevoie de bani, si baga in fata ceva ecologist, social, ce-o merge.
Exagerezi legat de pretul unei masini de segment B, e undeva la 30k – Renault Zoe. La vreo 40k deja te uiti la segment C – Hyundai Ioniq, BMW i3.

Reply
Dragos 9 octombrie 2017 - 11:24

De acord cu exagerarea…nu e 60000. E si greu sa compari avand in vedere ca o masina electrica cu 18 kWh fata de acelasi model cu 40 hWh are pretul cu 70% mai mare. Dar Ideea este ca pretul total dupa 300000 km parcursi este mult in favoarea motorului cu combustie.

Reply
sil 6 octombrie 2017 - 21:10

Pai acele micro-hibrid si mild-hibrid sunt un fel de praf in ochi. Motoarele pe motorina vor scadea ca si vanzari dar vor fi inlocuite cu cele pe benzina, nu cu cele electrice. 2022 va fi dominat tot de motoare termice. Cu sau fara micro/mild hibrid tot poluante sunt.

Reply
Rabi 6 octombrie 2017 - 13:21

At trebui clarificate din timp cateva aspect privind costurile de exploatare a unei masini electrice. De exemplu:
1. Cat va fi acciza pe energia electrica destinata alimentarii/incarcarii masinilor electrice? Va renunta statul la veniturile pe care le are acum din benzina si motorina?
2. Impozitul pe cilindree nu va fi inlocuit cu nimic? vor avea impozit 0 pentru todeauna masinile electrice?
3. cererea de materii prime pentru baterii se poate acoperi cu costuri rezonabile pentru milioane de baterii?
Dupa aceea sunt aspecte pratice:
Se va standardiza o metoda de transfer de curent de la o masina plina la una ramasa in pana? cu canistra ?:) O sa-mi cumpar o duba in care instalez un generator diesel sa umblu pe drumuri sa-i incarc pe unii ramasi in pana? Dar de unde cumpar motorina?
Cat de mari vor trebui sa creasca „benzinariile” electrice ca sa incapa masinile zeci de minute sau ore? Su le vom incarca noaptea in parcarea din spatele blocului cu prelungitorul?

Reply
Nitz 9 octombrie 2017 - 16:20

Bune intrebari.

Nu cred ca o sa scapam de taxe; probabil ca dupa o perioada initiala de adoptie in care masinile electrice o sa fie subventionate si cele pe motorina o sa fie taxate la greu, se vor pune taxe peste tot. Putem sa ne uitam la norvegieni, care sunt inaintea tuturor – electricele au 0 TVA si 0 impozit, si prin urmare o cota de piata de 50%; dar in viitor si ei intentioneaza sa creasca impozitele treptat.

Litiu exista destul, dar materiile prime vor fi o problema – era de exemplu o stire despre Volkswagen, ca achizitioneaza cobalt in cantitati uriase. In plus bateriile sunt reciclabile.

Masinile ramase in pana de curent nu vor fi o mare problema, cum nici acum nu se intampla prea des sa ramai in pana de benzina. Si daca se intampla, asta e – vine platforma si te tracteaza pana la prima priza, ca la accident.

Punctele de incarcare sunt insa o mare problema. Pana nu apar suficient de multe, masinile electrice raman jucarii scumpe de oras pentru oamenii cu casa si garaj. Insa nu vad de ce nu s-ar inmulti daca exista cerere, pana la urma nu e asa de scump sa tragi curent la o priza.

In Suedia si Finlanda, de exemplu, prin anii 70-80 au instalat prize de 5V in toate parcarile din spatele blocurilor, si iarna oamenii isi pun bateria la incarcat in fiecare seara cand ajung acasa, altfel le moare datorita gerului. Asa ca Intr-un final ma astept sa vedem candva si prize de 220V/16A la fiecare loc de parcare.

Reply
Dragos 9 octombrie 2017 - 23:04

1. Accizarea nu va fi pentru inceput, guvernul la fel ca orice entitate ce numara voturile va incerca sa para cat mai eco. Dar pana cand va lua 2% din veniturile de benzina. Apoi… drama… apocalipsa… masinile electrice ne fura la priza..
2. Poate fi un impozit pe kWh.
3. Nu este o criza de materii prime. Dar producatorii de masini incearca din rasputeri sa nu creeze cerere pentru a nu mari pretul. Electricele sunt deja neatractive la pret.
transferul de la o masina la alta e banal de realizat, dar e de preferat sa fie o optiune a producatorului…. Eu personal nu m-as juca cu ceva cu atata energie. Este un pericol de foc maxim orice masina electrica incarcata.
benzinariile vor trebui sa fie cat parcarile sau cat un oras intreg.

Reply
jorj 6 octombrie 2017 - 16:39

Nu-ti fa griji trenurile, vapoarele, autobuzele si camioanele vor ramane diesel. Doar ca vor trebui sa fie adaptate sa foloseasca pe bune uree (AdBlue).

Reply
claudius 9 octombrie 2017 - 13:37

Din nou susținătorii mărcii SH cu motor 1,9 TDI adusă recent din Jermania, nerulată in Ro, etc, etc… Plictisitor. Cât despre AdBlue, aruncați un ochi la BlueTech de la Daimler Benz, aka Mercedes pentru fanii mărcii SH. Emisii (pe bune) de NOXe DE 40 DE ORI MAI MARI decât în condiții de laborator (sursa: Wikipedia). Poate la camioane o fi altfel, dar cine stie ??? Sistemele MicroHybrid pot fi o soluție foarte practică pentru motorizări de cilindree mică(de exemplu 0,9 L) care oricum au consum redus de combustibil. Acum un pont pentru iubitorii de 1,9 TDI, marca SH. Jermania va renunța în viitorul apropiat la dieseluri din cauza majorării taxelor pentru astfel de tractoare, pardon automobile. Astfel jermanii vor dori să își vândă dieselurile cât mai ”eftin” și cât mai repede, ceea ce va duce la un potop de TDI-uri în România, așadar o grămadă de bani pentru voi.

Reply

Lasa un comentariu