Acasa Chrysler Cand inovatia da batai de cap: Noul selector de viteze Fiat Chrysler Automobiles (FCA) duce la un recall de 1,1 milioane de masini

Cand inovatia da batai de cap: Noul selector de viteze Fiat Chrysler Automobiles (FCA) duce la un recall de 1,1 milioane de masini

de Adrian Mitrea

Selector Viteze Jeep (sursa - Jeep)

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) s-a gandit sa inlocuiasca traditionalul schimbator de viteze odata cu schimbarea de generatie pe unele dintre masinile sale cu transmisie automata si a propus un nou design al selectorului, mai mic, mai elegant, dar care creaza confuzie in randul utilizatorilor si, chiar daca nu prezinta probleme tehnice, FCA se vede nevoita sa faca o rechemare in service pentru 1,1 milioane de masini deoarece utilizatorii nu se pot obisnui cu noul design.

In total au fost semnalate 41 de incidente in care soferii s-au pus pe ei si pe altii in situatii periculoase din cauza acestui selector de viteze. Au fost cazuri in care utilizatorii chiar au parasit masina, iar aceasta a plecat ulterior, fiind uitata in modul Drive (D), informeaza presa americana.

Acest selector de viteze revine mereu in centru dupa ce soferul a ales un mod de lucru pentru transmisie dintre cele patru disponibile: parcare (P), marsarier (R), neutru (N) si rulare inainte (D). Desi pozitia selectata este marcata clar printr-un LED care ilumineaza mai puternic litera/modul selectat, iar in bord este afisat, de asemenea, modul de lucru al cutiei de viteze, tot au existat probleme.

Sunt rechemate 811.586 masini din SUA, 52.144 unitati din Canada, 16.805 din Mexic si 248.667 unitati din alte parti ale lumii. Scandalul a pornit din SUA, tara cunoscuta pentru sensibilitatea privind siguranta rutiera si chestiunile legate de etichetare.

Masinile vizate de aceasta rechemare in service sunt echipate cu transmisii automate cu opt trepte furnizate de ZF. Este vorba despre modele precum Dodge Charger, Chrysler 300 si Jeep Grand Cherokee.

Rezolvarea problemei consta in modificari software care sa avertizeze acustic soferul daca selectorul nu este in pozitia P atunci cand motorul este pornit si usa soferului a fost deschisa, plus prevenirea plecarii masinii daca selectorul nu afiseaza pozitia P si usa este deschisa.

Desi aspectul/designul este diferit, si Audi si BMW utilizeaza o tehnologie asamanatoare, prin care selectorul revine mereu in pozitia initiala. Doar ca la aceste doua marci masina nu poate pleca de pe loc cu usa soferului deschisa, iar la oprirea motorului este activat automat modul P.

Lasa un comentariu