Renault recheama in service 15 automobile Captur si Kadjar vandute in Romania deoarece “o posibila calibrare a motorului poate sa conduca, in timp, la aparitia unei neconformitati privind emisiile de oxizi de azot”. Recall-ul este interesant, in contextul scandalului DieselGate, mai ales ca Volkswagen Group nu a rechemat in service pana acum nicio masina din Romania pentru a le remedia problemele cu emisiile.
Renault spune ca reparatia dureaza intre 6 si 7 ore si consta in reprogramarea calculatorului de injectie si inlocuirea catalizatorului primar.
Subiectul emisiilor este delicat in industria auto, de circa un an de zile incoace, de cand a izbucnit in SUA scandalul DieselGate, implicate fiind acolo marcile Volkswagen si Audi.
In tot acest an au urmat valuri de stiri pe acest subiect, iar suspiciuni de neconformitate planeaza asupra foarte multor motoare diesel, si chiar pe benzina, comercializate peste tot in lume.
ONG-ul Transport & Environement publica in vara lui 2016 un top cu cele mai poluante diesel-uri din Europa, Renault fiind pe lista cu Kadjar.
Au aparut inclusiv zvonuri ca Renault ar vrea sa renunte la motorizarile diesel in Europa.
Deocamdata cert este ca Renault recheama in service 15 masini Captur si Kadjar din Romania, pentru posibile probleme cu software-ul sistemului de injectie si pentru a le fi schimbate catalizatoarele, iar acesta este singurul recall desfasurat in 2016 in Romania pe motive de emisii neconforme. Mai mult, aceasta rechemare in service nu vine de la marca la care toata lumea se astepta, Volkswagen, ci de la Renault.