Acasa Piata Auto Diferente uriase – Un raport german releva ca unele masini diesel Euro 6 emit si de 14 ori mai multe noxe decat arata datele oficiale

Diferente uriase – Un raport german releva ca unele masini diesel Euro 6 emit si de 14 ori mai multe noxe decat arata datele oficiale

de Vlad Barza

De cate ori sunt mai mari emisiile la testele aprofundate (sursa - The Guardian)

Un raport al respectatei organizatii auto germane ADAC arata ca unele modele diesel Euro 6 emit si de peste 10 ori mai multe noxe cand sunt testate in conditii apropiate de cele din trafic. ADAC a comparat rezultatele de la testele standard din UE cu cele obtinute prin teste mult mai aprofundate, concluzia fiind ca la cateva modele Nissan, Volvo, Renault si Jeep emisiile sunt si de 10 ori mai mari la testele detaliate, scrie The Guardian.

ADAC a testat 79 de modele Euro 6 diesel noi, comparand noxele emise in testele clasice de laborator cu cele elminate in cadrul unor teste mai lungi si mai complete care ar trebui sa intre in vigoare si in Europa in 2017. Rezultatele nu arata diferente imense „pe toata linia” fiindca din cele 79 de masini testate, peste doua treimi au avut emisii cu sub 100% mai mari.

Testul complet se numeste WLTC si a fost dezvoltat cu cei de la ONU.

Nissan X-Trail 1.6 dCi a avut emisii de 14 ori mai mari la testul WLTC, la fel si Volvo S60 D4, in timp ce Renault Espace Energy dCi 160 a avut emisii de 11 ori mai mari.

Cei de la Volvo au spus ca, cel mai probabil, masina testata de ADAC avea probleme si este posibil ca sistemul de control al emisiilor era defect.

Iata alte modele si diferenta de emisii dintre cele doua tipuri de teste: Jeep Renegade 2.0 Multijet (de 10 ori), Renault Grand Scenic ENERGY DCi 130 (de 9 ori), Hyundai i20 1.1 CRDi (de 7 ori), Citroen DS5 Hybrid4 4×4 si Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi (de 7 ori).

ADAC spune ca este urgenta nevoie ca testele europene sa devina mai severe fiindca in prezent sunt nereprezentative si nu dau publicului informatii adecvate despre emisiile poluante.

Organizatia nu mentioneaza nimic de soft-uri care manipuleaza rezultatele testelor.

Nu este o noutate faptul ca testele oficiale de emisii nu sunt reprezentative si nici faptul ca in realitate masinile polueaza mult mai mult. Insa scandalul Volkswagen a fost pretextul care poate misca lucrurile pentru adoptarea unor reglementari mai apropiate de realitate.

Lasa un comentariu