Acasa Renault Ancheta judiciara in Franta pentru Renault, pe tema emisiilor

Ancheta judiciara in Franta pentru Renault, pe tema emisiilor

de Adrian Mitrea

Logo Renault (sursa - Renault)

Scandalul emisiilor continua si pentru marca franceza Renault, in contextul in care autoritatile franceze doresc sa continue investigatiile si au pornit o ancheta judiciara pe tema emisiilor. Informatiile sunt momentan putine, iar Renault spune, intr-un comunicat oficial emis vineri, 13 ianuarie, ca respecta legislatia in vigoare.

Practic, in acest comunicat de presa, Renault spune ca ia la cunostinta faptul ca s-a deschis o ancheta judiciara pe tema emisiilor, dar precizeaza ca, in acelasi timp, nu a putut obtine documentele oficiale de la autoritati in acest sens. Este un semnal ca lucrurile sunt tensionate, iar relatia de comunicare intre stat si companie este deficitara – desi statul francez este chiar actionar Renault.

Ancheta ar fi referitoare la “inducerea in eroare a unor date esentiale si inspectii desfasurate, aceste fapte conducand la crearea de produse periculoase pentru sanatatea oamenilor sau animalelor”, dupa cum spune chiar Renault, din informatiile pe care compania le are pana acum de la autoritatile franceze.

Acest lucru inseamna, in primul rand, ca procurorii doresc sa continue investigatiile incepute in urma cu un an.

Data fiind situatia, Renault se apara si spune ca isi mentine constanta pozitia in 4 puncte:

  • 1. Renault se conformeaza reglementarilor din Franta si Europa.
  • 2. Autovehiculele Renault sunt si au fost mereu omologate in conformitate cu legile si reglementarile in vigoare, fiind conforme cu standardele aplicabile.
  • 3. Masinile Renault nu sunt echipate cu software care sa sa triseze la testele de poluare.
  • 4. Statele membre UE, Comisia Europeana, autoritatile de reglementare in domeniu si producatorii auto impartasesc cu totii parerea ca cerintele reglementarilor trebuie intarite, acesta fiind scopul reglementarii Euro6d.

Practic, situatia la care asistam acum isi are originea in scandalul DieselGate inceput in SUA cu Volkswagen si Audi, apoi extins la mai multe marci, atat in SUA, cat si in alte piete importante, precum Europa si Japonia.

Problemele Renault pe acest subiect au inceput in 14 ianuarie 2016, cand s-a aflat ca la sediul companiei au fost facute perchezitii pentru a depista eventuale probleme legate de emisii. In acea zi de joi de acum un an actiunile companiei au scazut cu pana la 22%, investitorii fiind ingrijorati de situatia Renault.

Ulterior, pe parcursul anului 2016, numele Renault a aparut o lista cu masini care depasesc intre 6 si 14 ori nivelul emisiilor. A existat chiar si o rechemare in service in Romania pe tema emisiilor.

Lasa un comentariu