Mazda recheama in service modele Mazda3 si Mazda6 comercializate in Romania. La Mazda3 exista pericol de incendiu din cauza oglinzii retrovizoare centrale (electrocroma) si din cauza potentialelor scurgeri de combustibil, iar la Mazda6 pot fi probleme cu airbag-urile. Iata detaliile pentru fiecare dintre aceste rechemari in service.
Pentru problemele cu oglinda retrovizoare centrala, electrocroma, sunt rechemate in service 12 masini din Romania (fabricate in Japonia intre 11 octombrie 2016 si 8 noiembrie 2016).
“Defectiunea se manifesta prin faptul ca poate apare fum si zgomot anormal in jurul conectorului de la oglinda retrovizoare electrocroma. Mazda Motor Corporation a identificat deja cauza acestei probleme impreuna cu furnizorul oglinzii retrovizoare si a initiat procedura de inlocuire a acestei oglinzi retrovizoare electrocrome pe vehiculele vizate”, spune Mazda, intr-un anunt oficial.
Durata de reparatie este de eproximativ 30 de minute si consta in inlocuirea oglinzii electrocrome.
De problema cu potentialele scurgeri de combustibil sunt vizate 11 masini Mazda3 din Romania, fabricate in Mexic.
“Din cauza unei posibile deformari a rezervorului de combustibil, produsa in timpul procesului de fabricatie, conducta de recirculare poate fi sudata (lipita) inadecvat de rezervorul de combustibil, ceea ce poate avea ca rezultat un risc crescut de incendiu”, informeaza Mazda.
Verificarea in service dureaza circa 30 de minute, iar daca se constata ca este necesara inlocuirea rezervorului reparatia poate dura pana la 3 ore.
In cazul Mazda6 – masini produse in perioada 14 martie 2005 si 9 aprilie 2007 – producatorul a identificat o problema care tine de activarea (declansarea) airbag-urilor sofer si pasager. Sunt vizate 49 de masini din Romania.
“(…) expunerea continua la nivele ridicate de umiditate absoluta poate provoca declansarea anormala a carcasei elementelor pirotehnice in caz de accident ce implica declansarea airbag-urilor frontale sofer si pasager. Declansarea si ruperea elementelor pirotehnice poate avea ca rezultat fragmente de metal ce pot lovi soferul sau alti ocupanti ai vehiculului, rezultand vatamari corporale serioase sau chiar moartea”, spune Mazda.
Reparatia consta in inlocuirea elementelor pirotehnice ale airbag-urilor cu unele noi si dureaza circa 60 de minute.
In mod normal clientii masinilor afectate au fost contactati sau urmeaza sa fie contactati de catre dealeri pentru a fi invitati in service. In orice caz, posesorii de masini Mazda vizate de recall pot contacta si ei reteaua oficiala de dealeri si reparatori pentru a verifica daca automobilele lor sunt vizate de aceasta campanie de rechemare in service.
AICI poti vedea toate campaniile importante de rechemare facute de producatorii auto, pe piata din Romania.