Acasa Curiozitati Teapa Volkswagen la Geneva: Limuzina Volkswagen Phideon nu este, de fapt, prezenta la Salonul Auto

Teapa Volkswagen la Geneva: Limuzina Volkswagen Phideon nu este, de fapt, prezenta la Salonul Auto

de Adrian Mitrea

Volkswagen Phideon (sursa - Volkswagen)

DieselGate a facut ca masinaria nemteasca performanta si fara cusur numita Volkswagen Group sa dea rateuri, cel putin din perspectiva comunicarii, unde oricum lucrurile nu erau perfecte. Concret, limuzina Volkswagen Phideon – anuntata pe 29 februarie, cu o zi inainte de inceperea Salonului Auto de la Geneva pentru presa (1-2 martie) si pentru public (3-13 martie) – nu este, de fapt, expusa la salonul auto din tara cantoanelor. Confuzia este cu atat mai mare cu cat foarte multe publicatii auto respectabile din lume au asociat Volkswagen Phideon cu Geneva, dar masina nu se afla la standul marcii.

Un e-mail din seara zilei de luni, 29 februarie, anunta premiera in Geneva a Volkswagen Phideon, o limuzina dedicata special pietei din China. Puteti vedea continutul e-mail-ului mai jos:

Comunicat de presa Volkswagen Phideon (sursa - Volkswagen)

Miscarea de comunicare si dezvaluire pentru acest model este stangace si ilogica deoarece noutatile pentru China si doar pentru China sunt prezentate la saloanele auto din… China. Asa cum e logic ca Toyota sa prezinte Toyota Camry (model dedicat in principal pietei din SUA) la Detroit, Los Angeles sau New York, nu la saloanele auto din Geneva, Paris sau Frankfurt.

In prima zi pentru presa, marti, 1 martie, am vizitat standul Volkswagen si nici urma de Phideon. Noutatile sunt Volkswagen up! facelift si conceptul Volkswagen T-CROSS Breeze – frumos si vizibil marcate in standul marcii germane.

Cu gandul ca standul va suferi modificari pentru a doua zi de presa am revizitat standul Volkswagen si miercuri, 2 martie, insa Phideon nu este expus nici acum.

Intrebati despre Phideon, oficialii Volkswagen de la unul dintre Info Desk-uri au spus ca masina ar trebui sa fie la stand pe undeva, dar nimeni nu parea ca stie ceva concret despre localizarea ei. O vizita la un alt Info Desk din standul Volkswagen a adus mai multe lamuriri: “Masina nu este expusa aici. Este destinata pietei din China si de aceea nu am adus-o”.

Prin traditie Volkswagen Group tine un eveniment grandios in seara de dinainte de prima zi pentru presa la saloanele auto din Europa, in acest caz 29 februarie. In cadrul Volkswagen Group Night (asa se cheama evenimentul), prin traditie, sunt prezentate cele mai multe dintre noutatile marcilor din Volkswagen Group. Fara exceptie acele noutati prezentate in avanpremiera seara sunt expuse, ulterior, in cadrul saloanelor auto care incep in urmatoarea zi.

Intrebat despre ipoteza ca Volkswagen Phideon sa fi fost prezentat la Volkswagen Group Night si doar acolo, fara sa fie adus la salonul auto, oficialul marcii de la Info Desk a raspuns sec si afisand un zambet stanjenit ca “nu a fost tinut un eveniment Volkswagen Group Night de aceasta data”.

Luand la puricat internetul pentru dezlegarea misterului Phideon am descoperit fotografii cu masina alaturi de Bugatti Chiron (noutate expusa la salonul auto), semn ca, totusi, un preview a avut loc pe undeva prin Geneva. Publicatii precum MotorAuthority si TopGear au fost acolo si doar fotografiile realizate la fata locului si relatarile lor fac un pic lumina in confuzia instalata de Volkswagen Group in legatura cu acest model.

Toate titlurile te fac sa crezi ca masina va fi expusa la salon, dar nu este, asa ca daca vizitezi efectiv evenimentul sau pur si simplu cauti poze sau video pe internet, nu vei gasi.

Volkswagen Phideon in stiri (sursa - Google Search)

Evenimentul de avanpremiera/dezvaluire a fost ceva mai mic, discret, cu putini invitati, dupa cum reiese din putinele fotografii facute in seara zilei de 29 februarie. Iar numele acestei avanpremiere nu a mai fost Volkswagen Group Night, ci o „receptie” pentru presa.

Volkswagen Group Night nu s-a mai tinut pentru ca marcile din Grup n-ar fi avut noutati. Dimpotriva. Skoda Vision S, SEAT Ateca, Bugatti Chiron, Lamborghini Centenario, Porsche 718 Boxster, Porsche 911 R si Bentley Mulsanne facelift ar fi fost suficiente sa umple o scena.

Dar un preview la standardele Volkswagen Group Night costa foarte multi bani. E ca si cum ai face intr-o hala un salon auto numai al tau, timp de o seara. DieselGate a ucis acest festin si, se pare, i-a adus pe cei de la Volkswagen in imposibilitatea de a comunica coerent, transparent si clar despre un model.

Asadar, pentru cei dintre voi interesati de Volkswagen si de Phideon, asa a decurs povestea. Acesta este motivul pentru care veti cauta, dar nu veti gasi, poze cu Volkswagen Phideon de la Salonul Auto de la Geneva 2016.

Evident, dupa toate acestea, nu stim daca Volkswagen Phideon va ajunge cumva si in Europa ca inlocuitor pentru Phaeton sau nu. Ori daca cele doua modele vor fi comercializate in paralel, unul in Europa si celalalt in China. Sau daca va fi oprita comercializarea Phaeton in Europa – asa cum a speculat presa imediat dupa ce Volkswagen anunta, totusi, o noua generatie.

Volkswagen Phideon la o receptie in Geneva (sursa - MotorAuthority)

Volkswagen Phideon (sursa - WorldCarFans)

Volkswagen Phideon (sursa - evo)

Volkswagen Phideon (sursa - autoevolution.com)

citeste AICI toate stirile legate de Salonul Auto de la Geneva 2016

Corespondenta de la Geneva.

Lasa un comentariu