Acasa Piata Auto Francezii vand masinile cu cele mai mici emisii de CO2 in UE. Cum sta Dacia si cum sunt pozitionate marcile germane

Francezii vand masinile cu cele mai mici emisii de CO2 in UE. Cum sta Dacia si cum sunt pozitionate marcile germane

de Vlad Barza

(sursa - Peugeot)

Peugeot si Citroen vand in UE masinile cu cele mai reduse emisii de CO2, in timp ce marcile germane premium sunt la polul opus, insa au adus tot mai multe modele ecologice, arata datele JATO pentru 23 de piete. In 2015 Dacia s-a clasat pe locul 12 in randul marcilor de volum ca nivel de emisii de CO2, in timp ce la capitolul tari emisiile medii ale masinilor noi vandute in Romania au scazut cu 3%, in linie cu media europeana.

In cele 23 de tari incluse in datele JATO, Peugeot a vandut in 2015 masinile noi cu cele mai mici emisii medii de CO2, 103,5 g/km, datorita economicului model 108. Citroen a fost pe locul al doilea, iar Renault, care in 2014 fusese lider, a ajuns acum pe al treilea fiindca a mers bine un model cu emisii ceva mai mari: SUV-ul Captur. Dacia a ocupat locul 12 in top 20 de marci de volum, emisiile medii de CO2 fiind 121,9 g/km.

Top 20 marci in functie de media emisiilor de CO2 (sursa - JATO)

In UE emisiile medii au scazut cu 3,2% in 2015, pana la 119,3 g/km. Marcile germane premium BMW si Mercedes-Benz au avut cele mai mari medii intre primele 20 de marci: peste 128 grame/km. Cea mai mare scadere intre 2014 si 2015 a fost la Skoda, 6,2 g/km, in timp ce la doua marci emisiile au crescut: Nissan si Fiat.

La vanzarile de masini noi pe tari Norvegia sta cel mai bine, tara fiind celebra pentru modul eficient in care incurajeaza masinile electrice. Media a fost de 100,5 g/km in Norvegia, iar in Olanda de 101,3 g/km. In Romania media a fost de 122,9 g CO2/km, fata de peste 126 grame in 2014. Cea mai mare medie a fost, de departe, in Elvetia, 134,6 g CO/2 km, insa tara cantoanelor a imbunatatit mult bilantul, cu 6,9 grame. Norvegia a imbunatatit media cu 10 grame intr-un an, iar Cehia cu 6,1 grame.

JATO a realizat o categorisire si in functie de clase, cele mai mici emisii medii fiind la clasa mini, 104,1 g/km, iar cea mai mare medie a fost la clasa sport, peste 154 grame. Cel mai mult s-a imbunatatit media segmentului MPV (cu 10,5 grame), in timp ce la SUV media a scazut cu 8,3 grame. La masinile sport a fost o crestere de 0,6 grame, in timp ce la clasa mini media a scazut cu 1,6 grame.

Evolutia emisiilor medii in cele 23 de tari (sursa - JATO)

Lasa un comentariu